2015 ben a balti túra előtt csinàlták meg a jogosítást néhány pilcsinek egy angliából idehozott KC-135-tel és Svéd oktatókkal. Ketten még oktatói jogosítát kaptak.
Mint minden jogosításnak a repülésben ennek is van lejárata, ami akkor hosszabbodik meg automatikusan ha pilóta igazolja a megfelelő gyakorlatot.
Emlékeim szerint a legi utantöltési jogosítás hat hónapig él és ez idő alatt kb. egy tucat utántöltést kell végrehajtani nappal és éjjel (ha valaki tudja a pontos számokat pls. igazoljon vissza vagy javítson ki...)
Ha nincs meg a gyakorlat akkor a jogosítás lejár amit csak megfelelő jártasság visszaállítás után lehet újra megszerezni.
2015 óta nincs infóm arról hogy egyetlen magyar pilóta is gyakorolta volna a légi üza. utántöltést ezért erős okom van feltételezni hogy jelenleg egyetlen magyar pilótának sincs élő aerial refueling certificate-je.
Az aktuális Aranysasban van egy Sáfár riport, abban van, hogy az a terv jövőre, hogy a nem AG képes pilóták is megkapják a légi utántöltés jogosítást. Szóval az AG-seknek valahogy élő a képesítés, csak az a kérdés, hogyan