[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Ha megfelelően tudnánk üzemeltetni, illetve nem mutyizódna el az erre szánt pénz, aztán rohadnánk szét a csillaghangárban, meg persze nem "barátilag" másfélszeres áron adnák nekünk, mint másoknak, akkor akár lehetne AW101, vagy NH90 is szerintem. Persze csakis közepes szállító szerepkörben, és mellé még valami kisebb típus, pl. EC145/645. Nem problémamentesek, de hát egyik új típus sem az.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Semmi bajom az NH90-nel, különösen ha 2. szériás. A kérdés már csak az: Hány orosz /Mi-171/ vagy lengyel /S-70/ helit lehet venni az árából...?!?

Erről gondolom nem beszéltek az olaszok....
 

independence

Active Member
2012. december 28.
382
63
28
Semmi bajom az NH90-nel, különösen ha 2. szériás. A kérdés már csak az: Hány orosz /Mi-171/ vagy lengyel /S-70/ helit lehet venni az árából...?!?

Erről gondolom nem beszéltek az olaszok....

Nem beszéltek , mert az NH 90 egy sokkal jobb gép mint azok . Ők meg nem igen vannak rászorulva a spórolásra mint mi.

Szerintem amúgy 4-5 darabot biztos ...
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
Semmi bajom az NH90-nel, különösen ha 2. szériás. A kérdés már csak az: Hány orosz /Mi-171/ vagy lengyel /S-70/ helit lehet venni az árából...?!?

Erről gondolom nem beszéltek az olaszok....

Már nem azért, de mi a fene közük van az olaszoknak a Mi-171-hez, vagy az S-70-hez? Nem is üzemeltetik, akkor meg mi a fenét beszéljenek róla?
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
sondor961

"Semmi bajom az NH90-nel, különösen ha 2. szériás. A kérdés már csak az: Hány orosz /Mi-171/ vagy lengyel /S-70/ helit lehet venni az árából...?!?"

Nyilván, ha jelentősen olcsóbbak, akkor jobb választás lehetne. De ha mondjuk vennénk 6 NH90-est és mellé kaphatnánk "olcsósítottan" teszem azt 15 darab EC645-öst is, akkor már megint más a helyzet. Mert kellenek kisebb gépek is mindenféleképpen, ha meg így csomagban járna hozzájuk jelentős kedvezmény, akkor ezen is érdemes lenne elgondolkodni.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 917
72 965
113
Akik nem lelkesednek az NH-90-ért...

Azoknak ajánlanám az Aranysas magazin legutolsó számát . Van benne egy cikk amiben az Afganisztánban szolgáló Olasz katonák nyilatkoznak az NH 90-ről . Jó ideje nyomják már vele , és nagyon szeretik . Szerintük semmi nem igaz abból amiket terjesztenek a gépről , vagy legalábbis ők ebből semmit se tapasztaltak . Szerintük nagyon is megbízható gép , a képességeit meg ugye más se nagyon vitatja.

Az igaz , hogy az övék már egy második szériás gép , lehet ez is számít .

Mert biztos nem ismerik a 171-et.:D
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 213
81 111
113
Honnan jött ez az NH90 mánia? Nem kértük és nem is ajánlották nekünk mint váltótípust.

http://www.nhindustries.com/site/en/ref/Partnership_22.html
http://www.nhindustries.com/site/en/ref/The-Company_21.html

Azért az olaszoknál is volt gazdasági válság és vannak megszorítások. De a fejlesztés kezdetén valószínűleg alá lett írva valamilyen szerződés hogy a fejlesztő országok rendszeresítik a típust, úgy mint az Eurofighter-nél.

Hátsó rámpa mérete...

NH90_11817.jpg


nh90_19_of_44.jpg



Oldalajtó mérete, ajtólövész helye...

Italian_NH90_AFG_1.jpg


v1mo3.jpg


Látott már itt valaki NH90-est élőben, közelről?
 

