[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 387
8 959
113
Mivel a mi kamerablokkok pár centik. simán rá lehet rakni a törzsre is. Továbbá az adott jármúhöz adatkapcsolattal 2-3 drónt kellene kötni, mik belátják a terepet pár 100 méterig. Ha az ellenfél lelövi a drónt elárulja magát, ha nem lövi a drón találja meg jó esélyel. Egy pár 100 vagy 1000 eurónyi drón+ a kilövéshez felhasznált rakéta vagy egyébb felhasznlása egy több milliót érő ellenséges gép kiiktatásáért baráti ár.

Mondjuk a kis drónokat amik járműhöz rendelve tesznek lehetővé légifelderítést, simán kivetítővel az alsó részükön gyártanám, a lehető legsimább formavilággal. Aztán az már álcázhatja lentről magát az égnek, ha kamera figyel felfelé, vagy repülő madárnak, madaraknak.

Azért, ha a SEOSS érzékelőket telibeveri valami, akkor "félig vakok" lesznek a fegyverrendszerek tekintetében. Igaz - ez behúzható magába a toronyba, ha éppen nem kell harcászkodni ...

Az RM a repülő drónt a hátsó ajtó fölötti konténerben pl. tudja nyújtani igény alapján. Sőt még akár a páncélozott védett térből lánctalpas szárazföldi drónt is útjára tud engedni. Az alábbi videóból:

- 4:05 - repülő drón eregetése és irányítása belülről,
- 4:24 - lánctalpas szárazföldi drón indítása

(OK, ez Boxer CRV, de azzal rendszerszinten elég mélyen közösködik a Lynx is ...)



Az IAI már be is mutatta az egyik első modelt.
A neve Carmel system.
A kinézetéből lehet következtetni a működésre:
Vehicle_vision_6_Aug_2019.5d494ec724f41.png

Erről beszéltem a múltkor, hogy ez már 2 fős személyzet.

Egyébként ez csak valami szimulátor nem? Eléggé úgy tűnik, mintha csak COD -oznának ... :D:D

Amit emlegettek a VR szemüveges "hókuszpók" az komolyabb dolognak tűnik ...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Azért, ha a SEOSS érzékelőket telibeveri valami, akkor "félig vakok" lesznek a fegyverrendszerek tekintetében. Igaz - ez behúzható magába a toronyba, ha éppen nem kell harcászkodni ...

Az RM a repülő drónt a hátsó ajtó fölötti konténerben pl. tudja nyújtani igény alapján. Sőt még akár a páncélozott védett térből lánctalpas szárazföldi drónt is útjára tud engedni. Az alábbi videóból:

- 4:05 - repülő drón eregetése és irányítása belülről,
- 4:24 - lánctalpas szárazföldi drón indítása

(OK, ez Boxer CRV, de azzal rendszerszinten elég mélyen közösködik a Lynx is ...)





Egyébként ez csak valami szimulátor nem? Eléggé úgy tűnik, mintha csak COD -oznának ... :D:D

Amit emlegettek a VR szemüveges "hókuszpók" az komolyabb dolognak tűnik ...
Ez egy komplex rendszer, amit lehet emberes személyzetes járműveknél, vagy akár távirányított UGV-ken is használni.
Igazság szerint a keretrendszert kell megalkotni. Hogy az érzékelők adataival/képével mit kezdesz, az a jármű tervezőin múlik.
Lehet fő rendszerként használni, de lehet mellette hagyományos optikai kémlelőkkel (vészhelyzet esetén) is.
Lehet - mint a képen is - kijelzőkkel, de lehet augmented realityként is.
Sőt egyből mehet akár a távirányító központba is küldeni.
Az AR előnye az, hogy tulajdonképpen úgy mutat a jármű körüli teret, mintha a jármű oldalai átlátszóak lennének.
 
