[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Nem a mi hibánk. Az NTFC túl nagy volt és ez nem változott. most már indokolt a turboprop itthonra a helikopteres és szállító ígények miatti szelektáláshoz, de a Gripen darabszám nem változik egyelőre.
Miért is kell turboprop gép a helikhez...? Helikopterre helin képzel ki pilótát. A kis mókusok szerinted mire jók?

Szóval találj gazdaságosabb megoldást, a fintorgó szmájlik nem válasz! Az alernatíva nélküli kritika zéró értékű.
NFTC. Ennyi. Legalábbis merevszárnyúra.

Ezek voltak az NTFC problémák:
- nem kellett annyi pilóta Gripenre
És ezt honnan veszed? Bakker én még 30 alatti Gripen pilótát nem láttam, de inkább 35 és táján jár a többség. Tehát 10 éven belül egy normális légierőben ez közel 0 db pilótát jelent az életkor és EÜ alkalmasság. Szerinted viccből van az, hogy komoly légierőkben nagyítóval találsz 40 közeli és feletti pilótát szuperszonikus gépen?

- turboprop hijján alkalmatlan újjoncokat küldtünk ki, túl nagy volt a lemorzsolódás a méregdrága helyekről
Ez is téves. A NFTC-ben Jak-52 szintű gép után már mindenki mehet, mert Beechcraft T-6 nyitnak ott is, aztán jön Hawk. Akkor hova a búbánatba akarsz magyar turborpopot...?

Megáll az ész...
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Amiket felhoztál hibákat, az mind magyar faszság volt. Normálisan fel kellett volna mérni az igényeket itthon, és úgy kötni szerződést.
De nincsenek kiszámítható ígények! Hébe-hóba kell egy-két vadászpilóta. Erre nem lehet repidőt előre lekötni! A saját gép akkor repül, amikor nekünk kell, az NTFC-t akkor is fizetni kell, ha nem küldünk ki senkit vagy a kiképzett pilótának nem tudunk beosztást kínálni!
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Használd már a fejedet molni, a mi béreink és más költségeink is olcsóbbak, mint a kanadaiak. Ha kell a kapacitás, márpedig most már kell, akkor a Zlin+turboprop szint itthon olcsóbb!

A turboprop szelekciós szint, a helihez ugyanolyan tökéletes. Itt van sebesség, lóerő! Mint a mezei jogsi (Zlin) és a profi autóversenyzés!
 
M

molnibalage

Guest
De nincsenek kiszámítható ígények! Hébe-hóba kell egy-két vadászpilóta. Erre nem lehet repidőt előre lekötni! A saját gép akkor repül, amikor nekünk kell, az NTFC-t akkor is fizetni kell, ha nem küldünk ki senkit vagy a kiképzett pilótának nem tudunk beosztást kínálni!
Megfelelően magas fizetés mellett a pilóta rendszerben marad és EÜ okból száll csak ki. Az öregedés meg elég jól elrőjelezhető, 60+ év orvosi adatai vannak hozzá.
Szóval te 1-2 kivételért költenél el kb. 50-100 misi USD-t? Továbbra is megáll az ész...
Használd már a fejedet molni, a mi béreink és más költségeink is olcsóbbak, mint a kanadaiak. Ha kell a kapacitás, márpedig most már kell, akkor a Zlin+turboprop szint itthon olcsóbb!

A turboprop szelekciós szint, a helihez ugyanolyan tökéletes. Itt van sebesség, lóerő! Mint a mezei jogsi (Zlin) és a profi autóversenyzés!
Melyik részét nem érted annak, hogy NFTC-ben is van turboprop és n+1 résztvevő között oszlik el a költség? a A magyar gép meg életes során repülne talán 30 év alatt 2000 órát. Hát ez így "kurvára olcsó".

https://legiero.blog.hu/2009/11/25/bucsu_az_albatol_az_alca_helyet_ker
https://legiero.blog.hu/2009/11/25/bucsu_az_albatol_az_alca_helyet_ker/full_commentlist/1#c7811836

Évi 42 óra, az havi 3 óra sincs.

Hova a faszba akarsz ide akkor kiképző gépet? Úgy, hogy az Albával nem volt kiképzés sem, csak vegetálás és repidő gyűjtés?