Star Trek

Active Member
2010. április 19.
1 251
6
36
A németek még augusztusban rendeltek a EC645ből 15 db 194 millió euróért! Csak,hogy legyen egy kis viszonyítás.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
T. wolfram!
"De ha mondjuk vennénk 6 NH90-est és mellé kaphatnánk "olcsósítottan"..."

"Ábrándozás az élet megrontója...", mert ilyenről szó sem volt! Segítségről beszéltek, nem árengedményről - tehát fejős tehénnek néznek minket! - Ennyi...!!!
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
256
63
sondor961

" tehát fejős tehénnek néznek minket! - Ennyi...!!!"

Azért ne tévesszük már össze se az Eurocoptert se az AW-t és a többieket se a Máltai Szeretetszolgálattal. Nem fognak féláron adni semmit azért mert mi 'szegények' vagyunk. Ha kell valami ki kell fizetni ez van.

Az meg már nagyon unalmas, hogy 1 NH90 árából hány Mi-171 vásárolható. Egy BMW árából is sok Ladát lehet venni...
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
De ne nevezzék segítségnek a piaci árat!!! A "csilivili" NH90-et meg adják el a megalomán araboknak...!!!

/A BMW gazdaságosabb, jobban megy, sőt csajozni is jobban lehet vele.
De pl. szállításra melyik a jobb: A sok Lada, vagy az 1 szem BMW...?!?/

Vagy gondolkodni is unalmas...?!?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
sondor961

" tehát fejős tehénnek néznek minket! - Ennyi...!!!"

Azért ne tévesszük már össze se az Eurocoptert se az AW-t és a többieket se a Máltai Szeretetszolgálattal. Nem fognak féláron adni semmit azért mert mi 'szegények' vagyunk. Ha kell valami ki kell fizetni ez van.

Az meg már nagyon unalmas, hogy 1 NH90 árából hány Mi-171 vásárolható. Egy BMW árából is sok Ladát lehet venni...

Egy BMW árából Opel Astrát vagy VW Golfot is azért egynél többet lehet venni. Kérdés, hogy mire van szükségünk, milyen gyorsan, és egyáltalán telik-e a BMW-re, vagy még másra, olcsóbbra is csak alig?! Mert ha nem, akkor nem szabad a választás, hanem kényszerítő szükségszerűség!
A fenti szövegben az egyik leglényegesebb pont a "milyen gyorsan", vagyis mikor tudjuk teljeskörűen, korlátozás nélkül használatba venni az új tipust? Attól tartok, "dicső" politikusaink addig húzták-nyúzták a rétestésztát, míg az több helyen is kiszakadt, magyarán erősen kiszaladtunk az időből. Alig van már repülőképes helikopterünk, és még csak most gondolkoznak a tender-kiíráson. Ha teljesen új (magyarán: nyugati tipus) lesz a befutó, a legyártás/rendszeresítés/kiképzés több éves időtartamát ki tudjuk-e húzni a jelenlegi gépállománnyal, esetleg tudunk-e olyan gépeket bérelni, amire nem kell átképezni a személyi állományt? Vagy majd ugyanúgy bérelünk új tipust személyzettel együtt kutató-mentő szolgálatra a Honvédség részére, mint a Mentőszolgálatnál?! Rászánnak-e vezetőink némi pénzmagot (nagyságrendekkel kevesebbet, mint egy új tipus rendszeresítéséhez kell), hogy végrehajtassák a soros nagyjavítást a meglévő gépeken, így nyerve többezer repült órát, és időt az új tipusra történő átállásra? Szóval nekem lenne egy csomó kérdésem a témában, csak attól tartok, nincs aki válaszolna.
Magyarán : szakértői segítséget innen senki ne várjon, mert számtalan ehhez szükséges információ nem áll rendelkezésünkre. Legfeljebb kérdésekkel, javaslatokkal felhívhatjuk a figyelmet néhány dologra, ha egyáltalán érdekel ez valakit a döntéshozók közül.
Üdv ML
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Tisztelt GrGLy!
Akkor számolj...!
És kívánom, hogy mindig mindenből meg tudd venni a prémium kategóriás terméket! - Akkor is, ha nem tudod kihasználni....
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
Tisztelt GrGLy!
Akkor számolj...!
És kívánom, hogy mindig mindenből meg tudd venni a prémium kategóriás terméket! - Akkor is, ha nem tudod kihasználni....