W

Wilson

Guest
Mivel a mi kamerablokkok pár centik. simán rá lehet rakni a törzsre is. Továbbá az adott jármúhöz adatkapcsolattal 2-3 drónt kellene kötni, mik belátják a terepet pár 100 méterig. Ha az ellenfél lelövi a drónt elárulja magát, ha nem lövi a drón találja meg jó esélyel. Egy pár 100 vagy 1000 eurónyi drón+ a kilövéshez felhasznált rakéta vagy egyébb felhasznlása egy több milliót érő ellenséges gép kiiktatásáért baráti ár.
Mivel a mi kamerablokkok pár centik. simán rá lehet rakni a törzsre is. Továbbá az adott jármúhöz adatkapcsolattal 2-3 drónt kellene kötni, mik belátják a terepet pár 100 méterig. Ha az ellenfél lelövi a drónt elárulja magát, ha nem lövi a drón találja meg jó esélyel. Egy pár 100 vagy 1000 eurónyi drón+ a kilövéshez felhasznált rakéta vagy egyébb felhasznlása egy több milliót érő ellenséges gép kiiktatásáért baráti ár.

A drónok megjelenése a harcmezőn arra sarkalja az ifv fejlesztőit,hogy további kutatásokat végezzenek a gépágyúk kaliberének hatékonysága kapcsán,


"Az UAV-ok kezelése elsősorban a légvédelmi rendszerek feladata, teszi hozzá Eren úr, míg az IFV-k elsősorban az ilyen repülőgépek észlelésével néznek szembe, mivel egyes UAV-ok repülési távolsága és magassága miatt radarra lehet szükség a detektálásukhoz. „Alacsony és lassan repülő UAV-k esetében viszont a fejlett tűzvezető rendszerekkel és airbust lőszerekkel rendelkező tornyok nagyobb eséllyel kapcsolódnak be az UAV-k elleni légvédelembe, mint a hagyományos lőszert használó régebbi tornyok ”- jelentette ki. Az ilyen tűzvezető rendszerek hatékonyak lehetnek az UAV észlelésében és a tűzmegoldás megtervezésében, az airbust lőszerek az UAV közelében felrobbanva , elegendőek lehetnek a repülőgép megsemmisítéséhez.

Az airbust lőszerek térnyerését számos vállalat kiemelte, és ez jelentős fejlesztést jelent a közepes kaliberű térben. A definíciók eltérnek, de a közepes kaliberű fegyverek általában a 12,7 mm-től 40 mm-ig terjednek. Rune Werner, a Kongsberg Protech Systems részlegének alelnöke rámutatott a „több műveletre felhasználható lőszerek terjedésére”. Leonardo (korábban Finmeccanica) szintén jelentős előnyöket lát a közepes kaliberű airbust lőszerekben, amelyek véleménye szerint nagyobb rugalmasságot engednek az IFV-k misszióik során, tekintettel arra, hogy így képesek lesznek számos célpont ellen hatékonyan fellépni. Az olasz vállalat arra számít, hogy néhány éven belül az airbust lőszer lesz az új szabvány a közepes kaliberű tornyok esetében. Ezt a csatatéren bekövetkezett változások vezérelték, mint például az aszimmetrikus háborúskodás térnyerése, amelynek során nagy távolságokból kell legyőzni az ellenséget; gyakran az ellenséget enyhén védik, vagy egy fal vagy más rögtönzött erődítmény mögött kell megsemmisíteni őket, .

