[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Nem akartam megsérteni senkinek a politikai nézeteit ezzel, de szerintem logikus ha egy kormány egy sok éves projekt megvalósíthatóságát, tekintve hogy nem tudja mit hoz a jövő, politikailag is biztosítsa.
És itt behelyettesítheted bármelyik pártot bárhova, nem hiszem hogy van köztük olyan, amelyiknek ez ne lenne szempont, ha nem közös összpárti akarat egy projekt.
ON
OFF
Ezét kellene néhány stratégia kérdésekben (védelem, oktatás, egészségügy, energiabiztonság) összpárti minimum elfogadása, de nálunk ez sajnos nem így van...
ON
 
Kicsit kifejtem hoszabban is.

1. állítás: 3 alapszintű gyár lesz világszerte, ahol lynxeket fognak gyártani, ugye itthon, usában és Ausztráliában. Ezek közül nálunk lesz K+F.

2. állítás: Ha alkalmas kerekes járműnek, akkor azt itt fogják ki kuatás-fejleszteni.

3. állítás: Az USA számol kerekes képességgel, ha a lynxet választja -> proto és ha ezt valahol kifejlesztik az itt lesz, viszont ki kell fejleszteni.

4. állítás: 8x8 IFV fejlesztés zajlik/zajlani fog itthon.

5. állítás: Rheinmetal álltal fejlesztett lesz a 8x8.

Konklúzió: Vagy több 8x8 fejlesztés is fog itthon zajlani, azaz a nem ismert 8x8 és a lynx kerekes változata, vagy a nem ismert 8x8 fejlesztés egy lynx kerekes változat lesz, egyéb meghajtásokkal megspékelve.

Vagy félremondott valamit a professzor úr, de amit mondott az alapján egyértelműen számol az USA kerekes lynx-el, nyilván ha nem tartana ott a dolog, hogy kivitelezhetőségét megállapították, akkor a prof. se tudna róla.
És szerintem ez túlmutat azon, hogy egyéb rendszereket ország igényeihez szabva integrálnak, itt azért nem sok marad a láncos változatból, lényegében egy új 8x8, ami ismerős valahonnan.

Szerintem itt félremondás esete forog fenn. Egy féle RM 8x8 lesz.

Szerintem csak fogalomkeverés van. összecsúszott valahol a pszh. és a gyalogsági harcjármű fogalma.
Az, hogy a Lynxből kerekes járművet csináljanak, szerintem megoldható, csak szabadon kell értelmezni a dolgot. Én a meglévő rendszerek köré húznék egy másik teknőt. Bár a védelem elég kérdéses, hogy hogyan hozható ki ugyan arra a szintre? Mit akarnánk megtartani a lánctalpasból, merre menjenek a csúszkák? Ha tartjuk a védelmet, lomha lesz, mint egy kukásautó. Ha a terepjáróképesség fontosabb, akkor meg kevéssé páncélozott.
Melyiktől maradna inkább Lynx?

don Gatto.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
Szerintem csak fogalomkeverés van. összecsúszott valahol a pszh. és a gyalogsági harcjármű fogalma.
Az, hogy a Lynxből kerekes járművet csináljanak, szerintem megoldható, csak szabadon kell értelmezni a dolgot. Én a meglévő rendszerek köré húznék egy másik teknőt. Bár a védelem elég kérdéses, hogy hogyan hozható ki ugyan arra a szintre? Mit akarnánk megtartani a lánctalpasból, merre menjenek a csúszkák? Ha tartjuk a védelmet, lomha lesz, mint egy kukásautó. Ha a terepjáróképesség fontosabb, akkor meg kevéssé páncélozott.
Melyiktől maradna inkább Lynx?


don Gatto.
Figyelj ezek mind itt boncolgatott helytelen megállapításokon alapulnak.
Ma egy boxer súlya nagyjából 38t, viszont most kőbe vésheted, hogy a láncos súlya ennek maximum a közelében lesz, de 1000kbban mérhetően több.

