[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 072
113
Én csak azt küldeném NKE-re, aki a turbopropon is megfelelt, mert onnan mehet helikopterre, harci gépre és szállítóra is, de előtte még nem tudjuk, hogy alkalmas lesz e komolyabb dolgokra!

Én így látnám jónak:
Honvédelmi klubbok:
0. modellezés, drónozás, stb. 14 év alatt.
1. repülő alapképzés: vitorlázó + UL esetleg már Zlin 14-18 éves korig (érettségiig) --> PPL
Légierő:
2. katonai alapkiképzés: Zlin + haladó alapképzés: turboprop: 18-20 éves kor között a honvédelmi után közvetlenül.
--- itt a turbopronál viszonylag gyorsan eldől, hogy képes e többre, ha igen:
NKE + Légierő:
3. katonai haladó képzés: turboprop (innen tovább a három fő irány valamelyike)
4. jet trainer ha harci gépre (ezt telepíteném ki Lengyelországban, közösen üzemeltetve a technikát velük)
5. típusképzés
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
Amennyire én látom itt is a piszkos anyagiak voltak a fő probléma...
Kevesebb volt a beiskolázottak száma annál hogy az NFTC iskola profitábilis legyen.
Emiatt nem volt pénz az elöregedő reptechnika cseréjére.
Emiatt a végén már az USA ba küldték repülni a növendékeket (ez persze megint csak plusz klts. az iskolának)
A lényeg hogy az NFTC szerződés idén lejárt és (sajnos) az a döntés született hogy idehaza oldják meg a pilótaképzést.
Vettek a Zilineket beindult az NKE-n az "âllami repülőgépvezető" szak.
Problémák:
- a jelenlegi rendszer szerint azok kezdenek el repülni akiket már felvettek az NKE-re. Ezzel az a probléma hogy a növendékről esetleg csak akkor derül ki hogy fakezű amikor már javában zajlik kepzése és emiatt egy csomó időt-energiát már elpazaroltak rá, továbbá elvette a helyet egy ügysebb gyerektől.
Jobb lenne ha a repülős előképzés még az egyetem előtt 17-18 évesen a repülőklubok bevonásával tartott nyári táborokban történne és aki ott megfelel azokat vinnék az NKE-re. A Zlinekkel úgy is csak maximum alapképzés nyújtható.
- nics se haladó turboprop kiképző gép se jet trainer (meg multi engine kiképző gép se)
Ezek nélkül nem lesz hazai képzés és megint csak küldhetik a növendékeket külföldre megint csak sok sok pénzért.

Kíváncsian figyelem mi sül ki a dologból

Na, az NFTC gondjairól nem tudtam!
A hazai helyzet azért ismerős.
Vajon az a módszer, hogy Horvátországban képeznek Pilatuson, nem jött be?
Szerintem egy, a korhoz igazított MÉM RSz-nek lenne helye a Nap alatt, de úgy látom, hogy a Fidesz valamiért pikkel a kisgépes repülésre és ott tesz keresztbe az egész szakmának, ahol csak tud.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Én csak azt küldeném NKE-re, aki a turbopropon is megfelelt, mert onnan mehet helikopterre, harci gépre és szállítóra is, de előtte még nem tudjuk, hogy alkalmas lesz e komolyabb dolgokra!

Én így látnám jónak:
Honvédelmi klubbok:
0. modellezés, drónozás, stb. 14 év alatt.
1. repülő alapképzés: vitorlázó + UL esetleg már Zlin 14-18 éves korig (érettségiig) --> PPL
Légierő:
2. katonai alapkiképzés: Zlin + haladó alapképzés: turboprop: 18-20 éves kor között a honvédelmi után közvetlenül.
--- itt a turbopronál viszonylag gyorsan eldől, hogy képes e többre, ha igen:
NKE + Légierő:
3. katonai haladó képzés: turboprop (innen tovább a három fő irány valamelyike)
4. jet trainer ha harci gépre (ezt telepíteném ki Lengyelországban, közösen üzemeltetve a technikát velük)
5. típusképzés
Újra kéne alapitani az MHSZt
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Gázturbinást írtam, nem LGT-gépet. ..
Tudtommal az Embraernek nincs gázturbinás kiképző gépe úgyhogy abban a csomagban nehezen tudom elképzelni hogy azt vennénk.
Az Embraer üzlettől függetlenül a Csehektől valószínű veszünk néhány L-39 NG-t, az meg talán jó lesz jártasságot fenntartani meg ilyesmi…
És lehet hogy a nagy nyári szünetben lemaradtam valamiről, de még nem tudok róla hogy hosszabbítottunk volna az NFTC-szerződésen ...
Igen, erről azt hiszem lemaradtál…
aa.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Tudtommal az Embraernek nincs gázturbinás kiképző gépe úgyhogy abban a csomagban nehezen tudom elképzelni hogy azt vennénk.
Az Embraer üzlettől függetlenül a Csehektől valószínű veszünk néhány L-39 NG-t, az meg talán jó lesz jártasságot fenntartani meg ilyesmi…

