K
kamm
Guest
Na, az SAP-nál nagyobb fos már nem kell.
Gondolom az pont ilyen mérgesedésből csinálták.
Most meeeer' mondod ezt... nem latszik rajta, milyen jo, hogy penzugyesek meg kozgazdaszok irtak szoftvert?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Na, az SAP-nál nagyobb fos már nem kell.
Gondolom az pont ilyen mérgesedésből csinálták.
Ez tiszta, én csak arra reagáltam, hogy nem 0-ról kell nekifutni, hogy így sem egyszerű a dolog azt nem vitattam egy percig seNem is kernelrol volt szo, hanem komplett OSrol, mindennel. Igen logikusan vmi QNX vagy hasonlot vettek elo (QNX asszem mar a Blackberrye par eve, kocsikban az fut hypervisorkent az Amdroid Car stb alatt?), de attol meg sajat librarykat meg modulokat, UIt, mindenfelet is irni kell hozza, az osszes speci hardvert integralni, ahogy @krisss mar emlitette aktiv fegyverzet integralasa oagaban eltart egy evig - es az ehhez szukseges infot tutira nem adhak oda doktoranduszoknak - es igy tovabb. Hulyeseg ez az egesz, ez nem ugy megy, mint egy kamerat cipelo hobbydron fejlesztese.
Ez tiszta, én csak arra reagáltam, hogy nem 0-ról kell nekifutni, hogy így sem egyszerű a dolog azt nem vitattam egy percig se
Hú, abban az angol cikkben szereplő fogyasztás/utazósebesség/hatótáv adatok elég ...khm.. fantasztikusnak tűnnek. Ennél még Münchhausen báró ágyúgolyója is többet fogyasztott kisebb sebességnél.Egy korábbi figyelemre méltó hazai, félbemaradt terv : Denevér
Egy meglevő UL repülőgép átépítése esetén -én ezt néztem ki -...
, kb. a következő paraméterek lennének várhatóak (az eredeti angol tájékoztatás alapján, az érdekes adatok fordítva, /UAV/ után megadva a csapásmérő változat becsült, várható paraméterei ) :
- Advanced aerodynamics /Fejlett aerodinamikai kialakítás
- Light weight carbon fibre pre-preg composite structures /Kis tömegű szénszálas pre-preg(elókészített kompozitból) készített szerkezeti elemek
- Wings that can be folded by one person in one minute using an electronically operated key fob and electric ‘shoot bolts’
- Garmin EFIS, avionics and two-axis autopilot
- Retractable undercarriage that rugged enough for grass field operations
- Small diameter three-blade prop /Kis átmerőjű 3 ágú légcsavar
- Engine silencer/ Motor kipufogóval
- Wingspan /Fesztáv 5.8m /UAV/ 7.8m
- Wing area /Szárnyfelület négyzetméterben 6.76sq m /UAV/ 8.8sq m
- Length /Hosszúság 5.2m /UAV/ 5.5m
- Electrically operated flaperons /Elektromosan működtetett ívelő-lapok
- Empty weight /Üres tömeg 260kg /UAV/ 315kg
- Max weight /Maximális tömeg 450kg /UAV/ 565kg
- Useful load Hasznos terhelés 188kg /UAV/ 250kg
- All flying tailplane
- Cabin width 26in
- Vne/Legnagyobb megengedett sebesség(zuhanásban) 220kt(410 km/h) /UAV/ 205kt(380km/h)
- Stall speed (landing configuration) /Átesési sebesség(leszálló helyzetben) 53kt(95 km/h) /UAV/ 60kt(110 km/h)
- Max cruise @8000ft, 75% power /Maximális utazó sebesség 8.000 láb(2500 m) magasságban, 75%-o motorteljesítménnyel 196kt(350 km/h) /UAV/185 kt(340 km/h)
- Fuel capacity and max range (standard tanks) /Üzemanyag kapacitás és maximális hatótáv(a beépített üzemanyag-tartályokkal) 70 litres/1500 miles(2100 km). /UAV/ 110litres/2200 miles (4100 km)
- Ez egy szokásosnál nagyobb sebességű drón lenne(a kiindulási UL repülő - ISA 189 Seeker - miatt) -amire nem biztos, hogy szükség van az egész repülési tartományban-, csak példaként hoztam fel, hogy mit lehet viszonylag gyorsan kihozni ilyen "forgatókönyvvel".
