[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 999
38 305
113
A #Magyarország és #Németország egyesített létesítményei több mint kétszeresére növelik a Lynx járművek és #Lance tornyok szállításának kapacitását.


A toronygyártásról akkor ennyit
Azt is írja, hogy a zalai gyár a bizonyítéka, hogy bárkinek adnak helyi gyártást és fejlesztést...

"#Zalaegerszeg is proof of Rheinmetall’s commitment and realisation of local development, production and testing of military capabilities."
 
  • Vicces
Reactions: Venom85

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 999
38 305
113
Bárkinek? Na menjenek a bubantba! :mad: Mi “bárki” vagyunk!?
Nos, igen.
Ha minden Lynxet vásárló ország kap egy üzemet (pl. olaszoknak és görögöknek vannak kész harcjármű gyártó kapacitásaik), az biztos hogy nem tesz jót a zalai üzemnek...
Ki kellett volna kötni a RM szerződésben, hogy bizonyos Lynx elemeket X éven keresztül csak Zalában gyártat az RM...remélem, hogy van ilyen záradék valahol a szerződésben!
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 843
35 204
113
Nos, igen.
Ha minden Lynxet vásárló ország kap egy üzemet (pl. olaszoknak és görögöknek vannak kész harcjármű gyártó kapacitásaik), az biztos hogy nem tesz jót a zalai üzemnek...
Ki kellett volna kötni a RM szerződésben, hogy bizonyos Lynx elemeket X éven keresztül csak Zalában gyártat az RM...remélem, hogy van ilyen záradék valahol a szerződésben!
örüljünk ha minél nagyobb hozáadott értéket képviselni tudunk beszállítani a saját lynxeinkbe.
ez a 218 db nem a végleges szám ez egészen biztos.
ha lessz kf51 és rendelünk az is részben itt fog készülni ahogy egy esetleges gumikerekes önjáró az RM től színtén itt kerülne legalább összeszerelésre.
majd ha beesik valami megrendelő annak az elsőkörös gépei a betanulás kezdő alkatrészkészletek stb mind innen fognak menni. és még nincs kizárva hogy egyéb járművek becsusszannak főleg műszaki vonalon az rm től és ottvannak az apróságok... és a későbbi pótalkatrész gyártás nagyjavítás szervíz modernizáció... (hisz 10-15 év múlva egy modernizációs folyamatnak meg kell kezdődnie ha nem is az összes általunk rendszeresített altípusnál egyszerre de bizonyos altípusok már érettek lessznek egy updatere... majd a többi is...)

nagy a lynx gyár nagy a lynx gyár magyar színten még europai színten is jelentősnek mondható de világszínten nem tényező...

ami inkább célnak kell legyen minél több elem hazai gyártása ezzel alkatrészek piacán lépéselönybe kerülni más rendszeresítők elött... hisz ha piaci alapon mi olcsobban tudunk egy alkatrészt produkálni akkor annak az alakatrész gyártásának más rendszeresítő nem áll neki vagy ha neki is áll az vagy jobb vagy rosszabb vagy olcsobb vagy drágább lessz. és itt jön be a piac.

usa vas. teszem azt lehet csak 10% lessz az eggyezés alkatrészek terén lehet csak ennek a 10% nak csak 10% ára tudunk bejutni alkatrészekkel legyen ez párhuzamos gyártás vagy bármi. azzal az 1% al lehet hogy békében nem leszünk benne az amerikai csúcsbeszállítói listán. de alternatíva ként 100% hogy történnének megrendelések usa részről (pláne ha minőségi a termék és árban is kedvezőbb mint az usa termék.) tehát amint nagyobb kapacitások kellenek elő lennénk véve azzal az 1% al és valószínűleg még bővülne a megrendelt termékkör +2-3% al... mert egyszerűen olcsobb és gazdaságosabb gyorsabb mint usaba drasztikusan kapacitást növellni (persze ez is megtörténne de amég ez felpörög addig nagy üzlet kinálkozna. ) békében eg valami minimális megrendelést le fog adni az usa ha más nem az europában állomásozó csapatainak az alkatrészellátásában kapnánk szerepet. (hogy valamilyen színten fentmaradjon a gyártói kapacitásunk szükség esetlre) és erre jönne ré a saját igény.

egyiptom görögország esetében is hasonló a helyzet DE NEM EGÉSUZEN EZ ott inkább az anyagi vonzat dominál vagy a minőség mint sem a "rejtettÍ" kapacitások fentartása.
 
