További történetek a 90-es évek és azutáni pilótaképzésekről
https://airbase.blog.hu/2009/10/22/palyamodositas_i
"A főiskolán minden évben tavasszal repültünk, a bevált szokás az lett volna, hogy első évben Jak-52-esen, az összes többiben pedig L-39-esen repülünk. Ennek ellenére mind a négy évben Jak-52-est repültünk, és csak negyedikben kaptunk lehetőséget az L-39-esre, mindössze 6 órában. A Jak-52-es repidő is csökkenő tendenciát mutatott a négy év során, először 35 óra, majd 25 óra, 15 és végül 10 óra negyedikben. Az L-39-esen mindössze egy hetet repültünk, sokat nem tanultunk belőle. Már negyedikben félévkor kiderült, hogy a tíz főből csak ötnek tudnak hajózó beosztás biztosítani, és hogy ki lesz az öt fő, azt az átlageredmény dönti majd el. 1998. augusztus 20-án avattak kilenced magammal a repülőgépvezető szakon."
https://airbase.blog.hu/2012/02/18/palyamodositas_iv
"Amikor Kanadában végeztünk és hazajöttünk, az Albatrosra kerültünk, ami a Hawk után csak gyakorlatban tartásra volt jó, a várható Gripen átképzés kezdetéig. "
A jelenlegi terv meg kb. a kettő ötvözete (de Kanada kihagyásával), azaz hogy a Zlin után addig reptetik a vadászpilóta növendéket L39NG-n, amíg lesz egy üresedés a Gripenen és így elküldhetik végre Gripen átképzésre. Utána évi 30 (?) repült óra kell ahhoz hogy legalább készültséget adhasson.
Én is ezt vettem ki az eddigi nyilatkozatokból, erre tippelnék, de Rudi nem akarja elhinni