Alfa74.
Jól látod ellenérzésem az AW-vel kapcsolatban. Megpróbálom indokolni. Félek egy ilyen AW-139M-től, ami szerintem az egyik legroszabb verzió, amit helipótlásra hallottunk. AW-101 adatait itt múltkor valaki leírta, 3 hajtóművel nem tud sokkal többet mint a Cougar vagy mondjuk egy MI-171,, árról meg ne is beszéljünk. Sajnos a sztereotípiákban is tudok hinni,,, és hát a digók... nézzük csak meg a haldokló autóiparukat(tudom, USA autóipara sem a legjobb, de szerintem fegyvereik képességét senki sem vitatja). Az sem elhanyagolható, hogy kutató-mentőnek veszik őket, de komoly feladatokra senki nem szerez be AW-149-et vagy akármelyik verzióját.
Nem beszélve arról, hogy egy ilyen nagy üzletet ha jól kötnek meg, az a üzemeltető országnak igen komoly ipari hozadékkal is járhat (szerintem, már többször leírtam itt, hogy ez inkább erről fog szólni), digók meg azért nem tündökölnek most sem ipari sem gazdasági szinten. Nem sokkal drágábbak az EC termékei, a mentőheliket már repülik, ismerik az OMSZ pilóták,,, meghát nem beszélve az egész magyar gazdaság németektől való függőségétől... ami nem is fog változni mostanában.
Igazad van a harci helis résszel. Én viszont azt nem értem, hogy miért kell ragaszkodnunk az 1 gyártóhoz. Nem hiszek abban, hogy itt nem lehetne két gyártótól heliflottát üzemeltetni. Tudom, hogy olcsóbb, de sok más ország is megoldja a haditeknikáit különböző beszerzésekből,,, és valahogy az is működik.
Zárásként: amúgy én is a Török cuccot favorizálom.
Jól látod ellenérzésem az AW-vel kapcsolatban. Megpróbálom indokolni. Félek egy ilyen AW-139M-től, ami szerintem az egyik legroszabb verzió, amit helipótlásra hallottunk. AW-101 adatait itt múltkor valaki leírta, 3 hajtóművel nem tud sokkal többet mint a Cougar vagy mondjuk egy MI-171,, árról meg ne is beszéljünk. Sajnos a sztereotípiákban is tudok hinni,,, és hát a digók... nézzük csak meg a haldokló autóiparukat(tudom, USA autóipara sem a legjobb, de szerintem fegyvereik képességét senki sem vitatja). Az sem elhanyagolható, hogy kutató-mentőnek veszik őket, de komoly feladatokra senki nem szerez be AW-149-et vagy akármelyik verzióját.
Nem beszélve arról, hogy egy ilyen nagy üzletet ha jól kötnek meg, az a üzemeltető országnak igen komoly ipari hozadékkal is járhat (szerintem, már többször leírtam itt, hogy ez inkább erről fog szólni), digók meg azért nem tündökölnek most sem ipari sem gazdasági szinten. Nem sokkal drágábbak az EC termékei, a mentőheliket már repülik, ismerik az OMSZ pilóták,,, meghát nem beszélve az egész magyar gazdaság németektől való függőségétől... ami nem is fog változni mostanában.
Igazad van a harci helis résszel. Én viszont azt nem értem, hogy miért kell ragaszkodnunk az 1 gyártóhoz. Nem hiszek abban, hogy itt nem lehetne két gyártótól heliflottát üzemeltetni. Tudom, hogy olcsóbb, de sok más ország is megoldja a haditeknikáit különböző beszerzésekből,,, és valahogy az is működik.
Zárásként: amúgy én is a Török cuccot favorizálom.