[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 135
113
Néhány észrevétel:
  1. az még hagyján, hogy ki fogja repülni a megsokasodott helikopterállományt, de ki fogja üzemeltetni?
  2. Tudunk-e ennyi gépnek feladatot adni, vagy úgy járunk, mint a Mil családdal, hogy évi 120-150 órát repülnek, a végén meg 3-4000 órával lesznek leállítva.
  3. számunkra kedvezőnek tűnik, hogy nem túlontúl sok a kompozit a nagyobbikban. Szegecset pótolni egyszerűbb, gyorsabb, mint a taknyolás.


Talán mégiscsak lehetett volna. mondjuk az momentán számunkra nem elérhető.
Üzemeltetéstől nem félek...közeli műszaki suli legjobbjait elviszi a honvédség. Hazaszerető, intelligens srácok.
Kompozitról és gyártásárol csak annyit, h készítenek ám ilyesmiket itthon is...
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Üzemeltetéstől nem félek...
Optimista vagy... az jó :)
Ha látnád belülről....
Kompozitról és gyártásárol csak annyit, h készítenek ám ilyesmiket itthon is...
Igen, konkrétan pont ez a baj velük...
Aki fémgépet épít, az el tudja adni (Zlin, Utva), nálunk meg 5-10db kompozitcsoda után jönnek a „húba+” helyzetek, meg a cégátmentés, vergődés...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 101
113
Optimista vagy... az jó :)
Ha látnád belülről....

Igen, konkrétan pont ez a baj velük...
Aki fémgépet épít, az el tudja adni (Zlin, Utva), nálunk meg 5-10db kompozitcsoda után jönnek a „húba+” helyzetek, meg a cégátmentés, vergődés...

