[HUN] Helikopterbeszerzés

Ide írom, mert itt jött fel a téma. Egyik ismerősöm a vízügyi területen dolgozik, és mondta, nekik már kiadták azt, hogy a Duna várható maximális vízállása 9.5 méter lesz! Szóval ha nem gond - és ezt a kormánynak üzenném - k*rva kib*szot gyorsan kerítsetek pár működő helikopter!!!!!!!! 
 
Még nincs egy sem mert amikor legutoljára katonák is kellettek az árvíz miatt 2010-ben én a kórházban feküdtem.
 
Boki:

"Ezt miért nem lépte meg a magyar kormány?"

Többek közt, mert nem naon szerette idáig őket. (pl grúz válság idején tett nyilatkozatok) De hátha ezek a mostani gazdasági "próbálkozások" lendítenek vmit az orosz technika sorsán! Legalább is ideiglenesen.
 
Wolfram:

"Én speciel a 10 tonna körüli felszállótömegű heliket értem "közepes szállító" alatt. Vagy nem a méretre/tömegre gondoltál a különbséggel?"

Én a manőverező képességre gondoltam: emelkedőképesség, fordulékonyság plusz sebesség ill hatótávolság.

Mi-8 vs uh-60

 

De közepes helikopter lehet a Merlin vagy  az AW139-is. Rakétát inkább az utóbbira tennék:).
 
fip7! A 9,5 m elég meredek, bár nem mindegy, hogy a Duna melyik szakaszára értendő. Komáromnál 249cm, Bp.-en most 323cm, Baján 434cm, Dunaföldváron 104 cm. Bár pl. márc. 10-ig előrejelzésben Komáromnál 50cm emelkedést prognosztizálnak. De tényleg sok volt a csapadék a télen.
 
<a title="Profile" rel="nofollow">ksspsta</a>

 

Én inkább egyikre sem raknék rakétát. 
sf-smile.gif
Akkor már maradnék a már létező ezirányú képességgel rendelkező (és nem mellesleg ténylegesen katonai, már az AW139-hez képest) heliknél, az UH-60-nál, vagy a Mi-171-nél. Nem hinném, hogy pont nekünk, magyaroknak kéne kísérleteznünk egy kiforratlan, leginkább csak koncepciószinten létező képességgel...

És, bár lerágott csont már itt, de a Mi-8/Mi-17 leváltására nagyon nem lenne szerencsés az AW139, a kisebb kapacitása miatt, a Mi-24-esek váltására pedig úgy nagyjából teljesen alkalmatlan. Persze, ha vennénk még mellé Mangustát, meg pár nagyobb szállítót, akár Merlint, akkor tőlem jöhetnek. 
sf-laugh.gif
 
<a title="Profile" href="http://htka.hu/forum/helikopterek/helikopterbeszerzes/page-28/" rel="nofollow">zeee</a>

 

Ez igaz, de én csak annyit tudok amennyit mondtak nekem. A vízügynél lévő ismerőseim ezt az infót kapták, és ez alapján kezdték meg a szervezést. Bp.-n dolgozik, szóval a vízállás Bp.-i adat lehet. De kiemelném a VÁRHATÓ szót az előző mondókámból. Ők ennyire várják, ami azt jelenti, hogyha szerencsénk van kisebb lesz! 
 
"Az árvízvédelmi készültség keretein belül gyakorolta a Légirendészet a héten többször is a vízből, illetve háztetőről mentést. MD-500, és MI-2 típussal egyaránt gyakorolták a bajba jutott emberek mentését. A Légirendészet folyamatos készültségben van. "
 
"MD-500, és MI-2 típussal"

- fedélzeti csörlő nincs (Mi-2-re szerelhető, nekik nem tudom van-e)

- minimális kapacitás

- minimális teljesítmény tartalék (Mi-2)

- egy, max. kétfős személyzet

- kiegészítő tartály nincs (repülési időtartam nem növelhető, pedig az ilyen feladatnál jó lenne)

- a rendőrség logisztikája kevésbé megfelelő egy nagy létszámú kitelepüléshez (sok esetről hallottam - többször a sajtóban is megjelent- , hogy ilyen esetekben még a kitelepült állomány ellátása is gondot okozott)

üdv
 
Nekem ez azt mutatja hogy kétségbeesetten keresik a megszűnt katonai helikopteres képesség részleges pótlását a közelgő árvíz előtt. 

 

Homokzsák beemelést nem gyakoroltak, csak személyek mentését.
 
ambasa said
Molni!

[....]

mellesleg ugyan ez igaz a helikopterbeszerzésre, ezerrel megy az ötletelés, ugyan akkor nem biztos, hogy jelen pillanatban a kifutó képességek mindegyikének megfelelő gépre lenne szükségünk. Én sokkal inkább érzem, hogy jelen pillanatban egy nagyon fontos képességet kell helyreállítanunk, az a kutató-mentő szolgálat. Elsősorban erre kellene beszerezni gépeket, a meglevő szállítógépek nagyjavítása mellett. Egy korlátozott beszerzés (6-8 gép) jó referencia lehetne arra, hogy a szovjet gépek végleges kifutása után ilyen helikoptereket szerezzünk, be vagy esetleg másokat. Én többek között (mondjuk legfőbb képen a kiforrottsága miatt) ezért vagyok UH-60 párti.

 

TG
A KM képesség helyreállításához elég lenne vásárolni 3 db AW-109  gépet. Így nem hiszem, hogy "csak" ez lenne a cél. Minden más gép ezen célra való alkalmazása teljesen felesleges és pocsékolás.
 
Kedves ifff!

