sondor961
" tehát fejős tehénnek néznek minket! - Ennyi...!!!"
Azért ne tévesszük már össze se az Eurocoptert se az AW-t és a többieket se a Máltai Szeretetszolgálattal. Nem fognak féláron adni semmit azért mert mi 'szegények' vagyunk. Ha kell valami ki kell fizetni ez van.
Az meg már nagyon unalmas, hogy 1 NH90 árából hány Mi-171 vásárolható. Egy BMW árából is sok Ladát lehet venni...
Egy BMW árából Opel Astrát vagy VW Golfot is azért egynél többet lehet venni. Kérdés, hogy mire van szükségünk, milyen gyorsan, és egyáltalán telik-e a BMW-re, vagy még másra, olcsóbbra is csak alig?! Mert ha nem, akkor nem szabad a választás, hanem kényszerítő szükségszerűség!
A fenti szövegben az egyik leglényegesebb pont a "milyen gyorsan", vagyis mikor tudjuk teljeskörűen, korlátozás nélkül használatba venni az új tipust? Attól tartok, "dicső" politikusaink addig húzták-nyúzták a rétestésztát, míg az több helyen is kiszakadt, magyarán erősen kiszaladtunk az időből. Alig van már repülőképes helikopterünk, és még csak most gondolkoznak a tender-kiíráson. Ha teljesen új (magyarán: nyugati tipus) lesz a befutó, a legyártás/rendszeresítés/kiképzés több éves időtartamát ki tudjuk-e húzni a jelenlegi gépállománnyal, esetleg tudunk-e olyan gépeket bérelni, amire nem kell átképezni a személyi állományt? Vagy majd ugyanúgy bérelünk új tipust személyzettel együtt kutató-mentő szolgálatra a Honvédség részére, mint a Mentőszolgálatnál?! Rászánnak-e vezetőink némi pénzmagot (nagyságrendekkel kevesebbet, mint egy új tipus rendszeresítéséhez kell), hogy végrehajtassák a soros nagyjavítást a meglévő gépeken, így nyerve többezer repült órát, és időt az új tipusra történő átállásra? Szóval nekem lenne egy csomó kérdésem a témában, csak attól tartok, nincs aki válaszolna.
Magyarán : szakértői segítséget innen senki ne várjon, mert számtalan ehhez szükséges információ nem áll rendelkezésünkre. Legfeljebb kérdésekkel, javaslatokkal felhívhatjuk a figyelmet néhány dologra, ha egyáltalán érdekel ez valakit a döntéshozók közül.
Üdv ML