Folyamatról beszélek. Esőköpenyt se vigyél kirándulásra, majd megoldod.
Esőköpeny már létezik megfelelő gumilánctalp meg nem...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Folyamatról beszélek. Esőköpenyt se vigyél kirándulásra, majd megoldod.
Én most tényleg nem értelek!Igen akarnak de jelenleg nincs,így a semmivel érvelsz.Egyszer persze lesz,majd akkor visszatérhetűnk rá.
Én most tényleg nem értelek!
Berakott neked egy 42 tonnás, már létező IFV-t, a Redbacket.
A PUMA max. 43 tonna. Gyakorlatilag csak akarat kérdése, hogy felszereljék gumihevederrel. Még akár úgy is hogy a jelenlegi hevedereket használják.
2018-ban a Warrior áthevederezési kisérletében 1,5 tonnát spóroltak a jármű súlyából.
Az egyetlen probléma az, hogy nem is elsősorban a max. tömeg számít, hanem a görgőnkénti talajnyomás. 7 görgős futómű esetén akár 45t-ig is terhelhető a gumiheveder. Sőt a Soucy 2016-ban megépített egy 50 tonnás demonstrátort is gumihevederrel. Persze 7 görgős felfüggesztéssel.
Ebben az esetben már a technológia már képes lenne 42,8t-ig elviselni a terhelést 6 görgővel. Amibe már lazán beleférne a PUMA, ha hozzávesszük a súly megtakarítást is!
Elég rendszeresen olvasgatom. Követve is van. De nem tudom mire gondolsz.Olvasgast a Lynx vagy a Puma topikot abban nagyon jól leírták a gumilánctalpat és a vele kapcsolatos problémákat
Én is olvasom, nem tudom miről beszélsz.Olvasgast a Lynx vagy a Puma topikot abban nagyon jól leírták a gumilánctalpat és a vele kapcsolatos problémákat
A Below the turret ring -re hivatkozva:
Azaz a két oldalról külön-külön lekapható a teljes futómű rendszer.
Előnyök:
- megnöveli az aknavédelmet
- növeli a konfortot, mert a futómű modulok gumírozott betéteken kapcsolódnak a testhez.
- a felfüggesztés modul önhordó szerkezetébe üzemanyagtartályokat integráltak. Ezzel elérték, hogy az üzemanyag egy része el van szeparálva a deszanttértől.
Valószínűleg ezek egyike sem jelentett volna számunkra problémát.Bakker, de kár, hogy csak 6 fős és 30mm-es.
Jó pénzért megcsinálták volna olyanra amilyet kérünk, mindegyik komoly gyártó megcsinálja. Nem mindegy, hogy mennyi pénz és mennyi idő. Meg, hogy milyen együttműködésre hajlandóak mellette.Bakker, de kár, hogy csak 6 fős és 30mm-es.
A MÁVAG 36-ban megvette a licenszét, és 36M néven gyártotta, vajon szólnának ha elkezdenénk fejleszteni és később gyártani?A CV90-nél is alkalmazott Bofors 40 mm-s ágyúról egy jó videó:
Én azt nem értem, eddig miért nem tettük? A svédek köszönik, elvannak vele hetven éve, persze fejlesztgetve, nekünk ez a lehetőség miért nem volt jó?megazez
Nem sok értelmét látom a II. VH-s technika gyártásának. Manapság bárki elad modern gépágyú licenceket.
Köszönd az elvtársaknak.Én azt nem értem, eddig miért nem tettük? A svédek köszönik, elvannak vele hetven éve, persze fejlesztgetve, nekünk ez a lehetőség miért nem volt jó?
???Egy eleg nehez cucc egyebkent. Az akkori harcjarmuvekbe tul nehez volt. Legvedelmi szerepre meg gyartottunk 57 mm est ha valamit erdemes lenne gyartani az az sz60 as 60 mm kivitelbe modern anyagok felhasznalasaval.
Bocs, mégiscsak van 60 mm, Oto Melara, IMI fejlesztés, de sehol sem állították rendszerbe.???
60 mm-es űrméret csak aknavetőben létezik.
De,rendszerbe állt Chilében a Super Sherman M60 ágyújaként.Bocs, mégiscsak van 60 mm, Oto Melara, IMI fejlesztés, de sehol sem állították rendszerbe.
Marad a Bofors 57 vagy meg inkább OM 76
A BMP -ben a géppuskás ült legbelül, az ajtónál pedig mindig lövésznek kellett ülnie. A többi hely szabadon választott volt, de mindig ugyanaz volt az ülésrend. Így mindenki tudta a beszállásnál, hogy ki következik.Az nem újdonság, hogy nem oda ülsz ahová akarsz, hanem van egy meghatározott ülésrend. Az az újdonság, hogy eddig az ülésrendet a harcászati szabályzatok írták elő nem pedig a testmagasság.
A BMP-nél a jarmű volt a megkötés, mert a legeldő lőrés volt a géppuskának kialakítva.A BMP -ben a géppuskás ült legbelül, az ajtónál pedig mindig lövésznek kellett ülnie. A többi hely szabadon választott volt, de mindig ugyanaz volt az ülésrend. Így mindenki tudta a beszállásnál, hogy ki következik.
Az ajtót mindig az ajtónál ülő lövész nyitotta és zárta.
Az nem újdonság, hogy nem oda ülsz ahová akarsz, hanem van egy meghatározott ülésrend. Az az újdonság, hogy eddig az ülésrendet a harcászati szabályzatok írták elő nem pedig a testmagasság.