[HUN] Lánctalpas gyalogsági harcjárművek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 040
14 044
113
Hogy szeded ki őket a kohóból?

A legyártott 30e db-ból akad még a SzU területén.



jó, keressünk megoldásokat? oké ez nem megoldás, vagyis az de a tipikus magyar dolgozgatom foltozgatom mert minek a jobb, fogjuk már fel hogy most a keveset kell felszerelni a legjobbal hogy legalább valamit érjenek, nem adhatunk a srácok alá kohószökevényekből "átépített" IFV/APC-t rakni, meddig mennének vele szerinted?

Az izraeli "upgrade" elég jól bevált. Szerintem a jelenlegi egyik legjobb! (A proto-futurisztikus próbálkozásokat nem vettem figyelembe)
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 872
7 154
113
Az izraeli "upgrade" elég jól bevált. Szerintem a jelenlegi egyik legjobb! (A proto-futurisztikus próbálkozásokat nem vettem figyelembe)
nem vagyunk izrael és nem "upgrade" , az a baj hogy veszed figyelem be azt hogyha megvesszük a vasakat amiket majd mi ( wtf kategória?! szerintem...) átalakítunk akkor az sem lesz olcsó, lehet hogy már annyira nem hogy picivel többért kapunk egy ÚJ nem kohóból megmentett vasból átalakított , modern APC/IFV-t , én egyáltalán nem tartom az ilyet jó ötletnek
 
  • Tetszik
Reactions: krisss

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 551
4 742
113
Mi a frászt akarsz te székelyfölddel? Béláim gondolkodjunk.
Megmondta Dudi, halomra öljük őket! ;)

A viccet félretéve... Lehet olyan scenario amikor nem az a kérdés, hogy mit akarsz....
Valamit tenni kell! A staus quo fennállása esetén nem lesz itt semmilyen változás, de pl 1900-ban ki hitte volna, hogy az OMM felbomlik és a szerbek, meg a csehek hódítani fognak. Lehet olyan helyzet amikor védelmet kell nyújtanod nem fakultatív rendszerben.

Mindig stabil meglévő román erők lesznek...? Bármilyen hatalmi megingásuknál történelmi tény, hogy etnikai tisztogattak keleti szövetségeseink.
1848, 1918, 1944, de még 1990 is ide tartozik...
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 551
4 742
113
Ez komoly?2-3 géppel akarsz gépesitett deszantműveletbe kezdeni?
Magáról a légi mozgékonyságról beszéltem. Meg arról hogy szükség lehet erre a képességre.

Székelyföld talán a legnyomósabb szükséglet. Ne legyen rá szükség!

Megjegyzem egy ilyen akcióhoz szükség lehet szövetségesre, szövetségesekre is... és több gépre is.
A légi mozgékonyság szerintem fontosságban ma olyan kb, mint 39-ben a teherautók , vontatók voltak.
Remélem a hiányukból levonták már fent a konklúziókat.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Clove_HUN

Member
2018. november 9.
29
58
13
Merkavát az izraeliták nem adnak el. Kfirt pedig felejtsük el.

Baráti országnak ha éppen felfut a gyártósor, akkor minden további nélkül.
לראשונה: טנק המרכבה יימכר לצבא זר
34 שנה אחרי תחילת ייצורו: טנק הדגל יימכר במאות מיליוני דולרים. מחירו הרשמי של מרכבה סימן-4 הוא 4.5 מיליון דולר
בפעם הראשונה מאז תחילת ייצורו שבנת 1980, טנק המרכבה יימכר לצבא זר. משרד הביטחון חתם על עסקת יצוא ראשונה של הטנק המתקדם ביותר של צה"ל, המרכבה סימן-4. שווי העסקה: כמה מאות מיליוני דולרים. מחירו הרשמי של מרכבה סימן-4 הוא 4.5 מיליון דולר, זול משמעותית מטנקים מערביים אחרים.


למרות שכבר שנים רבות רוב הייצור של התעשיות הביטחוניות בארץ מופנה ליצוא, התנגדו במשך שנים במערכת הביטחון למכור גם את המרכבה, על אף העניין שהביעו בעבר בטנק מדינות כמו טורקיה וקולומביה. זאת כדי שלא לחשוף בפני גורמים זרים את סודות השריון המתקדם ואת שאר המערכות הייחודיות שהפכו את הסימן-4 לטנק המתקדם והטוב בעולם.