Csak a saját téveszméidet mantrázod folyamatosan. Picit irritáló. Nem tűnik fel, hogy nálunk nagyobb és gazdagabb országok is NFTC-t használnak...?:confused::eek:
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and endre

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 055
113
Használd már a fejedet molni, a mi béreink és más költségeink is olcsóbbak, mint a kanadaiak. Ha kell a kapacitás, márpedig most már kell, akkor a Zlin+turboprop szint itthon olcsóbb!

A turboprop szelekciós szint, a helihez ugyanolyan tökéletes. Itt van sebesség, lóerő! Mint a mezei jogsi (Zlin) és a profi autóversenyzés!

De kell venni turpopropot és Mastert, ha a te ötletedet nézzük, plusz üzemeltetni. Hidd el, lehetne jól is csinálni az NFTC-t.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and endre

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Hülyeségeket beszélsz molni, ahogy az esetek felében szoktál. A másik felében nem, mert mégiscsak mérnök vagy. Amit feljebb írtam az NTFCről az jól ismert infó a program bukásáról nálunk. 14 Gripen esetében pedig egy elbukott egészségügyi, személyes konfliktus vagy egy családi probléma is olyan lemorzsolódási tényező ami előidézhet eseti pilótaígényt. Te nem fegyveres testületnél dolgozol, hiába a pénz, ez se tervezhető annyira mint gondolod!
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Az én válaszaim:

1. Mivel már amúgy is kell a turboprop szint a hilire és szállítóra képzéshez, így fizetjük a Gripen gépórát: Zlin-turboprop-Gripen

2. veszünk négy Masterst és a lengyelekkel párhuzamosan üzemeltetjük őket Lengyelországban:
Zlin-turboprop-Masters-Gripen
1. Abban ne légy biztos, hogy a szállítókhoz kell turboprop kiképző, jelenleg egyetlen ósdi An-26 repül (már amikor repül!), és min. 3 (de majd 4) gázturbinás szállító, és ha rámpás gépet vesznek, az se biztos hogy turboprop lesz.
2. Helikopterre nem merevszárnyú turboprpop iskolagép, hanem könnyű kiképző helikopter kell, esetleg még 2 Mókus vagy teljesen átállni az új német gépekre, a 2 Mókust meg pár év múlva eladni
3. Nem a lengyelekkel kellene összeállni mert ők specifikusan az F-16-ra képzik a pilótáikat, a csehek viszont hozzánk hasonlóan Gripenre képeznek, okosabb lenne oda csatlakozni valamilyen megoldással.
4. 100 pilóta kevés, hiszen a helikopterek döntő többsége kétfős személyzettel repül, hosszú távon csak heli-pilótából kell 70-80 szerintem. A 14 Griffre, 2 Airbusra, 2 Falconra meg min 2-3 rámpás gépre meg kell kb. 40-44 szerintem.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Hülyeségeket beszélsz molni, ahogy az esetek felében szoktál. A másik felében nem, mert mégiscsak mérnök vagy. Amit feljebb írtam az NTFCről az jól ismert infó a program bukásáról nálunk. 14 Gripen esetében pedig egy elbukott egészségügyi, személyes konfliktus vagy egy családi probléma is olyan lemorzsolódási tényező ami előidézhet eseti pilótaígényt. Te nem fegyveres testületnél dolgozol, hiába a pénz, ez se tervezhető annyira mint gondolod!
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
1. Abban ne légy biztos, hogy a szállítókhoz kell turboprop kiképző, jelenleg egyetlen ósdi An-26 repül (már amikor repül!), és min. 3 (de majd 4) gázturbinás szállító, és ha rámpás gépet vesznek, az se biztos hogy turboprop lesz.
2. Helikopterre nem merevszárnyú turboprpop iskolagép, hanem könnyű kiképző helikopter kell, esetleg még 2 Mókus vagy teljesen átállni az új német gépekre, a 2 Mókust meg pár év múlva eladni
3. Nem a lengyelekkel kellene összeállni mert ők specifikusan az F-16-ra képzik a pilótáikat, a csehek viszont hozzánk hasonlóan Gripenre képeznek, okosabb lenne oda csatlakozni valamilyen megoldással.
4. 100 pilóta kevés, hiszen a helikopterek döntő többsége kétfős személyzettel repül, hosszú távon csak heli-pilótából kell 70-80 szerintem. A 14 Griffre, 2 Airbusra, 2 Falconra meg min 2-3 rámpás gépre meg kell kb. 40-44 szerintem.
1-4. Ne szárnykategóriában gondolkodj, hanem emberi képességekben. Az NTFC is turbopropon szelektál, ez független a merev és forgószárnytól! Aki tud Skoda Fábiát vezetni az attól még megalhat a Hungaroringen egy F1es kocsiban. Ugyanez van itt is! A turboprop teljesítménye olyan kihívás, hogy el is dönti, hova mehetsz tovább. És ezt olcsón teszi.
 
