[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Inkább jobb akkor a bevételt nézni, az 139 mrd HUF volt. Ha 6 mrd egy LYNX, akkor az 23-nál többre nem jön ki. De ennél biztos kevesebb, mert más bevétele is van a cégnek.
Akkor hogy akarsz az olaszoknak bedolgozni és teljesíteni a magyar megrendelést?
 
Akkor hogy akarsz az olaszoknak bedolgozni és teljesíteni a magyar megrendelést?
Akarok nem akarok ez zajlik. Idén ötöt, jövőre még 11-et alsó hangon lepörgetnek itthon a digóknak. Tavaly is bővült a cég létszáma, idén is nőhet.

Alapból a magyar megrendelés ütemezésénél figyelembe volt véve, hogy a csehszlovákok első gépei is itt készültek volna részben vagy egészben. Sőt a szlovák megrendelés alváz része majdnem egészben.
 
Akarok nem akarok ez zajlik. Idén ötöt, jövőre még 11-et alsó hangon lepörgetnek itthon a digóknak. Tavaly is bővült a cég létszáma, idén is nőhet.

Alapból a magyar megrendelés ütemezésénél figyelembe volt véve, hogy a csehszlovákok első gépei is itt készültek volna részben vagy egészben. Sőt a szlovák megrendelés alváz része majdnem egészben.
Nem az első néhány, magyar specifikációjú darab miatt írtam. Hanem mert te ezt szeretnéd:
Az lenne a jó, ha végig bedolgoznánk a gyártásba
 
Akarok nem akarok ez zajlik. Idén ötöt, jövőre még 11-et alsó hangon lepörgetnek itthon a digóknak. Tavaly is bővült a cég létszáma, idén is nőhet.

Alapból a magyar megrendelés ütemezésénél figyelembe volt véve, hogy a csehszlovákok első gépei is itt készültek volna részben vagy egészben. Sőt a szlovák megrendelés alváz része majdnem egészben.
Azèrt az megvan hogy több èv csúszásban van a magyar program.

Csak a vágyálmaidat kergeted.
 
Azèrt az megvan hogy több èv csúszásban van a magyar program.

Csak a vágyálmaidat kergeted.
Hány gépet kellett volna eddig leszállítaniuk?
Mennyivel csúszik a magyar gyár??
A német szállításra volt egy határidő, ami nem lett tartva. De ez sztem minden ilyen főleg bevezető projektnél kalkulálva van ( a CEASAR cseh szállítása, ami nem új projekt, 18 hónap csúszásban van a cseheknél) és a RM tavalyi pénzügyi beszámolója alapján valószínűleg ezért kártérítést fizetett.

A magyar gyártási ütemezést nem ismerjük, de az látszott 2029-ig el van nyújtva. Voltak betervezve párhuzamos szállítások a magyar mellett beütemezve, Ezek nem a vágyálmaim, hanem az üzleti tervben voltak. Max. elkerülte a figyelmed. Szal ez alapvetően nem fog ránk nézve hátrányt jelenteni, sőt rengeteg előnye van. Más ország tapasztalatai, anyagiak, megoszló fentartási, fejlesztési költségek stb, stb..,

Ettől függetlenül a magyar gyártás is csúszásban van, valószínűleg részben emiatt, részben más okokból idén be is fejeződik a LYNX keretszerződés módosítása. Ezen sztem nem kell abszolút meglepődni, ezzel előre lehetett számolni reálisan. Új eszköz, új gyárból, olyan hadseregnek aki 19xy óta zsír új eszközt sosem rendszeresitett.

Lassan bele lehet nyugodni, hogy minden általános károgás ellenére, van másik LYNX rendszeresítő és elkezdődött a LYNX export. Ennek mértékétől nem kell hasra esni, de vhol el kell kezdeni.

Ami sztem a legfontosabb, hogy haladjon a magyar visszajelzések alapján a LYNX fejlesztése, oldják meg a felmerült problémákat viszonylag hatékonyan. Emellett haladjon a Spike és HERO integráció.
Az új változatok fejlesztése szintén fusson, külön öröm, hogy megjelent a NEMO toronnyal felszerelt aknavetős verzió első változata.
 
Hány gépet kellett volna eddig leszállítaniuk?
Mennyivel csúszik a magyar gyár??
A német szállításra volt egy határidő, ami nem lett tartva. De ez sztem minden ilyen főleg bevezető projektnél kalkulálva van ( a CEASAR cseh szállítása, ami nem új projekt, 18 hónap csúszásban van a cseheknél) és a RM tavalyi pénzügyi beszámolója alapján valószínűleg ezért kártérítést fizetett.

A magyar gyártási ütemezést nem ismerjük, de az látszott 2029-ig el van nyújtva. Voltak betervezve párhuzamos szállítások a magyar mellett beütemezve, Ezek nem a vágyálmaim, hanem az üzleti tervben voltak. Max. elkerülte a figyelmed. Szal ez alapvetően nem fog ránk nézve hátrányt jelenteni, sőt rengeteg előnye van. Más ország tapasztalatai, anyagiak, megoszló fentartási, fejlesztési költségek stb, stb..,

Ettől függetlenül a magyar gyártás is csúszásban van, valószínűleg részben emiatt, részben más okokból idén be is fejeződik a LYNX keretszerződés módosítása. Ezen sztem nem kell abszolút meglepődni, ezzel előre lehetett számolni reálisan. Új eszköz, új gyárból, olyan hadseregnek aki 19xy óta zsír új eszközt sosem rendszeresitett.

