[HUN] Lánctalpas gyalogsági harcjárművek beszerzése

Ez nem lesz gond.A bányagépek semmivel nem kevésbé igénybevett gépek.De a Pátriában is egy kamionmotor van.Ilyenkor modositanak az olajrendszeren,hogy ne legyen probléma az extrém döntés,és az üzemanyag rendszert,hogy ne legyen naftaminőségre érzékeny.

Váltók viszonylag könnyen hozzá igazithatók a motorkaraszterikához.Súlyhoz is.

Ez se gond.PzH-t is úgy tervezték,hogy lépést tudjon tartani a Leoval,csak nem mellette az első vonalban-bár egy előrevetett osztagban az is előfordulhat.De követelmény volt a lövegnél is a Leo követhetősége.

Hidropneumatikus rugozása különben a Leonak sincs,torzios.Ha jol van méretezve,nem lesz baj azzal se.
Lynx párti vagyok,de ez a rajzasztalrol vétel különben szerintem is nagyon kockázatos

A motor kiváló, szerintem még tartósabb is lesz, mint egy harcjármű motor. A kenőrendszere viszont nem lesz olyan, mint egy száraz-karteresnek. Viszont iszonyat a mérete és a tömege, ez egyértelmű hátránya a Lynxnek a Pumával szemben (azt hiszem, kb. 1,3 tonna a különbség és sokkal nagyobb hely, pár hete írtuk itt.)

A váltónak is vannak korlátai, igazából bizonyos tömeghatáron túl (45 tonna) nem igen lehet élettartam csökkenés nélkül variálni. Ezt is mondtuk, de ez mindkét járműnek gondja. Az igaz, hogy a Puma kisebb mérete miatt kevésbé lehet ebből gondja, de ott legalább foglalkoznak a súlycsökkentéssel, a Lynxnél erről nem hallani.

Más ha csak követnie kell, és más, ha vele együtt, egy harcrendben, egy sebességgel kell haladnia. A talajnyomás lehet az, ami rontja majd a mozgásjellemzőket, ha valóban 50 tonnára nő a tömege. Ez azt jelent, hogy 10 %.-al nő a talajnyomása, hisz a lánctalpa nem lehet szélesebb. Itt majd érdemes lesz megnézni a pontos méreteket a két típus összehasonlításához, de majd csak már a végleges változat megjelenésekor, mert azért még lehet változása a jármű kialakításában. (Én reménykedek is benn, hogy sok apró hibát kijavítanak, hozzáigazítanak a Puma jellemzőihez, most már pénz is lesz rá, a mi előlegünkből).
A méretezés a torziós rugókra és a hozzájuk hangolt lengéscsillapítókra vonatkozhat. Ha nő a tömeg, illik a futóművet ahhoz hangolni. Emiatt is fontos, hogy 44 vagy 50 tonna lesz az IFV változat.

A rajzasztalról vásárlást én is nagyon nagy butaságnak tartom (ez a legnagyobb problémám a Lynx-el), az ausztrálok is inkább fizetnek külön prototípusokért, de nem kockáztatnak 2 Mrd EUR-t. Ha bukta van nézegethetünk, meg pereskedhetünk a pénzünkért.
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi
Ez nem lesz gond.A bányagépek semmivel nem kevésbé igénybevett gépek.De a Pátriában is egy kamionmotor van.Ilyenkor modositanak az olajrendszeren,hogy ne legyen probléma az extrém döntés,és az üzemanyag rendszert,hogy ne legyen naftaminőségre érzékeny.

Váltók viszonylag könnyen hozzá igazithatók a motorkaraszterikához.Súlyhoz is.

Ez se gond.PzH-t is úgy tervezték,hogy lépést tudjon tartani a Leoval,csak nem mellette az első vonalban-bár egy előrevetett osztagban az is előfordulhat.De követelmény volt a lövegnél is a Leo követhetősége.