- Az üzemanyag, drón-vezérlés, kommunikáció, fegyverzet együttes tömege 250 kg-ra lett becsülve(300 kg-ig lehet menni kb.), ebből kb. 80 kg az üzemanyag,a fegyverzet közelítőleg 100 kg körüli lehet, a fegyverzet típusától/súlyától függően 2-4 precíziós fegyver)
Csak, hogy ne essünk hasra a török drónoktól.
Katona-politikai döntésen múlik, hogy pár éven belül van-e saját/V4 csapásmérő drón, nem műszaki megoldásokon.
Én ezt ezredestől hallottam a Debreceni Egyetemen egy előadáson! Példálóztak azzal, hogy valami drón az amcsiknál milyen drága, aztán egy versenyt hirdettek valami amerikai egyetemen, hogy ki tud egy drónt összehozni olcsón, és megcsinálták ezred annyiért. Ezt az egyetemekkel való együttműködési szerződések igazolására hozta példaként.Te tényleg azt gondolod, hogy ZH feladatnak adják ki egy katonai drón elektronikájának és szoftverének a fejlesztését?
Hú, abban az angol cikkben szereplő fogyasztás/utazósebesség/hatótáv adatok elég ...khm.. fantasztikusnak tűnnek. Ennél még Münchhausen báró ágyúgolyója is többet fogyasztott kisebb sebességnél.
De nézzük az állítólagos számokat: 70 literes tank, 7l/h fogyasztás 120 csomós utazósebesség mellett. Akkor (elméleti, tartalék nélkül) 10 óra alatt megtesz 1200 tengeri mérföldet, azaz kb. 2200 kilométert. Ez azt jelenti, hogy repülő létére a fogyasztása ~3.2 l/100 km, annyi mint egy kicsit combosabb robogónak?! Ja, és ezt az értéket 220 km/h-s utazósebesség mellett hozza?! Fórumokon kb .14l/h fogyasztást írnak erről a motorról.
A másik adat, ami szemet szúrt, az a 196 csomó max utazósebesség. Ez még az igazán villámléptű dugattyús, egymotoros gépek közt is labdába rúgna. Mindezt egy 100 lóerős motorral?!
Majd utána ezt a fejlesztészt elkezdik gyártani és máris 500x áron adják el a seregnek. Ugye a hadi megrendelések zsírosak mindig. Nem korrupció, lobby!Én ezt ezredestől hallottam a Debreceni Egyetemen egy előadáson! Példálóztak azzal, hogy valami drón az amcsiknál milyen drága, aztán egy versenyt hirdettek valami amerikai egyetemen, hogy ki tud egy drónt összehozni olcsón, és megcsinálták ezred annyiért. Ezt az egyetemekkel való együttműködési szerződések igazolására hozta példaként.
. Ennél még Münchhausen báró ágyúgolyója is többet fogyasztott kisebb sebességnél.
Irány a játékbolt, aztán csak valami fegyver rá, amit elbír.
Kamikazedronnak pont megfelelnek.
Sajna max 7-9 perc az üzemidő ezeknél és 50 óránként nagyjavítás Ezek a modellturbinák beszívnak percenként kb 1 liter kerot
De ha már lúd, akkor legyen kövér
Sajna max 7-9 perc az üzemidő ezeknél és 50 óránként nagyjavítás Ezek a modellturbinák beszívnak percenként kb 1 liter kerot
De ha már lúd, akkor legyen kövér
Egy egyetemi projekt gépeinek teljesíteni kell a katonai szabványok követelményeit? Kapnak az egyetemtől a projektben résztvevő diákok versenypiaci bért? Adóznak belőle?Ki kell fizetniük a gyártósor költségeit, vagy manufakturális módszerrel fognak pár havonta egyet összeszerelgetni?Majd utána ezt a fejlesztészt elkezdik gyártani és máris 500x áron adják el a seregnek. Ugye a hadi megrendelések zsírosak mindig. Nem korrupció, lobby!
Nem, csinálnak egy nagyjából jó prototípust amit megvesz a HM és továbbviszi jobb esetben úgy, hogy ők is alkalmazásba kerülnek. De a gép szerzői jogai függnek attól, hogy milyen támogatást ad a HM és mi van a szerződésben.Magyar drón: készül egy
Egy egyetemi projekt gépeinek teljesíteni kell a katonai szabványok követelményeit? Kapnak az egyetemtől a projektben résztvevő diákok versenypiaci bért? Adóznak belőle?Ki kell fizetniük a gyártósor költségeit, vagy manufakturális módszerrel fognak pár havonta egyet összeszerelgetni?