Lassan bele lehet nyugodni, hogy minden általános károgás ellenére, van másik LYNX rendszeresítő és elkezdődött a LYNX export. Ennek mértékétől nem kell hasra esni, de vhol el kell kezdeni.

Ami sztem a legfontosabb, hogy haladjon a magyar visszajelzések alapján a LYNX fejlesztése, oldják meg a felmerült problémákat viszonylag hatékonyan. Emellett haladjon a Spike és HERO integráció.
Az új változatok fejlesztése szintén fusson, külön öröm, hogy megjelent a NEMO toronnyal felszerelt aknavetős verzió első változata.
2-3 ev csuszasban van az egesz projekt de egyes emberek szerint mar kozelebb van a 3 hoz de egy ekkora projektnel ez meg normalisnak mondhato. Jobb mint az ajax odaig je jussunk el.
Persze azert durran a kotber papinak :D
 
2-3 ev csuszasban van az egesz projekt de egyes emberek szerint mar kozelebb van a 3 hoz de egy ekkora projektnel ez meg normalisnak mondhato. Jobb mint az ajax odaig je jussunk el.
Persze azert durran a kotber papinak :D
Melyik része csúszik 2-3 évet?
A szállítási ütemezés?
A magyar üzem gyártási képessége?
A LYNX hibáinak javítása?
A fegvyerintegráció?
A fejlesztés üteme?
A katonák képzése??

Egyébként tényleg érdekelne, mi az ahol a legtöbb probléma van és mi az ami kellemes csalódás.
 
Melyik része csúszik 2-3 évet?
A szállítási ütemezés?
A magyar üzem gyártási képessége?
A LYNX hibáinak javítása?
A fegvyerintegráció?
A fejlesztés üteme?
A katonák képzése??

Egyébként tényleg érdekelne, mi az ahol a legtöbb probléma van és mi az ami kellemes csalódás.
Ezekre a kérdésekre te is tudod hogy itt direktbe választ nem fogsz kapni.
De ha közel van a 3 évhez a csúszás akkor gondolhatod nem csak egy dologban merült fel problema.
De ujra hangsulyozom ez egy ekkora projektnel varhato es az rm volt picit butus ilyen hataridokkel velunk ala irni :)
 
Melyik része csúszik 2-3 évet?
A szállítási ütemezés?
A magyar üzem gyártási képessége?
A LYNX hibáinak javítása?
A fegvyerintegráció?
A fejlesztés üteme?
A katonák képzése??

Egyébként tényleg érdekelne, mi az ahol a legtöbb probléma van és mi az ami kellemes csalódás.
Ez ebben a sorrendben.
 
Melyik része csúszik 2-3 évet?
A szállítási ütemezés?
A magyar üzem gyártási képessége?
A LYNX hibáinak javítása?
A fegvyerintegráció?
A fejlesztés üteme?
A katonák képzése??

Egyébként tényleg érdekelne, mi az ahol a legtöbb probléma van és mi az ami kellemes csalódás.
Gondolkozz logikusan.
Úgy rendeltük meg,hogy még a rajzasztalon se volt kész.....
Most lényegében a csapatpróbák zajlanak,amik kihozzák a tervezési hibákat.Azokat a hibákat újratervezéssel lehet megszüntetni-majd meg kell ismételni a csapatpróbákat.....
Az összeszerelő üzem is vadonat új,még bejáratós.De ez a kisebbik gond.
Amig a csapatpróbákon ki nem alakul a sorozatgyártási változat,addig nincs begyakorolható végleges összeszerelési technológiai leirás sem.De a beszállitók sem tudnak nagy sorozatban részegységet gyártani.
Az egész folyamat időigényes.
És a folyamat legjobb olajozóját úgy hivják,hogy pénz.......No,mostanában pénzben se duskálunk.....
 
Amúgy ha logikusan nézzük az összes újgenerációs IFV fejlesztése évtizedes sztori. Itt sincs másként. Nagyon optimista (naív) volt mindkét fél amikor leszerződtek úgy ahogy.
Magyar részről ugye hasonló tapasztalat az elmúlt 20-30 évben nem volt,
Az RM meg nagyon nyerni akart.

A körülmények is teljesen mások voltak a hadiiparban 2020 nyarán, mint ma.
 
  • Robot
  • Vicces
Reactions: alali77 and Negan
Magyar részről ugye hasonló tapasztalat az elmúlt 20-30 évben nem volt,
Az RM meg nagyon nyerni akart.

A körülmények is teljesen mások voltak a hadiiparban 2020 nyarán, mint ma.
Ne röhögtessél már.
Csak itt a fórumon ha átolvasod a harcjármű fejlesztési projekteket,már teljesen nyilvánvaló,hogy egy bonyorult,nehéz lövészharcjármű fejlesztése a nullárol qrvára nem gyors folyamat....
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Ne röhögtessél már.
Csak itt a fórumon ha átolvasod a harcjármű fejlesztési projekteket,már teljesen nyilvánvaló,hogy egy bonyorult,nehéz lövészharcjármű fejlesztése a nullárol qrvára nem gyors folyamat....
Ez nem is kérdés. Sőt ott volt a brit elrettentő példa.
Ennek ellenére a fenti is igaz.