M

molnibalage

Guest
Hülyeségeket beszélsz molni, ahogy az esetek felében szoktál. A másik felében nem, mert mégiscsak mérnök vagy. Amit feljebb írtam az NTFCről az jól ismert infó a program bukásáról nálunk. 14 Gripen esetében pedig egy elbukott egészségügyi, személyes konfliktus vagy egy családi probléma is olyan lemorzsolódási tényező ami előidézhet eseti pilótaígényt. Te nem fegyveres testületnél dolgozol, hiába a pénz, ez se tervezhető annyira mint gondolod!
Én már csak legyintek rád... A tisza + energetika "vita" óta képtelen vagyok komolyan venni téged... Most sem... Mindenki hülye, csak te vagy helikopter...
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Én már csak legyintek rád... A tisza + energetika "vita" óta képtelen vagyok komolyan venni téged... Most sem... Mindenki hülye, csak te vagy helikopter...
Vagy te hagyod ki megint a képletből az élő embereket, az adott kérdéshez kötődő ismert tényezőket.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Addig nem volt zsákutca amíg a MiG-29-re képeztek pilótákat, mivel ugyanaz a körskálás/metrikus műszer- és kijelzés-rendszere volt mindhárom típusnak. Attól kezdve lett zsákutca hogy a MiG-29-et kivonták a rendszerből,
Ha nem volt zsákutca akkor kérlek írd meg hány pilótát sikerült kiképezni Jak52-Alba-Mig29 vonalon?
90százalék, hogy csak Aero Vodochody beszerzés lesz, ezt nem akarod elhinni.
Most viccelsz?...Olvass már csak egy kicsit vissza pls. Pontosan ezt írtam én is.

Szerény véleményem szerint az NFTC felmondása rossz döntés volt, de a döntés megszületett.
Most abból kell kiindulni hogy Mo.on lesz a képzés és ha már így döntöttek akkor jól kéne csinálni (nem úgy mint a 90-es évek végén próbálták)
A Zlin egy alap kiképző gép. Arra alkalmas hogy a jelöltek közül már a kezdeti fázisban kiszűrjék aki nem alkalmas pilótának vagy úgy általában a katonai pályára.
Ezt követően már csak a kiképzési rendszeren múlik hogy hány és milyen típust iktatsz be a Gripen előtt.
A katonai pilóták képzése a jelenleg nemzetközileg elfogadott standardok szerint több lépcsőben történik vagyis a nagy sebességű jet előtt van egy nehezebb, gyorsabb légcsavaros típus és egy könnyű jet. ezeket a rendszereket a gépekkel együtt készen lehet kapni a piacon.
Persze nem szentírás hogy ezt így kell csinálni idehaza is, de akkor ki kell találni egy új képzési rendszert, ki kell dolgozni a tematikát hozzá, oktatókat kell képezni hozzá, a kiválasztott repülőgépeket ennek megfelelően kell kialakítani, stb…
Én nem hiszem repülés szakmai és költség szempontból egy önálló magyar képzési rendszer létrehozása lenne a leg hatékonyabb megoldás.
Szerintem az optimális továbbra is az NFTC lenne, de ha már született egy v.színű inkább politikai mint szakmai döntés akkor egy kész képzési rendszert kéne idehaza is implementálni.
Általában minden komolyabb kiképző gépeket gyártó cég kínál a gépeihez ilyen kiképzési rendszereket.
Szerintem az a fontos hogy:
- olyan gépeket vegyenek amik a szimpla kiképzés mellett ha úgy hozza a sors - harci bevetéseket is
repülhetnek (van bennük radar, önvédelmi rendszer, datalink, stb..)
- ne csak négy darabot vegyenek hanem legalább egy századra valót.
 
  • Tetszik
Reactions: ghullaire and senki
M

molnibalage

Guest
Ha nem volt zsákutca akkor kérlek írd meg hány pilótát sikerült kiképezni Jak52-Alba-Mig29 vonalon?

Most viccelsz?...Olvass már csak egy kicsit vissza pls. Pontosan ezt írtam én is.

