Kedves ifff!
a kutató-mentő szolgálat kicsit több, mint egyszerű betegszállítás, kicsit nagyobb gépet igényel és több felszerelést kell elhelyezni rajta. A Honvédség kutató, mentő szolgálata, nem csak békeidős feladat, akkor nem a Honvédségnek kellene ellátnia, hanem harci kutató mentő feladatot is el kell tudnia látni. Az AW-109 egyszerűen túl kicsi erre a feladatra szerintem, de nem látom hogy, akik katonai célra alkalmaznák ebben a szerepkörben rendszeresítették volna. Az AW-139-et ellenben többen.pl az írek ilyen célra használják. Nem véletlen a nagyobb gép alkalmazása, pl az USA is MH-60-asokat rendszeresít erre a célra és nem annál kisebb gépeket.
Amúgy nem vagyok az olasz, de semmilyen más polgáriból militarizált gép harci alkalmazásának híve, főleg nem egy műanyagé, aminek a javítása bonyolultabb, mint egy fémszerkezeté.
Egy normális kutató mentő szolgálat ellátására nem hiszem, hogy elegendő lenne 3 gép. Nálunk ezidáig két helyen adták, ami két gép, de szükség van tartalékra és arra amelyiken a kiképzési feladatokat látják el, illetve fel kell készülni az időszakos karbantartás idejére leállított gépek pótlására is. Nem tudom mekkora rálátásod van a Kut-Men szolgálatra, de amikor én sorkatona voltam ez egy hetes folyamatos szolgálatot jelentett, pl az oda beosztott sorkatonák egy héten keresztül a szolgálati épületet csak akkor hagyhatták el, ha a tőlük 50 méterre lévő géphez mentek, amely mellett ott áll a felcsatlakoztatott APA kocsi. Ezt három géppel csak nulla biztonsági tartalékkal tudod ellátni. Nulla biztonsági tartalék a repülésben pedig nem létezik (legalább is egy normális államban).
Egyébként én nem arra céloztam, hogy a többi képességre nincs szükség, hanem arra, hogy jelen pillanatban ez lenne szerintem a legfontosabb. Ugyan akkor egy kisebb tétel UH-60-as beszerzésével kellő tapasztalatot szereznénk a típussal kapcsolatban ami alapján lehetne később dönteni további példányok rendszeresítéséről, vagy akár arról hogy ez a gép nem alkalmas a mi céljainkra.
TG