[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Capture-41.png
D_KOS20221016001-scaled.jpg


Jobbról balra az egész tornyot.
 
Pl. a vezető búvónyílása át lesz szerkesztve elvileg, mert a löveg nem forgatható ha az nyitva van.

Isten ments ha forogni tud a lövegtorony, amikor nyitva a vezető búvónyílása és épp kint van a feje. Ilyet még harcjárműnél nem láttam. Már a BMP-1 tornya sem volt forgatható, ha nyitva volt valamelyik rés, a vezető, vagy a rajparancsnok nyílása. Harchelyzetben a réseket zárják egyébként, na akkor foroghat is a torony.
 
  • Hűha
Reactions: ravenlord
Bassza meg tényleg. Ezt nagyon benéztem, eszembe sem jutott, hogy ez nem tűnt fel valakinek a tervezőasztal mellett.
b7c6ffedbe6b1e6e389313d2e9230691.jpg
Biztosan feltűnt, csak hamarabb készült el az új torony elrendezés, mint a test módosítása.
Mondjuk én kicsit túltolnak érzem az optika körül lévő dobozt is. Az alsó rész vastagsága erősen indokolatlannak tűnik.
Ha 60 fokban alávágnak, akkor sincs semmi. Lehet, hogy már az is elég lenne a tető felnyitásához. De @krisss mintha írta is volna a múltkori táborfalvi elfordított löveges képeknél, hogy a vezető fedelét átdolgozzák. Valami kifordítós megoldást emlegetett.
Az alapvető tesztelési procedúrákat (lövészet, menetpróbák) nem hiszem, hogy befolyásol a mostani helyzet. Inkább kellemetlenséggel jár.
Vészhelyzet esetén a testen belül is menekülhet a vezető.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
lynx-1.jpg

Jelenleg a nyitott bűvóval való vezetéshez el kell fordítani a tornyot így.

A T-72-es harckocsinál is ilyesmi a helyzet, ha jól emlékezem. Nyitott vezető résnél, a torony el van kicsit fordítva, mert különben nem tud kint lenni a vezető. Ez érthető itt is, de ez egyben azt is jelenti, nyitott résnél, egy mechanizmus, vagy elektronika, megakadályozza, hogy az irányzó véletlenül fordítani tudja a tornyot. Mert különben abból baj lehetne. A régI orosz vasaknál egyszrű mechanika lezárta a toronyforgatás lehetőségét, ha valamelyik rés a páncéltesten nyitva volt. A BMP-1esetében, ha jól emlékezem, nyitott rés esetén, egy csap, vagy micsoda, fordult, vagy mozgott, a búvónyílás nyitásával és egyben zárta, a torornyforgatás lehetőségét, mechanikusan.
 
Vajon az ausztrál változatban is a bal oldalon van a vezető? Ausztráliában bal oldali közlekedés van, ha az ausztrál tapasztalatok alapján lett a torony tükrözve, akkor nem lehet, hogy nekünk vissza kellene tükrözni?
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Vajon az ausztrál változatban is a bal oldalon van a vezető? Ausztráliában bal oldali közlekedés van, ha az ausztrál tapasztalatok alapján lett a torony tükrözve, akkor nem lehet, hogy nekünk vissza kellene tükrözni?
Nem értem, az interneten található ausztrál lynx-eken is a bal oldalon van a vezető, de a tornyon az optika a másik oldalon van.
 
Az új fedő tengelyen elfordulós lesz mint T-72-esen vagy ezt még nem tudni?
A már elkészült példányok is át lesznek alakítva utólag?
Ez elég nagy melónak igérkezik...
Moduláris a gép, simán cserélhetsz konkrét fődarabokat. Az egerszegi gyárban folyamatosan egységesítve lesz a felszereltsége a gépeknek.