David Coughtrie, a CTA International üzleti igazgatója, a BAE Systems és a Nexter közös vállalkozásában kijelenti, hogy „az airbust természete kulcsfontosságú”, rámutatva azok felhasználására az „UAV-k, helikopterek, lassan mozgó légi fenyegetések megtámadásában…

Az UAV-k növekedése napjainkban a hajtóerők iránti kereslet fő mozgatórugója - jegyzi meg Dan Lindell, a BAE Systems CV-90 lánctalpas IFV platformmenedzsere a vállalat Hägglunds részlegénél.A vállalat még 2004-ben először "vitte be" az airbust lőszereket a CV-90-be - mondta, amikor azt „többnyire még (lágy célpontok ellen használták)”. Az airbust lőszerek térnyerése a nagyobb kalibereket helyezi előtérbe - állítja Lindell úr. Egy 35 mm-s kör kétszer annyi volfrámpelletet tartalmazhat, mint egy 30 mm-s kör, szerinte „kétszer akkora egy körre nézve a szétterített repesz mennyisége.

A kaliber nagysága természetesen döntő tényező a hatékonyság szempontjából. Leonardo szerint a közepes kaliberű szegmensben az új fegyverbeszerzések szokásos választása 25 mm-ről 30 mm-re, vagy akár 40 mm-r változott. A kaliberméretek növekedését számos tényező vezérli, többek között az a képesség, hogy ilyen fegyverekkel nagyobb távolságról képesek a célpontokat megsemmisíteni . Ezenkívül a 30–40 mm-es kaliberek használata airbust lőszerekkel lehetővé teszi a harcot szimmetrikus és aszimmetrikus forgatókönyvek esetén is ugyanazon fegyver használatával - közölte az olasz vállalat .

A 30 mm kétségtelenül a legnépszerűbb kaliberű nyugaton - tette hozzá Mr. Lindell. Arra számít azonban, hogy a jövőben növekedni fog ennek a kalibernek a felhasználása, különösen mivel más országok sokkal nagyobb kaliberekkel dolgoznak. „Sokkal könnyebb a halálosságát feljavítani (összehasonlítva) a páncélozással (járművek). Emellett drágább felpáncélozni, mint feljavítani a halálosságát ”- mondta.

Coughtrie visszhangozta Lindell úr értékelését, megjegyezve, hogy a közepes méretű kaliberek belépési szintje „most valamilyen alapállapotba kerül”. Míg régebben a 20 mm volt a „belépő szintű” kaliber a közepes kaliberű tartományban,és a 25 mm volt a jó és a 30 mm a legjobb, „most azt tapasztaltuk, hogy a 30 mm valóban nem elegendő, és valóban a 40 és 50 mm (kalibrák) felé haladunk. " Ezért elmondta, hogy cége fegyver-rendszer fejlesztésének célja egy 50 mm-s fegyver erejének biztosítása a 30 mm kaliberben: „50 mm-s kaliber nagyon megfelelő lenne de van egy komoly probléma vele ezeken, a tornyokon,az,hogy hatalmas. " Hasonlóképpen, Mr. Eren kijelentette, hogy azt várja, hogy a közelebbi jövőben az „idősebb” kalibereket, például a 20 és 25 mm-t nagyobb és halálosabb kaliberekre cserélik ki.

Az IFV-k kaliberéről folytatott vita nagy része természetesen költségekkel jár. Mr. Eren szerint a lőszerárak gyors emelkedésével a kaliberek 25 mm-ről 40 mm-re való növekedésével a PABM lőszerek különösen drágák lehetnek, ha összehasonlítjuk a hagyományos lőszerekkel. "Azonban amint a programozható lőszerek sorozatgyártása (olyan lőszerek, amelyek elektronikusan programozhatók egy adott módon detonálásra) egyre szélesebb körben elterjed, várhatóan ez az árkülönbség végül csökkenni fog" - tette hozzá."
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 550
18 885
113
A katonák mindig panaszkodnak, főleg a lövészkatonák ha valami nem tetszik egymás közt. De eddig arra sem a tisztek (elsősorban őket kérdeztem mert a fiatalabbját ismerem személyesen) sem a legénység (ott is van ismerős) de nem mondták, hogy nem effektív a minta. A sztori tényleg vicces mondjuk ami van hozzá. Nem értem egyébként miért ebbe az irányba mentek amikor tavaly készült egy tanulmány, hogy milyen szín kéne és ott egy pasztellesebb zöldet jelöltek (adaptive green néven fut ) ami természetes álcával mindegyik évszakban jól álcázhatóvá tette volna a gépeket természetes álcával kiegészítve.
Állítólag nem voltak a tankok meg terepen, nincs még magyar kezszem hozzá. Így nemigen lehet tapasztalon alapuló véleménye senkinek, csak annyi, amennyi a laktanyai képeken látszik.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 350
96 750
113
Azért, ha a SEOSS érzékelőket telibeveri valami, akkor "félig vakok" lesznek a fegyverrendszerek tekintetében. Igaz - ez behúzható magába a toronyba, ha éppen nem kell harcászkodni ...