 

a kutató-mentő szolgálat kicsit több, mint egyszerű betegszállítás, kicsit nagyobb gépet igényel és több felszerelést kell elhelyezni rajta. A Honvédség kutató, mentő szolgálata, nem csak békeidős feladat, akkor nem a Honvédségnek kellene ellátnia, hanem harci kutató mentő feladatot is el kell tudnia látni. Az AW-109 egyszerűen túl kicsi erre a feladatra szerintem, de nem látom hogy, akik katonai célra alkalmaznák ebben a szerepkörben rendszeresítették volna. Az AW-139-et ellenben többen.pl az írek ilyen célra használják. Nem véletlen a nagyobb gép alkalmazása, pl az USA is MH-60-asokat rendszeresít erre a célra és nem annál kisebb gépeket.

 

Amúgy nem vagyok az olasz, de semmilyen más polgáriból militarizált gép harci alkalmazásának híve, főleg nem egy műanyagé, aminek a javítása bonyolultabb, mint egy fémszerkezeté.

 

Egy normális kutató mentő szolgálat ellátására nem hiszem, hogy elegendő lenne 3 gép. Nálunk ezidáig két helyen adták, ami két gép, de szükség van tartalékra és arra amelyiken a kiképzési feladatokat látják el, illetve fel kell készülni az időszakos karbantartás idejére leállított gépek pótlására is. Nem tudom mekkora rálátásod van a Kut-Men szolgálatra, de amikor én sorkatona voltam ez egy hetes folyamatos szolgálatot jelentett, pl az oda beosztott sorkatonák egy héten keresztül a szolgálati épületet csak akkor hagyhatták el, ha a tőlük 50 méterre lévő géphez mentek, amely mellett ott áll a felcsatlakoztatott APA kocsi. Ezt három géppel csak nulla biztonsági tartalékkal tudod ellátni. Nulla biztonsági tartalék a repülésben pedig nem létezik (legalább is egy normális államban).

 

Egyébként én nem arra céloztam, hogy a többi képességre nincs szükség, hanem arra, hogy jelen pillanatban ez lenne szerintem a legfontosabb. Ugyan akkor egy kisebb tétel UH-60-as beszerzésével kellő tapasztalatot szereznénk a típussal kapcsolatban ami alapján lehetne később dönteni további példányok rendszeresítéséről, vagy akár arról hogy ez a gép nem alkalmas a mi céljainkra.

 

TG
 
Kedves ambasa!

 

Megnyugtatlak, a szimpla KM feladathoz elég a 3 db AW-109. A Combat SAR feladatokhoz meg inkább a Mi-24 típus lenne az igazi megoldás. De hazánkban a szimpla feladat a törvényi meghatározás, míg a CSAR az egy vállalható és szerintem nagyon fontos képessége kéne, hogy legyen. 

 

De ez a topik nem erről szól, ezért nem akarom e témát itt agyondumálni.
 
Sziasztok

A CSAR-hoz olyan szintű technikai (helikopter, felszerelések), kiképzési, eljárási követelmények vannak, hogy igazából csak néhány európai ország képes ilyen műveletet végrehajtani. Sokan tévesen azt hiszik, hogy felfegyverzett kutató-mentő. Ennél sokkal többről van szó...

üdv
 
Ha már a kutmenesekről beszélgetünk , kérdezzétek már dudit elvileg ott vannak Náluk a srácok. Ahogy én tudom a legjobb ugrók közül kerülnek oda azok akik búvárként is igencsak gyakorlottak és mellette igen komoly kiképzést is kapnak. Amiért én ambasának adok igazat az az hogy Mivel a Honvédség látja el itthon ezt a feladatot így nem csak SAR hanem CSAR feladatra is alkalmasnak kell lenniük. Hadd ne mondjam, hogy ha külön ágakról beszélnénk akkor megint ott vagyunk hogy 2 típusra van szükség...
 
Szia

"kerülnek oda azok akik búvárként is igencsak gyakorlottak"

A kutató-mentős állománynál nem követelmény a búvár kiképzés...

Nem feltétlenül van szükség két külön típusra, az UH-60 család pl. mindkettőre jó. Viszont sok helyen külön csapat csinálja az ilyen munkákat...

üdv
 
Akivel én beszéltem közülük azok mind búvárok is voltak, ugyanis eleve azért álltunk le beszélgetni, mert az én kollégáimmal együtt voltak búvártanfolyamon. De kérjük meg dudit hogy kérdezze meg Tőlük szerintem valószínűleg ismer pár embert onnan.

Nekem mondjuk abszolút evidens a búvárképzés számukra mivel adott esetben vízből is mentenek...

A USCG-nél is búvár veti magát a vízbe tudtommal.
 
duckdodgers said
Ha már a kutmenesekről beszélgetünk , kérdezzétek már dudit elvileg ott vannak Náluk a srácok. Ahogy én tudom a legjobb ugrók közül kerülnek oda azok akik búvárként is igencsak gyakorlottak és mellette igen komoly kiképzést is kapnak. Amiért én ambasának adok igazat az az hogy Mivel a Honvédség látja el itthon ezt a feladatot így nem csak SAR hanem CSAR feladatra is alkalmasnak kell lenniük. Hadd ne mondjam, hogy ha külön ágakról beszélnénk akkor megint ott vagyunk hogy 2 típusra van szükség...
Félreértés ne essék! A KM feladat nem hadseregi, hanem állami szinten van szervezve. A Magyar Honvédség a "légi" részét biztosítja. De ide tartozik még a katasztrófavédelem, a Rendőrség és az EMI egészségügyi államtitkársága.