W
Wilson
Guest
Belinkelem a cseh hadsereg magyarázatát az IFV tenderük 16 sarkalatos pontjával kapcsolatban.Nem lett a legprofibb a fordítás de nem volt kedvem molyolni vele de szerintem érthető,hogy milyen szempontok miért szerepelnek a kiválasztásban a cseheknél.
A cseh hadsereg bemutatja és elmagyarázza az új lánctalpas gyalogos harci járművek (IFV) tizenhat sarkalatos követelményét. Az 53 milliárd CZK (2,37 milliárd USD) értékű pályázat a cseh hadsereg modern történelmének legnagyobb fegyver vásárlási projektje. A hadseregnek 210 járműre van szüksége: miért? Miért kell emberekkel ellátott tornyok? Miért kell 3 + 8 fős legénység?
1. Miért 210 jármű?
Ez a szám a katonai fejlesztés hosszú távú koncepcióján (a Cseh Köztársaság hadseregének felépítésének koncepciója) és a Szövetség (NATO) iránti „nehéz dandár” bevetésére tett kötelezettségvállaláson alapul. Gyakorlatilag három gépesített zászlóalj, harckocsizászlóalj, harci támogató egységek, harci szolgálatot támogató egységek, valamint kiképző egységek fegyverzetét jelenti. Ez a "nehéz dandár" a 7. gépesített dandárra épül, ahol minden gépesített zászlóaljat 56 , 7 változatban fognak felfegyverezni.
2. Miért 29 mobil műhelyjármű?
Ilyen nagyszámú lánctalpas gyalogsági harcjárműnél elegendő karbantartást kell biztosítani. A 8x8 platformon lévő mobil műhely járműveket mind működés közbeni, mind a hátul lévő egységekhez kiszolgálásához tervezték. Harci egységekhez 21 járművet tervezünk, egyet harci támogató egységekhez, hatot harci szolgálati támogatáshoz, egyet pedig kiképzéshez. A mobil műhelyjárművek a lánctalpas IFV-k teljes beszerzésének a részét képezik, hogy logisztikusan biztosítsák a jármű teljes életciklusát.
3. Miért akarjuk integrálni az információs és fegyverrendszert?
Új járműveket össze akarjuk kapcsolni a cseh hadsereg és a NATO rendszerével, hogy lehetővé tegyék számukra a jövőbeli csatatéren való működést. A csatamezőt a jövőbeni katonai műveletekhez szükséges megfelelő szintű biztonsággal digitalizáljuk. Az integrált és hálózatba kötött fegyverplatformok hatékonyabb harci műveleteket tesznek lehetővé.
4. Miért akarunk ballisztikus védelmet az ilyen típusú járművek számára legalább a K5 szinten?
A lehető legmagasabb szintű védelmet szeretnénk biztosítani a katonák számára, amelyet a jelenlegi lánctalpas gyalogsági harcjárművek (BVP-2, BMP-2) még messze nem érnek el. A K5 szint a piacon elérhető két legmagasabb szintű védelmi lehetőség egyike.
5. Miért akarunk pilótás tornyot (katonák lesznek a torony belsejében)?
Harci tapasztalataink azt mutatják, hogy ebben a járműtípusban a katonáknak kiváló rálátással és "szituációval" kell rendelkezniük a városi területeken. Gyors és pontos tájékozódás nélkül nem tudnak a közvetlen frontvonalon érintkezni az ellenséggel. Könnyen és gyorsan kell azonosítaniuk a célpontot, és vizuálisan kapcsolatba kell lépniük a szállított katonákkal. Az ilyen típusú torony előnye az egyszerű felépítése, amely jelentősen csökkenti a meghibásodás valószínűségét. Ha hiba lép fel,az a torony belsejéből javítható, ahol a katonák folyamatosan védettek. Ugyanez az előny az újratöltésnél is. Nem kell visszavonulni a harc elől.