  • Tetszik
Reactions: Vipera kapitány

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 999
38 305
113
örüljünk ha minél nagyobb hozáadott értéket képviselni tudunk beszállítani a saját lynxeinkbe.
ez a 218 db nem a végleges szám ez egészen biztos.
ha lessz kf51 és rendelünk az is részben itt fog készülni ahogy egy esetleges gumikerekes önjáró az RM től színtén itt kerülne legalább összeszerelésre.
majd ha beesik valami megrendelő annak az elsőkörös gépei a betanulás kezdő alkatrészkészletek stb mind innen fognak menni. és még nincs kizárva hogy egyéb járművek becsusszannak főleg műszaki vonalon az rm től és ottvannak az apróságok... és a későbbi pótalkatrész gyártás nagyjavítás szervíz modernizáció... (hisz 10-15 év múlva egy modernizációs folyamatnak meg kell kezdődnie ha nem is az összes általunk rendszeresített altípusnál egyszerre de bizonyos altípusok már érettek lessznek egy updatere... majd a többi is...)

nagy a lynx gyár nagy a lynx gyár magyar színten még europai színten is jelentősnek mondható de világszínten nem tényező...

ami inkább célnak kell legyen minél több elem hazai gyártása ezzel alkatrészek piacán lépéselönybe kerülni más rendszeresítők elött... hisz ha piaci alapon mi olcsobban tudunk egy alkatrészt produkálni akkor annak az alakatrész gyártásának más rendszeresítő nem áll neki vagy ha neki is áll az vagy jobb vagy rosszabb vagy olcsobb vagy drágább lessz. és itt jön be a piac.

usa vas. teszem azt lehet csak 10% lessz az eggyezés alkatrészek terén lehet csak ennek a 10% nak csak 10% ára tudunk bejutni alkatrészekkel legyen ez párhuzamos gyártás vagy bármi. azzal az 1% al lehet hogy békében nem leszünk benne az amerikai csúcsbeszállítói listán. de alternatíva ként 100% hogy történnének megrendelések usa részről (pláne ha minőségi a termék és árban is kedvezőbb mint az usa termék.) tehát amint nagyobb kapacitások kellenek elő lennénk véve azzal az 1% al és valószínűleg még bővülne a megrendelt termékkör +2-3% al... mert egyszerűen olcsobb és gazdaságosabb gyorsabb mint usaba drasztikusan kapacitást növellni (persze ez is megtörténne de amég ez felpörög addig nagy üzlet kinálkozna. ) békében eg valami minimális megrendelést le fog adni az usa ha más nem az europában állomásozó csapatainak az alkatrészellátásában kapnánk szerepet. (hogy valamilyen színten fentmaradjon a gyártói kapacitásunk szükség esetlre) és erre jönne ré a saját igény.

egyiptom görögország esetében is hasonló a helyzet DE NEM EGÉSUZEN EZ ott inkább az anyagi vonzat dominál vagy a minőség mint sem a "rejtettÍ" kapacitások fentartása.
Nem azt mondom hogy az export eladásokból nem tud valamit profitálni Zala, de minél több az RM-üzem, annál több felé kell szétdobni a gyártást.
Érdekes módon a CV90 esetéen annyira nem osztogatják lelkesen a gyártási lehetősgét: szolvákoknál és csheeknél is nyőgyvenyelő a "nemzeti rész" összelegózása. Papperger túl könnyen osztogatja "gyártási lehetőséget" - pechére még így sem a Lynx nyer...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 843
35 204
113
Nem azt mondom hogy az export eladásokból nem tud valamit profitálni Zala, de minél több az RM-üzem, annál több felé kell szétdobni a gyártást.
Érdekes módon a CV90 esetéen annyira nem osztogatják lelkesen a gyártási lehetősgét: szolvákoknál és csheeknél is nyőgyvenyelő a "nemzeti rész" összelegózása. Papperger túl könnyen osztogatja "gyártási lehetőséget" - pechére még így sem a Lynx nyer...
osztogatja mert a lynx alapvetően nem egy IFV hanem egy multifunkcionális hordozó platform.
ezért van gázba az RM az IFV tenderek terén... Mert elsősorban mindenki az IFV verzióra koncentrál.
De hamarosan megjelennek az új igények (már csak ukrajna kapcsán is) önjáró aknavetőböl europába pl közel 1000 es db számra lessz igény lánctalpas lőszerszállítóból is többszázasra önjáró légvédelmi (HK) ami ma már nem hk alapokra hanem ifv alapra épül színteén oriási igény fog keletkezni. sebesültkihordo CAVEVAC járművek is százas nagyságrend műszaki járművek ect... és a láncos különböző APC verziók... (amik logsztikai vagy magasabb egység parancsnoki járműveknek is szolgálnak EW vagy hiradó eszközök üzemeltetésére és egyéb járművek kiszolgálói szerepére...)