Hidropneumatikus rugozása különben a Leonak sincs,torzios.Ha jol van méretezve,nem lesz baj azzal se.
Lynx párti vagyok,de ez a rajzasztalrol vétel különben szerintem is nagyon kockázatos

Szerintem nem érted a probléma lényegét.

A liebherr motornak nem az élettartama miatt aggódok...
az a motor jóval nagyobb méretű, mint az MTU...emiatt nyilván az egész nyomaték karakterisztikája is tök más...persze nyilván össze lehet hozni valahogy (és ezt most kétszer aláhúzva a végeredményre értem) a Renk váltóval...de ez messze nem úgy megy, hogy fogom leveszem a váltót és a motort a polcról és összeszerelem...
A másik probléma, hogy egy bányadömper hogyan működik? kell neki az elinduláskor egy bazi nagy nyomaték, hogy meg tudjon moccanni, utána viszont nagyjából egyenletes sebességgel végigmegy a külszíni fejtésen...azért ettől egy IFV működési karakterisztikája némileg eltér...gyanítom, hogy ezek a bazi nagy bányagépek motorjai nem nagyon mennek 1500-2000-es fordulat fölé...ezzel szemben a leo2 motorjának 2600-nál a Pumá-énak meg 3000-nél van a teljesítmény csúcsa

és nyilván nem véletlen, hogy a váltót 45 tonnáig ajánlja a Renk...én nem szívesen raknám be egy 50 tonnás cuccba...és az a baj, hogy ha a mi Liebherr motoros/emberes tornyos Lynx-ünk valahogy beleférne a 45 tonnába, akkor meg a védettsége miatt aggódnék komolyan...

a futóműnél sem az a lényeg, hogy torziós vagy hidros...hanem hogy a Pzh-t nem arra tervezték, hogy a Leo-val együtt menetben csapassa...

a másik meg, hogy lehet, hogy rossza a szemmértékem, de a Línx lánctalpai valahogy vékonyabbnak tűnnek, mint a Pumáé...nagyon kíváncsi lennék a 2 gép talajnyomására (főleg ha a Lynx 50 tonna lesz)
 
Szerintem nem érted a probléma lényegét.

A liebherr motornak nem az élettartama miatt aggódok...
az a motor jóval nagyobb méretű, mint az MTU...emiatt nyilván az egész nyomaték karakterisztikája is tök más...persze nyilván össze lehet hozni valahogy (és ezt most kétszer aláhúzva a végeredményre értem) a Renk váltóval...de ez messze nem úgy megy, hogy fogom leveszem a váltót és a motort a polcról és összeszerelem...
A másik probléma, hogy egy bányadömper hogyan működik? kell neki az elinduláskor egy bazi nagy nyomaték, hogy meg tudjon moccanni, utána viszont nagyjából egyenletes sebességgel végigmegy a külszíni fejtésen...azért ettől egy IFV működési karakterisztikája némileg eltér...gyanítom, hogy ezek a bazi nagy bányagépek motorjai nem nagyon mennek 1500-2000-es fordulat fölé...ezzel szemben a leo2 motorjának 2600-nál a Pumá-énak meg 3000-nél van a teljesítmény csúcsa

és nyilván nem véletlen, hogy a váltót 45 tonnáig ajánlja a Renk...én nem szívesen raknám be egy 50 tonnás cuccba...és az a baj, hogy ha a mi Liebherr motoros/emberes tornyos Lynx-ünk valahogy beleférne a 45 tonnába, akkor meg a védettsége miatt aggódnék komolyan...

a futóműnél sem az a lényeg, hogy torziós vagy hidros...hanem hogy a Pzh-t nem arra tervezték, hogy a Leo-val együtt menetben csapassa...

a másik meg, hogy lehet, hogy rossza a szemmértékem, de a Línx lánctalpai valahogy vékonyabbnak tűnnek, mint a Pumáé...nagyon kíváncsi lennék a 2 gép talajnyomására (főleg ha a Lynx 50 tonna lesz)
A lynx valamivel hosszabb is. Tehat a talajmyomas szempontjabol a lanc szellessege onmagaba nem elegendo tenyezo. Valto. Nem tudjuk meg mi kerul bele. Motor futomu. Gomdolom a nemet mernokok matekoztak tervezeskor. Azertt nem olyan slendrianak hogy ilyen alapveto sza!itasokat kihadjanak.
 