6. Miért akarunk egy 30 mm-s automatikus ágyút?
Az ágyúméret összefügg a NATO iránti elkötelezettségünkkel a "nehéz brigád" iránt. Ugyanaz az ágyúnk van már a kerekes gyalogos harci járművön (Pandur), ezért egyesíteni akarjuk a kalibereket. A modern ágyúk programozható lőszerrel is használhatók, ahol elsősorban a pusztító hatás érdekel minket, amely nem csak a kalibertől függ. Gondolkodunk előre is,az is szempont hogy ezt az ágyút később lecserélhessük egy másik kaliberű erősebbre, anélkül, hogy az egész tornyot meg kellene változtatni.
7. Miért akarjuk a legalább 11 fős személyzetet?
A modern harcban számos szakemberre van szükségünk az új lánctalpas gyalogos harci járműben. Ezt saját harci tapasztalatainkra alapozzuk, számos külföldi bevetés során. Ezek a szakemberek nélkülözhetetlenek a repülőgép vagy a tüzérség irányításában, irányítani fogják a drónokat vagy hozzájárulnak a harctéren kialakult helyzethez. A járműben lévő csapat a nyolcfős osztagokhoz is használható, amely leszállás után két négytagú csapatot képes bevetni. Így építjük fel a taktikánkat. Világos elképzelésünk van arról, hogyan fogjuk a jövőben használni egységeinket, hogy rugalmasan tudjunk reagálni a harci helyzetekre.
8. Miért akarunk védelmet az aknák ellen?
A katonáknak a legmagasabb fokú védelmet akarjuk nyújtani. Nagy intenzitású konfliktus esetén, amikor egy ugyanolyan fejlett ellenfél elleni harcra számítunk, ennek a védelemnek a szintje feltétel nélküli. Szakértő: minimális védelem az M4a és az M4b (a jármű alatt) a STANAG 4569 szerint. A járműnek meg kell védenie a katonákat egy legfeljebb tíz kilogrammos aknával szemben.
9. Miért akarunk védelmet a rögtönzött robbanóeszközök ellen?
A katonák védelme a legfontosabb számunkra. Az alacsony intenzitású konfliktusokban, amelyeket Afganisztánból ismerünk, például megtapasztaltuk, mit tehet egy ilyen IED. Ezért szeretnénk új járműveink számára a STANAG 4569 szerinti legjobb védelmi szintet, hogy ezt biztosítsuk, és megakadályozzuk a járműben tartózkodó katonák sérüléseit vagy halálát. Ez szintén a "nehéz brigád" bevetésére vonatkozó Szövetségi dokumentumokon alapul.
10. Miért akarunk tankellenes irányított rakétákat?
Az új lánctalpas gyalogsági járműnek nagy intenzitású harci konfliktusban kell érvényesülnie. Rakéták nélkül ez egyszerűen nem működik a mai harctéren. Hasonló rakétát használunk már a Pandurral, és harci tapasztalataink vannak vele. De azt akarjuk, hogy ez fejleszthető legyen mivel a (rakéták) következő generációja már kifejlesztésre került.
11. Miért akarunk aktív védelmet?
A legénység maximális biztonsága érdekében ma a modern járművet aktív védelemmel kell ellátni. Ez az összes fejlett hadsereg mércéje. A gyakorlatban ez az ellenséges lőszerek megsemmisítése, mielőtt azok magára a járműre hatnának. Ezért három lövés kiküszöbölése egy pontra, 360 ° -n a teljes jármű körül. Fejlett technológiákkal rendelkezünk ezen követelmény alapos megvizsgálására és ezáltal a katonák védelmére a lánctalpas IFV-n az ellenségtől.
12. Miért akarjuk tesztelni a járművet?
Mielőtt a Honvédelmi Minisztérium aláírná a szerződést, ki akarjuk próbálni a valódi meglévő, az előírt paramétereknek megfelelő gyalogsági gyalogsági járművet.