europába több ezer láncos teknikát kell lecserélni... ha csak az amcsi M verziókat nézzük is bődületes nagy a szám.

a svédek meg rááltak az IFV verzióra és bár van számos alváltozat 90 esből azok nem igazán elterjedtek inkább csak az IFV-k mellé nélkülözhetetlen minimum vagy az sem... ha a svédek be akarnának törni az egyéb járművek piacára a 90 essel nem bírnák gyártással. szerintem annak is örülnek a jelenlegi helyzetbe ha a már rendszeresítő országokat ki tudja majd szolgálni (azt is plussz üzemek nyitásával.)
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 009
30 361
113
osztogatja mert a lynx alapvetően nem egy IFV hanem egy multifunkcionális hordozó platform.
ezért van gázba az RM az IFV tenderek terén... Mert elsősorban mindenki az IFV verzióra koncentrál.
De hamarosan megjelennek az új igények (már csak ukrajna kapcsán is) önjáró aknavetőböl europába pl közel 1000 es db számra lessz igény lánctalpas lőszerszállítóból is többszázasra önjáró légvédelmi (HK) ami ma már nem hk alapokra hanem ifv alapra épül színteén oriási igény fog keletkezni. sebesültkihordo CAVEVAC járművek is százas nagyságrend műszaki járművek ect... és a láncos különböző APC verziók... (amik logsztikai vagy magasabb egység parancsnoki járműveknek is szolgálnak EW vagy hiradó eszközök üzemeltetésére és egyéb járművek kiszolgálói szerepére...)

europába több ezer láncos teknikát kell lecserélni... ha csak az amcsi M verziókat nézzük is bődületes nagy a szám.

a svédek meg rááltak az IFV verzióra és bár van számos alváltozat 90 esből azok nem igazán elterjedtek inkább csak az IFV-k mellé nélkülözhetetlen minimum vagy az sem... ha a svédek be akarnának törni az egyéb járművek piacára a 90 essel nem bírnák gyártással. szerintem annak is örülnek a jelenlegi helyzetbe ha a már rendszeresítő országokat ki tudja majd szolgálni (azt is plussz üzemek nyitásával.)
Szerinted a BW fog venni lynx-et (nem IFV-t hanem pl aknavetős vagy sebesültszállítót stb) vagy megoldják kerekes alapon és beérik azzal ?
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and Aladeen

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 999
38 305
113
Szerintem BOXER alapon is Mert pl a PUMA vagy a Leopard-al nem tudom, hogy mennyire tud együtt mozogni egy BOXER oké, hogy nem kell sorosan mellette menjen, de akkor is...
Általában tüzérségi eszközök a lőtávjuk harmadánál helyezkednek el. Ha ez a légvédelemre is igaz, akkor 800-1000 méterrel hátrébb mennek a Skyrangerek (kb. RPG-jellegű fegyverek ellen jelenthet védelmet ez a távolság)
Szóval lehet ekkora mozgás tere, hogy kikerülje számára járhatatlan akadályokat de még tudjon légvédelmi fedezetet adni.
(Egy Lancet amúgy 100-110 km/h-val repül, szóval ha 2km-ről tud elkezdeni tüzelni akkor 1,2 perc van hogy lelőjje őket mielőtt elérik a védendő járműveket. Demo videó alapján egy drón lelöveés 8-10 másodperc, szóval egy Skyranger-30 10-12 drónt tud "lekezelni")
 
Last edited:
  • Tetszik
Reactions: endre

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 351
11 305
113
A #Magyarország és #Németország egyesített létesítményei több mint kétszeresére növelik a Lynx járművek és #Lance tornyok szállításának kapacitását.


