Őőm hello megint..
Srácok azért egyik lehetőséget se ássuk el, egy kormány váltás elég ahhoz,hogy jobb vagy rosszabb gépet kapjunk. Egy tollvonással érvénytelen a szerződés.
A Blackhawk biztos,hogy nekünk olyan jó? Szinte csak külső függesztményt képes szállítani,bár mondjuk szinte mind, a 171-est kivéve.
Én tovább mennék,mert ugye a mentőhelikopterekről is beszélünk, amiket az osztrákoktól bérlünk.
Srácok én úgy gondolom,hogy a hadvezetés sem akkora idióta,hogy mentőhelikoptereket fogjon be szállítóhelikopternek.
Sőt tovább mennék, emlékszünk még? Katasztrófavédelmi feladatokra is bevethetőnek kell lenniük, (ami amúgy szerintem természetes,mert egy katonai gép bírja csak a szélsőségeket és a terheléseket.) aztán jött a mentőhelikopteres téma, szerintem nem sokára talán képbe kerül a légirendészet is vagy ha nem is kerül szóba,szerintem érdemes rá figyelni,ugyanis ott még Mi2-es gépek is vannak,amiket nagyon szeretnek,mert olcsók hozzá az alkatrészek és elég strapabírók,viszont lassan kiöregednek és jelentős személyszállítási kapacitása nincs a légi rendészetnek, ez azért rossz hír,még a TEK-nek is,mert nem is tudom talán 4 embert képes szállítani 1 gép.
Én konkrét típus helyett először gyártóra szűkíteném a kört.
Tehát ami eddig szerintem feltétel: Viszonylag nagy beltér, közepes teherszállítás, fegyverezhető,megbízható és viszonylag elterjedt no meg költséghatékony.
Azért szűkíteném gyártóra,mivel hiába mások a típusok a gyártó ugyan az és így a szerződésben a "nagy" darabszám miatt,kedvezőbben juthatnánk hozzá a gépekhez és ezzel jó pár évre letudhatnánk az egészet,persze nem 2-3 év alatt, hanem hosszabb lefutási idővel.
Ugye így Sikorskyék szerintem máris kiestek, bár igazából ott van az S-70 és az S-76.
AW: Hát igazából szerintem ők csak most próbálnak belépni a hadiiparba,de talán már késő vagy talán egy ugródeszkát is jelenthetnénk nekik, de szerintem ez túl kockázatos,mert ahogy láttam ők csak civil és belügyi szerveknek szállítottak. (Elsősorban partiőrség,utána pedig rendőrség és légi mentők) no meg a korrupciós botrány,most nem tett jók nekik és nekünk is az akkori ellenzéknek elég nagy támadási felületet jelenteni.
A szóba jöhető típusok:
AW 139(M): Ehh az M kicsit ugye kényes.. a többi ha jól tudom azért a partiőrségnél elterjedt,annyira nem is rossz cucc.
AW 101 Közepes szállítóhelinek talán jó.
AW 109 kis gép, oktatógépnek no meg rendvédelmi feladatokra használják,nem is kevés ország és szerv használja.
EC: Szerintem a legjobb választás lenne az általam vélt szempontok alapján.Bár mivel eléggé sok javítóbázisa van a környéken(pl románia,Svájc,Németország)
Típusok:
NH 90 és Cougar ugye gondolom őket nem kell bemutatni, a Cougar egy román upgradehoz hasonlóan elég ütős tudna lenni.
EC 135: 2 nyugati szomszédnál elterjed, ha nincs szerviz bázisuk akkor a közelükbe kellene telepíteni,mondjuk Zala megyébe,talán akkor hozzánk hoznák őket javítani.

Mellesleg a rendőrség előszeretettel használja, szerintem kiképzőgépnek is jó lehet.No meg mi is ezt a típust alkalmazzuk.
EC 635
Várom a kritikákat..