Nem full service support lesz ez is?
Ezért lett ugyanattól a gyártótól véve, mint a H145M.
Mindent csak cserélni kell, nem javítani. A többit az "Airbus támogatás és logisztika" intézi.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
Olvasom Zord blogját. Furcsa, hogy egyesek semminek nem tudnak örülni. Az idén több beszerzés történt, mint az elmúlt 30 évben összesen. Most meg itt is olvashatunk ilyen véleményt. Azt írják nem jó a H225M, mert
- drága: honnan gondolják, senki nem tudja, hogy mennyiért vettük. Nyáron a H145-öt is elfogadható áron vettük.
- egyfeladatú: Mi? Ez a helikopter? Gyakorlatilag minden nálunk jelentkező feladatot ellát, egy egész szakaszt el tud szállítani egyszerre.
- nem korszerű: a világ egyik legkorszerűbb gépe. A BH szerintem is jobb döntés lett volna, az a kifejezett katonai helikopter, de a BH a 70-es évek koncepciója és azután, hogy megvettük a H145-öt ez volt az ésszerű választás. Egy gépcsalád.
- gyenge fegyverzet: sokan nagyon leírják a Hforce fegyverrendszert, pedig nem biztos, hogy kellene. Abból kell kiindulni, hogy az Airbus nem nyeretlen kezdő. Vagy 50 éve gyárt harci helikoptereket, bőven van tapasztalata. Ha ők ezt a fegyverrendszert ajánlják a termékükhöz amelyből mi a 145-ös esetében is legmagasabb típust (összes lehetséges fegyver) vásároltuk meg akkor nem lenne nagy meglepetés ha most is a teljes fegyverrendszert ideértve az irányított rakétákat is megvásároltuk volna. Jövőre megérkeznek az első H145-ös gépek, lehet, hogy kellemesen fogunk csalódni a fegyverzetét illetően.
- üzemeltetés gagyi lesz (lásd. Mig-29): pontosan ezért van a szerződésben a céges support, szinte biztos, hogy az Airbus szigorú tárolási előírásokat fogalmaz meg, mert csak ebben az esetben él a garancia a gépekre. Pontosan az ilyen szerződésekkel tudunk végre búcsút mondani a keeti típusú üzemeltetési "kultúrának" és átvenni a nyugati üzemeltetési kultúrát (lásd Gripen üzemeltetés már teljesen más feltételekkel történik, mint a Mig-29)
- nem lesz kihasználva a sok gép: végre nem 5-6 darabos "légierőben" kell gondolkodni. Ha a honvédelmi költségvetés tényleg el fogja érni a GDP 2%-át akkor minden további nélkül meg lesz az anyagi háttér a gépek üzemeltetéséhez.
- hol lesz tárolva: remélhetőleg legalább 2 bázison és hangárban. Szerintem senki nem gondolja komolyan, hogy 45+ helikopter mindegyike Szolnokon lesz. Valamelyik Dunántúli repteret nyilvánvalóan meg kell nyitni.
- nem lesz pilóta: az illetményt emelni kell, de azért azt látni kell, hogy egy fiatal szemével harci helikopter pilóta állás elég király. "Kicsit" érdekesebb munka mint egy irodában bámulni egész nap a monitort vagy egy gyárban ugyanazt a csavart csavarozni a szalag mellett. Ha fiatalabb lennék vagy 25 évvel biztos elgondolkoznék rajta. Szerintem könnyű lesz 80-90 pilótát kiképezni 5 év alatt, ha ügyesen toboroz a Honvéség akkor a pilótának jelentkező, de valamiért nem alkalmas jelöltek még más beosztásra alkalmasak lehetnek.
- kiképzés nem megoldott: az Airbus végzi a pilótakiképzést. Ettől jobb nem lehet.
- nem lesz elég műszaki: ez valóban probléma lehet. Szerintem erre lett kitalálva az új honvédelmi alkalmazotti bérrendszer, ahol végre nem merev bérrendszer lesz hanem lesz lehetőség az eltérésre az egyedi, fontos beosztásoknál. Tudomásul kell venni, hogy legalább azt a bért meg kell kapniuk a műszakiaknak amit a civil életben is megkapnának, mert akkor nem kell állandóan újra kiképezni az állományt. A betanítást pedig az Airbus fogja végezni.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Olvasom Zord blogját. Furcsa, hogy egyesek semminek nem tudnak örülni. Az idén több beszerzés történt, mint az elmúlt 30 évben összesen. Most meg itt is olvashatunk ilyen véleményt. Azt írják nem jó a H225M, mert
- drága: honnan gondolják, senki nem tudja, hogy mennyiért vettük. Nyáron a H145-öt is elfogadható áron vettük.
- egyfeladatú: Mi? Ez a helikopter? Gyakorlatilag minden nálunk jelentkező feladatot ellát, egy egész szakaszt el tud szállítani egyszerre.
- nem korszerű: a világ egyik legkorszerűbb gépe. A BH szerintem is jobb döntés lett volna, az a kifejezett katonai helikopter, de a BH a 70-es évek koncepciója és azután, hogy megvettük a H145-öt ez volt az ésszerű választás. Egy gépcsalád.
