[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
De mindegyik f1 es pilota gokartozott mielott f1 pilota lett...
Igy nem kuldunk ki potyara embert kanadaba aki stoppolta egy nalla jobb kepesegu elott a helyet csak mert az elso elmeletileg alkalmasabb volt...aztan meg nem.

Fel lehet merni rendesen a pilotak kepeseget es valoban a legjobbakat kepezni vadaszra es lovagolja a pumat a gyengebbek meg mehetnek a tevekre... Hogy hany pilota kell evente? Ha tenyleg akarnak megegy szazad vadaszt 2026 prpgramba es igaz az hogy a teherszallito se legcsavaros lessz... Kell majd jo par...
 
M

molnibalage

Guest
De mindegyik f1 es pilota gokartozott mielott f1 pilota lett...
Igen, gokartozott, kisgyerekként. Mutass olyan F1 pilótát, aki gokarttal meg ki edzeni versenypályán verseny hétvégén.

Elképesztő, hogy az albás 29-es és vegetálás milyen gondolatokat táplál még ma is...

Ezért léteznek iskolagépek, de aztán nem azon repül tovább a kiképzett pilóta harcászati századnál. Menj fel az aircraft interview csatornára és csak egy olyan pilótát mutass, aki a harcászati századnál iskolagéppel bohóckodott. Nonszensz, ilyen nincs.

Igy nem kuldunk ki potyara embert kanadaba aki stoppolta egy nalla jobb kepesegu elott a helyet csak mert az elso elmeletileg alkalmasabb volt...aztan meg nem.
Csókolom, ez volt a Jak-52. Ehhez nem Hawk, meg M 346 Master kellenek.

Mi lenne, ha első körben utána néznétek annak, hogy az elmúlt 40 évben hogyan zajlotott a kiképzés nyugaton?

Az F-104G-es német csóka is repült kb. 100 órát T-37-en aztán T-38-on és onnan már F-104G volt. Aztán 500-600 óra után már oktatni ment a gépet. Aztán volt F-4F. Mikor ült vissza Ginára vagy más szubszonikus vasra? Segítek, soha. Vagy a 29-es német pilóta mikor? Vagy bármelyik?

Elnézést, de kezd kurvára lerepülni a gépszíj nálam azon a tömény hülyeségen, amit ide írnak egyesek.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 102
113
Biztos hogy a frissen kiképzett Gripen pilóta fog visszaülni L-39-re repülni?

Nem inkább az fog L-39-en repülni, aki még a Gripen képzésre vár? Illetve előtte még arra, hogy megüresedjen egy gripenes hely és kiküldjék végre Svédországba. Mert szállítóra mehetne, de nem akar. (parkolópálya, puffer)

Aki megkapta a gripenes átképzést, az majd kezdetben repül évi 10-30 órát és adja a keszit, a maradék időben meg szimulátorozik.
Ha megüresedik egy hely, akkor átkerül egy másik "gripenes csoportba", ahol majd többet repülhet és összetettebb feladatokat gyakorolhat. Erre elég évente a 14 gép és a kb. 2000 óra repidő.

A kiöregedő Gripen pilóták meg előbb-utóbb átülnek a Falcon 7-esekre. Vagy a KC-390-esekre. Aki meg nem akar, vagy nem alkalmas rá, annak meg keresnek valamilyen beosztást és repülhet még évi néhány órát az L-39NG-n. És elmondhatja, mennyit változott a típus az L-39ZO óta, amin a 90-es évek közepén megtanult repülni.

Az L-39 puffer lesz. Minden pilótajelöltet (aki nem helikopteres akar lenni), Zlin után átül az L39-re és ott addig repül, amíg nem lesz egy hely valahol (Gripen/szállító).
Szállítógépes pilótaképzéshez nem sugárhajtású kiképzőgépet szoktak alkalmazni, de nálunk a többség Gripen pilóta akar lenni, amíg meg nem unja majd a megüresedő helyre várakozást.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 102
113
Csak azt nem értem, hogy erről miért itt vitatkozunk és nem a "A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai" topikban.
Vagy valamelyik másik magyar vonatkozású topikban.
Vagy az Alpha Jet topikban, ahová napokkal ezelőtt belinkeltem a belga hírt (minden más magyar blogot/fórumot megelőzve ), amiből ez az egész vita újra fellángolt... o_O
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 441
84 370
113
Biztos hogy a frissen kiképzett Gripen pilóta fog visszaülni L-39-re repülni?

Nem inkább az fog L-39-en repülni, aki még a Gripen képzésre vár? Illetve előtte még arra, hogy megüresedjen egy gripenes hely és kiküldjék végre Svédországba. Mert szállítóra mehetne, de nem akar. (parkolópálya, puffer)

Aki megkapta a gripenes átképzést, az majd kezdetben repül évi 10-30 órát és adja a keszit, a maradék időben meg szimulátorozik.
Ha megüresedik egy hely, akkor átkerül egy másik "gripenes csoportba", ahol majd többet repülhet és összetettebb feladatokat gyakorolhat. Erre elég évente a 14 gép és a kb. 2000 óra repidő.

A kiöregedő Gripen pilóták meg előbb-utóbb átülnek a Falcon 7-esekre. Vagy a KC-390-esekre. Aki meg nem akar, vagy nem alkalmas rá, annak meg keresnek valamilyen beosztást és repülhet még évi néhány órát az L-39NG-n. És elmondhatja, mennyit változott a típus az L-39ZO óta, amin a 90-es évek közepén megtanult repülni.

Az L-39 puffer lesz. Minden pilótajelöltet (aki nem helikopteres akar lenni), Zlin után átül az L39-re és ott addig repül, amíg nem lesz egy hely valahol (Gripen/szállító).
Szállítógépes pilótaképzéshez nem sugárhajtású kiképzőgépet szoktak alkalmazni, de nálunk a többség Gripen pilóta akar lenni, amíg meg nem unja majd a megüresedő helyre várakozást.

Ugye ez most nem volt komoly?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 016
113
A Gripennek tudtommal nincs ARM/SEAD képessége. Fentebb írta valaki, hogy majd a Gripen végez az ellenséges SAM rendszerekkel. A kérdésem csak az, hogy hogyan....
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Igen, gokartozott, kisgyerekként. Mutass olyan F1 pilótát, aki gokarttal meg ki edzeni versenypályán verseny hétvégén.

Elképesztő, hogy az albás 29-es és vegetálás milyen gondolatokat táplál még ma is...

Ezért léteznek iskolagépek, de aztán nem azon repül tovább a kiképzett pilóta harcászati századnál. Menj fel az aircraft interview csatornára és csak egy olyan pilótát mutass, aki a harcászati századnál iskolagéppel bohóckodott. Nonszensz, ilyen nincs.


Csókolom, ez volt a Jak-52. Ehhez nem Hawk, meg M 346 Master kellenek.

Mi lenne, ha első körben utána néznétek annak, hogy az elmúlt 40 évben hogyan zajlotott a kiképzés nyugaton?

Az F-104G-es német csóka is repült kb. 100 órát T-37-en aztán T-38-on és onnan már F-104G volt. Aztán 500-600 óra után már oktatni ment a gépet. Aztán volt F-4F. Mikor ült vissza Ginára vagy más szubszonikus vasra? Segítek, soha. Vagy a 29-es német pilóta mikor? Vagy bármelyik?

Elnézést, de kezd kurvára lerepülni a gépszíj nálam azon a tömény hülyeségen, amit ide írnak egyesek.

Molni mar bocs nyomod itt nekem a rizsat hogy itt sw ott se ulnek vissza vadaszpilotak gyakorlogepre..,
Ez oke. De ki irt errol mert en nem...

A mondandom lwnyege hogysugarhajtasuval rendesen fel lehet merni a pilotak kepesseget. ki valo vadaszra ki airbusra ami szinten lokhajtasos vagy a vip gepre ami szinten... Es ki a szallitogepre. /ami egyesek szerint szinten lokhajtasos lessz./

Ez hany pilota is /nem csak a vadaszpilotakat akarjak kepezni haho!!!!./
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Ne ragadj le a vadaszgepnel. Eleg tudasod van kisegitok teren is... /legiflottat akartal vagy nem? Az te is tudod hogy nem csak vadaszbol all./
 
M

molnibalage

Guest
Molni mar bocs nyomod itt nekem a rizsat hogy itt sw ott se ulnek vissza vadaszpilotak gyakorlogepre..,
Ez oke. De ki irt errol mert en nem...

A mondandom lwnyege hogysugarhajtasuval rendesen fel lehet merni a pilotak kepesseget. ki valo vadaszra ki airbusra ami szinten lokhajtasos vagy a vip gepre ami szinten... Es ki a szallitogepre. /ami egyesek szerint szinten lokhajtasos lessz./

Ez hany pilota is /nem csak a vadaszpilotakat akarjak kepezni haho!!!!./
Ez már NTFC. Ennyi. Ezért kurvára felesleges gépet venni oda, ahol évi egy számjegyű pilótát képeznek és abból sem a 10-hez közel.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Uj gepeinkhez mindhez kell pilotatkepeznunk. Nem evi 1 et majd x ev mulva amikor feltoltodik minden beosztas majd lessz minden evbe 1 de addig nem. /airbuson hany evet tippelsz egy pilcsinek?./
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Kioregedettek meg mennek a kikepzokre lokhajtas majd vegen zlin. /ez eletpalya modell?/
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
A kikepzesnel te nem is gondolsz masra csak a vadaszgepre. /airbusokra is lehet berkepezni kikepezni./
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Alair 5 evet letoltetnek vele 3 at elmegy civilbe mivel elobb lelepett visszafizeti a kikepzsenek a dijat a civil nagy zs bol vagy a visszamaradt toredeket. /elarulom nem tul sok havi fizuja./ a MH meg hidd el mindemt olyan szepen kiszamol mimdennek meg van a htk ja.

Tehat airbus pilotabol eleg surun kell majd kepezni.az fix. A vip futarra is. Egyebkent.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Repter bovites kozos repter. Nem all ossze a kep? /a honvedsegnek is lehet egy kis mellekese./
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 456
15 855
113
Pilotahiany van a vilagon... Nem csak europaba hanem vilagszinten...

