[HUN] Helikopterbeszerzés

Az Index hozta a szokásos stílusát azzal, hogy egy roncsról közölt fényképet.

Nem értem, miért vízionáltok itt háborút.
Egy nyugati embargóhoz az is elég lehetne, ha független magyar kormányunk lenne, amely mindenkivel ugyan azokat a törvényeket tartatná be.
Lsd.: szektATV körüli rinya.
 
borisz, azért nyugat Európába a Keletnek is van szava.. mellesleg nem muszáj az EU tagja lenni :) Jöhetnek a tiltások, kit érdekel? Hány ország akar kilépni az Euból ? Nem csak mi,mondjuk kérdéses,hogy a nép akarata érvényesül-e. :O

Azért vizuálunk,amiért a honvédség is van :)))) Mellesleg inkább legyen,mint sem ne legyen, sokan örülnénk egy osztrák/német szintű hadseregnek, de azokkal a felségjelekkel már kevésbé.. :)
 
sondor961

""Ábrándozás az élet megrontója...", mert ilyenről szó sem volt!"

Ez az egész topik kvázi csak ábrándozás... :( Egyelőre legalábbis.

"Segítségről beszéltek, nem árengedményről - tehát fejős tehénnek néznek minket! - Ennyi...!!!"

Szerencsére akad még pár gyártó, megfelelő típusokkal, szóval tudunk máshoz is menni, ha pofátlankodni akarnak. Na persze ahhoz olyan politikai vezetés is kellene, akik nem a saját zsebüket, hanem az ország érdekeit nézik. Vagy legalább azt is kellő súllyal figyelembe vennék, az egyéb érdekek mellett.
 
Akik az embargóktól félve akadályoztatva látnák az alkatrész-ellátást, azok abba gondoljanak bele, hogy a gyártók magasról lesz**ják a szerződéseket és ha kell 5 országon és cégen átfuttatva juttatják el azokat, ha fizetnek érte.
Mi ebből a szempontból szerencsések vagyunk, mert semleges és hozzánk hasonlóan korrupt kormányokkal megáldott szomszédokkal is rendelkezünk. Így akár az ellenségen át is szállíthatnánk bármit, csak egy 3. céget kell alapítani ott, ahol nincsenek korlátozások -akár egyszeri üzletre is.
Amúgy meg nem gondolnám, hogy csak minket súlytanának ilyen embargókkal. És nem kellene folyton beugatni a Nyugatnak - ha jót akarunk!!!
Amúgy nem vagyok szakértője a témának, de a Nyugat-európai gyártókat preferálom, pont a politikai, vállalati-megbízhatósági szempontok miatt.
 
<i>"Olvasom az Aero kulonszamot.... "a helikopterbeszerzes szempontrendszeret a HM nem akarja nyilvanossagra hozni" es minden titkositva lesz ahogy a Gripennel. Es ugyanolyan politikai-gazdasagi dontes lesz,ahogy a Gripen eseteben torten. "</i>

Kár érte és nem is értem... A versenyző cégek gondolom megkapják a "szempontrendszert". Tehát, akik verhetik a nyálukat, hogy valami nem kóser, azok bármikot megtehetik.
Mi meg ezek alapján legalább leszűkíthettük volna a lehetséges alternatívákat...
 
Tisztelt wolfram!
Egyetértünk!
S mivel a szempontrendszer is titkos, tehát ha lesz is valaha heli, az csak úgy lehet, mint a Gripen. Tehát az az ajánlat fog nyerni, amelyik mellé a legvastagabb borítékot /borítékokat/ csúsztatják a megfelelő zsebbe /zsebekbe/...!!!
Bizony, egyszerű dolog a politika...!!!
 
"S mivel a szempontrendszer is titkos, tehát ha lesz is valaha heli, az csak úgy lehet, mint a Gripen. Tehát az az ajánlat fog nyerni, amelyik mellé a legvastagabb borítékot /borítékokat/ csúsztatják a megfelelő zsebbe /zsebekbe/...!!!"