A lynx valamivel hosszabb is. Tehat a talajmyomas szempontjabol a lanc szellessege onmagaba nem elegendo tenyezo. Valto. Nem tudjuk meg mi kerul bele. Motor futomu. Gomdolom a nemet mernokok matekoztak tervezeskor. Azertt nem olyan slendrianak hogy ilyen alapveto sza!itasokat kihadjanak.

Volt itt már többször belinkelve az a (gondolom valami preziből kiszedett) slide (most nem fogom előkeresni), amin ezek a dolgok konkrétan le voltak írva...
aztán tudod, ha a cég jövője a cél, és k*rva gyorsan kell valami piacképes terméket deliverelni, akkor bizony ilyen slendriánságok sokszor becsúsznak...
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi
Szerintem nem érted a probléma lényegét.

A liebherr motornak nem az élettartama miatt aggódok...
az a motor jóval nagyobb méretű, mint az MTU...emiatt nyilván az egész nyomaték karakterisztikája is tök más...persze nyilván össze lehet hozni valahogy (és ezt most kétszer aláhúzva a végeredményre értem) a Renk váltóval...de ez messze nem úgy megy, hogy fogom leveszem a váltót és a motort a polcról és összeszerelem...
A másik probléma, hogy egy bányadömper hogyan működik? kell neki az elinduláskor egy bazi nagy nyomaték, hogy meg tudjon moccanni, utána viszont nagyjából egyenletes sebességgel végigmegy a külszíni fejtésen...azért ettől egy IFV működési karakterisztikája némileg eltér...gyanítom, hogy ezek a bazi nagy bányagépek motorjai nem nagyon mennek 1500-2000-es fordulat fölé...ezzel szemben a leo2 motorjának 2600-nál a Pumá-énak meg 3000-nél van a teljesítmény csúcsa

és nyilván nem véletlen, hogy a váltót 45 tonnáig ajánlja a Renk...én nem szívesen raknám be egy 50 tonnás cuccba...és az a baj, hogy ha a mi Liebherr motoros/emberes tornyos Lynx-ünk valahogy beleférne a 45 tonnába, akkor meg a védettsége miatt aggódnék komolyan...

a futóműnél sem az a lényeg, hogy torziós vagy hidros...hanem hogy a Pzh-t nem arra tervezték, hogy a Leo-val együtt menetben csapassa...

a másik meg, hogy lehet, hogy rossza a szemmértékem, de a Línx lánctalpai valahogy vékonyabbnak tűnnek, mint a Pumáé...nagyon kíváncsi lennék a 2 gép talajnyomására (főleg ha a Lynx 50 tonna lesz)
A motor miatt nem agódnék,az egy tartós darab lesz,és bőven van benne tartalék.Ennek ára a súly.
Váltó sem olyan nagy probléma.Technikailag.Mert a hozzá illesztett változat kifejlesztése persze pénzbe kerűl.
De,a PzH-t arra tervezték,hogy követni tudja,de ha kell,együtt is csapasson a Leoval.Utóbbi a hadrendi szerepe miatt ritka,de kifejlesztésekor kritérium volt.
De a súly,az manapság valami eszementűl elszállt mindenütt.Hol lesz majd a vége?
Nincs még kész a Lynx.Tetszik a koncepció,de megvártam volna a rendeléssel amig bizonyit.Külön-külön a részek nem aggasztanak-dehogy hogy is fog egészként működni,azt majd meglátjuk.
Szerintem jol,de nem azonnal.Szerintem idő kell,hogy összerázódjanak a részek,és kijavitsák a gyerekbetegségeket.Korai az a 2023as sorozatgyártás.
 
