[HUN] Lánctalpas gyalogsági harcjárművek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 254
5 192
113
Bocsi, de mese délután helyet az érdekelne, hogy mi fog készülni a Lynx után? Mire van terv vagy szerződés?
Jah, nem tudjátok. :rolleyes:

A másik meg az, hogy ez egyenlőre egy összeszerelő üzem. Ennek is vannak "mélységei", de ha gyárat akarsz látni, nézd meg a Kurganos videót a BMP-s topikban. Az gyár. Az acél bugától a kész termékig szinte minden ott készül. ;)
Ez egy összeszerelő üzem. Az sem rossz, csak nem gyár.

Másnak semmilye nincsen nemhogy gyára.... itt szinte bármilyen RM termek készülhet ezentúl, hallgatlak a CV gyárban milyen termék fog készülni ha kész a CV90??? Jah semmilyen??? Na azt hívják pazarlasnak.... azért egy RMet ne hasonlitsunk már össze a Hannglunds-al.... ebben van potenciál!! Van benne kockázat is nyilvánvalóan, de a lehetőségek is benne vannak és aki ezt tagadja az homár! :)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
Másnak semmilyen nincsen nemhogy gyára.... itt szinte másmilyen RM termek készülhet ezentúl, hallgatlak a CV gyárban milyen termék fog készülni ha kész a CV90??? Jah semmilyen??? Na azt hívják pazarlasnak.... azért egy RMet ne hasonlitsunk már össze a Hannglunds-al.... ebben van potenciál!! Van benne kockázat is nyilvánvalóan, de a lehetőségek is benne vannak és aki ezt tagadja az homár! :)

Magyarán te sem tudod mi lesz a Lynx után, csak reménykedtek. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 734
113
Valóban?Képesek lennétek kifejleszteni egy PSZH-t?Egy Csepel D588ast?Lópikulát.
Egyes alkatrészek gyártástechnikai fejlesztése van csak nálunk,autóipari vertikum mértékkel marginális
Nem ezt írtad. Unblock, hogy nincs.
A multi feldarabolja a feladatokat. De a ProTart is kifejlesztette vki itthon.
Akiknek a dolguk, azok itthon képesek lennének rá. Ha nem is PSZHt, mert hadiipari tapasztalatuk nincs. De abba is bele lehet jönni, szolnánk Palkovicsnak.
 
  • Vicces
Reactions: Negan

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 254
5 192
113
Magyarán te sem tudod mi lesz a Lynx után, csak reménykedtek. ;)

Én nem reménykedek én pont lesz@rom Ti remegtek ezen hogy mennyire szar uzlet így meg úgy és hogy a CV90 is adta volna mindezt... én pont arra próbálok rávilagitani hogy mint minden üzleti vállalkozás kockázatos, de az RM jövőjét tekintve erre tenném a forintomat és nem másra.... mert egyedül ebben van olyan lehetséges jövőkép hogy hosszútávon jól járhatunk egy ilyen gyárral.... csak ezt semmi önkritikával megáldva nem látjátok be.... béke veled :)
 
