[HUN] Helikopterbeszerzés

van fontosabb dolog is:
THM_0011661682.jpg
 
Őőm hello megint.. :D

Srácok azért egyik lehetőséget se ássuk el, egy kormány váltás elég ahhoz,hogy jobb vagy rosszabb gépet kapjunk. Egy tollvonással érvénytelen a szerződés.


A Blackhawk biztos,hogy nekünk olyan jó? Szinte csak külső függesztményt képes szállítani,bár mondjuk szinte mind, a 171-est kivéve.

Én tovább mennék,mert ugye a mentőhelikopterekről is beszélünk, amiket az osztrákoktól bérlünk.

Srácok én úgy gondolom,hogy a hadvezetés sem akkora idióta,hogy mentőhelikoptereket fogjon be szállítóhelikopternek.

Sőt tovább mennék, emlékszünk még? Katasztrófavédelmi feladatokra is bevethetőnek kell lenniük, (ami amúgy szerintem természetes,mert egy katonai gép bírja csak a szélsőségeket és a terheléseket.) aztán jött a mentőhelikopteres téma, szerintem nem sokára talán képbe kerül a légirendészet is vagy ha nem is kerül szóba,szerintem érdemes rá figyelni,ugyanis ott még Mi2-es gépek is vannak,amiket nagyon szeretnek,mert olcsók hozzá az alkatrészek és elég strapabírók,viszont lassan kiöregednek és jelentős személyszállítási kapacitása nincs a légi rendészetnek, ez azért rossz hír,még a TEK-nek is,mert nem is tudom talán 4 embert képes szállítani 1 gép.

Én konkrét típus helyett először gyártóra szűkíteném a kört.
Tehát ami eddig szerintem feltétel: Viszonylag nagy beltér, közepes teherszállítás, fegyverezhető,megbízható és viszonylag elterjedt no meg költséghatékony.

Azért szűkíteném gyártóra,mivel hiába mások a típusok a gyártó ugyan az és így a szerződésben a "nagy" darabszám miatt,kedvezőbben juthatnánk hozzá a gépekhez és ezzel jó pár évre letudhatnánk az egészet,persze nem 2-3 év alatt, hanem hosszabb lefutási idővel.

Ugye így Sikorskyék szerintem máris kiestek, bár igazából ott van az S-70 és az S-76.

AW: Hát igazából szerintem ők csak most próbálnak belépni a hadiiparba,de talán már késő vagy talán egy ugródeszkát is jelenthetnénk nekik, de szerintem ez túl kockázatos,mert ahogy láttam ők csak civil és belügyi szerveknek szállítottak. (Elsősorban partiőrség,utána pedig rendőrség és légi mentők) no meg a korrupciós botrány,most nem tett jók nekik és nekünk is az akkori ellenzéknek elég nagy támadási felületet jelenteni.
A szóba jöhető típusok:
AW 139(M): Ehh az M kicsit ugye kényes.. a többi ha jól tudom azért a partiőrségnél elterjedt,annyira nem is rossz cucc.
AW 101 Közepes szállítóhelinek talán jó.
AW 109 kis gép, oktatógépnek no meg rendvédelmi feladatokra használják,nem is kevés ország és szerv használja.

EC: Szerintem a legjobb választás lenne az általam vélt szempontok alapján.Bár mivel eléggé sok javítóbázisa van a környéken(pl románia,Svájc,Németország)

Típusok:
NH 90 és Cougar ugye gondolom őket nem kell bemutatni, a Cougar egy román upgradehoz hasonlóan elég ütős tudna lenni.

EC 135: 2 nyugati szomszédnál elterjed, ha nincs szerviz bázisuk akkor a közelükbe kellene telepíteni,mondjuk Zala megyébe,talán akkor hozzánk hoznák őket javítani. ;) Mellesleg a rendőrség előszeretettel használja, szerintem kiképzőgépnek is jó lehet.No meg mi is ezt a típust alkalmazzuk.

EC 635 ;)

Várom a kritikákat.. :D
 
azaz Futballakadémia, Felcsút támogatására 50 millió forint.
ugyanott Kutatás-fejlesztésre: 79 millió forint.
Helikopterbeszerzés: max a Tesco játékosztályáról..
 
http://www.morh.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=8668:posadi-eth-priznanje-za-uspjesnu-turisticku-sezonu&catid=2&Itemid=119&lang=hr
 
Hm, a lengyelek elmondták hogy hé itt van nekünk a sokol. Hende: hó, de jó helikopter. Milyen pici, mentőhelikopter? Ja az is kéne igen igen, majd beszélek a Győrfi Palival, de vehetünk esetleg azt is. Max ilyen kis gépeink lesznek a mentőknek 12, a HM-nek 8. A Milek meg reparálva el röpködnek még 5-8 évig, aztán meglátjuk mi lesz. Kb ilyen sztorit is el tudok képzelni. :)
 
Sziasztok!

