[HUN] Helikopterbeszerzés

Ezt a plusz gépbérlést az Unió állja, azt írták ugye. Most mennyi gépe van a rendőrségnek? én 5-re tippelek. Amúgy Wolfram próbálta összeszámolni, mennyi gép kellhet, tőle származik a 8 db. 4-5 a katasztrófavédelemnek se kell szerintem

8 van nekik jelenleg.
http://legirendeszet.hu/lrp_terv/inner-page.htm#ugrik


Azt, hogy kellene-e 4-5 a katasztrófavédelemnek, nem tudom. De az nem olyan sok és minimum 2 amúgy is kéne, mert egy helikopter nem helikopter.
Ilyesmikre használják a (bérelt) heliket amúgy:
http://www.hhelikopter.hu/index.php?oldal=szolgaltatasaink&cikk=9&cim=Katasztrofavedelmi-tevekenyseg-helikopterrel


Én személy szerint az AW-149 -t nem tartom ördögtől valónak. Fel is fegyverezhető és 12-18 főt el is visz.

Végül is annyira nem rosszak a paraméterei, bár én kicsinek tartom szállítónak. Viszont, mi legyünk az első rendszeresítői (és tesztelői a saját pénzünkön) ennek a kiforratlan, új típusnak? Ez szerintem nem túl jó ötlet. Emlékezzünk az NH90 első szériájára és annak hibáira!


...a seriffeknek meg 6-8AW 169/139. Ez már kb. 20 darab.

Az AW139 feleslegesen nagy és drága a rendőröknek. A 169 már jobbnak tűnik, de még az is eléggé nagy és várhatóan szintén drága lesz. Ráadásul még fejlesztés alatt áll, tehát fokozottan vonatkozik rá, ami az AW149-re.
És a mentőknek is kéne még pár heli, mert ez a jelenlegi bérlés elég nagy szégyen.
De szerintem a zsaruknak és a mentőknek az EC145-nél nagyobb heli teljesen felesleges pénzkidobás.




Valahol olvastam interjút mentőssel aki teljesen meg volt elégedve. Ráadásul mondta, hogy sokkal kisebb helyre is le tud szállni mint a Mi. Ezért nem tudom, hogy kell-e a nagyobb 145-ös. Vagy csak ez is a szokásos magyar módi: egyik mentősnek pont jó, másiknak meg kevés?

Nem tudom, de én valahol azt olvastam, hogy az EC135-ben némileg szűk a hely, erre panaszkodtak... Az EC145 ideálisabb lenne szerintem. Nem, nem fizet nekem az Airbus Helicopters semmit. :D Egyszerűen csak optimálisnak tartom itthonra ezt a típust.
 
Nem tudom, de én valahol azt olvastam, hogy az EC135-ben némileg szűk a hely, erre panaszkodtak...

No, meg is van, naná, hogy itt, ebben a topikban láttam. :D Méghozzá silurusglanis írta:
http://htka.hu/kozosseg/discussion/comment/86843/#Comment_86843
 
A világ rendőrsége nem hülye, a helikoptereket nem csak megfigyelésre használják, drága,de fontos jószágok. Szállítani,megfigyelni is kell velük amihez nem árt a folyamatos kontakt illetve,ha beüt a gebasz akkor le is kéne tudni hozni biztonságosan. A HM része pedig a legnagyobb baromság, a katonáknak se joguk,se tudásunk nincs intézkedni, ha meg x helikopter kell, akkor valószínű,hogy gyorsan kell. Ne kelljen már 65 átjárón keresztül helikoptert igényelni, ami talán lesz... A drónokat égető hülyeségnek tartom, hasonlók miatt, a kis járőrök a határmentén meg vidéken kaphatnának 1 quadrocoptert. Országos szinten ne drónnal meg Gripennel repkedjünk, ráadásul lehet,hogy olcsóbb a drónnak a repült órája,viszont az ára,szervíz, support, infrastruktúra.

Én is így vélem, szerintem kellenek a rendőrségnek (most attól eltekintve, hogy a "magyar" rendőrség jelenlegi szerepének, tevékenységének jó részével nem szimpatizálok) a helikopterek, mint ahogy minden modern rendőrségnek is. Ne a harmadik világ legsötétebb bugyraihoz közelítsünk már!

Az EC 135 tényleg kicsit kicsi,a 145-ös jó lenne talán,bár a Fenestron a mentőknél fokozottan ajánlatos,hogy a mentés közben ne kelljen arra is figyelni.

