[HUN] Leopard 2

Ha ugy vesszuk jogsival remdelkezo ramdom szemelyt beultetnel egy hkba reggel delre mar kepes lenne tuzeloallasbol kialni majd a bol b be jutni tobb km en keresztul terepen aszfalton bealni biztonsaggal a telephely hangrjaba majd onnan ki es tuzeloallasba alni... Pk val. Ez komoly. Persze ettol nem lessz vezeto de ez a szint felett amugy is a leo kellene amin rutint gyujt./ tehat arra a par ora gyakorlasra per fo nem szukseges masik jarmu egyaltalan nem lenne gzdasagosabb a kikepzes tolle de gyorsabb se./
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
A harckocsi-vezető képzéshez van egy kérdésem:
Lehetséges-e, hogy a vezetőképzés elején ne a Leo2 A4-en gyakoroljanak, hanem vennénk Wiesel 1 kiképzőpáncélost, amelyen költséghatékonyan be tudnák gyakorolni a lánctalpas vezetési technikát, vagy annak legalább az alapjait?

Nos, a harckocsi nem személygépkocsi, amihez ha a jogosítványod megvan, akármilyen kocsin tanultál vezetni, minden személygépkocsi típust vezethetsz. Egy Leopárd harckocsihoz, a kiképzést Leopárd harckocsin kell elvégezni. Vagy arra átképezni. Amennyiben nem így lenne, nem kellene a kiképzéshez A4 harckocsi, hisz ha megérkeznek az A7+ tankok, elég lenne csak átülni beléjük a T-72 kezelőknek és kész. Na, ez nem így működik. Különben lövése nem lesz hozzá senkinek, aki nem azt tanulta meg. Természetesen egy átlag ember meg tuja tanulni a kezelését, de arra kell megtanítani, nem másra. A Gripenre sem ültek csak át menetből a MIG-29 gépek pilótái. Nem ilyen egyszerű ez a történet.
 
Ha ugy vesszuk jogsival remdelkezo ramdom szemelyt beultetnel egy hkba reggel delre mar kepes lenne tuzeloallasbol kialni majd a bol b be jutni tobb km en keresztul terepen aszfalton bealni biztonsaggal a telephely hangrjaba majd onnan ki es tuzeloallasba alni... Pk val. Ez komoly. Persze ettol nem lessz vezeto de ez a szint felett amugy is a leo kellene amin rutint gyujt./ tehat arra a par ora gyakorlasra per fo nem szukseges masik jarmu egyaltalan nem lenne gzdasagosabb a kikepzes tolle de gyorsabb se./

Én is tanultam vezetni a BMP-1-et. Talán több kiképzési nap is erről szólt. De ettől még nem én voltam a vezető, csak megtanították, meg kicsit gyakoroltam. Mint lőni is az ágyújával és a toronygéppuskával, de ettől még nem lettem irányzó. A rpk kiképzés része volt. Azért kell a rutin, és a tudás, ha készség szinten akarsz kezelni egy fegyvert, pláne nehézfegyvert.
 
Én a büdös életben csak autót és katonai jeepet vezettem. Születésnapomra kaptam egy harckocsivezetési kupont a páromtól Tapolcára. Volt ott Tiger replika, T-54 és még sok más. Egyszer régen már feltettem, a videót róla. Nos, én kb 15 perc alatt végeztem a tanulással és repesztettem. Ja voltam katona itt és ...... ott.....
Még egyszer felteszem okulásul..... ha megtalálom
.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
Én a büdös életben csak autót és katonai jeepet vezettem. Születésnapomra kaptam egy harckocsivezetési kupont a páromtól Tapolcára. Volt ott Tiger replika, T-54 és még sok más. Egyszer régen már feltettem, a videót róla. Nos, én kb 15 perc alatt végeztem a tanulással és repesztettem. Ja voltam katona itt és ...... ott.....
Még egyszer felteszem okulásul.....
<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https://www.facebook.com/janos.kiss.735/videos/1790701257610389/&show_text=0&width=560" width="560" height="315" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" allowFullScreen="true"></iframe>

Igen, a BMP vezetésem ,az első nekem is ilyesmi volt. De ettől még nem lettem rutinos BMP vezető. Ennyire nem egyszerű.
 