Az RM a repülő drónt a hátsó ajtó fölötti konténerben pl. tudja nyújtani igény alapján. Sőt még akár a páncélozott védett térből lánctalpas szárazföldi drónt is útjára tud engedni. Az alábbi videóból:

- 4:05 - repülő drón eregetése és irányítása belülről,
- 4:24 - lánctalpas szárazföldi drón indítása

(OK, ez Boxer CRV, de azzal rendszerszinten elég mélyen közösködik a Lynx is ...)





Egyébként ez csak valami szimulátor nem? Eléggé úgy tűnik, mintha csak COD -oznának ... :D:D

Amit emlegettek a VR szemüveges "hókuszpók" az komolyabb dolognak tűnik ...
A Hiúzt már eleve így tervezték, hogy a drón integráció megoldható legyen. . Ezzel is promózták.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Azért örülök, hogy több török technikát valószínűleg már nem kapunk... :)

Persze nem is azért raktam be hogy ilyet vegyünk. Csupán szemléltetés hogy ez a jövő, jelen pillanatban mindenki ezen dolgozik vagyis ember nélküli torony az úgy nevezett situational awarness-t 360 fokban kamera rendszer biztosítja, a személyzet pedig a szemüveg segítségével látja a környezetet. Ez egy 5 éves videó nem tudom hol tartanak most. Egy ideje már nem követem annyira nyomon a török fejlesztéseket...
 
T

Törölt tag 22302

Guest
"A jövőbeli IFV / Tank legénység olyan VR fejhallgatóval fog rendelkezni, amely lehetővé teszi számukra, hogy a jármű burkolata körül elhelyezett kamerák sokaságán keresztül "átlássanak" a harckocsi falain (ugyanaz a technika, amelyet az F-35 használ). Ha valami érdekeset látnak, megnézik az esetleges célpontot , és egy gombra kattintva egy nagyobb teljesítményű optikával megtudják figyelni. Ha meg akarják semmisíteni a célpontot, akkor megnézik azt az objektumot, és egy újabb gombra kattintanak a kilövéséhez. A járművek C4I rendszere össze van kötve a VR fejhallgatóval A C4I rendszer megjeleníti a baráti egységeket, és így segít elkerülni a baráti tüzet".

Ez papíron nagyon jól hangzik, de én szkeptikus vagyok. Alapvető probléma az, hogy a repülőgép a levegőben tevékenykedik, ahol nemigazán érik olyan behatások mint egy páncélozott járművet. Egy óra repülés után a vadászgép ugyanolyan szép tiszta mint amikor felszállt, míg egy óra alföldi homkokos talajon történő menetoszlop vonatozás után a Lynxen már az álcamintát se fogod felismerni az azt belepő por miatt. Márpedig nincs olyan hiperszuper kamera ami a vastag porrétegen átlát. És ezen felül még ott van a közelben robbanó gránátok által hajított repeszek, por és sár...
 