Volt itt már többször belinkelve az a (gondolom valami preziből kiszedett) slide (most nem fogom előkeresni), amin ezek a dolgok konkrétan le voltak írva...
aztán tudod, ha a cég jövője a cél, és k*rva gyorsan kell valami piacképes terméket deliverelni, akkor bizony ilyen slendriánságok sokszor becsúsznak...
Szerintem sledriansag a pumanal volt. Tudom mire akarsz kilyukadni egyebkent. De nem a puma bizonyitottan elcseszett konstrutcio a lynx hiamyossagait meg cdak feltetelezed /ami egyaltalan nem biztos mert szerintem nem renk valtoval fog keszulni a mienk./ az hogy a cseheknek azzal ajanljak.
Mert ugye nallunk az allison mellett a ZF is jatszik /ami pont a motorgyartoval all kapcsolatban./
 
Szerintem sledriansag a pumanal volt. Tudom mire akarsz kilyukadni egyebkent. De nem a puma bizonyitottan elcseszett konstrutcio a lynx hiamyossagait meg cdak feltetelezed /ami egyaltalan nem biztos mert szerintem nem renk valtoval fog keszulni a mienk./ az hogy a cseheknek azzal ajanljak.
Mert ugye nallunk az allison mellett a ZF is jatszik /ami pont a motorgyartoval all kapcsolatban./

Aztán a Pumánál mi is volt a slendriánság? Az egy sokkal-sokkal átgondoltabb eszköznek tűnik...hozzá tartozik, hogy azt a BW saját magának fejlesztette a saját igényei alapján...
és mire alapozod, hogy nem Renk váltóval fog készülni, amikor maga az RM állítja ezt? Meg ha megnézed, lánctalpas harcjárműhöz váltót a németeknél a Renk szokott készíteni (az van a leo-ban, pzh-ban és a Puma-ban is)
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
Aztán a Pumánál mi is volt a slendriánság? Az egy sokkal-sokkal átgondoltabb eszköznek tűnik...hozzá tartozik, hogy azt a BW saját magának fejlesztette a saját igényei alapján...
és mire alapozod, hogy nem Renk váltóval fog készülni, amikor maga az RM állítja ezt? Meg ha megnézed, lánctalpas harcjárműhöz váltót a németeknél a Renk szokott készíteni (az van a leo-ban, pzh-ban és a Puma-ban is)
A puma hasznalhatatlan szinte olyan szukre lett tervezve. Az a slendriansag hogy egy famakettet nem voltak kepesek kesziteni a mernokok es belecsucsulni... Nagyon nagyot akartak alkotni nem jott ossze nekik... /sehol se fogjak nemetorszagon kivul rendszeresiteni akarhol inditjak felmagasztaljak majd kiesik../
 
ne haragudj, de a Puma sehol nem esett ki, ahol indult...magukat a tendereket törölték! nagy különbség!
Vegeredmeny ugyan az lassan mar megjon az elso updatje es meg mindig nem sikerult elpasszolni meg arabus olajban uszkalok foldjere se...most persze megy a marketing. De par evet visszaolvasva kb a rendszeresitesre nagyon nem tetszett a katonaknak... /komolyan./ majd a hadseregnek sem tetszett ugyvolt vissza is mondjak csak a lynx nem volt kessz.., meg a kozelmultban is fel fel reppent hogy lehet az ujabb csomag lynx lessz csak akkor az eddigi pumak lettek volna az ablakon kidobva.
Az uzemeltetes meg horror a nemeteknek nem megy.., /azt szoktatok felhozni mert a nemeteknek nincs ra penz./ mintha a nemetek lennenek a csoro rokon mi a milliomos nagybacsi... Nekunk se lenne ra robb penzunk elarulom :D
 