- gyenge fegyverzet: sokan nagyon leírják a Hforce fegyverrendszert, pedig nem biztos, hogy kellene. Abból kell kiindulni, hogy az Airbus nem nyeretlen kezdő. Vagy 50 éve gyárt harci helikoptereket, bőven van tapasztalata. Ha ők ezt a fegyverrendszert ajánlják a termékükhöz amelyből mi a 145-ös esetében is legmagasabb típust (összes lehetséges fegyver) vásároltuk meg akkor nem lenne nagy meglepetés ha most is a teljes fegyverrendszert ideértve az irányított rakétákat is megvásároltuk volna. Jövőre megérkeznek az első H145-ös gépek, lehet, hogy kellemesen fogunk csalódni a fegyverzetét illetően.
- üzemeltetés gagyi lesz (lásd. Mig-29): pontosan ezért van a szerződésben a céges support, szinte biztos, hogy az Airbus szigorú tárolási előírásokat fogalmaz meg, mert csak ebben az esetben él a garancia a gépekre. Pontosan az ilyen szerződésekkel tudunk végre búcsút mondani a keeti típusú üzemeltetési "kultúrának" és átvenni a nyugati üzemeltetési kultúrát (lásd Gripen üzemeltetés már teljesen más feltételekkel történik, mint a Mig-29)
- nem lesz kihasználva a sok gép: végre nem 5-6 darabos "légierőben" kell gondolkodni. Ha a honvédelmi költségvetés tényleg el fogja érni a GDP 2%-át akkor minden további nélkül meg lesz az anyagi háttér a gépek üzemeltetéséhez.
- hol lesz tárolva: remélhetőleg legalább 2 bázison és hangárban. Szerintem senki nem gondolja komolyan, hogy 45+ helikopter mindegyike Szolnokon lesz. Valamelyik Dunántúli repteret nyilvánvalóan meg kell nyitni.
- nem lesz pilóta: az illetményt emelni kell, de azért azt látni kell, hogy egy fiatal szemével harci helikopter pilóta állás elég király. "Kicsit" érdekesebb munka mint egy irodában bámulni egész nap a monitort vagy egy gyárban ugyanazt a csavart csavarozni a szalag mellett. Ha fiatalabb lennék vagy 25 évvel biztos elgondolkoznék rajta. Szerintem könnyű lesz 80-90 pilótát kiképezni 5 év alatt, ha ügyesen toboroz a Honvéség akkor a pilótának jelentkező, de valamiért nem alkalmas jelöltek még más beosztásra alkalmasak lehetnek.
- kiképzés nem megoldott: az Airbus végzi a pilótakiképzést. Ettől jobb nem lehet.
- nem lesz elég műszaki: ez valóban probléma lehet. Szerintem erre lett kitalálva az új honvédelmi alkalmazotti bérrendszer, ahol végre nem merev bérrendszer lesz hanem lesz lehetőség az eltérésre az egyedi, fontos beosztásoknál. Tudomásul kell venni, hogy legalább azt a bért meg kell kapniuk a műszakiaknak amit a civil életben is megkapnának, mert akkor nem kell állandóan újra kiképezni az állományt. A betanítást pedig az Airbus fogja végezni.
Hát itt van,amikor valami igaz is,meg nem is,
Tényleg egy elavult konstrukció,az alapok még az 50es évek végén lettek letéve.Viszont ennek az egyébként elavult konstrukciónak egy igen jol modernizált változata.UH-1Y analógia.Viszont az AH-1 páros nélkül.
Mit tekintünk többfeladatúnak?Ez egy szállitóheli.Sebesültszállitástol a rohamdeszant feladatokig a szállitóhelik feladatait képes ellátni.Bár rohamdeszant feladatoknál a konstrukció avitsága miatt sérülékenyebb pl a BHnál.Fegyverzete elégtelen ccsatafeladatok ellátására,ebből a szempontbol elmarad az AH60tol,de saját román-izraeli IAR330 Sokac változatátol is.
Valójában semmiféle rokonságban nincs az A145Mel.Az német-japán együtműködés nyomán készült,alapvetően MBB konstrukció.
Reduktorkonstrukciós hibával küzd,ez már évek óta ismert.Viszont nem hallani új,javitott reduktor kifejlesztéséröl.Franccik inkább a váltótiusra akarnak energiát forditani.
A Puma család zárótipusa.Nem fejlesztik tovább,elindult az új konstrukciójú váltótipus fejlesztése
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Nem full service support lesz ez is?
Ezért lett ugyanattól a gyártótól véve, mint a H145M.
Mindent csak cserélni kell, nem javítani. A többit az "Airbus támogatás és logisztika" intézi.
catering-es kocsi, kavicsfelverődés, létraráhúzás, hangárajtó, átfutó őzike, földből kiálló cölöpre leszállás, rosszabb esetben belövés. Bármi előfordulhat, amitől sérül a sárkány. Arra foltot kell tenni, ki kell javítani. Szerintem nem opció bedobozolni az egész helikoptert és elküldeni a franciskákhoz, hogy „eeeromlott” :D
Hadakozás közben meg pláne kell a minél idő-, energia- és anyagtakarékosabb „ABDR” képesség.

