Ez nem lesz gond.A bányagépek semmivel nem kevésbé igénybevett gépek.De a Pátriában is egy kamionmotor van.Ilyenkor modositanak az olajrendszeren,hogy ne legyen probléma az extrém döntés,és az üzemanyag rendszert,hogy ne legyen naftaminőségre érzékeny.
Váltók viszonylag könnyen hozzá igazithatók a motorkaraszterikához.Súlyhoz is.
Ez se gond.PzH-t is úgy tervezték,hogy lépést tudjon tartani a Leoval,csak nem mellette az első vonalban-bár egy előrevetett osztagban az is előfordulhat.De követelmény volt a lövegnél is a Leo követhetősége.
Hidropneumatikus rugozása különben a Leonak sincs,torzios.Ha jol van méretezve,nem lesz baj azzal se.
Lynx párti vagyok,de ez a rajzasztalrol vétel különben szerintem is nagyon kockázatos
A motor kiváló, szerintem még tartósabb is lesz, mint egy harcjármű motor. A kenőrendszere viszont nem lesz olyan, mint egy száraz-karteresnek. Viszont iszonyat a mérete és a tömege, ez egyértelmű hátránya a Lynxnek a Pumával szemben (azt hiszem, kb. 1,3 tonna a különbség és sokkal nagyobb hely, pár hete írtuk itt.)
A váltónak is vannak korlátai, igazából bizonyos tömeghatáron túl (45 tonna) nem igen lehet élettartam csökkenés nélkül variálni. Ezt is mondtuk, de ez mindkét járműnek gondja. Az igaz, hogy a Puma kisebb mérete miatt kevésbé lehet ebből gondja, de ott legalább foglalkoznak a súlycsökkentéssel, a Lynxnél erről nem hallani.
Más ha csak követnie kell, és más, ha vele együtt, egy harcrendben, egy sebességgel kell haladnia. A talajnyomás lehet az, ami rontja majd a mozgásjellemzőket, ha valóban 50 tonnára nő a tömege. Ez azt jelent, hogy 10 %.-al nő a talajnyomása, hisz a lánctalpa nem lehet szélesebb. Itt majd érdemes lesz megnézni a pontos méreteket a két típus összehasonlításához, de majd csak már a végleges változat megjelenésekor, mert azért még lehet változása a jármű kialakításában. (Én reménykedek is benn, hogy sok apró hibát kijavítanak, hozzáigazítanak a Puma jellemzőihez, most már pénz is lesz rá, a mi előlegünkből).
A méretezés a torziós rugókra és a hozzájuk hangolt lengéscsillapítókra vonatkozhat. Ha nő a tömeg, illik a futóművet ahhoz hangolni. Emiatt is fontos, hogy 44 vagy 50 tonna lesz az IFV változat.
A rajzasztalról vásárlást én is nagyon nagy butaságnak tartom (ez a legnagyobb problémám a Lynx-el), az ausztrálok is inkább fizetnek külön prototípusokért, de nem kockáztatnak 2 Mrd EUR-t. Ha bukta van nézegethetünk, meg pereskedhetünk a pénzünkért.