[HUN] Lánctalpas gyalogsági harcjárművek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 550
18 884
113
Azt azért ne gondoljátok, hogy ami szar a KMW RM közös Pumaban, az majd fasza lesz a csak RM Lynx -ben. Tényleg a KMW gyárt szart? A KMW Leopard meg a legjobb tank a világon?
Ezért sem szabad elhinni minden RM marketing dumát. Nincsenek csoda járművek, a Puma sem az. A Lynx sem lesz, de mire ez kiderül, az már nekünk késő lesz. Majd rendezzük a Z36- ban. :)
 
K

kamm

Guest
Azt azért ne gondoljátok, hogy ami szar a KMW RM közös Pumaban, az majd fasza lesz a csak RM Lynx -ben. Tényleg a KMW gyárt szart? A KMW Leopard meg a legjobb tank a világon?
Ezért sem szabad elhinni minden RM marketing dumát. Nincsenek csoda járművek, a Puma sem az. A Lynx sem lesz, de mire ez kiderül, az már nekünk késő lesz. Majd rendezzük a Z36- ban. :)

Marmint attol eltekintve, hogy pont az a jo a Lynxben, hogy egyreszt modularis, maszreszt nemi meretert cserebe sokkal olcsobban upgradelheto-fejlesztheto?
 
S

speziale

Guest
Marmint attol eltekintve, hogy pont az a jo a Lynxben, hogy egyreszt modularis, maszreszt nemi meretert cserebe sokkal olcsobban upgradelheto-fejlesztheto?

Aztán ezt mégis mire alapozod, egy olyan jármű esetében amiből eddig pár proto példány létezik? Először jussanak el egyáltalán addig, hogy rendszerbe állítsák, mert már eleve az egész hajtáslánca körül elég komoly probléma halmaz körvonalazódik...a védettsége meg kb. nfw, hogy elérje a Puma szintjét...meg azért lehet katonaként a Puma hidropneumatikus felfüggesztésén szívsebben elücsörögsz pár órát, főleg ha valami komolyabb terepen van a menet...
 
K

kamm

Guest
Aztán ezt mégis mire alapozod, egy olyan jármű esetében amiből eddig pár proto példány létezik?

Mert mar millioszor leirtak. Ez volt a tervezesi elve.

Először jussanak el egyáltalán addig, hogy rendszerbe állítsák, mert már eleve az egész hajtáslánca körül elég komoly probléma halmaz körvonalazódik...a védettsége meg kb. nfw, hogy elérje a Puma szintjét...meg azért lehet katonaként a Puma hidropneumatikus felfüggesztésén szívsebben elücsörögsz pár órát, főleg ha valami komolyabb terepen van a menet...

Oh, persze, en tudom am jol, hogy ezek a *nemet* *jarmuipari* gepeszmernokok, kulonosen ennel a 130+ eves hadiipari-muszaki konglomeratumnal dolgozva, amelyik mar szaz eve is mozdonyokat gyartott, ezek mind kutyautok es nem ertenek ugy hozza, a HM mernokeivel egyutt, mint ti itt latatlanban - egeszen biztosan sokkal okosabbak vagytok naluk, ez nem is vitas.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Hummen23

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Aztán ezt mégis mire alapozod, egy olyan jármű esetében amiből eddig pár proto példány létezik? Először jussanak el egyáltalán addig, hogy rendszerbe állítsák, mert már eleve az egész hajtáslánca körül elég komoly probléma halmaz körvonalazódik...a védettsége meg kb. nfw, hogy elérje a Puma szintjét...meg azért lehet katonaként a Puma hidropneumatikus felfüggesztésén szívsebben elücsörögsz pár órát, főleg ha valami komolyabb terepen van a menet...
Hdd el lehet barmilyen felfuggeztes ha a terdet a kistarsad tokenel az o terde meg. Te tokodnel foglal helyet. :p egybkemt a lanctalpas siklik
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 550
18 884
113
Marmint attol eltekintve, hogy pont az a jo a Lynxben, hogy egyreszt modularis, maszreszt nemi meretert cserebe sokkal olcsobban upgradelheto-fejlesztheto?
Minden fejleszthető, átalakítható. Csak meg kell fizetni valakinek. A 10 év korkülönbségnek van előnye és van hátránya. Most már a mi kockázatunk lesz a Lynx. Ha bukta lesz belőle, mi bukjuk a legnagyobbat. Az ausztrál 30 millióval, mi 2 mrd al játszunk.
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi
K

kamm

Guest
Minden fejleszthető, átalakítható. Csak meg kell fizetni valakinek. A 10 év korkülönbségnek van előnye és van hátránya. Most már a mi kockázatunk lesz a Lynx. Ha bukta lesz belőle, mi bukjuk a legnagyobbat. Az ausztrál 30 millióval, mi 2 mrd al játszunk.