Egy csupasz lynx súlya valahol ez alatt van pár tonnával (legalább is a hazai) , kerekes könnyebb lesz.

Plusz egy elavultabb rendszer a boxer, méga ha minimálisan is, ahoz képest lehet még súlyból csiszolni, lehet nagyobb teherbírásúra tervezni (nyilván nem sokkal, de pár tonna +/- nem mindegy)

Egy IFV és APC nem ugyan azoknak az elvárásoknak kell megfeleljen, ezért van számos olyan paramétere a lynxnek ami APC-ként mivel nem kell meglegyen, ezért könyebb lesz - valósáhtól elrugaszkodott példa, de jól szemlélteti pl lehetne manless tornya, ami modularitás miatt elkönyvelhető, hogy nem lesz-.

Abroncsból is lehet újat kifejleszteni, ha súlya miatt igény van rá, de ez se feltételen szükséges.

Lényeg, hogy bőven van annyi a lynxben, hogy APCként is lehessen megfelelő páncélvédettsége, de az se ördögtől való, ha egy APC nincs annyira védett, mint IFV megfelelője.

Boxer stanag lvl4, van kérdés? :D
 
Figyelj ezek mind itt boncolgatott helytelen megállapításokon alapulnak.
Ma egy boxer súlya nagyjából 38t, viszont most kőbe vésheted, hogy a láncos súlya ennek maximum a közelében lesz, de 1000kbban mérhetően több.

Egy csupasz lynx súlya valahol ez alatt van pár tonnával (legalább is a hazai) , kerekes könnyebb lesz.

Plusz egy elavultabb rendszer a boxer, méga ha minimálisan is, ahoz képest lehet még súlyból csiszolni, lehet nagyobb teherbírásúra tervezni (nyilván nem sokkal, de pár tonna +/- nem mindegy)

Egy IFV és APC nem ugyan azoknak az elvárásoknak kell megfeleljen, ezért van számos olyan paramétere a lynxnek ami APC-ként mivel nem kell meglegyen, ezért könyebb lesz - valósáhtól elrugaszkodott példa, de jól szemlélteti pl lehetne manless tornya, ami modularitás miatt elkönyvelhető, hogy nem lesz-.

Abroncsból is lehet újat kifejleszteni, ha súlya miatt igény van rá, de ez se feltételen szükséges.

Lényeg, hogy bőven van annyi a lynxben, hogy APCként is lehessen megfelelő páncélvédettsége, de az se ördögtől való, ha egy APC nincs annyira védett, mint IFV megfelelője.

Boxer stanag lvl4, van kérdés? :D

Csak megállapítás, hogy ha pszh-t faragnak a Lynxből, az nem lesz feltétlenül kerekes, mert a páncélzatban van a fő eltérés.
 
Figyelj ezek mind itt boncolgatott helytelen megállapításokon alapulnak.
Ma egy boxer súlya nagyjából 38t, viszont most kőbe vésheted, hogy a láncos súlya ennek maximum a közelében lesz, de 1000kbban mérhetően több.

Egy csupasz lynx súlya valahol ez alatt van pár tonnával (legalább is a hazai) , kerekes könnyebb lesz.

Plusz egy elavultabb rendszer a boxer, méga ha minimálisan is, ahoz képest lehet még súlyból csiszolni, lehet nagyobb teherbírásúra tervezni (nyilván nem sokkal, de pár tonna +/- nem mindegy)

Egy IFV és APC nem ugyan azoknak az elvárásoknak kell megfeleljen, ezért van számos olyan paramétere a lynxnek ami APC-ként mivel nem kell meglegyen, ezért könyebb lesz - valósáhtól elrugaszkodott példa, de jól szemlélteti pl lehetne manless tornya, ami modularitás miatt elkönyvelhető, hogy nem lesz-.

Abroncsból is lehet újat kifejleszteni, ha súlya miatt igény van rá, de ez se feltételen szükséges.