Tudod miért nem valószínű, hogy átütő dolog, fejlesztés fog ebből kisülni. Mert ehhez is pénz kell. Az egyetemen az alapokat megtanítják – programozás, mérnökök stb – de a profik, a szakemberek, olyanok akiktől tanulni lehetne vagy egy komolyabb fejlesztést menedzselni tudnak azok nyugaton dolgoznak, vagy egy multinál nagyon-nagyon-nagyon sok pénzért. A lelkesedés fontos, de önmagában kevés. Ahogy a háborúhoz ehhez is pénz, pénz, pénz kell.Nem az ingyenesség a lényeg és nem is ingyenes. A lényeg hogy elindul, lelkesen csinálják. Lesz 10db szakdoga a 3leglelkeseb, legjobból projekt lesz. Amikor már projekt akkor már keményen kell pénzt beletolni. A repgépmérnök, infos... PHDs nincs ingyen. A magnus... se. A ROTAX, Wescam sem. Mert ezek mind kellenek. 3 projektből kettő nem lesz jó. Vagy egyiknél jó lesz ez a másiknál az. Managelni kell jól ez MOon nem szokott menni. 2-év múlva aztán kinött az egészből egy drón.
A nyi világban teljesen általános, hogy ilyen egyetemsita "garázsprojektekből" konkrét termékek, vállalatok nőnek ki.
Hasonlít ez a nagy infos cégeknél az időd 20-30%ban akármit kitalálhatsz és csinálhatsz. És ez baromira megéri az adott cégeknek a google legfontosabb termékei közűl pl rengeteg ilyen. És persze vannak olyan cégek akik ezt nem ismerik fel az ötleteket és elássák. Aztán a megmérgesedett fejlesztők kilépnek. kb így keletkezett pl a SAP.
De, ha már annyira lecsupaszítják azt a Linuxot, akkor ahhoz, hogy a rendelkezésre álló hardwert kezelje csak meg kell írni azt az Op. rendszert és ráadásul úgy, hogy a Linux hobbisták nehogy feltörjék és közröhejjjjj legyen belőle.Én se hiszem h manapság bárki nekikezdene egy saját op rendszer megírásába, egyszerűen teljesen fölösleges idő olyan problémák megoldására pazarolni az időt/pénzt, ami már megvan oldva, 6trilliárd szituációban letesztelve/kijavítva.
Az h mondjuk egy régebbi, jól bevált linux kernelt annyira szétbarmolnak/lecsupaszítanak, h rá se lehet ismerni ( így a rejtett bugokat is potenciálisan kiselejtezve, ami benne marad azt meg 600x átfésülni ), azt már elképzelhetőbbnek tartom.
De, ha már annyira lecsupaszítják azt a Linuxot, akkor ahhoz, hogy a rendelkezésre álló hardwert kezelje csak meg kell írni azt az Op. rendszert és ráadásul úgy, hogy a Linux hobbisták nehogy feltörjék és közröhejjjjj legyen belőle.
QNX rulez!Nem is kernelrol volt szo, hanem komplett OSrol, mindennel. Igen logikusan vmi QNX vagy hasonlot vettek elo (QNX asszem mar a Blackberrye par eve, kocsikban az fut hypervisorkent az Amdroid Car stb alatt?), de attol meg sajat librarykat meg modulokat, UIt, mindenfelet is irni kell hozza, az osszes speci hardvert integralni, ahogy @krisss mar emlitette aktiv fegyverzet integralasa onmagaban eltart egy evig - es az ehhez szukseges infot tutira nem adhak oda doktoranduszoknak - es igy tovabb. Hulyeseg ez az egesz, ez nem ugy megy, mint egy kamerat cipelo hobbydron fejlesztese.
Ez már lassan 2 éve be van jelentve de azóta semmiElbit va efectua în România întreaga producție a dronelor pentru Armată dacă MApN alege Hermes 450. Există trei oferte
Compania israeliană Elbit, care se ocupă cu programe de apărare din Israel, propune Armatei României drone Hermes 450. Deja în România, la Bacău, sunt produse componente pentru acest tip de dronă, însă compania israeliană vrea să mute întreaga producţie îwww.defenseromania.ro
Maróthéknak gyorsan le kellene csapni Elbit-re, ha akarnak önálló dróngyártást, annál is inkább hogy elhappolják románok elől.