Face Wagner Péter
Vmiért szöveg nélkül másolja ki.
"Toltokezelo gyakorlas a Leopárd 2es harckocsin. Ez is csak egy része annak a háttérnek, amit - gondolom - beszerzünk a harckocsikkal együtt. Ha nem keverem az emlékeim, lesz szimulátor és olyan jármű amin csak a vezetést lehet gyakorolni. A T-72 esen automata töltő van, ezért a legénység csak három fős. Ez valami koncepcionális dolog lehet az szovjet/orosz és a nyugati katonai gondolkodás között, mert az utóbbiak a mai napig kerülik ezt a megoldást."
Tudtommal a T-72 osztott lőszert tüzel, a Leók pedig nem. Nem lenne könnyű dolga a töltő kezelőnek, ha külön kellene betöltenie a lőszert és a töltetet, pláne, hogy több féle lőszert szoktak bemálházni.
 
Tudtommal a T-72 osztott lőszert tüzel, a Leók pedig nem. Nem lenne könnyű dolga a töltő kezelőnek, ha külön kellene betöltenie a lőszert és a töltetet, pláne, hogy több féle lőszert szoktak bemálházni.

Te tudod legjobban, mint katona, hogy éles helyzetben is készség szinten kezelni egy fegyvert és úgy dolgozni, hogy az életeket mentsen, hatalmas gyakorlást és rutint igényel. Mondhatni vég nélküli gyakorlás kell. Ráadásul soha nem leszel kész, mert mindig újra és újra kell venni mindent.
 
Én a büdös életben csak autót és katonai jeepet vezettem. Születésnapomra kaptam egy harckocsivezetési kupont a páromtól Tapolcára. Volt ott Tiger replika, T-54 és még sok más. Egyszer régen már feltettem, a videót róla. Nos, én kb 15 perc alatt végeztem a tanulással és repesztettem. Ja voltam katona itt és ...... ott.....
Még egyszer felteszem okulásul..... ha megtalálom
.
Én csak hátul ültem a BMP -ben, de amikor megjöttek az új BMP vezetők, és először ültünk be mögéjük, akkor ment az anyázás, meg a "Nem krumplit szállítasz.' -hoz hasonló beszólások. Eléggé bénáztak. Pedig 4 hónapos kiképzés után jöttek. És sokan traktorosok meg hasonlók voltak civilben. Kellett idő amíg beletanultak.
 
Én csak hátul ültem a BMP -ben, de amikor megjöttek az új BMP vezetők, és először ültünk be mögéjük, akkor ment az anyázás, meg a "Nem krumplit szállítasz.' -hoz hasonló beszólások. Eléggé bénáztak. Pedig 4 hónapos kiképzés után jöttek. És sokan traktorosok meg hasonlók voltak civilben. Kellett idő amíg beletanultak.


A BMP nagyon libeg, billeg. Szerintem egy hk azért nem annyira.
Pont pár napja linkelt valaki a cseh tenderről?
Ott is voltak fotók ahol a nagy fékezésben a segge az égnek áll."Majdnem" orrabukik.

Én az első BMPzésemnél pár km után kiszálva sugárban hánytam.:D
Természetesen ott a sofőr az én kedvemért dobálta a gépet a kedves rajom kérésére. :cool:
Bár ezt tagadták. :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll
A BMP nagyon libeg, billeg. Szerintem egy hk azért nem annyira.
Pont pár napja linkelt valaki a cseh tenderről?
Ott is voltak fotók ahol a nagy fékezésben a segge az égnek áll."Majdnem" orrabukik.

Én az első BMPzésemnél pár km után kiszálva sugárban hánytam.:D
Természetesen ott a sofőr az én kedvemért dobálta a gépet a kedves rajom kérésére. :cool:
Bár ezt tagadták. :rolleyes:
Nálunk is volt hogy a sofőr direkt hintáztatta a gépet. Aztán elhangzott néhány fenyegetés, és inkább nem akarták kipróbálni, hogy milyen 7-8 dühös emberrel egy körletben aludni. Nálunk 1 raj 1 körlet volt. A körletek is 11 személyesek voltak. Hányás nálunk akkor volt, amikor először mentünk 2 órát terepen folyamatosan.
 