Szerény véleményem szerint az NFTC felmondása rossz döntés volt, de a döntés megszületett.
Most abból kell kiindulni hogy Mo.on lesz a képzés és ha már így döntöttek akkor jól kéne csinálni (nem úgy mint a 90-es évek végén próbálták)
A Zlin egy alap kiképző gép. Arra alkalmas hogy a jelöltek közül már a kezdeti fázisban kiszűrjék aki nem alkalmas pilótának vagy úgy általában a katonai pályára.
Ezt követően már csak a kiképzési rendszeren múlik hogy hány és milyen típust iktatsz be a Gripen előtt.
A katonai pilóták képzése a jelenleg nemzetközileg elfogadott standardok szerint több lépcsőben történik vagyis a nagy sebességű jet előtt van egy nehezebb, gyorsabb légcsavaros típus és egy könnyű jet. ezeket a rendszereket a gépekkel együtt készen lehet kapni a piacon.
Persze nem szentírás hogy ezt így kell csinálni idehaza is, de akkor ki kell találni egy új képzési rendszert, ki kell dolgozni a tematikát hozzá, oktatókat kell képezni hozzá, a kiválasztott repülőgépeket ennek megfelelően kell kialakítani, stb…
Én nem hiszem repülés szakmai és költség szempontból egy önálló magyar képzési rendszer létrehozása lenne a leg hatékonyabb megoldás.
Szerintem az optimális továbbra is az NFTC lenne, de ha már született egy v.színű inkább politikai mint szakmai döntés akkor egy kész képzési rendszert kéne idehaza is implementálni.
Általában minden komolyabb kiképző gépeket gyártó cég kínál a gépeihez ilyen kiképzési rendszereket.
Szerintem az a fontos hogy:
- olyan gépeket vegyenek amik a szimpla kiképzés mellett ha úgy hozza a sors - harci bevetéseket is
repülhetnek (van bennük radar, önvédelmi rendszer, datalink, stb..)
- ne csak négy darabot vegyenek hanem legalább egy századra valót.
Megint ott vagyunk, hogy az NFTC folyamatos alacsonyabb költsége mellett százmillió dolláros nagyságrendekkel dobálózunk. A szárazföldiek keze meg megint ökölbe szorul...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and endre

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Ha nem volt zsákutca akkor kérlek írd meg hány pilótát sikerült kiképezni Jak52-Alba-Mig29 vonalon?

Most viccelsz?...Olvass már csak egy kicsit vissza pls. Pontosan ezt írtam én is.

Szerény véleményem szerint az NFTC felmondása rossz döntés volt, de a döntés megszületett.
Most abból kell kiindulni hogy Mo.on lesz a képzés és ha már így döntöttek akkor jól kéne csinálni (nem úgy mint a 90-es évek végén próbálták)
A Zlin egy alap kiképző gép. Arra alkalmas hogy a jelöltek közül már a kezdeti fázisban kiszűrjék aki nem alkalmas pilótának vagy úgy általában a katonai pályára.
Ezt követően már csak a kiképzési rendszeren múlik hogy hány és milyen típust iktatsz be a Gripen előtt.
A katonai pilóták képzése a jelenleg nemzetközileg elfogadott standardok szerint több lépcsőben történik vagyis a nagy sebességű jet előtt van egy nehezebb, gyorsabb légcsavaros típus és egy könnyű jet. ezeket a rendszereket a gépekkel együtt készen lehet kapni a piacon.
Persze nem szentírás hogy ezt így kell csinálni idehaza is, de akkor ki kell találni egy új képzési rendszert, ki kell dolgozni a tematikát hozzá, oktatókat kell képezni hozzá, a kiválasztott repülőgépeket ennek megfelelően kell kialakítani, stb…
Én nem hiszem repülés szakmai és költség szempontból egy önálló magyar képzési rendszer létrehozása lenne a leg hatékonyabb megoldás.
Szerintem az optimális továbbra is az NFTC lenne, de ha már született egy v.színű inkább politikai mint szakmai döntés akkor egy kész képzési rendszert kéne idehaza is implementálni.
Általában minden komolyabb kiképző gépeket gyártó cég kínál a gépeihez ilyen kiképzési rendszereket.
Szerintem az a fontos hogy:
- olyan gépeket vegyenek amik a szimpla kiképzés mellett ha úgy hozza a sors - harci bevetéseket is
repülhetnek (van bennük radar, önvédelmi rendszer, datalink, stb..)
- ne csak négy darabot vegyenek hanem legalább egy századra valót.