A pilótaképzéshez Magyarország speciel nem a legszerencsésebb - sűrűn lakott, vagyis nem lehet alacsonyan nagy sebességgel száguldozni (ezek itt semmi zajt nem bírnak, Ferihegyet sem), nincsenek nagy, lakatlan zónák a nagysebességű dolgokra, a vészhelyzetizésre. Alapból nincsenek nagy katonai légterek, fegyverhasználatra - simán fullon van a légtér így is :S
Erre az ország már csak földrajzilag totálisan alkalmatlan.
És ez csak egy ok, de többet most semmi kedven írni
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 102
113
A pilótaképzéshez Magyarország speciel nem a legszerencsésebb - sűrűn lakott, vagyis nem lehet alacsonyan nagy sebességgel száguldozni (ezek itt semmi zajt nem bírnak, Ferihegyet sem), nincsenek nagy, lakatlan zónák a nagysebességű dolgokra, a vészhelyzetizésre. Alapból nincsenek nagy katonai légterek, fegyverhasználatra - simán fullon van a légtér így is :S
Erre az ország már csak földrajzilag totálisan alkalmatlan.
És ez csak egy ok, de többet most semmi kedven írni

Ezt azért linkeltem be, hogy a görögök is egyre több pilótát küldenek az "európai" közös pilótaképzőbe. Pedig náluk minden adott a pilótaképzéshez.
Erről ment a vita valamelyik topikban, de nem találtam már meg, hogy melyikben.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ezzel viszont nem értek egyet. Mutass egy komoly légierőt, ahol az elsővonalas szuperszonikus vadászgép pilótája "gyakorlat" megszerzéséért iskolagépen bohóckodik. Én ilyenről nem tudok. Az F1 pilóta sem gokarton gyakorol...
Lehet hogy tisztázni kéne mit is értünk szuperszonikus vadászgép pilótáján és mit iskolagépen
- Szuperszónikus vadászgép pilóta nálam az akinek van érvényes típusa egy szuperszonikus vadászgépre, vagyis megszerezte azt és évente elegendő óraszámot repül ahhoz hogy fenntartsa a jogosítását. Ez az én fogalmaim szerint még messze nem jelenti azt hogy az a pilóta bármikor bevethető az adott típussal szóba jöhető bármilyen harci feladatra.
- iskolagép: én nem iskolagépről beszéltem hanem korszerű, jól felszerelt gyakorló / könnyű harci gépről. Óriási különbség.. az iskola gép olyan mint a Zlin. Egy korszerű gyakorló / könnyű harci gép meg olyan mint - Advanced Hawk, M-346FA, FA50, ALCA. Vagyis van (lehet) radarjuk, korszerű önvédelmi rendszerük, datalinkjük. Lehet rájuk célmegjelölőt akasztani és cca. két tonna fegyverzetet.

Miért fontos ez? Általános szabály a repülésben hogy minél többet repül valaki annál nagyobb biztonságban van a levegőben. Az viszont nincs sehol kőbe vésve hogy csakis egy típuson szabad repülni a lehetőség szerint minél több órát. Ha van egy olyan típusod ami maximálisan alkalmas a harcfeladatok gyakorlására akkor nem muszály kizárólag a szuperszonikus típuson gyakorolni. A fegyverzet használatát jelentős részben úgyis szimulátorban sajátítják el és gyakorolják, a fennmaradó rész esetében jöhet szóba a gyakorlógép.
Videó - mit is tud egy Advanced Hawk

De ennek csakis akkor van értelme ha szoros összefüggésben kezeled a hozzászólásom első részével.
Vagyis el kéne dönteni hogy békeidős légierőt akarunk vagy ténylegesen azt várjuk el a légierőtől hogy egy hasonló nagyságrendű ellenséggel szemben meg tudja védeni a légteret.
Ha a mostanihoz hasonló békeidős légierőben gondolkozunk akkor az egész fenti eszmefuttatásnak nincs jelentősége. Akkor elég az néhány Gripen ami van a légirendészeti feladatok ellátására. Hadgyakorlatokon steril körülmények között képesek eltalálni LGB-vel egy konténert a lőtér jól ismert pontján, de ez a maximum.
Ezek alapján remélem senki nem gondolja a jelenlegi légierőnk egy háborúban bármilyen komolyabb feladatra alkalmas lenne…

Ha azt az elvárást támasztjuk amit a honvédelmi miniszter jelenleg úton-útfélen hangoztat - vagyis hogy a cél hogy honvédség képes legyen megvédeni az országot - akkor el lehet gondolkodni azon hogy ezt a feladatot hogy lehet a leg hatékonyabban megoldani és ekkor komolyan szóba jöhetnek a fenti gyakorló / könnyű támadó típusok.

A Gripennek tudtommal nincs ARM/SEAD képessége. Fentebb írta valaki, hogy majd a Gripen végez az ellenséges SAM rendszerekkel. A kérdésem csak az, hogy hogyan....
Olvasd el ezt...