Én a polgári EC145-nél is a T2-es, fenestronos változatra gondoltam, vagyis erre:

D-HADX-Eurocopter-Deutschland-_PlanespottersNet_294833.jpg
 
Országos szinten ne drónnal meg Gripennel repkedjünk, ráadásul lehet,hogy olcsóbb a drónnak a repült órája,viszont az ára,szervíz, support, infrastruktúra.
Értem. Szóval ilyen költségek nincsenek egy helikopternél.
Szállítani,megfigyelni is kell velük amihez nem árt a folyamatos kontakt illetve,ha beüt a gebasz akkor le is kéne tudni hozni biztonságosan. A HM része pedig a legnagyobb baromság, a katonáknak se joguk,se tudásunk nincs intézkedni, ha meg x helikopter kell, akkor valószínű,hogy gyorsan kell.
A megfigyeléshez miért is nem jó szerinted a drón? Hosszabb ideig, olcsóbban, halkabban, észrevétlen van a helyszín közelében.
Valamit nagyon félre olvastál te is!
Nem a katonáknak kell intézkedni, ők csak a pilótát és a gépet adják.
Ezért kellene a Honvédségnek egy könnyű és egy közepes típus.
Ráadásul a repült óraszám is koncentrálódna ,így hatalmas lenne a repülési rutin. A gépparkot pedig ugyan úgy el lehetne osztani a bázisok között, mint a mentőkét. Jelentős költség megtakarításokkal járna.
 
Háát határszakaszt megfigyelni szvsz a legjobb egy pár km távolságban(terepadottságoktól függően) elhelyezett fűtött kunyhóban a legjobb, melybe be van kötve a kunyhó mellett álló oszlopon lévő forgatható hőkamera,éjjellátó,sima kamera kombó. A heli szvsz inkább elrettentő hatású volt, ha jól emlékszem nekünk 1x jött át riasztás tőlük a heli repülése után abból se lett semmi.
A drónnak vinnie kell magával elég sok eszközt az éjszaka miatt, így pöppet nagyobbnak kell lennie egy sima modellgépnél. Meg hát hatótáv,eső,hó,szél stb.
 
A drónnak vinnie kell magával elég sok eszközt az éjszaka miatt, így pöppet nagyobbnak kell lennie egy sima modellgépnél. Meg hát hatótáv,eső,hó,szél stb.

Ugyanarra a célra a helikopternek is vinnie kell ugyanazokat a technikákat, de a drone mint alap-eszköz olcsóbb, mint a heli, ráadásul a "pilótája" sincs veszélyeztetve sem a megfigyeltek, sem az időjárási körülmények által. Az időjárási körülmények és korlátozások ugyanúgy hatnak egy helikopterre, mint a drone-ra.
 
Jah de azért teherbírás,elhelyezés... Helin könnyebb. Időjárás igen de szvsz egy heli még repülhet olyan időben ahol egy drón már nem tud. Persze előírások kérdése.
Viszont volt elképzelés az osztrákoknál direkt határőrizeti specifikus drónról ha jól emlékszem.
 
Kezdődik a közvélemény megdolgozása. Bár..... az is lehet, hogy csak én látom így....

Nemrég a Sikorsky meg Blackhawkokat hozott ide utasrepültetésre, ami mindkét magazinban megjelent.

A másik magazinban meg sok az EC-s cikk...

Élesedik a helyzet, természetes, hogy egyre több reklám lesz és egyre több cikk fog megjelenni helikopter téren is...
 
A drónnak vinnie kell magával elég sok eszközt az éjszaka miatt, így pöppet nagyobbnak kell lennie egy sima modellgépnél. Meg hát hatótáv,eső,hó,szél stb.

Persze, ezért is írtam, hogy valami komolyabb gép kell, nem netről rendelhető gyerekjáték.
Saját fejlesztésben sok okos dolgot lehetne tanulni belőle, kommunikáció, informatika, finommechanika, optika. Izrael is így kezdte és most hol vannak ezen a téren (Jó, persze tudom, USA hátszél dagasztja a vitorlájukat, de a modell követendő. Az indiaiak is most még esnek kelnek a fejlesztéseikkel, de nem lesz ez így örökké.)
 
Élesedik a helyzet, természetes, hogy egyre több reklám lesz és egyre több cikk fog megjelenni helikopter téren is...

De ez az aktivitás talán azt jelzi, hogy a gyártók azért készülnek valamire, nem? Ez akár pozitív előjel is lehet.
 
<blockquote rel="piratvitorla">
Élesedik a helyzet, természetes, hogy egyre több reklám lesz és egyre több cikk fog megjelenni helikopter téren is...