13. Miért akarunk minősített beszállítót?
A szállítónak globális hírnevűnek és megbízhatónak kell lennie. Nem akarunk alábecsülni semmit. Kizárólag jól bevált, fejlett hadseregekkel folytatott ilyen nagyszabású kereskedelemben szerzett tapasztalatokkal rendelkező vállalatok képesek teljesíteni kötelezettségvállalásaikat. Nem támaszkodunk olyan vállalatokra , amelyeknek nincs jó hírnevük a világon.
14. Miért akarjuk bevonni iparunkat a vételár legalább 40% -n?
Ami a cseh vállalatokat illeti, érthető követelményünk a határozott elkötelezettségünk a szerződésben szereplő, a vételár minimum 40% -l kapcsolatban. Ez a minimális érték. Minden további százalékot figyelembe veszünk az ajánlatok értékelésekor. A 40% -s határt választottuk a cseh védelmi ipar jelenlegi valós lehetőségeinek figyelembevételével.
15. Miért akarunk kizárólag állami tulajdonban lévő vállalkozást használni az életciklus-karbantartás biztosítására?
Az állami tulajdonú VOP CZ garantálja a cseh vállalatok részvételét. A szolgáltatás a lehető leghamarabb elérhető lesz. Ugyanakkor a társaság a járműveket a hadsereg jövőbeni követelményeinek megfelelően is modernizálhatja. Megvan a szükséges személyzet és technológia ehhez a feladathoz. A VOP CZ Védelmi Minisztérium állami vállalkozása. Elsődleges feladata biztonsági érdekeink védelme.
16. Miért akarunk licencet?
Tanultunk a múltból. Felhasználjuk a többi projekt során szerzett tapasztalatainkat. A szervizelés vagy a modernizáció tehát teljes egészében a Honvédelmi Minisztérium ellenőrzése alatt áll. A licencet a teljes szerződés ára tartalmazza. Ezért ez nagyon jó eszköz lesz arra is, hogy tisztességes versenyben tárgyaljanak az ajánlattevőkkel a végső árról.
A cseh hadsereg bemutatja és elmagyarázza az új lánctalpas gyalogos harci járművek (IFV) tizenhat sarkalatos követelményét. Az 53 milliárd CZK (2,37 milliárd USD) értékű pályázat a cseh hadsereg modern történelmének legnagyobb fegyver vásárlási projektje. A hadseregnek 210 járműre van szüksége: miért? Miért kell emberekkel ellátott tornyok? Miért kell 3 + 8 fős legénység?
1. Miért 210 jármű?
Ez a szám a katonai fejlesztés hosszú távú koncepcióján (a Cseh Köztársaság hadseregének felépítésének koncepciója) és a Szövetség (NATO) iránti „nehéz dandár” bevetésére tett kötelezettségvállaláson alapul. Gyakorlatilag három gépesített zászlóalj, harckocsizászlóalj, harci támogató egységek, harci szolgálatot támogató egységek, valamint kiképző egységek fegyverzetét jelenti. Ez a "nehéz dandár" a 7. gépesített dandárra épül, ahol minden gépesített zászlóaljat 56 , 7 változatban fognak felfegyverezni.
2. Miért 29 mobil műhelyjármű?
Ilyen nagyszámú lánctalpas gyalogsági harcjárműnél elegendő karbantartást kell biztosítani. A 8x8 platformon lévő mobil műhely járműveket mind működés közbeni, mind a hátul lévő egységekhez kiszolgálásához tervezték. Harci egységekhez 21 járművet tervezünk, egyet harci támogató egységekhez, hatot harci szolgálati támogatáshoz, egyet pedig kiképzéshez. A mobil műhelyjárművek a lánctalpas IFV-k teljes beszerzésének a részét képezik, hogy logisztikusan biztosítsák a jármű teljes életciklusát.