Ez igy konkretan nem igaz. Ha valamit csak rip-and-replace modon lehet "fejleszteni", az nem upgrade, hanem csere. a Puma, a hagyomanyos, nagyon popec nemet, celra tervezett es gyartott, vegletekig integralt formajaban joval dragabban es nehezebben fejlesztheto egy ponton tul, meg a korkulonbseg mellett is (bar az is resze a kulonbsegnek.)
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 550
18 884
113
Ez igy konkretan nem igaz. Ha valamit csak rip-and-replace modon lehet "fejleszteni", az nem upgrade, hanem csere. a Puma, a hagyomanyos, nagyon popec nemet, celra tervezett es gyartott, vegletekig integralt formajaban joval dragabban es nehezebben fejlesztheto egy ponton tul, meg a korkulonbseg mellett is (bar az is resze a kulonbsegnek.)
Amit írsz, konkrétan az nem igaz. Egy nem létező járműre ígérnek mindenkinek, mindent. Nem csak elektronikai, IT dolgokból áll az integrálás. A fizika, a mérnöki tudományok torvenyszerusegeit nem lehet megkerülni. Laikusoknak szóló marketing dumaval sem. A Puma esetében nincs lehetőség a mellébeszélésre, mert hamar kiderülne, hisz majdnem kész, gyártásban lévő, létező termék.
Egy 5-6 év múlva megvalósuló fejlesztés kétes kimenetelevel könnyebb hazardirozni.
Ezt te is tudod, csak szeretnél hinni a csodában. Nincsenek csodák. Marketing szöveg van.
 
K

kamm

Guest
Amit írsz, konkrétan az nem igaz. Egy nem létező járműre ígérnek mindenkinek, mindent. Nem csak elektronikai, IT dolgokból áll az integrálás. A fizika, a mérnöki tudományok torvenyszerusegeit nem lehet megkerülni. Laikusoknak szóló marketing dumaval sem. A Puma esetében nincs lehetőség a mellébeszélésre, mert hamar kiderülne, hisz majdnem kész, gyártásban lévő, létező termék.
Egy 5-6 év múlva megvalósuló fejlesztés kétes kimenetelevel könnyebb hazardirozni.
Ezt te is tudod, csak szeretnél hinni a csodában. Nincsenek csodák. Marketing szöveg van.

FYI nem informatikarol irtam (avagy nem tudod, mit jelent az IT betuszo.)
En mérnök vagyok, 25+ év gyakorlattal, nekem aztán okoskodhatsz reggelig, ebből most kiderult, hogy a "fizika, a mérnöki tudományok torvenyszerusegei" (sic!) es hasonlo dolgokban nem lehetsz tul jaratos, ugyanis pontosan ennek az eredmenye az emlitett rip & replace, ezt mondjuk barki, aki tervezett, beszerzett ill. uzemeltetett komplex rendszereket, az tudja.
Szoval szerintem inkabb ne feszegessuk, pontosan melyikonk ereget itt marketingszagu lufikat, ures kliseket pufogtatva belőlük... :p
 
S

speziale

Guest
Mert mar millioszor leirtak. Ez volt a tervezesi elve.
Oh, persze, en tudom am jol, hogy ezek a *nemet* *jarmuipari* gepeszmernokok, kulonosen ennel a 130+ eves hadiipari-muszaki konglomeratumnal dolgozva, amelyik mar szaz eve is mozdonyokat gyartott, ezek mind kutyautok es nem ertenek ugy hozza, a HM mernokeivel egyutt, mint ti itt latatlanban - egeszen biztosan sokkal okosabbak vagytok naluk, ez nem is vitas.

hülye érvre hülye válasz szekcióink következik:

csak szólok, hogy az általad lefikázott Puma-t is ugyanazok a német mérnökök rakták össze...

de komolyra fordítva a szót:
ha mérnököket egy légüres térbe raknál egészen biztosan fantasztikus dolgokat tudnak csinálni....feltéve, hogy van végtelen pénzed és nincsen nagyon szükséged az adott dologra...
az RM-nek viszont szüksége volt nagyon gyorsan egy piacképes termékekre...nem véletlen, hogy a cseh tenderre is annó a kf31-et nyomták be...
ilyenkor viszont mi marad? a marketing szöveg az off-the-shelf megoldásról....
csak tudod az a baj, hogy az RM által a lynx-be tervezett
- liebherr motort nem IFV-be tervezték
- a Renk váltót a Puma MTU motorjához csinálták, annak a karakterisztikájához, ja és 45 tonnás tömegig...
- a felfüggesztés meg a pzh-ból jön, amit meg nem IFV-nek terveztek, arra, hogy a leo-kal együtt vágja az utat

