De a briteknél lévő boxer gyártásnál is a németekhez meg a hollandokhoz (ARTEC) mentek képzésre a brit mérnökök.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Bocs, de és? Az acélműben folyna az olasz Lynx összeszerelése?Édesfaxom!Szerintetek a Lynx lemeze valami Párjanincsiumbol lévő csodalemez?Olasz ismeri,rendelkezik a modern páncéllemez megmunkálás technológiájával.Nincs szüksége hozzá techtranszferre.A lemezeket magukat le tudja gyártani,és össze is tudja őket hegeszteni.A technológiai utasitássorra és a tervekre van szüksége,hogy milyen lemezt gyártson,és azokat hogyan hegessze össze,hogy a végén egy Lynxet kapjon.
Utána rákerestek egy kínai verzióra, és rájöttek, hogy informatívabb.
Fogd már föl,hogy nálunk 50 éve nincs harcjármű gyártás.Nem volt gyártási tradició,se modern technológia.Az üzem egy új létesitmény.Nekünk tectranszferre van szükségünk,emiatt.De az olaszoknak nincs ilyen problémája.Mi a gyorsabb és egyszerűbb, képzéssel és az eredeti gyártó segítségével megkezdeni az átvett terméket vagy ha elédbasznak egy könyvet?
Ennél jobban nem tudom leegyszerűsíteni neked.
Előjog. A görögök első x gépét pl innen szállítják ha rendelnek pedig leopard alvázat tudnak gyártani de addig is a hadsereg el tudja kezdeni a képzést rá amíg az ipar beáll. Időt nyernek és mindnekinek könnyebb az olaszoknál ugyan ez a helyzet.
Csak a lényeget nem érted......Bocs, de és? Az acélműben folyna az olasz Lynx összeszerelése?
Ha valahol, az USÁ-ban nem igen találsz külföldi alkatrészt egy-egy haditechnikában. De a gyár, ahonnan kigördül a kész termék, alig végez "többet", mint az összeszerelés. Elektronika, meghajtás, erőátvitel, kábelezés, fegyverzet, váz, páncélzat, mind-mind beszállítók termékei, amiket elvisznek a gyárba, ahol összeszerelik azokat.
És abban is biztos vagyok, ha nyerne az olaszoknál a Lynx, és 100 %-ban otthon gyártott alkatrészekből állna (mint mondod, megvan hozzá az olasz háttéripar), mindenhez megveszik a licenszet, ami kell nekik, a különböző beszállítók akkor is az eredeti gyártókhoz mennének betanulni.
Képzeld, 100 éve is tudtak hegeszteni tankot, gondolod, hogy azóta nem kellett tanulni? Csak az derül ki, hogy partvonal mellőli tudásod van, de az legalább hangos. Menj el hallgass bele egy Fémek technológiája vagy Gépgyártástechnológia előadásba, netalán pár Gépelemekbe, simán beülhetsz a BME-n, senki nem fog kidobni. Ott lehet tanulni egy kis alázatot, és az ott nem a legújabb, adott esetben TITKOS technológia.Édesfaxom!Szerintetek a Lynx lemeze valami Párjanincsiumbol lévő csodalemez?Olasz ismeri,rendelkezik a modern páncéllemez megmunkálás technológiájával.Nincs szüksége hozzá techtranszferre.A lemezeket magukat le tudja gyártani,és össze is tudja őket hegeszteni.A technológiai utasitássorra és a tervekre van szüksége,hogy milyen lemezt gyártson,és azokat hogyan hegessze össze,hogy a végén egy Lynxet kapjon.
Az a baj te azért játszod a hülyét teljesen, hogy ellent mondhass és duzzoghass és roppantul élvezed is.Fogd már föl,hogy nálunk 50 éve nincs harcjármű gyártás.Nem volt gyártási tradició,se modern technológia.Az üzem egy új létesitmény.Nekünk tectranszferre van szükségünk,emiatt.De az olaszoknak nincs ilyen problémája.
Az ilyen előjog meg elég necces.Imádkozzál,hogy ha bejön az a görög megrendelés,akkor a hellén változat minnél kevésbé különbözzön a magyar változattol.Mert rohadt nagy szivás lesz,ha tizenX db járgány kedvéért egy új technológiai utasitássort kell kidolgozni és betanitani.......
Rendben.Csak a lényeget nem érted......
Ezt a baromságot hányszor fogod még posztolni?
Inkább kifejezetten bosszant,hogy ugyan azt a hülyeséget kell 1001x végigjárni.Az a baj te azért játszod a hülyét teljesen, hogy ellent mondhass és duzzoghass és roppantul élvezed is.
Briteknél sem volt semmi gyártás előtte, hogy a boxerbe fogtak ? Az ausztrálok tech transferrel kaptak gyártást és képzéssel mind az ottani boxernél is.
Egy technológiai utasítás sorral nem fogsz beindítani egy üzemet egyszerűen és könnyen és főleg nem gyorsan, meglévő ipari bázison sem.
Ez a lényege a know-how átadásának, hogy ez a folyamat egyszerűbb legyen az új licenszgyártó számára és minden fél számára gyorsabban létrejöjjön az üzlet.