  • Tetszik
Reactions: Giskard

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 429
113
Szokásos helyzet.Vagyunk egyketten,kik kritikai észrevételeket teszünk.Okkal.
Van a propioptimista brigád,akik meg ezt elég rosszul viselik,és egy részük rögvest bunkó személyeskedésbe kezd.....Vitakultúra,no az.......hiánycik.
Modern gép a Lynx?Igen.Megfelel a várható kihivásoknak?Nem.Legalábbis a mi változatunk nem.
Helyi gyártás a Lynx?EU szabályozása szerint nem,csak helyi összeszerelés.Helyi fejlesztés.Egyértelműen nem.
Rá lehetne e fűzni egy helyi ipari fejlesztési programot a Zplanra?Persze.Kézifegyver gyártás esetén ez is történik.Ott úgy néz ki,hogy végig megy a módszertan.Kezdődött helyi összeszereléssel,folytatódott helyi gyártással (igen,csőgyártási kapacitás beszerzése ebben kulcskérdés volt).Most jelenleg a kiépült gyártókapacitáshoz a fejlesztési bázis csatlakozott,a Gesteman fejlesztés képében.Hogy sikeres lesz e a dolog,az majd kiderűl.De bármennyire meglepi egyeseket,én személy szerint azt szeretném,hogy sikeres legyen.
Komolyabb eszközök esetén az a probléma,hogy sokkal komolyabb ipari háttérkapacitás,fejlesztési bázis kell hozzá.Nézzünk szembe a ténnyel,hogy ez nekünk nincs meg.Volt ilyen kapacitásunk,de megszünt.Újra lehet e épiteni?Igen,újra lehet épiteni.De elöbb talán tisztázni kéne,hogy mi jelent hazai fejlesztő-gyártó kapascitás kiépitését?Személyes véleményem szerint az RM Hungary nem jelent ilyet.Kihelyezett gyártás-összeszerelést jelent,a fejlesztési kapacitás és a magas technológiájú részelemek gyártása nem kerül hozzánk.
És ha valaki ezt a meglátásomat tényszerű és logikus érveléssel megcáfolja,bödös bumkó személyeskedés nélkül,azt szivesen olvasnám.....
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
909
1 872
93
Komolyabb eszközök esetén az a probléma,hogy sokkal komolyabb ipari háttérkapacitás,fejlesztési bázis kell hozzá.Nézzünk szembe a ténnyel,hogy ez nekünk nincs meg.Volt ilyen kapacitásunk,de megszünt.Újra lehet e épiteni?Igen,újra lehet épiteni.De elöbb talán tisztázni kéne,hogy mi jelent hazai fejlesztő-gyártó kapascitás kiépitését?Személyes véleményem szerint az RM Hungary nem jelent ilyet.Kihelyezett gyártás-összeszerelést jelent,a fejlesztési kapacitás és a magas technológiájú részelemek gyártása nem kerül hozzánk.
- Ezzel teljesen egyet is tudok érteni! Na de honnan tudjuk hogy az országban nincs ilyen lehetőség?
Honnan tudjuk hogy nincs-e fiatal vállalkozói társaság, kisebb üzem akik vállalnának-e bedolgozásokat, fejlesztéseket? Mint a magyar kézifegyver! Pontosan ezekre volna szükségünk!

- Az hogy hozunk egy összeszerelő üzemet, az is rendben van, mivel azzal is fejlődik a munkásréteg gondolkodása s az azokat kiszolgáló üzemmérnök társadalom. Ám abból nem lesz tervező asztalon Magyar új gép, amit ugye piacra tudnánk dobni! Mivel ez a lényeg. Export!
Ahhoz tervező mérnökökre lenne szükség! Vezető tapasztaltakra s ötletekben gazdag, bőséges fiatalokra! Akik majd idővel lehiggadva értelmes ötletekkel a társadalom tagjai lesznek.
Ám ameddig nincs ez a réteg meg addig csak összeszerelő üzemeink lesznek! Benne a dolgozókat akiket csak kihasználnak s aprót fizetnek.

- Itt jelentkezik az a tény hogy a tervező mérnökeinket nyugatra csábítják, jó kereseti lehetőséggel már az iskolapadokból. Nincsenek üzemeink akik szerződéskötéssel iskoláztatnának be fiatalokat középiskolákba, főiskolákra, egyetemekre s a fiatal tervezőmérnökként végzett ifjú a beiskoláztatott cégnél hasznosíthatná tudását. Azaz az oktatását a cég fizette s cégnél fel tud mutatni gyakorlati időt! A cég is jól járna ha megfelelő termék, gép, eszközök kerülnének ki az újdonsült fiatal mérnökök tervasztaláról. Ehhez az kell hogy a cégek már a középiskolákban jelen legyenek valamilyen támogató formában hogy tudjanak tájékozódni érdemben a gyerekek érdeklődési körélöl, tudásáról. Egy társadalmat csak iskolákon keresztül lehet felemelni, illetve a mélybe taszítani. Nem kell ide csak hülye gyerek, akit kilehet használni, Jeligével. Most ez a folyamat indult el. Ha fizet a szülő tanulhat a gyereke. Ha nincs pénze a szülőnek, írni se fog tudni a gyerek! Legfeljebb lottózik a gyerek, húzza az X-t.