A korábbiakhoz visszakanyarodva, a komplett gyár tényleg túlzás lenne, de ennyi árbusz termékért cserébe (amit felvásárolunk) tényleg nem ártana kiharcolni némi repipari ellentételezés lehetőségét (alkatrész, berendezés gyártás).
De legalább, valamiféle berendezésjavítás képesség létrehozása esedékes lenne, hogy ne az legyen, hogy az elromlott black-box helyére tedd be a jó black-boxot, a többit meg bízd a fehér emberre...
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Hát itt van,amikor valami igaz is,meg nem is,
Tényleg egy elavult konstrukció,az alapok még az 50es évek végén lettek letéve.Viszont ennek az egyébként elavult konstrukciónak egy igen jol modernizált változata.UH-1Y analógia.Viszont az AH-1 páros nélkül.
Mit tekintünk többfeladatúnak?Ez egy szállitóheli.
Sokan még így is arról álmodoztak, hogy majd feloldják az orosz embargót, és majd Mi-17 eseket veszünk. Az sem modernebb, sőt...
A leg modernebb verziók is kb egy évtizeddel le vannak maradva a H-225M mögött, üzemeltetés terén pedig teljesen más liga.
Egyébként méret, és teljesítmény terén nagyjából azonos kategória.

összességében jó döntés
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
catering-es kocsi, kavicsfelverődés, létraráhúzás, hangárajtó, átfutó őzike, földből kiálló cölöpre leszállás, rosszabb esetben belövés. Bármi előfordulhat, amitől sérül a sárkány. Arra foltot kell tenni, ki kell javítani. Szerintem nem opció bedobozolni az egész helikoptert és elküldeni a franciskákhoz, hogy „eeeromlott” :D
Hadakozás közben meg pláne kell a minél idő-, energia- és anyagtakarékosabb „ABDR” képesség.

A korábbiakhoz visszakanyarodva, a komplett gyár tényleg túlzás lenne, de ennyi árbusz termékért cserébe (amit felvásárolunk) tényleg nem ártana kiharcolni némi repipari ellentételezés lehetőségét (alkatrész, berendezés gyártás).
De legalább, valamiféle berendezésjavítás képesség létrehozása esedékes lenne, hogy ne az legyen, hogy az elromlott black-box helyére tedd be a jó black-boxot, a többit meg bízd a fehér emberre...
A románok úgyis visszamondták az üzletet. Érdemes lenne lecsapni rá. Jó pont a NATO nál az Eu nál még makaronnál is talán. :) Egyébként a franciák az utóbbi fél évszázadban az egyik leg rugalmasabb haditechnikai üzletpolitikát csinálták.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and zsolti

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 365
113
M
Hát itt van,amikor valami igaz is,meg nem is,
Tényleg egy elavult konstrukció,az alapok még az 50es évek végén lettek letéve.Viszont ennek az egyébként elavult konstrukciónak egy igen jol modernizált változata.UH-1Y analógia.Viszont az AH-1 páros nélkül.
Mit tekintünk többfeladatúnak?Ez egy szállitóheli.Sebesültszállitástol a rohamdeszant feladatokig a szállitóhelik feladatait képes ellátni.Bár rohamdeszant feladatoknál a konstrukció avitsága miatt sérülékenyebb pl a BHnál.Fegyverzete elégtelen ccsatafeladatok ellátására,ebből a szempontbol elmarad az AH60tol,de saját román-izraeli IAR330 Sokac változatátol is.
Valójában semmiféle rokonságban nincs az A145Mel.Az német-japán együtműködés nyomán készült,alapvetően MBB konstrukció.
Reduktorkonstrukciós hibával küzd,ez már évek óta ismert.Viszont nem hallani új,javitott reduktor kifejlesztéséröl.Franccik inkább a váltótiusra akarnak energiát forditani.
A Puma család zárótipusa.Nem fejlesztik tovább,elindult az új konstrukciójú váltótipus fejlesztése
Mindig akadnak olyanok akik még a szép pu...ba is belekötnének mondván hogy nem elég formás,rózsaszin.
Most ha olvasná egy ec/cougar pilóta a fejét fogná a ............
A nagybátyám anno a 90 es években olajfúró platformokon dolgozott. Szerinted a milyen gyártó tipusaival repkedtek zömében. Hordták őket és a cuccaikat.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Egyébként anno kezembe került egy tanulmány,amit a 80as évekbeli légimozgékonysági kisérletezgetés tapasztalatait foglalta össze.Felvázolták,hogy milyen helikopácsot tartanak hozzá ideálisnak.
A gé legyen kisebb,gyorsabb és mozgékonyabb a Minyónál.Nagy oldalajtókat kivántak,oldallövészeket,lehetőleg külön lövészablakban,gp-vel.Fegyverzetfüggesztő szárnycsonkokat.És még rámát is,hogy egy fegyverhordozó ATVt képes legyen belteres szállitással deszantolni.Mikor megjelent az SA532,arra gondoltam,ha kicsit szélesitenék a törzsét,kapna egy rámpát,és a BH mintájára leszerelhető szárnycsonkokat,orrára kereső-célzó rendszert,alatta gá-val.meg is lenne a megálmodott gép.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Tényleg egy elavult konstrukció,az alapok még az 50es évek végén lettek letéve.
Tényleg nem tudom mit értesz az alatt hogy "elavult konstrukció"?
A gép sárkánya lenne elavult?
A Caracal sárkánya egy klasszikus fém héjszerkezetű konstrukció. A múlt század húszas évei óta építenek ilyen repülőgépeket.
A fém héjszerkezeteknél a kompozit szerkezetek korszerűbbek (értsd: azonos teherbírás mellett könnyebbek, tartósabbak), de egy igáslónak szánt helikopter esetében egyáltalán nem biztos hogy egy kompozit szerkezet az optimális.
A gép hajtóműve?
Tudtommal a gépek a Makila legerősebb és legújabb változatával a 2A1-gyel lesznek szerelve. Ez egyáltalán nem elavult konstrukció. A 2-es szériát a 90-es évek óta gyártják, 3500 óra a TBO-ja, full FADEC vezérlésű, moduláris felépítésű, stb…
A reduktor?
Nos igen...a reduktorral vannak gondok, de reméljük ezzel kezdenek valamit.
Avionika?
Biztos nem arra gondoltál. Az az egyik leg korszerűbb a világon.
Fegyverzet?
Ez egy igásló szállító helikopter. Az elvárás az hogy 0-24-ben, minden időjárási körülmények között, minimális karbantartással szállítson el mindent amit meg tud emelni A-ból B-pontba gyorsan, biztonságosan. Előre katonákat, utánpótlást, visszafelé sebesülteket.
Nem ennek a helinek kell harcolnia!
Lehet géppuska az egyik ablakban...de ez inkább lélektani dolog mint tényleges védelem. Ennél jóval reálisabb védelmet jelent ha korszerű MAW-rendszerrel, besugárzás jelzőkkel, EW rendszerrel van felszerelve.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
M