Erre a minimálprogramra a legolcsóbb a hat turboprop lenne. Inkább tankra költsük a pénzt!
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Ha nem volt zsákutca akkor kérlek írd meg hány pilótát sikerült kiképezni Jak52-Alba-Mig29 vonalon?

Most viccelsz?...Olvass már csak egy kicsit vissza pls. Pontosan ezt írtam én is.

Szerény véleményem szerint az NFTC felmondása rossz döntés volt, de a döntés megszületett.
Most abból kell kiindulni hogy Mo.on lesz a képzés és ha már így döntöttek akkor jól kéne csinálni (nem úgy mint a 90-es évek végén próbálták)
A Zlin egy alap kiképző gép. Arra alkalmas hogy a jelöltek közül már a kezdeti fázisban kiszűrjék aki nem alkalmas pilótának vagy úgy általában a katonai pályára.
Ezt követően már csak a kiképzési rendszeren múlik hogy hány és milyen típust iktatsz be a Gripen előtt.
A katonai pilóták képzése a jelenleg nemzetközileg elfogadott standardok szerint több lépcsőben történik vagyis a nagy sebességű jet előtt van egy nehezebb, gyorsabb légcsavaros típus és egy könnyű jet. ezeket a rendszereket a gépekkel együtt készen lehet kapni a piacon.
Persze nem szentírás hogy ezt így kell csinálni idehaza is, de akkor ki kell találni egy új képzési rendszert, ki kell dolgozni a tematikát hozzá, oktatókat kell képezni hozzá, a kiválasztott repülőgépeket ennek megfelelően kell kialakítani, stb…
Én nem hiszem repülés szakmai és költség szempontból egy önálló magyar képzési rendszer létrehozása lenne a leg hatékonyabb megoldás.
Szerintem az optimális továbbra is az NFTC lenne, de ha már született egy v.színű inkább politikai mint szakmai döntés akkor egy kész képzési rendszert kéne idehaza is implementálni.
Általában minden komolyabb kiképző gépeket gyártó cég kínál a gépeihez ilyen kiképzési rendszereket.
Szerintem az a fontos hogy:
- olyan gépeket vegyenek amik a szimpla kiképzés mellett ha úgy hozza a sors - harci bevetéseket is
repülhetnek (van bennük radar, önvédelmi rendszer, datalink, stb..)
- ne csak négy darabot vegyenek hanem legalább egy századra valót.

Erre a minimálprogramra a legolcsóbb a hat turboprop lenne. Inkább tankra költsük a pénzt!
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Ha nem volt zsákutca akkor kérlek írd meg hány pilótát sikerült kiképezni Jak52-Alba-Mig29 vonalon?

Most viccelsz?...Olvass már csak egy kicsit vissza pls. Pontosan ezt írtam én is.

Szerény véleményem szerint az NFTC felmondása rossz döntés volt, de a döntés megszületett.
Most abból kell kiindulni hogy Mo.on lesz a képzés és ha már így döntöttek akkor jól kéne csinálni (nem úgy mint a 90-es évek végén próbálták)
A Zlin egy alap kiképző gép. Arra alkalmas hogy a jelöltek közül már a kezdeti fázisban kiszűrjék aki nem alkalmas pilótának vagy úgy általában a katonai pályára.
Ezt követően már csak a kiképzési rendszeren múlik hogy hány és milyen típust iktatsz be a Gripen előtt.
A katonai pilóták képzése a jelenleg nemzetközileg elfogadott standardok szerint több lépcsőben történik vagyis a nagy sebességű jet előtt van egy nehezebb, gyorsabb légcsavaros típus és egy könnyű jet. ezeket a rendszereket a gépekkel együtt készen lehet kapni a piacon.
Persze nem szentírás hogy ezt így kell csinálni idehaza is, de akkor ki kell találni egy új képzési rendszert, ki kell dolgozni a tematikát hozzá, oktatókat kell képezni hozzá, a kiválasztott repülőgépeket ennek megfelelően kell kialakítani, stb…
Én nem hiszem repülés szakmai és költség szempontból egy önálló magyar képzési rendszer létrehozása lenne a leg hatékonyabb megoldás.
Szerintem az optimális továbbra is az NFTC lenne, de ha már született egy v.színű inkább politikai mint szakmai döntés akkor egy kész képzési rendszert kéne idehaza is implementálni.
Általában minden komolyabb kiképző gépeket gyártó cég kínál a gépeihez ilyen kiképzési rendszereket.
Szerintem az a fontos hogy:
- olyan gépeket vegyenek amik a szimpla kiképzés mellett ha úgy hozza a sors - harci bevetéseket is
repülhetnek (van bennük radar, önvédelmi rendszer, datalink, stb..)
- ne csak négy darabot vegyenek hanem legalább egy századra valót.

