Sziasztok,
Szerintem a jelenlegi allapot alapjan a magyar Lynx-eknek a harcertek meghatarozasaban csak a 2. legfontosabb lesz az, hogy a toronyban lesz ember, vagy nem lesz. Ennel fontosabb, hogy a vezeto ulesben lesz ember, vagy nem lesz.
Ha jol tudom, akkor par eve a tuzerosztalynak nevezett utegbol azert tudott csak 5 reszt venni az eves nagy loveszeten, mert nem talaltak 6. embert az "osztalynal" akinek lett volna megfelelo jogositvanya. :-(
Azota a civil teherautosoforoknel igen nagy beremeles volt, szoval igen csak oda kell tennie magat a honvedsegnek, ha fel akar venni (es megtartani!) annyi "C" jogositvannyal rendelkezot, mint amennyi harcjarmu erkezik (mar feltetelezve, hogy egyszeru "C"-rol a tovabbkepzest ingyen nyujtja a katonaknak, es nem varja el mar eleve a nehezgepkezeloi jogositvanyt, ami meg tovabb rontana a helyzeten).
Visszaterve a hagyomanyosabb ertelemben vett embermentes toronyra: szerintem az igazan nagy kulonbseg az emberes es az RC torony kozott akkor van, amikor serul a jarmu, a visszavonulas nem opcio (mert mozgaskeptelen), a kiseru jarmuvek nem tudjak kimenteni a szemelyzetet (mert eleg bajuk van azzal, hogy megvedjek onmagukat, nem hogy a megtelt utaster letszamat megduplazzak, kivulre meg senki sem maszna fel tuz alatt). Ilyenkor hatalmas kulonbseg, hogy a jarmu a normalis harcertekenek a 20%-t nyujtja (emberes torony, mechanikus iranyzassal), vagy a 0%-t (taviranyitott torony aram nelkul).
Mas szoval, amig nalunk a foleny, addig kisebb a kockazat az RC toronnyal, ha eron felul kell teljesiteni, akkor az emberes toronnyal kisebb a kockazat.
Bel