Meglehet, de nem biztos. A korrupció elég általános jelenség a politikában, nem csak nálunk, majd meglátjuk mi sül ki belőle.
Nem tudom, vajon naiv kollégánk mire jutott, aki itt felajánlotta a szakértést, egy politikus ismerőse által ?
A titkosítás okán, talán kapizsgálja már, hogy az elgondolása, még ha jó szándékból is született, naiv dolog volt részéről. :)
 
Titkos? Röhej ,mint az egész ország!
Ez a beteges titkolódzásin mánia, ami Magyarországon el uralkodott, már egy agyrém. Más országokban meg mondják ,hogy milyen szempont rendszer alapján döntenek. Nálunk még a gépíró kisasszony cipő mérete is 80 évig állam titok.
Csak akkor titkosítanak valamit, ha simli van a háttérben.
Ne jöjjön itt senki azzal, hogy a bevethető helikopterek száma titkos!
Ilyen alapon a 14 gripen egyidejű emelése és reptetése is titkos lehetne. Csak akkor titkos valami, ha a szart kell csoki mázba bevonni!
 
Ilyen alapon a 14 gripen egyidejű emelése és reptetése is titkos lehetne. Csak akkor titkos valami, ha a szart kell csoki mázba bevonni!

Az is volt. Ha nem sikerült volna, hivatalos forrásból nem is tudnál róla a mai napig sem. Valaki látta Békés-megye fölött a köteléket, illetve két embernek valaki súgott bentről, mert véletlenül épp akkor voltak és videóztak a kerítésnél, amikor kellett.
 
"Nem tudom, vajon naiv kollégánk mire jutott, aki itt felajánlotta a szakértést, egy politikus ismerőse által ?
A titkosítás okán, talán kapizsgálja már, hogy az elgondolása, még ha jó szándékból is született, naiv dolog volt részéről. :)"

Ezt most sértésnek vettem , és ezeket a sértéseket heves vér mérsékletem miatt elégé durván szoktam lereagálni.

Most megpróbálom visszafogni magam , hogy ne romboljam a topicot .

Csak mondom , hogy még egyszer ezt nem fogom szó nélkül hagyni .

Szóval mindegy te mit gondolsz , semmit nem tudsz rólam...
Azért nem jutottam semmire , mert pillanatnyilag nem is akarok . Miután számításaimmal ellentétben , alig volt a felhívásra itt jelentkező , úgy döntöttem hogy várok .

Nem fogom magam lejáratni azzal , hogy feleslegesen elintézek valamit és a végén nem is érdekel ez itt egy nagyobb "tömeget"...

Magyarán kevés az érdeklődő ahhoz , hogy belefogjak , szerintem...

Ráadásul volt egy két ember , akit kifejezetten vártam , hogy jelentkezik . Amíg ez nem történik meg , jegelem a témát.
 
alfa74 : simli is, meg sokan vannak úgy,hogyha azt mondom,hogy hadititok akkor fontosabb ember leszek!! Elméletet követi..

Amúgy a Gripennél van mire büszkének lenni.


Mondjuk én a helikkel kapcsolatban nem tudom mi lenne a jobb, talán felújítani és ezeket egy ideig ugyanúgy rohasztani, aztán a nyugati típust már úgy rendszeresíteni,hogy megvannak a tárolási feltételek is...
 
Panzerfaust !

"Én nem hiszek ebben a "megfelelés"-dologban, soha nem értettem, miért kellett nekünk a történelem folyamán sokszor csúcsra járatni a seggnyalást. Mi az hogy NATO-ban megkövetelt magatartás, meg hogy viselkedni ? Mik vagyunk mi, szaros kölkök ? Vagy csak nekünk kell mindig alkalmazkodni, kussolni, mert bizonyos államok mindig hozzánk vágják, hogy "bűnös nemzet" vagyunk ???
Egyébként nem hinném, hogy bárki ellen vétettünk, a lehetőségeinkhez képest teljesítünk és minden szabályt betartunk most is, de ez a pluszban szórjunk még hamut a fejünkre igény, kicsit erős. Úgy gondolom, a függetlenség volna a legjobb verzió, de ehhez nagyon sok pénz kell, ami nekünk nincs. "

-Én sem mondtam , hogy jól van ez így , vagy azt hogy igazuk van , de az utolsó mondatodban van a valóság és az igazság...
 