Mindig akadnak olyanok akik még a szép pu...ba is belekötnének mondván hogy nem elég formás,rózsaszin.
Most ha olvasná egy ec/cougar pilóta a fejét fogná a ............
A nagybátyám anno a 90 es években olajfúró platformokon dolgozott. Szerinted a milyen gyártó tipusaival repkedtek zömében. Hordták őket és a cuccaikat.
EC725sel biztos nem,mert az még akkor nem volt.SA330/332/532 igen jol bevált gépek voltak.725böl viszont ha jol emlékszem pont egy ilen olajfúróplatform kiszolgáló dobta el elösször a forgószárnyait.Át is áltak sokhelyüt az S92re
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Tényleg nem tudom mit értesz az alatt hogy "elavult konstrukció"?
A gép sárkánya lenne elavult?
A Caracal sárkánya egy klasszikus fém héjszerkezetű konstrukció. A múlt század húszas évei óta építenek ilyen repülőgépeket.
A fém héjszerkezeteknél a kompozit szerkezetek korszerűbbek (értsd: azonos teherbírás mellett könnyebbek, tartósabbak), de egy igáslónak szánt helikopter esetében egyáltalán nem biztos hogy egy kompozit szerkezet az optimális.
A gép hajtóműve?
Tudtommal a gépek a Makila legerősebb és legújabb változatával a 2A1-gyel lesznek szerelve. Ez egyáltalán nem elavult konstrukció. A 2-es szériát a 90-es évek óta gyártják, 3500 óra a TBO-ja, full FADEC vezérlésű, moduláris felépítésű, stb…
A reduktor?
Nos igen...a reduktorral vannak gondok, de reméljük ezzel kezdenek valamit.
Avionika?
Biztos nem arra gondoltál. Az az egyik leg korszerűbb a világon.
Fegyverzet?
Ez egy igásló szállító helikopter. Az elvárás az hogy 0-24-ben, minden időjárási körülmények között, minimális karbantartással szállítson el mindent amit meg tud emelni A-ból B-pontba gyorsan, biztonságosan. Előre katonákat, utánpótlást, visszafelé sebesülteket.
Nem ennek a helinek kell harcolnia!
Lehet géppuska az egyik ablakban...de ez inkább lélektani dolog mint tényleges védelem. Ennél jóval reálisabb védelmet jelent ha korszerű MAW-rendszerrel, besugárzás jelzőkkel, EW rendszerrel van felszerelve.
Tényleg egy elavult konstrukció,az alapok még az 50es évek végén lettek letéve.Viszont ennek az egyébként elavult konstrukciónak egy igen jol modernizált változata.Igy irtam.
Azok a tervezési elvek,ami szerint kialakitották a gépet anno,elavultak.A BH és az AH64 konstrukiját a vietnámi taasztalatok nyomán alakitották ki.Kétoldalt a turbinák,középen a reduktor.tánuk jövök mind ezt az elrendezést másolják.Okkal
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Tényleg egy elavult konstrukció,az alapok még az 50es évek végén lettek letéve.Viszont ennek az egyébként elavult konstrukciónak egy igen jol modernizált változata.Igy irtam.
Azok a tervezési elvek,ami szerint kialakitották a gépet anno,elavultak.A BH és az AH64 konstrukiját a vietnámi taasztalatok nyomán alakitották ki.Kétoldalt a turbinák,középen a reduktor.tánuk jövök mind ezt az elrendezést másolják.Okkal
Rendben, ez is egy vélemény…
725böl viszont ha jol emlékszem pont egy ilen olajfúróplatform kiszolgáló dobta el elösször a forgószárnyait.Át is áltak sokhelyüt az S92re
A Norvég Statoil volt. Az ő munkásaik haltak meg a reduktor hiba miatt. Én megértem a döntésüket...
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Rendben, ez is egy vélemény…

