Ha van is ilyen elképzelés, akkor az csak azon alapulhat, hogy bárki bármire alkalmas, csak elég sokat kell vele gyakoroltatni! Szerinted igaz ez?!! Mert szerintem kizárt, különben nem lennének előírt minimum-követelmények sehol semmihez, mondván: "előbb-utóbb majd úgyis megtanulja..." Szóval ha ezt erőltetik akkor előbb-utóbb életveszélyesbe fordulhat a dolog, csak a mikor a kérdéses. A másik, lehet hogy néhány pilóta-inasnál ez beválik, de a többségnél valószínűleg sokkal többe kerülhet mint a tényleg valóban alkalmas embereket kiképezni ...
Nyilván csak olyanoknak adnának így újabb esélyt, akiben látják hogy képes és alkalmas is rá, csak valami valamiért nem sikerül jól neki. De lehet hogy félreértettem. Ezt is az NFTC rugalmatlanságával kapcsolatban mondták, még az új hazai képzés tervezése során.
http://rtl.hu/rtlklub/hirek/hatter/cikkek/105331
"'Tóth Máté hadnagy: Minket úgy küldtek ki, hogy 3 vadászpilóta kell és egy helikopteres. És hát mindenki vadászpilóta szeretett volna lenni, én is, helikopterrel nem is repültem előtte.... És hát nekem volt egy rontott vizsgám, négyből egy nem sikerült elsőre, és utána már hiába igyekeztem, nem tudtam a többieket behozni, ott másképp számolják a dolgokat."
Találtam még 1-2 régi írást az NFTC-ről:
2005
http://rtl.hu/rtlklub/hirek/hatter/cikkek/105331
"A Honvédelmi Minisztérium annyit árult csak el, hogy milliárdos tétel a program évente, és hogy mégis olcsóbb így, Kanadában képezni őket, mint itthon lenne.
'Ha a számokat megnézzük, azt, hogy éves szinten 5-8 pilótára van szüksége a légierőnek, és ehhez fent kéne tartani egy külön légibázist, ahol többfajta kiképzőgéppel kellene rendelkezni. Az üzembetartása is költség, akkor ez több százmillárdos költség éves szinten, amelyet nem lehet összevetni azzal az összeggel, amivel ezt külföldön kiképezni tudjuk, arról nem is beszélve, hogy olyan eljárásmódokat tanulnak meg a kanadai kiképzőközpontban, ami Nato-módszer, ezután úgy érkeznek haza a fiatal pilóták, hogy Nato-kötelékbe is tudjanak feladatokat végrehajtani később' – mondta Bocskai István, a Honvédelmi Minisztérium kommunikációs igazgatója."
2005-ben már azt írták, hogy "Az NFTC programban 17 éven át évi 7-8 pilótát képeznek – legalábbis az eredeti, 2002-ben megkötött államközi megállapodás ezt tartalmazta. Mára már kiderült: ez sok lesz. Nem kell ennyi."
"A 17 évre kötött szerződés évente 7 fő repülőgép-vezető képzésére ad lehetőséget, amely a légierő igényei szerint bizonyos keretek között rugalmasan változtatható."
http://old.biztonsagpolitika.hu/?id=16&aid=1086&title=valaszut-elott-a-magyar-legiero#_ftn1
Kíváncsi lennék rá, hogy melyek voltak ezek a keretek: