Sokat elmond kammról is , hogy erre az evidenciára röhögős fejet rakott....
A védendő felület/súly arány a harcjármű tervezés egyik alapja. Minél kisebb a küzdőtér, annál kisebb súly mellet lehet jobban páncélozni.
Azt a páncélvédelmet amit a T-64-es tudott 38 tonnával, azt a Chieftain csak megközelítette 55 tonnás súllyal.
Az ok egyszerű. A T-64 sokkal kisebb volt.
A CV90-hez képest a Lynx kb. 1 méterrel hosszabb, fél méterrel magasabb (főleg a teknőnél) és szélesebb vagy 0.3 méterrel.
A Lynx 42 tonna ha jól emlékszem, a CV90MKIV meg 30 tonna.
Mind kettő Level VI-os védelmű, akkor vajon hová lett beépítve a +12 tonna?
Ugye ugye.... a T-64 meg a Chieftain esete
A másik mondóka meg a Lynxet könnyebb fejleszteni. Hát páncélzat terén biztosan nem, mert a nagy felület miatt minden plusz páncélnak óriási a tömege!
1 köbméter acél 7850 kg. Egy 10 nm-es, 10 centi vastag felületnek ennyi a súlya.
Csak egyszerű
közelítő példával.
Ha a Lynx teknőjének az oldala 2X8 méteres felület, akkor az 16 nm oldalanként, ami összesen 32 nm.
Így 3 cm vastag acél oldalfalak esetén (1 köbméter) 7850 kg-os súlyról beszélünk!
Ha a CV90 teknőjének az oldala 1.5X7 méteres felület, akkor az 10,5 nm oldalanként, ami összesen 21 nm.
Így majdnem 5 cm vastag acél oldalfal esetén van 1 köbméter, vagyis 7850 kg-nyi acél fölhasználva.
Remélem így már mindenkinek érthető az, amiről Negan beszélt.
Meg az, hogy nekem mi a bajom a guruló panelház koncepcióval.
Az ilyet később tovább fejleszteni is rohadt nehéz.