Szóval itt nagymértékben magyar vállalkozói réteg kellene, akit a kormányunk támogat! Akár géppark vásárlásával. Akik dolgozókat tudnának alkalmazni! A magyar vállalkozóknak kellene X évig adómentességet adni hogy tudjon profitot termelni, azért hogy a munkásait tudja fizetni. Természetesen pld. 4 év után kezdi az adókat, stb.. fizetni! Na de nem engedném meg a cégátmentéseket, pld. családon belül, újrakezdés stb. Aki befuccsolt 10év pihenő!
- Ezért megnézném s kikérdezném a vállalkozásáról, hogyan képzeli. Nincs sutyi-mutyi.

Bocsi kicsit hosszúra sikeredet! :cool:
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 429
113
Lager vagy Pilsner? :cool:
Látom,szinvonalad a régi....
Jó,akkor tegyük fel,hogy az itt folyton vizionált ukrán-magyar fegyveres konfliktus bekövetkezik.Ha már mese,akkor azt is tegyük fel,hogy az ukránoknál tényleg megindul a CV90Mk4 gyártás és rendszeresités.
LynxHu vs CV90Mk4
Mobilitás-viking előny.Jobb súly/lóerő arány,nagyobb hatótávolság,kisebb súly
Tűzerő-viking előny.Lynx főfegyverétől a CV90 frontbol védett,forditva viszont a viking 35milis ágyúja képes frontbol a Lynx kilövésére.ATGM tipus és inditásra kész mennyiség ugyan az.
Védettség-Vegyük a Lynxet LvL6 vedettségűnek.Kb egál,mindkét gép LvL6 védettségű,aknavédelmük egyaránt 10kg robbanóerő ellen véd.APSek esetén az RM csempe jobban véd RPG jellegű támadások ellen,a jobb redundancia miatt (ugyanakkor az Iron Fist utántöltése akár harc közben,pillanatnyi szünetben is lehetséges,a Lynxet újrs kell csempézni).Spike jellegű felülről támadó mags beesésű szögű fegyverekkel szemben az Iron Fist véd,az RM csempe csak korlátozottan.TOW2B jellegű magaspályás támadóeszköztöl az Iron Fist véd,az RM csempe nem.FVP támadódronok ellen az Iron Fist alkalmassá tehető a védelemre,az RM csempe nem.Valamivel kisebb mérete is a CV90 előnye,ebből a szempontbol (álcázás rejtés kicsit könnyebb,kisebb célfelület).Összeségében a rugalmasabb APS rendszer miatt a védettségi előny is a vikingé
Harcelektronika-Kb ugyan az a szinvonal.Nincs köztük értékelhető különbbség.
4ből 3 viking előny,1 egál.....
Ennyi a truváj
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 429
113
Élek a gyanúperrel, hogy ha a lynx ugyanannyi embert szállítva nagyobb, és nehezebb, mint a cv90, akkor az bizony a páncélvédelmének a többletét mutatja. Annál is inkább, mert a fegyverzete a kisebb űrméret miatt vélhetően könnyebb, mint a cv-é.
Nem.Nagyobb felület több páncélsúlyt jelent.Azonos méret esetén utalna a nagyobb súly erősebb páncélzatra.
 

