Ez jogos. Ilyenkor nemtom mennyire lehet erre a szerződéseknél hivatkozni és mennyiben veszteséggel zajlik a gyártás. De ez a postCovid szitu nem normál gazdasági működés.
Egyébként nagyon durva félévnek nézünk elébe. Már nem elsősorban a nyersanyag és a kapacitáshiány okozza az alkatrészhiányt, hanem a tömeges selejtgyártás. Több száz alkatresz esetében alkatrészhiánnyal fejeződött be az előző év. Erre minden szerencselovag elkezdte ezeket a cuccokat gyártani a magas haszon reményében. Csakhogy nem a megfelelő minőségben. Pl. 10x selejtalkatrész egy mobil esetében megengedett, mert max visszaviszi a vásárló és cserélik a készüléket, ezt belekalkulálják az árba a gyártók. De ez az autoiparban sok, itt a tizedannyi selejt is tömeges visszahívást eredményez. Viszont az új szállítók nem képesek jobb minőségben gyártani, de a nyersanyagokat felvásárolják a régi, minőségi szállítók elől, illetve a nyersanyagárakat is felverik. Folyamatosan csöcsre futtatja magát az állami szabalyozók nélküli kapitalizmis. A késztermék, pl. autók iránti kereslet hiába van az egekben, nem tudják kiszolgálni. Haladunk az Idiocracy felé, nem hiába két debill volt, van az USA elnöke, Trump Baba meg Sleppy Joe.