המשבר התקציבי המתמשך והקושי של מערכת הביטחון להמשיך ולשאת בעלויות הפרויקט, שמתקרבות לכמיליארד שקל בשנה והפכו אותו לפרויקט לאומי, הובילו לשינוי ההחלטה. כעת הסימן-4 מאושר ליצוא למדינות נבחרות שיש להן מערכת יחסים ביטחונית ארוכת שנים עם ישראל, ושאין חשש שסודות הטנק יזלגו מהן אל גורמים עוינים.



במפעל המרכבה בבסיס תל השומר כבר החלו לאחרונה בייצור מוגבר כדי להמשיך לספק לצה"ל טנקים חדשים, במקביל לאספקת הכלים לצבא הזר שרכש אותם, ולייצור נגמ"שי הנמר, המבוססים על המרכבה. לאחר שנים של קיצוצים חוזרים ונשנים בקצב הייצור מטעמי תקציב, חזר המפעל לקצב ייצור שלא הכיר זה שנים.




 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Baráti országnak ha éppen felfut a gyártósor, akkor minden további nélkül.
לראשונה: טנק המרכבה יימכר לצבא זר
34 שנה אחרי תחילת ייצורו: טנק הדגל יימכר במאות מיליוני דולרים. מחירו הרשמי של מרכבה סימן-4 הוא 4.5 מיליון דולר
בפעם הראשונה מאז תחילת ייצורו שבנת 1980, טנק המרכבה יימכר לצבא זר. משרד הביטחון חתם על עסקת יצוא ראשונה של הטנק המתקדם ביותר של צה"ל, המרכבה סימן-4. שווי העסקה: כמה מאות מיליוני דולרים. מחירו הרשמי של מרכבה סימן-4 הוא 4.5 מיליון דולר, זול משמעותית מטנקים מערביים אחרים.


למרות שכבר שנים רבות רוב הייצור של התעשיות הביטחוניות בארץ מופנה ליצוא, התנגדו במשך שנים במערכת הביטחון למכור גם את המרכבה, על אף העניין שהביעו בעבר בטנק מדינות כמו טורקיה וקולומביה. זאת כדי שלא לחשוף בפני גורמים זרים את סודות השריון המתקדם ואת שאר המערכות הייחודיות שהפכו את הסימן-4 לטנק המתקדם והטוב בעולם.

המשבר התקציבי המתמשך והקושי של מערכת הביטחון להמשיך ולשאת בעלויות הפרויקט, שמתקרבות לכמיליארד שקל בשנה והפכו אותו לפרויקט לאומי, הובילו לשינוי ההחלטה. כעת הסימן-4 מאושר ליצוא למדינות נבחרות שיש להן מערכת יחסים ביטחונית ארוכת שנים עם ישראל, ושאין חשש שסודות הטנק יזלגו מהן אל גורמים עוינים.



במפעל המרכבה בבסיס תל השומר כבר החלו לאחרונה בייצור מוגבר כדי להמשיך לספק לצה"ל טנקים חדשים, במקביל לאספקת הכלים לצבא הזר שרכש אותם, ולייצור נגמ"שי הנמר, המבוססים על המרכבה. לאחר שנים של קיצוצים חוזרים ונשנים בקצב הייצור מטעמי תקציב, חזר המפעל לקצב ייצור שלא הכיר זה שנים.



Ne haragudj, ez mi a frász? Jiddisül nem mértek, ez egy magyar nyelvű fórum.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 103
113
Baráti országnak ha éppen felfut a gyártósor, akkor minden további nélkül.
לראשונה: טנק המרכבה יימכר לצבא זר
34 שנה אחרי תחילת ייצורו: טנק הדגל יימכר במאות מיליוני דולרים. מחירו הרשמי של מרכבה סימן-4 הוא 4.5 מיליון דולר
בפעם הראשונה מאז תחילת ייצורו שבנת 1980, טנק המרכבה יימכר לצבא זר. משרד הביטחון חתם על עסקת יצוא ראשונה של הטנק המתקדם ביותר של צה"ל, המרכבה סימן-4. שווי העסקה: כמה מאות מיליוני דולרים. מחירו הרשמי של מרכבה סימן-4 הוא 4.5 מיליון דולר, זול משמעותית מטנקים מערביים אחרים.