Többen esélyesnek látjátok az EC-t. A németek ugye átvesznek Tigereket, de bizonyos darabot egyböl tovább is adnának. Gondolom ugyanez megvan NH90-nél is. Ha ugy is 30-40 évben gondolkodnak, nem lehetne ezekből a 90-esekből szerezni? Bár a németek se hülyék, gondolom, hogy az agyonszidott első szériákból adnának el.
 
Hihetetlen hogy 5 nap alatt senki sem olvasta el amit belinkeltem :(

~10ezer dollárt szán a kormány repülőgép- és helikopter hajtóművek javítására és üzemidő hosszabbításra. Számoljatok már utána hogy ez mire elég.
 
Hihetetlen hogy 5 nap alatt senki sem olvasta el amit belinkeltem :(

~10ezer dollárt szán a kormány repülőgép- és helikopter hajtóművek javítására és üzemidő hosszabbításra. Számoljatok már utána hogy ez mire elég.

Elolvastam, és most mit kéne csinálnom? Szaladgáljak fel-alá, hogy van egy kis értékű honvédelmi közbeszerzés, közben az amcsik 2.235.734 dollárt költenek csak az Army motoros kapáinak a karbantartására? Nem értem, milyen következtetést akarsz levonatni másokkal egy valószínűleg az Ancsák naptári üzemidő hosszabbítására és néhány helikopter-alkatrész beszerzésére irányuló közbeszerzésből. Te talán nem viszed el levizsgáztatni az autódat, vagy veszel új gyertyát a fűnyíródba? 10 ezer dollárért vesznek alkatrészeket meg papírmunkát, de sehol se láttam leírva, hogy az elkövetkezendő 70 évre akkor el van tolva egy esetleges helikopterbeszerzés...
 
Csak annyit hogy egy ev alatt ennyi tortent helikopterugyben. A NOTAM szerint megint nem lesz Papan SAR, mert kell a helikopter a kikepzeshez. Itt nehanyan meg a felujitasrol es +8 evrol almodnak.
 
Ilyeneken egy eve meg nagy felhaborodas volt itt. Ugy latszik mar megszoktuk, magasabbra kerult az ingerkuszob.Vagy helyette jobb almodozni.
 
Van valami fejlemény az őszre ígért tender ügyében?
Egyáltalán tervben van még?
Lassan itt a tél.
Ha tovább húzzák, akkor nem lesz elég idő az elbírálására, tehát megint elkapkodott rossz döntés fog születni!
Bár lehet, hogy ez a célja ismét egy érdek csoportnak!
 
Terminator Én legjobb tudomásom szerint 2014 év volt kitűzve mindig is. Ha majd 2014 évben járunk és szellője sincs helikopterbeszerzésének akkor lesz felháborodás részemről is.
Addig ez van.
 
Hihetetlen hogy 5 nap alatt senki sem olvasta el amit belinkeltem :(

~10ezer dollárt szán a kormány repülőgép- és helikopter hajtóművek javítására és üzemidő hosszabbításra. Számoljatok már utána hogy ez mire elég.

Semmire? 2.2 milla.
 
http://www.origo.hu/gazdasag/20130402-a-valasztasok-utan-vesznek-helikoptereket.html
http://www.vg.hu/vallalatok/megis-lesz-helikoptertender-400550
http://iho.hu/hir/oszre-meglesz-a-katonai-helikoptertender-130522
 
Közben a Magyar hajózókat meg Csehországban és Horvátországban képzik:

http://www.honvedelem.hu/cikk/40732_repulokikepzes_zadarban

Gondolom, hogy maradjon repidő a mi helikoptereinkben.

Arra azért kiváncsi lennék, hogy egy-egy ilyen külföldi képzés mennyibe kerül, mennyi a végösszeg (ha minden kifizetendőt összeszámolunk rá)?
Gondolom azért megéri ez a Horvátoknak. Lehet, hogy végül olcsóbb lett volna a mi helikoptereink javítása és azokon a képzés?
 
Szerintem az azért pozitív fejlemény (lehet, hogy csak a sok negatívum miatt látom így), hogy egyáltalán képeznek, tehát akarat -és még ha nem is írnak róla- CÉL az úgy tűnik van. Képeznek,,, tehát Ők tudják(vagy látják) a jövőt, amit mi itt még nem.