Vipera kapitány

Well-Known Member
2021. május 11.
950
8 250
93
Vannak részterületek,ahol van hazai fejlesztő kapacitás.Hogy a Rábával érzékeltessem,továbbra is van és europai szinten is releváns a Rába futómű fejlesztés és gyáertás.Ugyanakkor a Rába ma már képtelen lenne tehergépjármű fejlesztésre és gyártásra.Ahogy Győrőtt is van jelentős fejlesztési kapacitás,de maga a motorfejlesztés központja nem ott van.Vannak örvendetes hazai fejlesztési tevékenységek.De sajnos ez összgazdaságilag nem jelent kiemelkedő tételt,és nem tesz minket alkalmassá nagy volumenű önálló fejlesztésekre.
Fikusz gazdaságpolitika bevalottan az összeszerelő,szándékosan alacsony bérű droid iparra épül.
Ráadásul az ebből való kitörés alapfeltételét,a magas szintű közoktatást leszarják.
Igy aztán a mags hozzáadaott értékű fejlesztő tevékenység nemeztgazdasági szinten nem jelentős,sajnos.
spec én gyakran emlegetem,hogy jó lenne kimenteni Dél Afrikábol a száminkra releváns félbehagyott,és egyébbként nagyon innovativ fejlesztéseket (mint a németek 44ben,mindent is fejlesztettek).Ezek a fejlesztések ráadásul egy meglepően korlátozott ipari kapacitású ország lehetőségei szerint lettek fejlesztve (valójában Dél Afrika ipari fejlettsége 1980ban semmivel nem volt jobb a miénknél).Izraeli,koreai,taiwani segitséget igénybe véve ezekt a fejlesztéseket nem volna nehéz befejezni,és közben kinevelni a saját fejlesztői gárdánkat,kapacitásunkat (különben a búrok ugyan igy csinálták.)
Zplan szerintem viszont nem egy Győri Program,hanem inkább az összeszerelő gazdaságpolitika kiterjesztése a hadiipari szegmensre.És ahogy a civil iparban,ebben a szegmensben is vannak ugyan ide települő fejlesztési kapacitások is,de ugyanúgy kisebbségi részt képeznek az alapvetően droidipari struktúrában.
Én értem a mondanivalód lényegét! Annak ellenére, hogy számos dologban nem értünk egyet. Elég rendszerkritikus és félreérthető, hogy "magyarellenes billogot" jelzőt adhassunk rá, de ebben mivel én az autoipart eléggé ismerem (szerintem te is láttál pár dolgot ezen a területen ) látszik, hogy sajnos kiölték belőlünk magyarokból azt a fajta nacionalitást (nem az ősmagyarozásra értem), amely a termelt előállított dolgokra vonatkozik. Mint pl. a svájciak...de nem kell Svájcig sem mennünk A német bezzeg jól gyártatja le és megveszi az Audit BMW-t a cseh bezzeg jól gyártatja le és megveszi a Skodát a "bezzeg Román" bezzeg megveszi a Daciat...a belorusz az MTZ-t az orosz a Ladát stb. Csak mi kurvultunk el a termelői ipari szegmensben. Nem azt mondom, hogy "Uhh minden szar és gagyi ami magyar!" hanem, hogy egyszerűen nem tanultuk meg és tudjuk (még) jól csinálni a rendszerváltás óta. Pont olyan a magyar ipar mint a foci...most van egy csomó új stadion meg pénz meg Szoboszlai aki próbál kitörni (pl. Lynx gyár) de előtte mikor volt olyan focink (fejlesztés gyártás) amiben nagyot mentünk?? Egy-két megvillanáson kívül Puskásig visszamehetünk...és az iparban is így van. Volt egy-két jó mérnöki megoldás a Ganznál meg a Rábával Ikarus-szal kb. 50 éve, de azon kívül a '30-as évekig semmi. Aztán mondogathatjuk a Puskas nevét, de úgy csinálni és jól csinálni és tenni érte (fejleszteni és velső piacon megvenni a hazai terméket) még nem megy. Még!...írom, hogy még...egyelőre...a Puskás országa vagyunk a fotel-focista meg üres szavaké. Már talán elindult valami a "hazai" iparban és hadiiparban, hogy ezen változtathassunk.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
13 949
113
Élek a gyanúperrel, hogy ha a lynx ugyanannyi embert szállítva nagyobb, és nehezebb, mint a cv90, akkor az bizony a páncélvédelmének a többletét mutatja. Annál is inkább, mert a fegyverzete a kisebb űrméret miatt vélhetően könnyebb, mint a cv-é.
A fegyverzete szerintem ugyanaz, de persze. Ráadásul sokkal modernebb is a Lynx gyakorlatilag mindenben, a svédek az Mk4 után várhatóan szintén ujratervezik az egész kócerájt, mert elmentek a falig ezzel a 25-30 éves designnal. No meg nincs is Mk4, csak lesz, ráadásul a cseheknél már $5B (!!!) körül jár a teljes számla, ami 2.5x a magyar Lynx programnak, és ez ráadásul már itt van. :)
De ne zavard össze logikával a sokadik lagert, az még sosem működött. ;)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 429
113
Ha van egy anyagod,ami mondjuk 10mm vastagságnál 1mázsa/négyzetméter,akkor 1 tonnás anyagod 10négyzetméter.Ha egy ugyanilyen anyagbol lévő lemez súlya 12mázsa,akkor vagy 2mm-rel vastagabb,vagy 2 négyzetméterrel nagyobb.
No,ez a logika,nem egy diszidens kamarillabunkóskodása.
Lynx felülete nagyobb,mint a CV90é.Igy önmagában a nagyobb súly értéke nem jelent automatikusan erősebb páncélzatot.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
Nem.Nagyobb felület több páncélsúlyt jelent.Azonos méret esetén utalna a nagyobb súly erősebb páncélzatra.