Vegeredmeny ugyan az lassan mar megjon az elso updatje es meg mindig nem sikerult elpasszolni meg arabus olajban uszkalok foldjere se...most persze megy a marketing. De par evet visszaolvasva kb a rendszeresitesre nagyon nem tetszett a katonaknak... /komolyan./ majd a hadseregnek sem tetszett ugyvolt vissza is mondjak csak a lynx nem volt kessz.., meg a kozelmultban is fel fel reppent hogy lehet az ujabb csomag lynx lessz csak akkor az eddigi pumak lettek volna az ablakon kidobva.

erről az érvelésről kicsit az a vicc jut az eszembe, amikor az indiánok vágják a fát...
 
erről az érvelésről kicsit az a vicc jut az eszembe, amikor az indiánok vágják a fát...
Lehet. Csak ezek tenyek. Aki az elejetol vegigkoveti a puma esemenyeit es nem felejti el amit mar olvasott az nem megvezetheto. /tudom mert a puma nekem nagyon tetszett nagyon szep kis vasnak lattam es sajnaltam./ megragadt a marketing duma onnettol kezdve hatastalan volt ram. /meg a desszant magassagat is le akartak korlatozni 165 be !!!/ nezz utanna
 
Lehet. Csak ezek tenyek. Aki az elejetol vegigkoveti a puma esemenyeit es nem felejti el amit mar olvasott az nem megvezetheto. /tudom mert a puma nekem nagyon tetszett nagyon szep kis vasnak lattam es sajnaltam./ megragadt a marketing duma onnettol kezdve hatastalan volt ram. /meg a desszant magassagat is le akartak korlatozni 165 be !!!/ nezz utanna

Ne haragudj de ez egy marhaság...a desszant magassága 184 cm-ben van lekorlátozva...amibe a BW gyalogság 86%-ka belefér. Viszont a crew magasságra valami 192 cm a korlát, amibe csak a BW állomány 2%-a nem fér bele

egyébként a cseh tender kapcsán (mármint az eredeti tender, amin indult még a Puma) volt egy interjú, már nem emlékszem milyen rangban lévő BW vezetővel. És nyilván előjött ez a kérdés. azt nyilatkozta, hogy megvalósítható (és 1. körben ők is ezt fogják tenni), hogy az üléseket pár cm-el lejjebb lehet rakni...

http://dipbt.bundestag.de/dip21/btd/19/067/1906770.pdf
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
System Panzergrenadier

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Na ezt szépen pattintsd át a fejlesztős topicba is, mivel ezekkel a dolgokkal mi is fogunk rendelkezni a PUMA-tól függetlenül! :cool:
Nem véletlenül ez egy RM videó.
 
Nem nagyon van 42 tonnás újgenerációs IFV...

Na ne...
Lassan csak ilyen lesz mindegyikhez. Még a Pumához is.
cwnsvhupoed51.jpg


CV-90_Mk_IV_IFV_tracked_armored_Infantry_Fighting_Vehicle_BAE_Systems_British_United_Kingdom_defense_industry_925_001.jpg


4MjXMH6.jpg


0%2B%25281%2529.jpg


maxresdefault.jpg
 
A lassan az nem jelenleg.Olvas vissza jelenleg 42 tonna teherbírású a legerősebb gumilánctalp.
Ne mond. Kettő nehezebb van, Lynx és Puma. Utobbihoz akarnak. Egyénlént a gumihevederrel gyorsabb es gazdaságosabb lesz a lánctalp, javul a pozicíója a kerékkel szemben. Úgyhogy szurkolj neki, hogy beválljon.
 
Ne mond. Kettő nehezebb van, Lynx és Puma. Utobbihoz akarnak. Egyénlént a gumihevederrel gyorsabb es gazdaságosabb lesz a lánctalp, javul a pozicíója a kerékkel szemben. Úgyhogy szurkolj neki, hogy beválljon.

Igen akarnak de jelenleg nincs,így a semmivel érvelsz.Egyszer persze lesz,majd akkor visszatérhetűnk rá.