למרות שכבר שנים רבות רוב הייצור של התעשיות הביטחוניות בארץ מופנה ליצוא, התנגדו במשך שנים במערכת הביטחון למכור גם את המרכבה, על אף העניין שהביעו בעבר בטנק מדינות כמו טורקיה וקולומביה. זאת כדי שלא לחשוף בפני גורמים זרים את סודות השריון המתקדם ואת שאר המערכות הייחודיות שהפכו את הסימן-4 לטנק המתקדם והטוב בעולם.

המשבר התקציבי המתמשך והקושי של מערכת הביטחון להמשיך ולשאת בעלויות הפרויקט, שמתקרבות לכמיליארד שקל בשנה והפכו אותו לפרויקט לאומי, הובילו לשינוי ההחלטה. כעת הסימן-4 מאושר ליצוא למדינות נבחרות שיש להן מערכת יחסים ביטחונית ארוכת שנים עם ישראל, ושאין חשש שסודות הטנק יזלגו מהן אל גורמים עוינים.



במפעל המרכבה בבסיס תל השומר כבר החלו לאחרונה בייצור מוגבר כדי להמשיך לספק לצה"ל טנקים חדשים, במקביל לאספקת הכלים לצבא הזר שרכש אותם, ולייצור נגמ"שי הנמר, המבוססים על המרכבה. לאחר שנים של קיצוצים חוזרים ונשנים בקצב הייצור מטעמי תקציב, חזר המפעל לקצב ייצור שלא הכיר זה שנים.





De ki a vevő, akit a cikkben emlegetnek?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 103
113
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
K

kamm

Guest
Ne haragudj, ez mi a frász? Jiddisül nem mértek, ez egy magyar nyelvű fórum.

Az hagyjan, de ez raadasul heber, nem jiddis. Ha valami messze van egy vilagnyelvtol, akkor az a heber, az izraeli sajto megbizhatatlansagarol mar nem is beszelve (csaknem olyan megbizhatatlan, mint az amerikai tomegmedia.)
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
Az első másfél percet lehet ugrani, 1:47-től jön a cica. :)

Csak minnél többet vegyünk belőle. Mondjuk az én kedvencem a Lynx (Hiúz), de kicsit se lennék csalódott a másik macskával. Messze kiemelkedne a tudása a környező országokhoz képest. Mióta elkezdődött a Z2026 sokkal nagyobb kedvvel fizetem be az adómat. Végre arra költik a pénzünket ami nekem is fontos.
 
W

Wilson

Guest
Mivel ebben a topikban is szó volt róla a csehek ifv beszerzéséről ezért ide is berakom a Cseh




"Největším armádním tendrem současnosti je nákup 210 bojových vozidel pěchoty za 52 miliard korun. Myslíte, že takto velkoryse pojatý tendr je správně nastavený, co se týče rozsahu? Myslíte, že variantou by mohlo být snížení počtu nakupovaných vozidel?"

Ma a legnagyobb katonai pályázat 210 gyalogos harci jármű vásárlása 52 milliárd koronaért. Gondolja-e, hogy egy ilyen nagylelkűen megfogalmazott ajánlatot a hadsereg szempontjából helyesen határozták meg? Ön szerint lehetséges lehet a vásárolt járművek számának csökkentése?

"Já bych navrhoval tento tendr odsunout, anebo zcela zrušit. Chápu požadavek vojáků na nová BVP, ale koronavirová krize je bezprecedentní a její dopady na společnost budou obrovské. Armáda je dnes směšných 25 tisíc vojáků, přičemž jenom například Škoda Mladá Boleslav má 35 tisíc zaměstnanců. Jinými slovy jsou tady mnohem větší profesní skupiny, na které dopadlo vypnutí ekonomiky a těm je potřeba z úrovně státu pomoci v první řadě."