3. Miért akarjuk integrálni az információs és fegyverrendszert?
Új járműveket össze akarjuk kapcsolni a cseh hadsereg és a NATO rendszerével, hogy lehetővé tegyék számukra a jövőbeli csatatéren való működést. A csatamezőt a jövőbeni katonai műveletekhez szükséges megfelelő szintű biztonsággal digitalizáljuk. Az integrált és hálózatba kötött fegyverplatformok hatékonyabb harci műveleteket tesznek lehetővé.
4. Miért akarunk ballisztikus védelmet az ilyen típusú járművek számára legalább a K5 szinten?
A lehető legmagasabb szintű védelmet szeretnénk biztosítani a katonák számára, amelyet a jelenlegi lánctalpas gyalogsági harcjárművek (BVP-2, BMP-2) még messze nem érnek el. A K5 szint a piacon elérhető két legmagasabb szintű védelmi lehetőség egyike.
5. Miért akarunk pilótás tornyot (katonák lesznek a torony belsejében)?
Harci tapasztalataink azt mutatják, hogy ebben a járműtípusban a katonáknak kiváló rálátással és "szituációval" kell rendelkezniük a városi területeken. Gyors és pontos tájékozódás nélkül nem tudnak a közvetlen frontvonalon érintkezni az ellenséggel. Könnyen és gyorsan kell azonosítaniuk a célpontot, és vizuálisan kapcsolatba kell lépniük a szállított katonákkal. Az ilyen típusú torony előnye az egyszerű felépítése, amely jelentősen csökkenti a meghibásodás valószínűségét. Ha hiba lép fel,az a torony belsejéből javítható, ahol a katonák folyamatosan védettek. Ugyanez az előny az újratöltésnél is. Nem kell visszavonulni a harc elől.
6. Miért akarunk egy 30 mm-s automatikus ágyút?
Az ágyúméret összefügg a NATO iránti elkötelezettségünkkel a "nehéz brigád" iránt. Ugyanaz az ágyúnk van már a kerekes gyalogos harci járművön (Pandur), ezért egyesíteni akarjuk a kalibereket. A modern ágyúk programozható lőszerrel is használhatók, ahol elsősorban a pusztító hatás érdekel minket, amely nem csak a kalibertől függ. Gondolkodunk előre is,az is szempont hogy ezt az ágyút később lecserélhessük egy másik kaliberű erősebbre, anélkül, hogy az egész tornyot meg kellene változtatni.
7. Miért akarjuk a legalább 11 fős személyzetet?
A modern harcban számos szakemberre van szükségünk az új lánctalpas gyalogos harci járműben. Ezt saját harci tapasztalatainkra alapozzuk, számos külföldi bevetés során. Ezek a szakemberek nélkülözhetetlenek a repülőgép vagy a tüzérség irányításában, irányítani fogják a drónokat vagy hozzájárulnak a harctéren kialakult helyzethez. A járműben lévő csapat a nyolcfős osztagokhoz is használható, amely leszállás után két négytagú csapatot képes bevetni. Így építjük fel a taktikánkat. Világos elképzelésünk van arról, hogyan fogjuk a jövőben használni egységeinket, hogy rugalmasan tudjunk reagálni a harci helyzetekre.
8. Miért akarunk védelmet az aknák ellen?
A katonáknak a legmagasabb fokú védelmet akarjuk nyújtani. Nagy intenzitású konfliktus esetén, amikor egy ugyanolyan fejlett ellenfél elleni harcra számítunk, ennek a védelemnek a szintje feltétel nélküli. Szakértő: minimális védelem az M4a és az M4b (a jármű alatt) a STANAG 4569 szerint. A járműnek meg kell védenie a katonákat egy legfeljebb tíz kilogrammos aknával szemben.