A Norvég Statoil volt. Az ő munkásaik haltak meg a reduktor hiba miatt. Én megértem a döntésüket...
Akkor azt is megérted,miért nem örvendezek olyan felhőtlenül.
Pont az a legfőbb probléma,hogy fogtak egy jol bevált,de már elavulóban lévő konstrukciót,és annyira megmodernizálták,hogy elvesztette a kiforrottságát.És valószinüleg már nem fog annyi készülni belőle,hogy kiforrjon.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 101
113
catering-es kocsi, kavicsfelverődés, létraráhúzás, hangárajtó, átfutó őzike, földből kiálló cölöpre leszállás, rosszabb esetben belövés. Bármi előfordulhat, amitől sérül a sárkány. Arra foltot kell tenni, ki kell javítani. Szerintem nem opció bedobozolni az egész helikoptert és elküldeni a franciskákhoz, hogy „eeeromlott” :D
Hadakozás közben meg pláne kell a minél idő-, energia- és anyagtakarékosabb „ABDR” képesség.

A Gripennél ezt hogy oldják meg?
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 217
3 566
113
Akkor azt is megérted,miért nem örvendezek olyan felhőtlenül.
Pont az a legfőbb probléma,hogy fogtak egy jol bevált,de már elavulóban lévő konstrukciót,és annyira megmodernizálták,hogy elvesztette a kiforrottságát.És valószinüleg már nem fog annyi készülni belőle,hogy kiforrjon.

A civil változatra 170+ darabot ír 2016-ig legyártva a wiki, hogy ebbe beletartozik-e a katonai változat, isten se tudja. Na most az első széria gépek 2004-től repülnek (2005-től a katonai) ez idő alatt lerepültek kismillió órát, ahhoz képest nem olyan vészes az a 2 vizreszállás meg a sajnálatos baleset, amiben leszakadt a rotor és 13-an meghaltak.
Főleg, hogy ott az északi tengeren nem éppen a legbarátságosabb körülmények között repdeshetnek vele és elég keményen tekerhetik a gépekbe a repült órákat az olajfúró tornyok éllátásához, elég komoly terhelésnek lehetnek kitéve.

Én szívesen láttam volna itthon az S-92-őt, egy nagyon megbízható, jó típus. Akár a (felfegyverzett) BH-val vegyesen, ha már úgy is azon alapszik. De a 225M-nek is ugyan úgy örülök, nekünk ez volt a legjobb döntés a 145M-el együtt. Ez van, ezt kell szeretni!