"S mivel a szempontrendszer is titkos, tehát ha lesz is valaha heli, az csak úgy lehet, mint a Gripen. Tehát az az ajánlat fog nyerni, amelyik mellé a legvastagabb borítékot /borítékokat/ csúsztatják a megfelelő zsebbe /zsebekbe/...!!!"

Meglehet, de nem biztos. A korrupció elég általános jelenség a politikában, nem csak nálunk, majd meglátjuk mi sül ki belőle.
Nem tudom, vajon naiv kollégánk mire jutott, aki itt felajánlotta a szakértést, egy politikus ismerőse által ?
A titkosítás okán, talán kapizsgálja már, hogy az elgondolása, még ha jó szándékból is született, naiv dolog volt részéről. :)

Azt azért ne felejtsük el hogy lesz a helikopterbeszerzésről egy többpárti egyeztetés, aminek az eredménye szintén titkosított lesz. Valószínűleg erre akarnak egy kicsit felkészülni, több forrásból ismereteket gyűjteni. Szempontokat kell nekik adni, hogy mire figyeljenek és tudjanak okosakat kérdezni.

@independence: javaslom az Aeromagazin most megjelent helikopteres különszámából Zord Gábor "Miért, mire, mi és mennyi?" című cikkét elolvasni a politikusoknak. Ennél jobban szerintem nem tudja összefoglalni más sem.

A finn Mi-8-asok hosszadalmas rendszerbe állításából pedig következtethetünk arra hogy egy új, ismeretlen típus rendszeresítése még tovább fog tartani. Ezért az jelenlegi típusok üzemeltethetőségét legalább 2016 végéig biztosítani kell. És nem 2 gépnek, hanem legalább 5-6-nak.
 
Szerintem érdemes lenne a meglévő Helikoptereket felújítani, és kiépíteni hozzájuk a megfelelő hangárokat. Ezzel sok sok időt nyerhetnénk, és komoly lépés lehetne.
 
és kiépíteni hozzájuk a megfelelő hangárokat

Amik természetesen később is teljes mértékben felhasználhatóak lennének, elvégre reális körülmények között a Mi-knél nagyobb helikoptereket nem igazán fogunk beszerezni. Tulajdonképpen egy hosszú távú befektetésről is beszélhetünk.
 
Nem is olyan rég írtam valamelyik topikban az ismerősöm könnyűszerkezetes csarnokpítéséről és annak kb. áráról. Erről kéne beszélni a fafejeknek,, mert ha ezt sem értik meg... akkor kár az egész:(
 
De ne könnyűszerkezetes hangárról beszéljünk már.. szerintem igenis kéne 5 v 6 olyan hangár ahova kényelmesen befér 2 ancsa, meg 2 Mi 8 / 17(jelenleg ez van rendszerben, de ha váltunk, pl a Cougar is közel ekkora, a könnyű szállítókból pedig 3-4 is beférhet!). Legyen klimatizált,a természetes fény érződjön is , ne csak nappal (kevesebb villanyszámla) de a fénytechnika is jó legyen, szellőztetni is jól lehessen. Szerintem ezeknek alapnak kéne,hogy legyen, no meg ha nagyon előre akarunk gondolkodni, mobil napelemeket is tehetnénk a tetejére/oldalára.

Szolnokon ha jól tudom van SAR, akkor a SAR-nak is nyomnék 1 hangárt, ugyanúgy 2 férőhelyeset, a kivontatást megelőzően,motorizált helikopter állványt. Lehet ezen vitatkozni,de szerintem gyorsabb,mint teherautóval kihúzni, a költség meg annyival nem lehet nagyobb..ha nem olcsóbb!