Erre a minimálprogramra a legolcsóbb a hat turboprop lenne. Inkább tankra költsük a pénzt!
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 055
113
Ha nem volt zsákutca akkor kérlek írd meg hány pilótát sikerült kiképezni Jak52-Alba-Mig29 vonalon?

Most viccelsz?...Olvass már csak egy kicsit vissza pls. Pontosan ezt írtam én is.

Szerény véleményem szerint az NFTC felmondása rossz döntés volt, de a döntés megszületett.
Most abból kell kiindulni hogy Mo.on lesz a képzés és ha már így döntöttek akkor jól kéne csinálni (nem úgy mint a 90-es évek végén próbálták)
A Zlin egy alap kiképző gép. Arra alkalmas hogy a jelöltek közül már a kezdeti fázisban kiszűrjék aki nem alkalmas pilótának vagy úgy általában a katonai pályára.
Ezt követően már csak a kiképzési rendszeren múlik hogy hány és milyen típust iktatsz be a Gripen előtt.
A katonai pilóták képzése a jelenleg nemzetközileg elfogadott standardok szerint több lépcsőben történik vagyis a nagy sebességű jet előtt van egy nehezebb, gyorsabb légcsavaros típus és egy könnyű jet. ezeket a rendszereket a gépekkel együtt készen lehet kapni a piacon.
Persze nem szentírás hogy ezt így kell csinálni idehaza is, de akkor ki kell találni egy új képzési rendszert, ki kell dolgozni a tematikát hozzá, oktatókat kell képezni hozzá, a kiválasztott repülőgépeket ennek megfelelően kell kialakítani, stb…
Én nem hiszem repülés szakmai és költség szempontból egy önálló magyar képzési rendszer létrehozása lenne a leg hatékonyabb megoldás.
Szerintem az optimális továbbra is az NFTC lenne, de ha már született egy v.színű inkább politikai mint szakmai döntés akkor egy kész képzési rendszert kéne idehaza is implementálni.
Általában minden komolyabb kiképző gépeket gyártó cég kínál a gépeihez ilyen kiképzési rendszereket.
Szerintem az a fontos hogy:
- olyan gépeket vegyenek amik a szimpla kiképzés mellett ha úgy hozza a sors - harci bevetéseket is
repülhetnek (van bennük radar, önvédelmi rendszer, datalink, stb..)
- ne csak négy darabot vegyenek hanem legalább egy századra valót.

Lehet, hogy rosszul értelmezhetően írtam, lényeg, hogy eddig úgy néz ki, turboproppal nem számolnak, hiába van kb mindenhol benne a képzési rendszerben. Ha már politikai döntés, nagyon nyomják a V4 összefogást, így meg lehetne csinâlni, de egyedül, pár géppel... Mondjuk ez az összefogâs is csak szâjkarate mâr évek óta
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 102
113
Addig nem volt zsákutca amíg a MiG-29-re képeztek pilótákat, mivel ugyanaz a körskálás/metrikus műszer- és kijelzés-rendszere volt mindhárom típusnak. Attól kezdve lett zsákutca hogy a MiG-29-et kivonták a rendszerből, mert a hagyományos Albával nem lehetett a képernyős/HUD-os angolszász kijelzési rendszerű Gripenre előképezni a pilótákat, ekkor lépett be az ALCA-bérlés a csehektől a kanadai kiképzés mellé.



Az Albatrosok kivonása után évekig bérelt a MH egy ALCA gépet és oktatópilótát a csehektől Kecskemétre települve, lehet hogy azon repült a gyakorlat fenntartása érdekében.


Az Alca-t nem csak addig kellett bérelni, amíg olyan pilótákat küldtek Gripen átképzésre, akik nem egyből az NFTC-n végeztek, hanem volt már honvédségi pilóta múltja (MIG-21, MiG-29,Alba)? Mert szokni kellett nekik a képernyős/HUD-os/angol mértékegységes pilótafülkét? 2010 után is volt még Alca bérlés?

Hihetetlen, hogy mennyire nem emékszem már a 5-10 évvel ezelőtti dolgokra. Ez az információbőség átka o_O
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Pzl-130 Orlik, nekünk ennyi kellene:

640px-PZL-130_TC-II.jpg