Nakérem. Én 93-ban két év gimnázium után kezdtem ott, mert vadászpilóta akartam lenni és a Malév Repülőklubban, ahol repültem, már rajtam kívül szinte mindenki kossuthos, vagy ex-kossuthos volt. 94 év végén Farkashegyen volt a nyári gyakorlatom, 95 nyarán már Ferihegyen a MOK-ban. Azt is szerettem. Aztán 95 szeptemberétől harmadik osztálytól kezdve jött a PG, ez évközben minden második hét illetve a nyári gyakorlat (pont ekkor voltak ott a Szuhojok, e volt még 21-es, MI-24-es, Mi-8-as is dögivel. Volt élmény bőven, főleg a hajtóművezések és a berepülések. De, hogy mást ne mondjak, 95 szeptemberében akkora mázlista voltam, hogy a RAF Nimrod gépének távozását is láttam ami egy ideig ott állomásozott! 97-ben érettségiztem a PG-ben, majd 98-ban technikusira mentem, viszont ezt az egy évet már nem tölthettem a PG-ben, mert ekkora szűnt meg a képzés az iskolánk és a cég között. Ekkor visszakerültem a Bázisra, ahol a technikus vizsgafeladatom az ominózus Piper felélesztése, komplett rendszerpróbája és hajtóművezése lett volna. Neki is kezdtünk másodmagammal. A gép egy magyar vállakozóé volt, aki Ukrajnából Németországba szállított árut. Állítólag zömmel lisztet és munkásnőket. Egy autópályán fejbe is lőtték, a gépe ott maradt Ferihegy I. betonján. Az iskolánk meg úgy döntött, hogy elhozza. A géphez először is meg kellett szerezni a dukomentációkat, amihez én zötyögtem ki Ferihegyre és D portán adták a kezembe az anyagot, amiben volt egy mikrofilm (idáig kész James Bond sztori, de mit csináljak, ezen tárolták a gép anyagát. Talán a Légiüzemeltetési Utasítás volt, de már nem emlékszem) meg egy A4-es brossúra. A gép a Bázison bakokon állt, elkezdtük kibontani a beltér lemezelését. Mire mindennel végeztünk, megkértem a tanárunkat, hogy akkor mi most áram alá helyeznénk a gépet. Rendben. 24V kellett hozzá, de még mielőtt ezt összehoztuk volna, kibontottuk a szárnytőben a lemezelést és akkor látom, hogy a fő elektromos kábel mind a két szárnyon hidegvágóval el van vágva! Majd a motorburkolat levétele után látom, hogy ott is a fő gyújtókábel, de még a szerencsétlen hengerfej hőmérők szenzorkábelei is egyenként el vannak nyisszantva. Kérdeztem a tanárunkat, hogy ezt így hogy? "Hát sietni kellett, mikor elhoztuk..." - Ezt a választ azóta se értem. Az a Piper mindig is halott volt! Mondanom se kell, hogy nem lett semmiféle rendszerpróba. A vizsga mindettől függetlenül sikerült.
1993-ban volt a nagy ígéretes feltámadás. Jöttek a 29-esek, az Albák, a Jakok, a B767-es a Malévhoz, újraindult Szolnokon a hajózóképzés. 94-95-ben kezdődött a PG-ben a Szuhojok nagyjavítása. 96-ban már tudni lehetett, hogy Szolnokon az utolsó évfolyam végez, a harmad és másodéveseket elküldik, az első évre felvételt nyerteket nem is engedik indulni. 96 nyarán voltam Pápán, ahol akkor pont a Szuhojok repültek, de már abban az évben tavasszal lehetett tudni, hogy a 22-eseket úgy nagyjavítják, hogy mennek is a levesbe. Ez 97 tavaszán meg is történt. Sokszor elmondott sztori. 97-ben mikor érettségiztem, már nem volt Szolnok. 98-ban, mikor technikus vizsgáztam, törölték a "tendert". Utólag tudtam meg, hogy nem is volt semmiféle tender, de ez már egy későbbi sztori. 98-2000 között egy totál koncepciótlan vegetálás folyt, majd 2000-ben bezárt Pápa is meg a PG (DR Rt) is. Megszűnt a Kossuthban is szépen lassan a képzés, valamikor 2003 körül a Repülőgépszerelő, mint érettségivel megszerezhető szakma TEÁOR számát is törölték.
Igazából 93 után öt-hat évvel nyom nélkül eltűnt minden, ami akkor indult és amiben akkor hinni mert az ember.
Na ezért nem csodálkozom én már semmin...
'10 környékére már működött a Piper, ha ugyan arról beszélünk. A tanárok, pl. Kepes, időnként lemotorozták. Valamikor, azt mondják, Ancsa, meg Gavron is indult, a Mi-1 indításáról videó is van.
A Pipernél nálunk az volt a sztori, hogy valami jenki légtérsártett vele, földre kényszerítették és elkobozták tőle. A Mi-8-nál jön elő az ukrán szál, hogy állítólag aranyat csempésztek vele. Börsön leszállíttatták őket, ők továbbképzésre, aranya a bankba, a gép meg egy darabig Börsön, ezt-azt megmentettek ott belőle, aztán átgurították a Bázisra, mert addigra állítólag repképtelen volt. Viszont valami ajándék keróval fel van töltve (ha el nem párolgott), de azóta a burkolatot is gyógyítgatták rajta, a gondolán itt-ott már zongora pánt van. Valamiért köszörű kővel le kellett barmolni a rendes pántot.