Én is tanultam vezetni a BMP-1-et. Talán több kiképzési nap is erről szólt. De ettől még nem én voltam a vezető, csak megtanították, meg kicsit gyakoroltam. Mint lőni is az ágyújával és a toronygéppuskával, de ettől még nem lettem irányzó. A rpk kiképzés része volt. Azért kell a rutin, és a tudás, ha készség szinten akarsz kezelni egy fegyvert, pláne nehézfegyvert.
Ihen de en nem is azt irtam.
 
Hm, en csak egy Btr-50 tetejen utaztam. Aki vezette az eloszor vezetett ilyen tipust, viszont Bmp-t es T-72-mar korabban, siman elboldogult vele. Szoval szerintem nem egy orokkevalosag atkepezni valakit egyikrol masikra. Mondjuk azt tuti nem dijaznak ha a leonak megkarcolodna a fenyezese. :)
 
Én a büdös életben csak autót és katonai jeepet vezettem. Születésnapomra kaptam egy harckocsivezetési kupont a páromtól Tapolcára. Volt ott Tiger replika, T-54 és még sok más. Egyszer régen már feltettem, a videót róla. Nos, én kb 15 perc alatt végeztem a tanulással és repesztettem. Ja voltam katona itt és ...... ott.....
Még egyszer felteszem okulásul..... ha megtalálom
.
Azt hiszem ezt én még megfejelem, mert azelőtt ültem be a T-55 vezetőülésébe, hogy a jogsi közelébe kerültem volna, sőt asszem előbb vezettem tankot, mint autót. Bár az is egy UAZ volt :D
 
Hm, en csak egy Btr-50 tetejen utaztam. Aki vezette az eloszor vezetett ilyen tipust, viszont Bmp-t es T-72-mar korabban, siman elboldogult vele. Szoval szerintem nem egy orokkevalosag atkepezni valakit egyikrol masikra. Mondjuk azt tuti nem dijaznak ha a leonak megkarcolodna a fenyezese. :)

Igen, egy személygépkocsi vezetését is valahol elkezdi az ember, az oktató mellett. Átéli az első vezetés élményét. De ettől még nem rutinos gépkocsivezető, éppen csak tanuló vezető. Egy harcjármű vezetése nem annyiból áll, hogy elmagyarázzák hol mi mennyi és indulj el vele, a nyílt terepen. Ettől még nem tud az illető harcalakzatban menni, ott a rádión kapott parancsokat értelmezni és végrehajtani. Nem tud felállni egy vagonra, trélerre, beállni egy tüzelőállásba, stb. Nem ismeri a harcjármű működését, mit miért, hogyan, adott helyzetben. A kiképzés azért tart addig, ameddig, mert annyi kell hozzá. Nem véletlenül vesszük a csak vezetés megtanulására való járműveket.
 
Igen, egy személygépkocsi vezetését is valahol elkezdi az ember, az oktató mellett. Átéli az első vezetés élményét. De ettől még nem rutinos gépkocsivezető, éppen csak tanuló vezető. Egy harcjármű vezetése nem annyiból áll, hogy elmagyarázzák hol mi mennyi és indulj el vele, a nyílt terepen. Ettől még nem tud az illető harcalakzatban menni, ott a rádión kapott parancsokat értelmezni és végrehajtani. Nem tud felállni egy vagonra, trélerre, beállni egy tüzelőállásba, stb. Nem ismeri a harcjármű működését, mit miért, hogyan, adott helyzetben. A kiképzés azért tart addig, ameddig, mert annyi kell hozzá. Nem véletlenül vesszük a csak vezetés megtanulására való járműveket.
Ráadásul ezekből a gépekből nagyon rossz a kilátás. Gyakorlaton volt olyan, hogy a századunk egyik Bmp -jének nekiment egy T-55. Nem egy embert nem vettek észre T-55 -ből, hanem egy 7 méter hosszú Bmp-t. A Bmp -ben pedig a vezetőnek nem volt jobbra periszkópja. Egyedül még az alakzatot sem tudta tartani.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and honved