A toronygyártásról akkor ennyit

Az lesz érdekes, hogy esetleg majd külföldre is gyártunk -e külön tornyot.

Nekem furcsa, hogy csak kétszeresére nőtt a kapacitás.

Szerintem a 10-es is itt lehet már.

Nekem azt mondták, hogy tíznél több van itthon. :oops:
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 351
11 305
113
Amit viszont eddig Hmvh-tol láttam, az kiábrándító: ilyen lemezes, régi könnyűszerkezetes épületeket láttam a fotókon. Abban álltak a Lynxek. Galériában hátulról a 4. fotó.

Remélem, van/lesz normális hangár is Hmvh-én. Tatán az infrastruktúra jobbnak tűnik.

Nekem innen úgy tűnik, hogy a zártszelvényt kellene újrafesteni.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Pista a hegyről

Well-Known Member
2018. április 4.
960
2 386
93
Amit viszont eddig Hmvh-tol láttam, az kiábrándító: ilyen lemezes, régi könnyűszerkezetes épületeket láttam a fotókon. Abban álltak a Lynxek. Galériában hátulról a 4. fotó.

Remélem, van/lesz normális hangár is Hmvh-én. Tatán az infrastruktúra jobbnak tűnik.

Hódmezőn nem nagyon van zárt hangár. A BTR-ek és minden más is nagyrészt szabad ég alatt, kisebb részük oldalt nyitott, sima tető alatt van. Pár éve volt építkezés de az új raktárépületeket meg sportcsarnokot jelentett. Persze ettől még lehet hogy készül a Lynx-eknek zárt hely mint Tatán, bízom benne hogy azért van annyi ész hogy ezt is belekalkulálták a költségvetésbe.
 

Pista a hegyről

Well-Known Member
2018. április 4.
960
2 386
93
Illetve na, előbb kellett volna lecsekkolnom google mapsen és aztán kommentelni...

Úgy néz ki volt/van valami építkezés az egyik telephelyen, felülről nem látszik de gondolom ha már hozzányúltak rendesen megcsinálják.
371524875_1972739399792102_2156599399234189414_n.png
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
4 591
8 144
113
Az lesz érdekes, hogy esetleg majd külföldre is gyártunk -e külön tornyot.
Hat, ha lesz rendeles, miert ne? Amint az kiderult, a magyar uzem a zaszloshajo mostantol a RM flottajaban, ha valamit fejleszteni fognak, kulonosen exportra, akkor az ez, nem a nemetorszagi lesz, ez egyertelmu, tobb okbol is. ;)
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
4 591
8 144
113
Illetve na, előbb kellett volna lecsekkolnom google mapsen és aztán kommentelni...

Úgy néz ki volt/van valami építkezés az egyik telephelyen, felülről nem látszik de gondolom ha már hozzányúltak rendesen megcsinálják.
371524875_1972739399792102_2156599399234189414_n.png
Hat, en nem vagyok annyira elalelva ezektol a salgos-hullamlemez-kinezetu lakotelepi garazsoktol:

64d3831fd7adf726978507.jpg
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
2 483
8 194
113
Hat, ha lesz rendeles, miert ne? Amint az kiderult, a magyar uzem a zaszloshajo mostantol a RM flottajaban, ha valamit fejleszteni fognak, kulonosen exportra, akkor az ez, nem a nemetorszagi lesz, ez egyertelmu, tobb okbol is. ;)
Az egyik különös ok: a magyar melós fele annyiért megcsinálja a másik ok ha magyar mérnökök dolgoznak majd rajta nemet mérnöki fizu viszonylatban az is Tökjó olcsó lesz. Biztos meg több ok is van de azt majd a nálam okosabb le írja.