Nyilván nincsenek 100%-os renedszerek - lényeg hogy mi veszteség arányunk kedvezőbb legyen mint az ellenfélé.Szerintem azért ne legyenek illúzióink! Minden ellen is azért biztosan nem lesz jó a rendszer! De hogy védettebb lesz mint egy orosz BMP-1 az tuti biztos!
Ez a lényeg, ami alapján értékelni kell a Lynx vagy bármely más AFV túlélő képességét.
1. Ne legyél észlelve: álcázó festés, álcaháló, alacsony infravörös kibocsátás és radar keresztmetszet
2. Ne legyél célba vehető: ködgránátvető alkalmazása, ellenséges optika vagy célravezető rendszer vakítása, zavaráss
3. Ne találjanak el: aktív védelmi rendszerek itt jönnek képbe: Ellenséges lövedékek "leszedése"
4. Ne hatoljanak át az ellenséges lövedékek: páncélzat, reaktív páncélzat "klasszikus megoldás" erre a kitételre
5. Ne semmisülj meg: személyzet éljen túl és/vagy jármű maradjon üzemképes vagy javítható. Itt harcjármű kialakításában van a kulcs. Pl. lőszerek, érzékeny rendszerek elhelyezkedése, belső repesz-fogó (spall liner) megléte, stb.
A Lynx mind az öt területen fel tud valamit mutatni, legalábbis jóval többet mint a potenciális ellenfelei (különféle BMP-k).
1. Ne legyél észlelve: álcázó festés lesz, talán Barracuda vagy hasonló is kerülhet rá, alacsony infravörös kibocsátás és radar keresztmetszet szempont volt a tervezésnél
2. Ne legyél célba vehető: ROSY ködgránátvető alkalmazása - akár automatikusan is aktíváldhat ("soft kill APS")
3. Ne találjanak el: StrikeShield aktív védelmi rendszer, ami kísérletek során állítólag APFSDS ellen is hatásos volt.
4. Ne hatoljanak át az ellenséges lövedékek: STANAG 4569 - Level 6 az alap páncélzata, ami a legerősebb ebben a kategóriában. Napjainkban inkább a 3-4-es szint. a BTR-80 illetve BMP-1 /2/ 3 esetében inkább 2 ill 3 szintről beszélhetünk.
5. Ne semmisülj meg: személyzet éljen túl és/vagy jármű maradjon üzemképes vagy javítható: az üzemanyag-mennyiség legnagyobb része a harcjármű páncéltestén kívül helyezkedik el. Magasnyomású hidraulikavezetékek, a hűtő- és a kipufogórendszer csövei, illetve az elektromos vezetékek nagy része is a lánctalp felett, a küzdőtértől elkülönített páncélozott részben halad, így ezek sérülése nem okozhat személyi sérülést. A harcjármű küzdő- és motorterét tűzelfojtó rendszerrel is ellátták. Spall Liner is van.
Ha a Lynx túlélőképességét összevetjük más IFV-kkel akkor magasan veri szinte mindet. Eleve APS még harckocsikon sincs nagyon elterjedve - nem hogy IFV-ken. Ezenfelül a "situation awerness" terén is az élvonalat jelenti és általában az nyer aki előbb észlel és előbb lő. 3. generációs hőkamera 17 km-ről észlel (valami van ott), 9 km-ről felismerhető a cél jellege (harckocsi, teherautó, stb.), 5 km-ről meg a konkrét típus is beazonosítható - 5,5-km-ről meg már mehet a Spike LR2, ha "nagyobb ágyúja van mint a Lynxnek".
Tehát ha jobb optikája van a Lynxnek mint az ellenfélnek, akkor a fenti "hagyma" első két szeletén kívül lehet tartani az ellenfelet.