  • Tetszik
Reactions: notaricon

Halfdan

Well-Known Member
2019. január 9.
2 214
3 211
113
Ez papíron nagyon jól hangzik, de én szkeptikus vagyok. Alapvető probléma az, hogy a repülőgép a levegőben tevékenykedik, ahol nemigazán érik olyan behatások mint egy páncélozott járművet. Egy óra repülés után a vadászgép ugyanolyan szép tiszta mint amikor felszállt, míg egy óra alföldi homkokos talajon történő menetoszlop vonatozás után a Lynxen már az álcamintát se fogod felismerni az azt belepő por miatt. Márpedig nincs olyan hiperszuper kamera ami a vastag porrétegen átlát. És ezen felül még ott van a közelben robbanó gránátok által hajított repeszek, por és sár...

Jogos amit írsz, de ez a probléma az optikánál vagy a (páncél)üveggel fedett kémlelőnyílásnál is megvan.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Izraeli iron vision:
https://newatlas.com/ironvision-tanks-see-through/43853/?itm_source=newatlas&itm_medium=article-body

Video:

Nem tudom a németek hogy állnak ezzel a fejlesztéssel, mindenesetre a ZalaZone ideális helynek tűnik tesztelni.
Igen, szerintem is ez lesz a hazai fő fejlesztési irány. Ott fognak futkosni az automata Wiesel 2 digital-ok a tesztpályán.
A RM magát a platformot az amerikai tender miatt fejleszti szerintem gőzerővel. Ott ugyebár optional unmannednek kell lennie a gépeknek.
Egy ingyenes, vagy áron aluli tesztpálya meg nettó nyereség nekik, amit ráadásul nem is nekik kell finanszírozni.
Állítólag maga a tesztpálya sosem fogja visszahozni a befektetést.
Hacsak így nem, hogy más beruházásokat vonz a térségbe.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Ez papíron nagyon jól hangzik, de én szkeptikus vagyok. Alapvető probléma az, hogy a repülőgép a levegőben tevékenykedik, ahol nemigazán érik olyan behatások mint egy páncélozott járművet. Egy óra repülés után a vadászgép ugyanolyan szép tiszta mint amikor felszállt, míg egy óra alföldi homkokos talajon történő menetoszlop vonatozás után a Lynxen már az álcamintát se fogod felismerni az azt belepő por miatt. Márpedig nincs olyan hiperszuper kamera ami a vastag porrétegen átlát. És ezen felül még ott van a közelben robbanó gránátok által hajított repeszek, por és sár...

597981.jpg

driversperiscope01a.png

fv432%20pic%20002.png

leclerc-sagem_hl-60_gunners_sight.jpg
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ez papíron nagyon jól hangzik, de én szkeptikus vagyok. Alapvető probléma az, hogy a repülőgép a levegőben tevékenykedik, ahol nemigazán érik olyan behatások mint egy páncélozott járművet. Egy óra repülés után a vadászgép ugyanolyan szép tiszta mint amikor felszállt, míg egy óra alföldi homkokos talajon történő menetoszlop vonatozás után a Lynxen már az álcamintát se fogod felismerni az azt belepő por miatt. Márpedig nincs olyan hiperszuper kamera ami a vastag porrétegen átlát. És ezen felül még ott van a közelben robbanó gránátok által hajított repeszek, por és sár...
Nézd meg alaposan ezt a Lance 2.0 tornyot:
800px-Lynx_KF41_unveiled.jpg

Figyeld meg a torony bal első sarkán, valamint a torony elején (alul) lévő dupla kamerákat. Mindegyik süllyesztve van és duplázva. A koszolódás meg nem téma egy nagynyomású spriccolóval beépítve.
És ez csak egy emberes torony.
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 522
12 630
113
Nézd meg alaposan ezt a Lance 2.0 tornyot:
800px-Lynx_KF41_unveiled.jpg

Figyeld meg a torony bal első sarkán, valamint a torony elején (alul) lévő dupla kamerákat. Mindegyik süllyesztve van és duplázva. A koszolódás meg nem téma egy nagynyomású spriccolóval beépítve.
És ez csak egy emberes torony.
Olajfestekkel töltött uvegpalackok. .. az új Molotov koktél.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 350
96 750
113
Egy cseh, magyar beszerzéssel foglalkozó cikkben találtam műszaki leírást a Hiúzról.