aztán azt is elárulhatnád, hogy vajon a Puma-ban és Boxerban használt különféle elektronikai cuccok upgrade.je mitől lesz olcsóbb/egyszerűbb a lynx-ben
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 550
18 884
113
FYI nem informatikarol irtam (avagy nem tudod, mit jelent az IT betuszo.)
En mérnök vagyok, 25+ év gyakorlattal, nekem aztán okoskodhatsz reggelig, ebből most kiderult, hogy a "fizika, a mérnöki tudományok torvenyszerusegei" (sic!) es hasonlo dolgokban nem lehetsz tul jaratos, ugyanis pontosan ennek az eredmenye az emlitett rip & replace, ezt mondjuk barki, aki tervezett, beszerzett ill. uzemeltetett komplex rendszereket, az tudja.
Szoval szerintem inkabb ne feszegessuk, pontosan melyikonk ereget itt marketingszagu lufikat, ures kliseket pufogtatva belőlük... :p
Miért szemelyeskedsz? Elfogytak az érvek?
 
K

kamm

Guest
hülye érvre hülye válasz szekcióink következik:

csak szólok, hogy az általad lefikázott Puma-t is ugyanazok a német mérnökök rakták össze...

de komolyra fordítva a szót:
ha mérnököket egy légüres térbe raknál egészen biztosan fantasztikus dolgokat tudnak csinálni....feltéve, hogy van végtelen pénzed és nincsen nagyon szükséged az adott dologra...
az RM-nek viszont szüksége volt nagyon gyorsan egy piacképes termékekre...nem véletlen, hogy a cseh tenderre is annó a kf31-et nyomták be...
ilyenkor viszont mi marad? a marketing szöveg az off-the-shelf megoldásról....
csak tudod az a baj, hogy az RM által a lynx-be tervezett
- liebherr motort nem IFV-be tervezték
- a Renk váltót a Puma MTU motorjához csinálták, annak a karakterisztikájához, ja és 45 tonnás tömegig...
- a felfüggesztés meg a pzh-ból jön, amit meg nem IFV-nek terveztek, arra, hogy a leo-kal együtt vágja az utat

aztán azt is elárulhatnád, hogy vajon a Puma-ban és Boxerban használt különféle elektronikai cuccok upgrade.je mitől lesz olcsóbb/egyszerűbb a lynx-ben

Szokasos strawman argument?
Ennek mi koze, amit en az integralas hatulutoirol irtam eredetileg?
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 550
18 884
113
Mar ketszer is leirtam, csak mnivel nem erted, fel sem ismered. Errol beszelek.

Dehogy írtad...
Össze vissza dobálózol szavakkal, fölényeskedsz, amikor szénné égeted magad, akkor meg minősítgeted, sértegeted az embereket.

Figyelj már, jobban! Ez harcjármű. Mérnökök tervezik, de nem olyanok, mint Te....
Hanem igaziak, akiknek nem kell ezt fórumokon sűrűn ismételgetni, hogy valaki elhiggye, hogy az. :D
Azt, hiszem kedden nem írtad senkinek, meg lehet, hogy múlt héten is volt egy ilyen nap. :eek:
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 212
33 468
113
- liebherr motort nem IFV-be tervezték
Ez nem lesz gond.A bányagépek semmivel nem kevésbé igénybevett gépek.De a Pátriában is egy kamionmotor van.Ilyenkor modositanak az olajrendszeren,hogy ne legyen probléma az extrém döntés,és az üzemanyag rendszert,hogy ne legyen naftaminőségre érzékeny.
- a Renk váltót a Puma MTU motorjához csinálták, annak a karakterisztikájához, ja és 45 tonnás tömegig...
Váltók viszonylag könnyen hozzá igazithatók a motorkaraszterikához.Súlyhoz is.
- a felfüggesztés meg a pzh-ból jön, amit meg nem IFV-nek terveztek, arra, hogy a leo-kal együtt vágja az utat
Ez se gond.PzH-t is úgy tervezték,hogy lépést tudjon tartani a Leoval,csak nem mellette az első vonalban-bár egy előrevetett osztagban az is előfordulhat.De követelmény volt a lövegnél is a Leo követhetősége.

Hidropneumatikus rugozása különben a Leonak sincs,torzios.Ha jol van méretezve,nem lesz baj azzal se.
Lynx párti vagyok,de ez a rajzasztalrol vétel különben szerintem is nagyon kockázatos
 
  • Tetszik
Reactions: enzo