Javaslom, hogy ezt a pályázatot teljes egészében elhalasszák vagy visszavonják. Megértem a katonák új BVP-k iránti igényét, de a koronavírus-krízis példátlan és a társadalomra gyakorolt hatása óriási lesz. Manapság a hadsereg nevetséges 25 000 katonával rendelkezik, míg a Škoda Mladá Boleslav például csak 35 000 alkalmazottal rendelkezik. Más szavakkal, sokkal nagyobb s csoportok vannak, amelyeket a gazdaság leállítása érint, és elsősorban állami szintű segítségre van szükségük.

"Možností řešení je modernizovat stávající BVP-2. Je potřeba upozadit nevýhody (balistická ochrana) a hledat jejich výhody. Těchto vozidel AČR dosud provozuje cca 180 ks a nutno dodat, že od roku 2015 jsou za oficiální hranicí životnosti. Mnohé z nich jsou ale přitom stále ještě v poměrně dobrém technickém stavu. Mezi výhody patří především jednoduchost a technická odolnost. Vysoce je hodnocena průchodnost BVP-2 těžkým terénem, možnost rychlého manévru, nízká hmotnost a zejména schopnost plavby. Velice důležitým faktorem je stávající úroveň učebně výcvikové základny, vyškolený personál, prostředky technické diagnostiky a stav náhradních dílů. To jsou faktory, které dnes poněkud ustupují do pozadí v případě České republiky, ve které dosud nebyla plně vybudována silniční infrastruktura a kde většina mostů nedovoluje nasazení moderních a těžkých BVP, která navíc nemají schopnost plavby. Jeví se jako neúčelné zbavovat se vozidel, která mají ještě dostatečnou technickou životnost. Úprava ve formě zvětšení prostoru osádek v roji se dá také řešit například úpravou sedaček. Pro modernizaci se rozhodlo ze sousedních států například Polsko a Slovensko. Přitom kompatibilita výzbroje se sousedními státy (V4) by měla být klíčová. Myslím, že to je krizová varianta řešení. Ale taková je situace."

A lehetséges megoldás a meglévő BMP-2 korszerűsítése. El kell maradni a hátrányoktól (ballisztikus védelem) és meg kell keresni azok előnyeit. Az ACR továbbra is mintegy 180 ilyen járművet üzemeltet, és hozzá kell tenni, hogy 2015 óta túl vannak a hivatalos élettartamuk végén. Sokan közülük még mindig viszonylag jó műszaki állapotban vannak. Az előnyeiközött szerepel az egyszerűség és a műszaki tartósság. A BMP-2 átjárhatósága nehéz terepen, a gyors manőver lehetősége, a kis súly és különösen a vitorlázás (ez nem tudom mit jelent a cseheknél) képessége nagyra értékelték. Nagyon fontos tényező az osztálytermi képzési bázis, a képzett személyzet, a műszaki diagnosztikai eszközök és a pótalkatrészek állapotának jelenlegi szintje. Ezek olyan tényezők, amelyek ma már kissé háttérbe kerültek a Cseh Köztársaság esetében, ahol a közúti infrastruktúrát még nem építették ki teljesen, és ahol a legtöbb híd nem teszik lehetővé a modern és nehéz BVP telepítését,amelyek ezen felül nem képesek navigálni.Nagy hiba lenne azokat a járműveket leselejtezni, amelyek műszaki élettartama még mindig elegendő. Az átalakítás a rajban lévő személyzet teret növelő formájában is megoldható, például az ülések beállításával. Például Lengyelország és Szlovákia úgy döntött, hogy modernizálja ezeket az eszközeit. Ugyanakkor a fegyvereknek a szomszédos államokkal (V4) való összeegyeztethetőségének kritikusnak kell lennie. Azt hiszem, ez egy válsághelyzet. De ez a helyzet.De ez a helyzet.De ez a helyzet.

"Navíc modernizace stávajících BVP na území České republiky může v situaci, kdy přichází ekonomická krize a s ní související nezaměstnanost, zmírnit starost, kde zaměstnat ty, kdo přišli o svou dosavadní pracovní pozici. Firem i státních podniků schopným různých vojenských dodávek nemáme málo. Namátkou VOP CZ, který se sloučil s VOP Šternberk i se začleněnými výzkumnými ústavy VTÚPV Vyškov, VTÚVM Slavičín a VTÚO Brno. Dále firmy Tatra Defence Vehicles, Česká zbrojovka a mnoho dalších."