Lényeg, hogy bőven van annyi a lynxben, hogy APCként is lehessen megfelelő páncélvédettsége, de az se ördögtől való, ha egy APC nincs annyira védett, mint IFV megfelelője.

Boxer stanag lvl4, van kérdés? :D
Az RM igyekszik a lehető legtöbb saját kész megoldást átemelni 8x8-ba ami rendelkezésre áll nekik.
 
Lynx_APC.jpg


Az egyik legelőször bemutatott verzió volt.
 
Az volt kiállítva több helyen is. Azon mutatták be, hogy egyik verzióról (IFV) cserélték át a másikra (APC) a kiállítás helyszínén a egyik napról a másikra.
Szerintem különben nálunk először az aknavetős meg a sebesültszállító lesz "lefejlesztve".
A tervek már ugye kész vannak alap szinten. Az első darabokat majd itthon csinálják meg. Ugyebár a modularitás miatt az alap ugyan az.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Venom85
OFF
Hagyjuk már, hogy itt minden be lesz szántva, ha kormányváltás lesz!
Baromira bebetonozott szerződések és együttműködések vannak, amiket óriási pénzügyi és hitelességbeli veszteség lenne felmondani. Ellenzék deklarált célja, hogy jobb legyen a viszony EU-val, NATO-val.
A GDP 2%-os hadiköltés és nehéz dandár NATO elvárás, nem fideszes "hobby projekt" mint a stadionok vagy kínai vasút.
Ami le van szerződve az meg fog érkezni - pláne, hogy a legtöbb cuccért már fizetett is a magyar állam valamennyit.
Az erre felé nem túl népszerű (általam sem kedvelt) Vadai és Harangozó is többször elismerte, hogy fontos a Honvédség modernizálása, a döntések átláthatóságát, azok hátterét szokták kritizálni - néha indokoltan, néha nem.
Hülyeség "mindent vagy semmitben" gondolkodni - a kettő között lesz valami, ha lesz...
Nem akarom ezt tovább ragozni, pláne nem belpolitizálni: az utolsó mondat a lényeg vagy is lehet hogy az "atom tengeralattjáró projekt" elmarad, de a már leszerződött nehéz dandár és a légvédelem biztos meglesz!
ON
Háááát ... azért az nem mindegy, hogy mennyit adnak és milyen megoszlásban az üzemeltetésre, aztán a struktúra korántsem teljes, komplett rendszerek hiányoznak még amitől a nehéz dandár is csak félkarú óriás marad, szóval a fejlesztést még évekig folytatni kell, hogy a jelenleg megvásárolt és tényleg szerződésekkel bebiztosított eszközök valóban erőt képviseljenek. A következő ciklusban már jó eséllyel a Gripen váltó típust is érdemes lesz kiválasztani, szóval nem mindegy, marad-e a koncepció vagy elindulunk az összevisszaságba, a halogatott beszerzésekbe mint pl a Csehek akik a végén jól megszivatják magukat még azzal is amit egyáltalán képesek eldönteni, a Ceasar lövegekkel például.
Látjuk mi megy Romániában, nehéz belelátni a versenyt a beszerzéseikbe, azok még csak nem is gazdasági, talán nem is szakmai hanem 100% politikai alapokon nyugszanak, horribilis árakon, megkérdőjelezhető hasznossággal. Lehet így is elkölteni a 2%-ot, meg lehet úgy is, hogy 2 év múlva a magyar hadiipari export felkerül(het) a térképre és erős eséllyel megelőzi például az egykoron a világ ötödik románt ...
 
Az volt kiállítva több helyen is. Azon mutatták be, hogy egyik verzióról (IFV) cserélték át a másikra (APC) a kiállítás helyszínén a egyik napról a másikra.
Szerintem különben nálunk először az aknavetős meg a sebesültszállító lesz "lefejlesztve".
A tervek már ugye kész vannak alap szinten. Az első darabokat majd itthon csinálják meg. Ugyebár a modularitás miatt az alap ugyan az.
Az a vezetési pont imitáció és a gyhj imitáció tetőcserés demonstrációja volt.