....
KF41 Lynx gyalogos lánctalpas harci jármű műszaki adatai:

Méretek méterben - 7,7 x 3,6 x 3,3
Harci súly - 36 - 50 t
Legénység - 3 fő
Levegőben - akár 9 fő
Meghajtás - dízel Liebherr Twin Turbolader, 850 kW
Váltó - automata Renk HSWL 256, 6 fok
Max . sebesség - több mint 70 km / h
Max. hatótávolság - több mint 500 km
Az árok leküzdése - 2,5 m
A függőleges fal leküzdése - 1 m
Gázoló - 1,5 m
Max. mászás - 60%
Max. oldalirányú dőlés - 30%
harci torony - Lance személyzet Főfegyverzet- ágyú kaliber 30 mm
Koaxiális fegyverzet - géppuska kaliber 7,62 mm
Fegyverzés lehetősége PTŘS

A kínált alap Lance harci torony 30 mm-es automata ágyúval használható. Az ágyú páncélvédelem alatt újratölthető, és különböző típusú lőszerek felhasználására készült. A pontos stabilizálásnak köszönhetően az ágyú vezetés közben is képes nagy pontossággal eltalálni a célpontokat.

A jármű páncélvédelme moduláris és bővíthető. A törzs és a torony alapvetően magas szintű védelemmel készül, és ez a szint szükség szerint növelhető. Különféle kiegészítő védőkészletek állnak rendelkezésre, és elemeik szükség esetén akár terepi körülmények között is könnyen cserélhetők.

A jármű automatikus tűzoltó rendszerrel, lézersugárjelzővel, légkondicionálóval és Beth El szűrőkkel ellátott védett szellőzőrendszerrel van felszerelve. Kamerakészletet használnak a jármű környezetének megfigyelésére, a parancsnok és a lövész a SEOSS sorozat stabilizált látószögeit használja a célok automatikus követésével és felismerésével.

A KF41 Lynx kialakítása szintén segít csökkenteni az optikai, termikus, akusztikus és radar sugárzást. Például a motor kipufogógázait összekeverik a klímaberendezés hideg kilépő levegőjével. Opcionális extraként a Rheinmetall Solar Sigma Shield mobil álcázókészlet felszerelhető a járműre a vizuális, hő- és radarsugárzás csökkentése érdekében.

A KF41 Lynx 850 kW teljesítményű dízel meghajtórendszert kínál, amelyet kiegészít a bevált Renk HSWL256C automata sebességváltó, amelyet a BVP Puma is használ.

A meghajtórendszer lehetővé teszi, hogy a KF41 Lynx nagyon mozgékony maradjon, különböző felszereltségi konfigurációkkal és különböző védőkészletekkel. Az egyszerű és megbízható torziós felfüggesztés a Supashock lengéscsillapítókkal és a könnyű Metal Defense Service Tracks (DST) -ekkel hozzájárul a jó terepvezetési jellemzőkhöz. A szokásos konfigurációban a KF41 Lynx harci tömege körülbelül 44 tonna, tehát a fajlagos teljesítmény körülbelül 19,3 kW / t. Ez az érték nagyon szilárd mobilitást garantál az osztályában.

A BVP KF41 Lynx úgynevezett "digitális gerinccel" rendelkezik, nyitott architektúrával. Ez megkönnyíti az új rendszerek integrációját és megteremti a jövőbeni felhasználás feltételeit a digitális csatatéren. A jármű elektronikus felépítése összhangban van a NATO GVA-jával (Generic Vehicle Architecture). A jármű számítógépes rendszere beépül a WinBMS harci irányító rendszerbe.

A jármű összes elektromos és elektronikus berendezését két generátor táplálja.