Ezenkívül a meglévő BMP-k modernizálása a Cseh Köztársaságban a mostani gazdasági válság és a hozzá kapcsolódó munkanélküliséget új munkahelyeket teremtene ami segítene a munkahelyüket elvesztő emberek elhelyezkedését. Nincs sok olyan társaságunk és állami tulajdonú vállalkozásunk, amelyek képesek különféle katonai felszerelésekre. Véletlenszerűen a VOP CZ, amely egyesült a VOP Šternberkkel, valamint a VTÚPV Vyškov, a VTÚVM Slavičín és a VTÚO Brno integrált kutatóintézetekkel. Ezenkívül a Tatra Defense járművek, a Česká zbrojovka és még sokan mások.

A fentiekhez a következőket fűzném hozzá a Cseheknél már jó ideje vannak olyan vélemények,hogy a hazai hadiipar támogatására kitalált a T-72 modernizálása zsákutca és modern mtb kell beszerezni,ezen nyilatkozat is azt erősíti,hogy nagyon is elképzelhető,hogy a csehek kukázzák a programot,de mivel a cseh költségvetésben nincs plusz pénz mtb beszerzésére egyes politikusok úgy gondolják,hogy erre a pénzt a jelenleg is futó IFV beszerzéstől kell elvonni és az IFV-t a már meglévő BMP modernizálásával kell megoldani ezzel is támogatva a hazai hadiipart és gazdaságot.Hangsúlyozom ez még nem eldöntött kérdés,mindenesetre valószinüleg ez lehet a magyarázata miért töketlenkednek ennyire a Puma beszerzésével
 
W

Wilson

Guest
A fenti hozzászólásomból lemaradt,hogy a fenti beszélgetés a cseh Védelmi Bizottság alelnökével Radovan Vích parlamenti képviselõvel folytatott interjú ifv beszerzésre vonatkozó része.A teljes interjút beraktam a szárazföldi fejlesztések topikba.

A fordításban szereplő vitorlázás a következőt jelenti

Ez azt jelenti,hogy terepen mozgékonnyabb és nagyobb a hatótávja.Később ki is fejti,hogy a mai nagy súlyú APC/IFVk számára komoly probléma a mozgásukra alkalmas terep,de még az utak/hidak korlátozottsága is.
És szerintem ez nálunk is probléma.Még a török páncélkocsiknál is.Főleg a legveszélyeztetebb keleti országrészünkben,ami tele van vizenyős (volt)árterekkel,kis folyokkal

By Negan :)
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 292
113
A fentiekhez a következőket fűzném hozzá a Cseheknél már jó ideje vannak olyan vélemények,hogy a hazai hadiipar támogatására kitalált a T-72 modernizálása zsákutca és modern mtb kell beszerezni...
A csehek mindenáron a hazai cégeknek akart kedveznei, vagy megforditanám, a hazai hadiipari cégek lobbija irányitotta a "vezérkart". Mindenki rájött a végén, hogy sokkalta drágábban jönnek ki, mint egy új technikával, ráadásul a cseh kapacitások végesek.
A szlovák hazai 8x8-asról is hamar kiderült, az acél minőségével kapásból nem tudnak versenyezni...szóval úgy fog kinézni mint a nyugati társaik, de csak a szine és kinézete lesz olyan,...minden más egy taliga f.s lesz...
A magyar hadiipart az alapjaitól kell kezdeni, mérnököket az Aero Vodochodyba, javitóbázist magyarországra, magyar szakikkal...majd ha lehet részegységeket begyártani idehaza a cseh gyártáshoz stb. Lehet részegység-gyártás Airbus helikopterekre, legyen ott sok jó magyar szakember, majd állitsunk elő más részegységeket is és kapjanak szerepet/helyet ott majd ugyanúgy magyar mérnökök is.
Rakjunk össze török vasakat, gyártsunk részegységeket licenszbe, tanitsunk ki elég embert a szükséges technológiákhoz, legyenek meg az alapok ...és egy évtized alatt már elég magyar mérnöki tudás halmozódik majd fel, amivel saját elképzelésinket , saját technikáinkat tervezhetjük majd.
Szerintem...