Az olaszok sem fognak egyedül gyártani semmit, hanem az európában lévő meglévő beszállítói láncokra fognak támaszkodni főleg az elején és utána tolják meg magasabbra a részarányt.
@ozymandias te már úgy tudom telepítettél gyártást külső helyszínen EU-n belül és kívül és oktattál is betanuló mérnököt légyszíves segíts már ki minket...
Fogd már föl,hogy nálunk 50 éve nincs harcjármű gyártás.Nem volt gyártási tradició,se modern technológia.Az üzem egy új létesitmény.Nekünk tectranszferre van szükségünk,emiatt.De az olaszoknak nincs ilyen problémája.
Az ilyen előjog meg elég necces.Imádkozzál,hogy ha bejön az a görög megrendelés,akkor a hellén változat minnél kevésbé különbözzön a magyar változattol.Mert rohadt nagy szivás lesz,ha tizenX db járgány kedvéért egy új technológiai utasitássort kell kidolgozni és betanitani.......
Még a 80-as években is. Daewoo Racer néven továbbgyártották az Opel Kadett-ot.Autógyártásból példa... A Daewo annak idején a General Motors céggel dolgozott együtt. Opel típust is gyártottak a 70-es években. De nem maguk fejlesztették és gyártottak minden alkatrészt, mert az piszok drága és a fejlesztések, sok idő lett volna. Az Opel beszállítók által szállított alkatrészekből dolgoztak. Így kezdték, aztán később ebből lett a saját autóipari konszern. Több évtized alatt.
Rossz példa.Koreaiaknak nem volt meg az ipari technológiájuk.Vagyis nem csak a gyártási/szerelési technológiai utasitásra volt szükségük,hanem magára a technológiára.Ez a techtranszfer,és mi ugyan ebben a helyzetben vagyunk.Adott termék liszensz gyártásához, az eredeti gyártó adja a technológiát is, vagy a technológiai utasítást. Attól eltérni nem lehet. Vagy eltérsz, de akkor nem azt kapod, ami eredeti volt, szinte semmiben.
Az meg nem úgy megy hogy adott országban ipari fejlettsége okán minden van, így mindent legyártanak maguk, egy másik ország cégének harcjármű liszenszének keretében. Mert akkor az piszok drága lesz. Lévén, a beszállítók nem biztos hogy ingyen adnak csak úgy, mindenféle részegység, vagy alkatrész terveket.
Általában nem is adják el, mert üzleti érdekük, hogy a saját terméküket vegye meg a gyártó.
Autógyártásból példa... A Daewo annak idején a General Motors céggel dolgozott együtt. Opel típust is gyártottak a 70-es években. De nem maguk fejlesztették és gyártottak minden alkatrészt, mert az piszok drága és a fejlesztések, sok idő lett volna. Az Opel beszállítók által szállított alkatrészekből dolgoztak. Így kezdték, aztán később ebből lett a saját autóipari konszern. Több évtized alatt.
90es években gyártották a 86os Kadettet.De még az én öreg,2005ös Kalosom is azon a technológián alapszik.Még a 80-as években is. Daewoo Racer néven továbbgyártották az Opel Kadett-ot.
Én biztosan nem, bár így a történtek ismeretében szerintem Haenel-t valamivel olcsóbban kaptunk volna, úgy hogy a két fegyver közt szinte csak a gyári beütés a különbség.Nem is úgy értem, de gondolom nem sírtál volna, ha HK416-ot rendszeresítünk
Ez olyan mint a helik, én is elégedett vagyok a beszerzéssel, de pusztán technikai szemszögből nézve, lehetne jobb flottát összeállítani (nem ugyanabból a pénzből!).
Akkor is kell techtraszfer mert egy tök új jármű, technológia, anyaghasznalat lép fel.... fogd már fel!Fogd már föl,hogy nálunk 50 éve nincs harcjármű gyártás.Nem volt gyártási tradició,se modern technológia.Az üzem egy új létesitmény.Nekünk tectranszferre van szükségünk,emiatt.De az olaszoknak nincs ilyen problémája.
Az ilyen előjog meg elég necces.Imádkozzál,hogy ha bejön az a görög megrendelés,akkor a hellén változat minnél kevésbé különbözzön a magyar változattol.Mert rohadt nagy szivás lesz,ha tizenX db járgány kedvéért egy új technológiai utasitássort kell kidolgozni és betanitani.......
ZEG-i előszériagyártás.(mivel egy manufaktúrális végszerelő üzem
Összeszerelő manufaktura,amiböl 12 egy tucat.RMnek ez a legújabb ilyen üzeme,ezért lehet mondani,hogy a MAGA KATEGÓRIÁJÁBAN a legkorszerűbb.A legkorszerűbb RM gyár, per pillanat. Lövésed nincs semmiről.
Nekünk új,de az OTO MELARA-nak qrvára nem új technológia.Olasz magasnyomású löveget is tud gyártani,csövét hegeszteni.Meg le us tudja gyártani azt a páncél lemezt-szerinted akkor hegeszteni nem tudja?technológia, anyaghasznalat lép fel