De ne könnyűszerkezetes hangárról beszéljünk már.. szerintem igenis kéne 5 v 6 olyan hangár ahova kényelmesen befér 2 ancsa, meg 2 Mi 8 / 17(jelenleg ez van rendszerben, de ha váltunk, pl a Cougar is közel ekkora, a könnyű szállítókból pedig 3-4 is beférhet!). Legyen klimatizált,a természetes fény érződjön is , ne csak nappal (kevesebb villanyszámla) de a fénytechnika is jó legyen, szellőztetni is jól lehessen. Szerintem ezeknek alapnak kéne,hogy legyen, no meg ha nagyon előre akarunk gondolkodni, mobil napelemeket is tehetnénk a tetejére/oldalára.
Szolnokon ha jól tudom van SAR, akkor a SAR-nak is nyomnék 1 hangárt, ugyanúgy 2 férőhelyeset, a kivontatást megelőzően,motorizált helikopter állványt. Lehet ezen vitatkozni,de szerintem gyorsabb,mint teherautóval kihúzni, a költség meg annyival nem lehet nagyobb..ha nem olcsóbb!
Csinálnék egy javítóhangárt is, ugyan úgy 2 esetleg 3 férőhelyeset esetleg egy pincével, ahol van daru/csörlő. vagy oldalsó kocsibejáróval, az elsőnek az lenne az előnye,hogy helyben lehetne tárolni az alkatrészeket, a gépek alatt, így helytakarékos. A B verzió esetében pedig kézzel nyitható "kis" oldal ajtó lenne,amin keresztül a "szervíz kocsi" beviheti a szükséges alkatrészt ha humánerőforrással a méretéből vagy súlyából adódóan nehézkes lenne a megoldása. (Pl hajtóművek,hátsóajtók,rotorlapátok).
Kis ajtó/kapu rolós is lehet,manuális működtetésű. (Indok: kevesebb energia fogyasztás (kisebb a mértékű a hőmérséklet változás (klíma kímélés) és mivel manuális nem fogyaszt energiát, bár ez minden hangárra vonatkozhatna.
Esetleg 2 v 3 raktár építése, a gép alkatrészeinek, a szállítmányoknak no meg a fegyvereknek.
Ezt meglehetne fejelni azzal,hogy a járműveknek is garázst építeni, a laktanyát felújítani.
Ez vonatkozik Szolnokra. (Szerintem előfeltétel)
Kecskeméten szintén lehetne pár dolgot, én mondjuk nem dobnám el az ATU-k utáni részen (ahol a lehetséges sebesség tartomány után megfogná a gépet) a "talajt kicserélni valami puhábbra" esetleg enyhén hullámoztatott vízre,hogy a gép kisebb sérülést szenvedjen,mintha a betonhoz / aszfalthoz vágódna, a kis hullámok pedig ha jól tudom megtörik a víz felületi feszültségét, vagy legalábbis csökkentik, bár ilyen talán kerülhetne Szolnokra is, ha esetleg nem csúszótalpas kopter lesz rendszerben és előre tudni lehetne,hogy kicsit keményebb landolás várható, bár lehet felesleges.
Meglepi:
Gondolom ismeri mindenki, a fórumozók közül "A szovjet repülőtér titkait". Nos szerintem nem rossz kezdeményezés, a Pintér művekről is sokan hallottak már. Zánkát is látogatják azért, no meg ugye a haditechnika kortól és nemtől függetlenül vonza az embereket. Na én nekik felajánlanám a Kunmadarasi repteret, azzal a feltétellel,hogy rendbeszedik szép lassan, meg karbantartják(ez nem nagy meló). A rendbetételben segíthetne a HM vagy az állam azzal a feltétellel,hogy szükség esetén használatba vehetik bármikor. (Gyakorlatok ..stb,mert mégis csak egy idegen objektum..) Nos ezek a srácok üzemeltetnék itt a repteret, a szolnokaiak most -jogosan- felrúgnának, de én áthelyezném a repülőmúzeumot,a kecskeméti reptérről is áthelyezném a gépeket, ezeket úgy is felújítanák, hangárak vannak. Műszaki felszereléseket is telepíteni (persze ugye csak szovjetet), fegyverzeteket ..stb. Nos tegye a szívére a kezét aki azt mondja,hogy nem látogatná meg ha mondjuk lenne évi 1 kifejezetten katonai repülésben érintett bemutató (sajna csak statik, esetleg jöhetnének a Gripenek,Helik földiek bár a légi irányítás kérdéses lenne vagy egy jó gyakorlat hogyan tudnának csak mobileszközökkel irányítani, elvileg nyugaton az autópályára is képesek leszállni.), persze itt jöhetne,hogy akkor a repülőnapot is rakjuk át oda. Ez mellett egy repteret sokféle képen lehetne hasznosítani, Red Bull Air Race, esetleg valami old timer repülőtalálkozó.. autós találkozók, gyorsulási versenyek, drift/gymkhana versenyek. Persze ez őrült/hülye ötletnek tűnhet de azért lehetne belőle pénzt csinálni, akár a HM-nek is.
Na várom és kérem a fejmosásokat