Csinálnék egy javítóhangárt is, ugyan úgy 2 esetleg 3 férőhelyeset esetleg egy pincével, ahol van daru/csörlő. vagy oldalsó kocsibejáróval, az elsőnek az lenne az előnye,hogy helyben lehetne tárolni az alkatrészeket, a gépek alatt, így helytakarékos. A B verzió esetében pedig kézzel nyitható "kis" oldal ajtó lenne,amin keresztül a "szervíz kocsi" beviheti a szükséges alkatrészt ha humánerőforrással a méretéből vagy súlyából adódóan nehézkes lenne a megoldása. (Pl hajtóművek,hátsóajtók,rotorlapátok).
Kis ajtó/kapu rolós is lehet,manuális működtetésű. (Indok: kevesebb energia fogyasztás (kisebb a mértékű a hőmérséklet változás (klíma kímélés) és mivel manuális nem fogyaszt energiát, bár ez minden hangárra vonatkozhatna.

Esetleg 2 v 3 raktár építése, a gép alkatrészeinek, a szállítmányoknak no meg a fegyvereknek.

Ezt meglehetne fejelni azzal,hogy a járműveknek is garázst építeni, a laktanyát felújítani.

Ez vonatkozik Szolnokra. (Szerintem előfeltétel)



Kecskeméten szintén lehetne pár dolgot, én mondjuk nem dobnám el az ATU-k utáni részen (ahol a lehetséges sebesség tartomány után megfogná a gépet) a "talajt kicserélni valami puhábbra" esetleg enyhén hullámoztatott vízre,hogy a gép kisebb sérülést szenvedjen,mintha a betonhoz / aszfalthoz vágódna, a kis hullámok pedig ha jól tudom megtörik a víz felületi feszültségét, vagy legalábbis csökkentik, bár ilyen talán kerülhetne Szolnokra is, ha esetleg nem csúszótalpas kopter lesz rendszerben és előre tudni lehetne,hogy kicsit keményebb landolás várható, bár lehet felesleges.

Meglepi:

Gondolom ismeri mindenki, a fórumozók közül "A szovjet repülőtér titkait". Nos szerintem nem rossz kezdeményezés, a Pintér művekről is sokan hallottak már. Zánkát is látogatják azért, no meg ugye a haditechnika kortól és nemtől függetlenül vonza az embereket. Na én nekik felajánlanám a Kunmadarasi repteret, azzal a feltétellel,hogy rendbeszedik szép lassan, meg karbantartják(ez nem nagy meló). A rendbetételben segíthetne a HM vagy az állam azzal a feltétellel,hogy szükség esetén használatba vehetik bármikor. (Gyakorlatok ..stb,mert mégis csak egy idegen objektum..) Nos ezek a srácok üzemeltetnék itt a repteret, a szolnokaiak most -jogosan- felrúgnának, de én áthelyezném a repülőmúzeumot,a kecskeméti reptérről is áthelyezném a gépeket, ezeket úgy is felújítanák, hangárak vannak. Műszaki felszereléseket is telepíteni (persze ugye csak szovjetet), fegyverzeteket ..stb. Nos tegye a szívére a kezét aki azt mondja,hogy nem látogatná meg ha mondjuk lenne évi 1 kifejezetten katonai repülésben érintett bemutató (sajna csak statik, esetleg jöhetnének a Gripenek,Helik földiek bár a légi irányítás kérdéses lenne vagy egy jó gyakorlat hogyan tudnának csak mobileszközökkel irányítani, elvileg nyugaton az autópályára is képesek leszállni.), persze itt jöhetne,hogy akkor a repülőnapot is rakjuk át oda. Ez mellett egy repteret sokféle képen lehetne hasznosítani, Red Bull Air Race, esetleg valami old timer repülőtalálkozó.. autós találkozók, gyorsulási versenyek, drift/gymkhana versenyek. Persze ez őrült/hülye ötletnek tűnhet de azért lehetne belőle pénzt csinálni, akár a HM-nek is.



Na várom és kérem a fejmosásokat :D
 
>Szolnokon ha jól tudom van SAR, akkor a SAR-nak is nyomnék 1 hangárt,

Nem olyan régen linkeltem...

http://airbase.blog.hu/2013/12/13/hetkoznapok_szolnok_2013_november

4. kép alatti szöveg.