Sokat elmond kammról is , hogy erre az evidenciára röhögős fejet rakott....

A védendő felület/súly arány a harcjármű tervezés egyik alapja. Minél kisebb a küzdőtér, annál kisebb súly mellet lehet jobban páncélozni.
Azt a páncélvédelmet amit a T-64-es tudott 38 tonnával, azt a Chieftain csak megközelítette 55 tonnás súllyal.
Az ok egyszerű. A T-64 sokkal kisebb volt.

A CV90-hez képest a Lynx kb. 1 méterrel hosszabb, fél méterrel magasabb (főleg a teknőnél) és szélesebb vagy 0.3 méterrel.
A Lynx 42 tonna ha jól emlékszem, a CV90MKIV meg 30 tonna.
Mind kettő Level VI-os védelmű, akkor vajon hová lett beépítve a +12 tonna? :rolleyes:
Ugye ugye.... a T-64 meg a Chieftain esete ;)

A másik mondóka meg a Lynxet könnyebb fejleszteni. Hát páncélzat terén biztosan nem, mert a nagy felület miatt minden plusz páncélnak óriási a tömege!
1 köbméter acél 7850 kg. Egy 10 nm-es, 10 centi vastag felületnek ennyi a súlya.
Csak egyszerű közelítő példával.
Ha a Lynx teknőjének az oldala 2X8 méteres felület, akkor az 16 nm oldalanként, ami összesen 32 nm.
Így 3 cm vastag acél oldalfalak esetén (1 köbméter) 7850 kg-os súlyról beszélünk!
Ha a CV90 teknőjének az oldala 1.5X7 méteres felület, akkor az 10,5 nm oldalanként, ami összesen 21 nm.
Így majdnem 5 cm vastag acél oldalfal esetén van 1 köbméter, vagyis 7850 kg-nyi acél fölhasználva. :rolleyes:

Remélem így már mindenkinek érthető az, amiről Negan beszélt.
Meg az, hogy nekem mi a bajom a guruló panelház koncepcióval.
Az ilyet később tovább fejleszteni is rohadt nehéz.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 040
14 043
113
Sokat elmond kammról is , hogy erre az evidenciára röhögős fejet rakott....

A védendő felület/súly arány a harcjármű tervezés egyik alapja. Minél kisebb a küzdőtér, annál kisebb súly mellet lehet jobban páncélozni.
Azt a páncélvédelmet amit a T-64-es tudott 38 tonnával, azt a Chieftain csak megközelítette 55 tonnás súllyal.
Az ok egyszerű. A T-64 sokkal kisebb volt.

A CV90-hez képest a Lynx kb. 1 méterrel hosszabb, fél méterrel magasabb (főleg a teknőnél) és szélesebb vagy 0.3 méterrel.
A Lynx 42 tonna ha jól emlékszem, a CV90MKIV meg 30 tonna.
Mind kettő Level VI-os védelmű, akkor vajon hová lett beépítve a +12 tonna? :rolleyes:
Ugye ugye.... a T-64 meg a Chieftain esete ;)

A másik mondóka meg a Lynxet könnyebb fejleszteni. Hát páncélzat terén biztosan nem, mert a nagy felület miatt minden plusz páncélnak óriási a tömege!
1 köbméter acél 7850 kg. Egy 10 nm-es, 10 centi vastag felületnek ennyi a súlya.
Csak egyszerű közelítő példával.
Ha a Lynx teknőjének az oldala 2X8 méteres felület, akkor az 16 nm oldalanként, ami összesen 32 nm.
Így 3 cm vastag acél oldalfalak esetén (1 köbméter) 7850 kg-os súlyról beszélünk!
Ha a CV90 teknőjének az oldala 1.5X7 méteres felület, akkor az 10,5 nm oldalanként, ami összesen 21 nm.
Így majdnem 5 cm vastag acél oldalfal esetén van 1 köbméter, vagyis 7850 kg-nyi acél fölhasználva. :rolleyes:

Remélem így már mindenkinek érthető az, amiről Negan beszélt.
Meg az, hogy nekem mi a bajom a guruló panelház koncepcióval.
Az ilyet később tovább fejleszteni is rohadt nehéz.