De ez az aktivitás talán azt jelzi, hogy a gyártók azért készülnek valamire, nem? Ez akár pozitív előjel is lehet.</blockquote>

Sajnos (és szerencsére) nem a gyártók döntik el, hogy veszünk-e valamit és ha igen akkor mit...
 
piratvitorla

Én nem így értettem, úgy gondolom, ha semmi esély nem lenne vásárlásra, akkor a kutya nem törné magát itt, még egy újsághirdetés erejéig sem.
 
piratvitorla

Én nem így értettem, úgy gondolom, ha semmi esély nem lenne vásárlásra, akkor a kutya nem törné magát itt, még egy újsághirdetés erejéig sem.

Hát, a külföldi cégek szerintem éppúgy nincsenek tisztában az ország lehetőségeivel, és főleg a döntéshozók szándékaival, mint mi magunk itthon. Viszont a reklám ingyen van (működési költségként levonják az adóból), a remény szintén ingyen van, na meg hátha éppen a reklám miatt pont őket találják meg ez ügyben azok a magyar "szakértő politikusok", aki egyébként azt se tudják, hol és ki gyárt helikoptert!
 
"Hende Csaba: "A tárca a Magyar Honvédség meglévő helikopterei üzemképességének biztosítására — közbeszerzési eljárás eredményeként — szállítási keretszerződést kötött az OBOROMPROM egyesült Ipari Vállalat Nyílt Részvénytársasággal, azonban a szerződésben vállalt szállítási határidőket a fenti vállalat nem tartotta be."
És akkor most lerohad az összes heli vagy mi? Megáll a tudomány?"

Forrás: lhsn.h
 
Mintha nem állna 2 tucat heli szanaszét a reptereken már 5-10 amik még helyrepofozhatóak lennének pár évre. Hendének nem tudom mi sürgős hirtelen,bár megértem hogy szállítási határidők vannak de arra van kötbér alkalmazzák ha benn van a szerződésben. Kannibalizálni gyorsabb volt mert csak a reptér sarkába kellet menni alkatrészért.
 
<blockquote rel="laca">piratvitorla

Hát, a külföldi cégek szerintem éppúgy nincsenek tisztában az ország lehetőségeivel, és főleg a döntéshozók szándékaival, mint mi magunk itthon. </blockquote>

A külföldi cégek jobban tisztában vannak az ország lehetőségeivel, mint a mi döntéshozóink...
 
<blockquote rel="laca">piratvitorla

Viszont a reklám ingyen van (működési költségként levonják az adóból), a remény szintén ingyen van, na meg hátha éppen a reklám miatt pont őket találják meg ez ügyben azok a magyar "szakértő politikusok", aki egyébként azt se tudják, hol és ki gyárt helikoptert!</blockquote>

A reklám egyáltalán nincs ingyen, pláne a döntéshozók, politikusok repültetése stb., de aprópénz ha megrendelés érkezik...
 
<blockquote rel="emel"><blockquote rel="laca">piratvitorla

Hát, a külföldi cégek szerintem éppúgy nincsenek tisztában az ország lehetőségeivel, és főleg a döntéshozók szándékaival, mint mi magunk itthon. </blockquote>

A külföldi cégek jobban tisztában vannak az ország lehetőségeivel, mint a mi döntéshozóink...

</blockquote>

Sajnos a lehetőség sokkal kevesebbet számít, mint a döntéshozók szándékai. Mindig arra telik, amire ők akarják, és meg is magyarázzák, hogy miért az a fontos. Legfeljebb mi nem hisszük el, de ez számít a legkevesebbet.
 
<blockquote rel="emel"><blockquote rel="laca">piratvitorla

Viszont a reklám ingyen van (működési költségként levonják az adóból), a remény szintén ingyen van, na meg hátha éppen a reklám miatt pont őket találják meg ez ügyben azok a magyar "szakértő politikusok", aki egyébként azt se tudják, hol és ki gyárt helikoptert!</blockquote>

A reklám egyáltalán nincs ingyen, pláne a döntéshozók, politikusok repültetése stb., de aprópénz ha megrendelés érkezik...

</blockquote>

Hát, a MH-nél tudom, hogy semmi sincs ingyen, bárkit megrepültetni pénzbe kerül, ráadásul ezt csak más repórából lehet elvenni, nem lehet máshogy számolni. A nagy cégek azonban másképp működnek, volt szerencsém multinál dolgozni (italcég), és időnként volt infó, mit és hogyan számolnak, és mennyit KÖTELEZŐ reklámra költeni. Ma egy másik multinál vagyok (rep-műszaki cég), néha itt is hall ezt-azt a dolgozó, szóval a reklámköltségbe sok minden belefér, és ez üzemeltetési költség, amit kissé másképp (nem kiadásként) számolnak. Ráadásul tényleg aprópénz nekik...