Á, hát kedves Sondor, gondolom mielőtt tények és adatok tömkelegével felvértezve megfogalmaztad igen tömény véleményedet, annak is utánajártál, hogy mennyibe kerül egy modern, európai igényekre alakított Mi-171, mennyi az üzemeltetési költsége és a Föld-Hold távolság mely részén van annak a sornak a vége, ahova be kéne állni egy rendelés esetén, továbbá feltételezem, hogy ugyanezt megtetted az S-70 esetében is, annyival kiegészítve, hogy felvázoltad mellé az alkatrész-beszállítói hálót, hogy ha esetleg megint túlságosan "összemelegednénk" az EU-val vagy az USA-val, akkor nehogy már az éppen itt maradt Mil alkatrészeket kelljen a Blackhawkokba beleberhelni.

Mert azért az ember, mielőtt egy ilyen sarkalatos és velős véleményt alkot, általában utánajár a dolgoknak, legalábbis szerintem ez az elvárható és ezért gondolom, hogy ezeket mind te is megtetted, csak valami apró figyelmetlenségből felejtetted el megosztani ezeket velünk. Jól sejtem?
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 400
19 814
113
Két dolog, amit biztosra vehetünk nagyjából helikopter ügyben.
1. Lesz beszerzés, mert már nagyon rákényszerültünk.
2. NATO tagállamként, USA szövetségesként, az Oroszoktól való további függés elkerülése okán, tuti hogy nem Orosz vasat veszünk.
Na, talán ennyit tudunk, a többit meg kivárjuk, mást ugyanis nem tehetünk.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
1. Lesz beszerzés, mert már nagyon rákényszerültünk.

Igazából a kérdés nem az, hogy lesz-e, hanem hogy mikor. Mert azért ha belegondolunk a Föld bolygó pusztulásáig hátralevő jó pár millió évben csak fogunk valamikor új helikoptereket beszerezni :D
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 474
5 578
113
Igazából bárkitől is rendelünk, kifutunk az időből.

@GrGly
hogy felvázoltad mellé az alkatrész-beszállítói hálót, hogy ha esetleg megint túlságosan "összemelegednénk" az EU-val vagy az USA-val, akkor nehogy már az éppen itt maradt Mil alkatrészeket kelljen a Blackhawkokba beleberhelni.

Ez a probléma minden beszállítónál fennáll.
 

ruhakupac

Active Member
2012. július 31.
158
37
28
Az ugynevezett "vendor lock" megvan rendesen, mindegy hogy orosz vagy NATO/US koptert szerzel be.
Az orosz gepeknel kulon koltseg a NATO kompatibilitas elerese.
Ezen kivul ugye a TCO lenne a legfontosabb.
(Total cost of ownership - egy jol kalkulalt repult oraszam es annak minden koltsege, mondjuk a kovetkezo 35 evre)
Tovabbi jo pont lenne, ha nem lenne nehez az atkepzes egyik tipusrol a masikra.
Mert ugye 3 fele kopter kellene nekunk:
- Katonai Mi17/Mi8 helyett
- Katonai Mi24 helyett
- Polgari gepek egesz halmaza (rendorsegi Mi4, mento EC135 (2016-tol), talan a rendorsegi MD500-asok, nem hogy mennyire repultek ki az orakat)

Az en almaimban egy koherens es egyseges cseret kepzelek el, ami TCO alapu.
A fentebb altalam linkelt MTI-s hir informaciotartalma pedig az, hogy elindult a lobbi anelkul, hogy kozbeszerzest kiirtak volna.
Tehat valamit tudnak...