Ami véleménnyel még egyik "objektív" hivatásosunk is egyetértett korábban--egy gyenge pillanatában elszólva ezt--, kb ebben a formában: "...jobb kényelmetlenül túlélni, mint beszállni a kényelmes(ebb) koporsóba!" Hmmm...

Lásd az idézett hozzászólás alapvető tényeit!

.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 429
113
Sokat elmond kammról is , hogy erre az evidenciára röhögős fejet rakott....

A védendő felület/súly arány a harcjármű tervezés egyik alapja. Minél kisebb a küzdőtér, annál kisebb súly mellet lehet jobban páncélozni.
Azt a páncélvédelmet amit a T-64-es tudott 38 tonnával, azt a Chieftain csak megközelítette 55 tonnás súllyal.
Az ok egyszerű. A T-64 sokkal kisebb volt.

A CV90-hez képest a Lynx kb. 1 méterrel hosszabb, fél méterrel magasabb (főleg a teknőnél) és szélesebb vagy 0.3 méterrel.
A Lynx 42 tonna ha jól emlékszem, a CV90MKIV meg 30 tonna.
Mind kettő Level VI-os védelmű, akkor vajon hová lett beépítve a +12 tonna? :rolleyes:
Ugye ugye.... a T-64 meg a Chieftain esete ;)

A másik mondóka meg a Lynxet könnyebb fejleszteni. Hát páncélzat terén biztosan nem, mert a nagy felület miatt minden plusz páncélnak óriási a tömege!
1 köbméter acél 7850 kg. Egy 10 nm-es, 10 centi vastag felületnek ennyi a súlya.
Csak egyszerű közelítő példával.
Ha a Lynx teknőjének az oldala 2X8 méteres felület, akkor az 16 nm oldalanként, ami összesen 32 nm.
Így 3 cm vastag acél oldalfalak esetén (1 köbméter) 7850 kg-os súlyról beszélünk!
Ha a CV90 teknőjének az oldala 1.5X7 méteres felület, akkor az 10,5 nm oldalanként, ami összesen 21 nm.
Így majdnem 5 cm vastag acél oldalfal esetén van 1 köbméter, vagyis 7850 kg-nyi acél fölhasználva. :rolleyes:

Remélem így már mindenkinek érthető az, amiről Negan beszélt.
Meg az, hogy nekem mi a bajom a guruló panelház koncepcióval.
Az ilyet később tovább fejleszteni is rohadt nehéz.
45 tonnás súlyadattal is találkoztam már.Fene tudja melyik az igaz.
CV90 30-32 tonnás súlyadatokat irnak.
Ezek gondolom páncélozottsági fokozatok miatti eltérések lehetnek.
Ami egységes mindkét tipusnál a szakirodalom adataiban,az a konstrukciós max tömeg.Lynx 50 tonnás,CV90Mk4 37 tonnás össztömegű lehet.
vagyis a Lynxnél 5-8 tonna lehet a fejlesztési tartalék,CV90nél 5-7 tonna.Csakhogy a Lynx jóval nagyobb felületeű,és a főfegyver fejlesztésésének súlynövelő szükségletét is bele kell szoritani a súlyhatárba.
Igy már talán az is érthető,hogy miért kisebb a LynxHu fejlesztési tartaléka,hiába újabb konstrukció.A fejlesztés mindig súlynövekedéssel jár.A Lynx nagy felülete meg gyorsan megeszi a konstrukció terhelhetőségi tartalékát.
Hogy a LynxUSA változat ezzel hogy fog állni,még nem tiszta.Az infok alapján teljesen ujratervezik az egészet,valószinüleg nagyobb lesz a konstruciós terhelhetősége is,mint a mi változatunknak.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 429
113
37850-et találtam. Gondolom az maximax.
de ez konstrukciós súlyhatár,nem csatatömeg tudtommal.35milis ágyúvel én 30-32 tonnás tömegértékekkel találkoztam,mint aktuális tömeg.50milissel meg 33-35 tonnát irtak (50milisnél a löszerkészlet is nehezebb,bár én akkor is kicsit soknak találom a 2-3 tonnás többletértéket csak ezért)