[HUN] Jakovlev Jak-52

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
Részletek a JAK-52-es balesetéről
A szaktárca vezetője elmondta – csütörtökön 11 óra 20 perckor Litauszky Zoltán alezredes és Horváth László őrnagy a szolnoki helikopterbázis repülőterén a 12-es oldalszámú JAK-52 típusú repülőgéppel kombinált feladatot, mégpedig egy szimulált motorleállás végrehajtását gyakorlandó felszállt.
http://lhsn.hu/reszletek-a-jak-52-es-baleseterol/
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 133
10 828
113
Egy nagy terhelés után hirtelen leállított motornál durva dolgok tudnak történni. (Hogy mást ne említsek,a turbós járgányokat nem "ajánlják" autópálya menet után leállítani, mert a turbóban rekedt olaj elég.) Nem ismerem ennek a motornak (M-14) az üzemeltetési előírásait, de lehet, hogy túl meleg állapot után állították le hirtelen.(tudtommal a dugattyúsokat a földön sem állítják le azonnal)Egy kósza benzin/olaj/hidraulika csőben leállt a keringés, és kész a tűzveszély.

Tanultam az AI-14-es motort. Megvan a maga leállítási eljárása. Turbó persze nincs benne.
Az AI-14-et, úgy tanultam, azért kell hűteni, hogy maga a vas ne deformálódjon.
Speciel rohadtul nem állítanék le motort a levegőben.
Ezt meg főleg nem, mert sűrített levegős indítású, kvázi levegő akkuról indítod.
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
131
63
Akkor ezek szerint, már megint <del>pofátlanul hazudott</del> árnyalta a történteket a HM?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Akkor ezek szerint, már megint <del>pofátlanul hazudott</del> árnyalta a történteket a HM?

Szerinted mennyire ért akár a Jak-52-höz, vagy annak AI-14 motorjához, a repülési üzemmódokhoz az, aki a HM részéről nyilatkozott?! Az a baj, hogy szakembert nem engednek nyilatkozni, mert hátha olyant mondana, ami aztán sz...-ként ráborul a főnökség fejére.
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
131
63
Igazad van, nem is vitatom, de megint azokat akarják megvezetni, akik össze adják a HM költségvetését!
Miért nem lehet kiállni, hogy műszaki hiba történt? Úgy is kiderül, mint látjuk most is. Akkor nem csak, hogy borul a szar a fejükre, de már ki se lehet dumálni, hogy miért büdösek!
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 502
14 903
113
Nem kívánok élcelődni egy hős pilóta sérülése után, de végül kiderül, hogy műszaki hibáról beszélni még korai. Pilótahibáról pedig már késői, sajnos. Hivatalos vélemény szerint az ellenzéki Jak-52 megtagadta az őt kezelő nemzeti pilóta mechanikai utasítását és tüzet provokált. Minden más állítás a jobb- vagy baloldali ellenzék alaptalan találgatása......
"A Magyar Honvédség állapota, harckészsége kiváló, kész a számára meghatározott feladatok maradéktalan elvégzésére".... mondta 1941-ben vitéz Dálnokfalvi Bartha Károly....
 

Star Trek

Active Member
2010. április 19.
1 252
6
36
http://index.hu/index2/#bloghu/victorism/2015/08/10/a_hm_130_milliot_koltene_a_ritkan_kigyullado_3_db_jak-52-es_repulogepenek_a_nagyjavitasara
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 133
10 828
113
http://index.hu/index2/#bloghu/victorism/2015/08/10/a_hm_130_milliot_koltene_a_ritkan_kigyullado_3_db_jak-52-es_repulogepenek_a_nagyjavitasara

Habár alapvetően tényleg nevetségesen nagy az összeg, azért jól látszik, hogy indexes írta.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 516
44 811
113
Hahahah, most miért :D ??? Az index mindig igazat és minőségit ír :p! Pont úgy ahogy az origo, meg a kuruc.info. E három a minőségi hírforrás példaképe ma, magyarországon, csupa elfogulatlan, oknyomozó szinten bebizonyíott és levezetett, magas röptű gondolat:p
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 869
73 242
113
Még egy kis szelete a teljes igazságnak...

http://www.jetfly.hu/legierok/reakcioido

"Zsámboki Tibor nyá. ezredes | 2016-01-23 13:25:09

Olvasom a reggeli híreket és egy régen várt cikken akad meg a szemem. Zord Gábor, a repülős újságírás oszlopos tagja jegyzi a Magyar Nemzet online kiadásában és a Magyar Honvédség legújabb beszerzéséről tudósít: 4 darab repülőgépet szerezne be a HM, kettőt felderítő, kettőt kiképzési célra.

Ideje volt már. Több mint 20 éve állt szolgálatba a Jak-52-es, melynek beszerzését az akkori kiképzési tervek indokolták - nevezetesen, az itthoni hajózóképzés. Pár évfolyam végzett, aztán győzött a józan ész és belátták, hogy túl nagy falat ez a Seregnek: négy év képzés után sikerült elhanyagolható repült idővel kibocsájtani pár fiatal hajózót, akiket azután az alakulatoknál kellett volna felkészíteni a való világra. Ennek a koncepciónak volt a része a Jak-52-es kiképzőszázadnál lerepült pár tucat óra. A képzés leállítása után új feladatokat kreáltak a Jakoknak, majd a NFTC beindítása után újra a kiképzés-kiválogatás lett a fő profil. Közben az eredeti gép- és személyzetszám drasztikusan lecsökkent, a fenntartási költségekkel pedig nem igazán törődött senki. Horribilis pénzeket költöttek arra, hogy néhány Jak repülőképes maradjon - csak a "felújításra" költött pénz bőven elég lett volna komoly felszereltségű, alacsony fogyasztású, egyszerűen és olcsón üzemeltethető repülőgépek beszerzésére. Hogy mégis miért toldozták-foltozták a lassan, de biztosan lepusztuló Jak-flottát, mindenki döntse el magában.

Azután elérkezett az az idő, amikor már nem kellett pilótát keresni az NFTC-re, mert "telt ház" volt az alakulatoknál. A Jakok azonban nem maradtak feladat nélkül - ennél olcsóbban nem lehetett <b>biztosítani a repülési pótlék és élelmezési bón folyósításához szükséges évi néhány repült órát a vezető szerveknél és a harci helikoter-zászlóaljnál állományban lévő nagyszámú valamikori repülő embernek.</b>

És akkor bekövetkezett az a repülő esemény, amitől minden égjáró a leginkább tart - kigyulladt a gép a levegőben. Az első ülésben a típus legnagyobb tapasztalattal rendelkező pilótája volt, a hátsóban pedig egy szintén kiváló képességű egykori vadászrepülő. Ha nem ez a leosztás, akkor sokkal tragikusabb lett volna a végkifejlet, azonban ez is túlontúl drága ár volt azért, hogy az illetékesek belássák: eljött az ideje a váltásnak. Csak halkan merem megjegyezni, az azóta eltelt idő reakcióidőnek kissé sok…"
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 869
73 242
113
Ezért kell a kiképzőgép és nem a pilóták alapképzése miatt...

"biztosítani a repülési pótlék és élelmezési bón folyósításához szükséges évi néhány repült órát a vezető szerveknél és a harci helikoter-zászlóaljnál állományban lévő nagyszámú valamikori repülő embernek."
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 076
24 928
113
Yakovlev_Yak-52_Szolnok_2011_02.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 869
73 242
113
Bőny-Győrszentiván...
















 
  • Tetszik
Reactions: migfun and fishbed