9. Miért akarunk védelmet a rögtönzött robbanóeszközök ellen?
A katonák védelme a legfontosabb számunkra. Az alacsony intenzitású konfliktusokban, amelyeket Afganisztánból ismerünk, például megtapasztaltuk, mit tehet egy ilyen IED. Ezért szeretnénk új járműveink számára a STANAG 4569 szerinti legjobb védelmi szintet, hogy ezt biztosítsuk, és megakadályozzuk a járműben tartózkodó katonák sérüléseit vagy halálát. Ez szintén a "nehéz brigád" bevetésére vonatkozó Szövetségi dokumentumokon alapul.
10. Miért akarunk tankellenes irányított rakétákat?
Az új lánctalpas gyalogsági járműnek nagy intenzitású harci konfliktusban kell érvényesülnie. Rakéták nélkül ez egyszerűen nem működik a mai harctéren. Hasonló rakétát használunk már a Pandurral, és harci tapasztalataink vannak vele. De azt akarjuk, hogy ez fejleszthető legyen mivel a (rakéták) következő generációja már kifejlesztésre került.
11. Miért akarunk aktív védelmet?
A legénység maximális biztonsága érdekében ma a modern járművet aktív védelemmel kell ellátni. Ez az összes fejlett hadsereg mércéje. A gyakorlatban ez az ellenséges lőszerek megsemmisítése, mielőtt azok magára a járműre hatnának. Ezért három lövés kiküszöbölése egy pontra, 360 ° -n a teljes jármű körül. Fejlett technológiákkal rendelkezünk ezen követelmény alapos megvizsgálására és ezáltal a katonák védelmére a lánctalpas IFV-n az ellenségtől.
12. Miért akarjuk tesztelni a járművet?
Mielőtt a Honvédelmi Minisztérium aláírná a szerződést, ki akarjuk próbálni a valódi meglévő, az előírt paramétereknek megfelelő gyalogsági gyalogsági járművet.
13. Miért akarunk minősített beszállítót?
A szállítónak globális hírnevűnek és megbízhatónak kell lennie. Nem akarunk alábecsülni semmit. Kizárólag jól bevált, fejlett hadseregekkel folytatott ilyen nagyszabású kereskedelemben szerzett tapasztalatokkal rendelkező vállalatok képesek teljesíteni kötelezettségvállalásaikat. Nem támaszkodunk olyan vállalatokra , amelyeknek nincs jó hírnevük a világon.
14. Miért akarjuk bevonni iparunkat a vételár legalább 40% -n?
Ami a cseh vállalatokat illeti, érthető követelményünk a határozott elkötelezettségünk a szerződésben szereplő, a vételár minimum 40% -l kapcsolatban. Ez a minimális érték. Minden további százalékot figyelembe veszünk az ajánlatok értékelésekor. A 40% -s határt választottuk a cseh védelmi ipar jelenlegi valós lehetőségeinek figyelembevételével.
15. Miért akarunk kizárólag állami tulajdonban lévő vállalkozást használni az életciklus-karbantartás biztosítására?
Az állami tulajdonú VOP CZ garantálja a cseh vállalatok részvételét. A szolgáltatás a lehető leghamarabb elérhető lesz. Ugyanakkor a társaság a járműveket a hadsereg jövőbeni követelményeinek megfelelően is modernizálhatja. Megvan a szükséges személyzet és technológia ehhez a feladathoz. A VOP CZ Védelmi Minisztérium állami vállalkozása. Elsődleges feladata biztonsági érdekeink védelme.
16. Miért akarunk licencet?
Tanultunk a múltból. Felhasználjuk a többi projekt során szerzett tapasztalatainkat. A szervizelés vagy a modernizáció tehát teljes egészében a Honvédelmi Minisztérium ellenőrzése alatt áll. A licencet a teljes szerződés ára tartalmazza. Ezért ez nagyon jó eszköz lesz arra is, hogy tisztességes versenyben tárgyaljanak az ajánlattevőkkel a végső árról.