Igen, erről azt hiszem lemaradtál…
aa.jpg
Abban a hsz.-ben amire válaszoltam, szó se volt arról, hogy az adott 6 gép az egyetlen cég egyetlen tipusa lehetne, így kicsit szabadon engedtem a fantáziámat. Szóval lehetett volna pl. 3xKC-390 és 3xL-159 vagy akár Hawk is.
Köszi az NFTC-hírt, nekem új, de azért felhívnám a figyelmet az utolsó benyújtási feltétel firnyákos megfogalmazására is: "NFTC vagy más repülő-kiképzési program ...". Szóval ebből még bármi lehet szerintem, az lesz ami sikerül, de az tuti.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
"NFTC vagy más repülő-kiképzési program ...".
a mondat folytatása:
"...sikeres teljesítése után a harcászati, a szállító repülőgép-vezetői vagy a helikoptervezetői beosztásba helyezést/kinevezést…"

az első Harward órák után a jelölt teljesítményének a függvényében folytatják a kiképzését nagy sebességű vonalon, vagy csinálnak belőle szállító repülőgép illetve helikopter pilótát.
A pályázati felhívás ezen pontjának a lényege hogy a jelöltnek előre szólnak hogy nem biztos hogy a kiképzés végén Gripenen fog repülni.
Ettől függetlenül ez a pályázat az NFTC programon való részvételről szól...
 
  • Tetszik
Reactions: emel

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
L-39NG offered as Visegrád Four trainer jet

"The Czech, Hungarian, Polish, and Slovak air forces are discussing the possibility of collective fighter jet pilot training. Czech Defence Minister Lubomír Metnar said after a Visegrád Four (V4) meeting in Ostrava, Czech Republic, on 20 September that the L-39NG trainer could be the collective training platform."

https://www.janes.com/article/91534/l-39ng-offered-as-visegr%E1d-four-trainer-jet
Mondjuk ez nekem - kívülállóként - baromira kézenfekvő dolognak tűnik. A V4 erre pont jó. Ráadásul a PESCO-ba is be lehet vonni. Jelenleg is fut több ilyen kiképzési jellegű program...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
T

Törölt tag 1586

Guest
Mondjuk ez nekem - kívülállóként - baromira kézenfekvő dolognak tűnik. A V4 erre pont jó. Ráadásul a PESCO-ba is be lehet vonni. Jelenleg is fut több ilyen kiképzési jellegű program...
Ránk meg a Szlovákokra még lehet hogy ránk sózzák az L39 NG-t, de a Lengyelek már letették a voksot az M-346 mellett és a legutóbbi hírek szerint a meglévő 12 db mellé még további 4 db gépet vásároltak.
A 16 M346 mellé meg minek még L39?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ránk meg a Szlovákokra még lehet hogy ránk sózzák az L39 NG-t, de a Lengyelek már letették a voksot az M-346 mellett és a legutóbbi hírek szerint a meglévő 12 db mellé még további 4 db gépet vásároltak.
A 16 M346 mellé meg minek még L39?
Mér', az EVA programban sincs benne minden V4-es ország, nem?
A csehek, szlovákok, magyarok simán tudnának közös pilótaképző programot indítani. Amihez bárki más is csatlakozhat, ha szeretne. De alapvetően egy ilyen program nem azt jelenti, hogy mindenkinek meg kell vennie a gépeket. Sokkal olcsóbb, ha a csehek kifizetik a gépeket, és ők is üzemeltetik, mi pedig repülési időt ill. kiképzőket bérlünk tőlük. Így nem kell ezekre a gépekre külön földi személyzetet, oktatókat tartanunk, valamint nem nekünk kell a 3-4 gép logisztikai üzemeltetésének nyűgjét felvállalni. WIN-WIN szituáció.
A 3 kis országban külön külön szerintem értelmetlen kiképző flottát fenntartani. A 3 országnak szerintem együtt sincs akkora pilótaigénye, mint mondjuk a németeknek, vagy akár a lengyeleknek.
De mondjuk azt el tudnám képzelni, hogy esetleg a svájciakat, osztrákokat be lehetne vonni a dologba.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Mér', az EVA programban sincs benne minden V4-es ország, nem?
A csehek, szlovákok, magyarok simán tudnának közös pilótaképző programot indítani. Amihez bárki más is csatlakozhat, ha szeretne. De alapvetően egy ilyen program nem azt jelenti, hogy mindenkinek meg kell vennie a gépeket. Sokkal olcsóbb, ha a csehek kifizetik a gépeket, és ők is üzemeltetik, mi pedig repülési időt ill. kiképzőket bérlünk tőlük. Így nem kell ezekre a gépekre külön földi személyzetet, oktatókat tartanunk, valamint nem nekünk kell a 3-4 gép logisztikai üzemeltetésének nyűgjét felvállalni. WIN-WIN szituáció.
A 3 kis országban külön külön szerintem értelmetlen kiképző flottát fenntartani. A 3 országnak szerintem együtt sincs akkora pilótaigénye, mint mondjuk a németeknek, vagy akár a lengyeleknek.
De mondjuk azt el tudnám képzelni, hogy esetleg a svájciakat, osztrákokat be lehetne vonni a dologba.

Vedd észre hogy a nemzetközi pilótaképzés vonalon erős túlkínálat és verseny van.
Európában itt van még az Olaszok által összehozott International Flight Training School akik M346-tal képeznek.
Véleményem szerint egy Magyar-Szlovák-Cseh iskolának, a meglehetősen gyenge lábakon álló Aero Vodochody által gyártott és a piacon elérhető kiképző gépek közül a legkevésbé potens L-39 NG-re épülő kiképzési rendszernek igen csekély sikere lenne.

Szerintem a legjobb amit tehetünk hogy maradunk az NFTC-nél, vagy ha Eu.ban akarunk maradni akkor a Lengyelekhez (meg a Görögökhöz, Hollandokhoz, Osztrákokhoz, Kuvaithoz, stb…) hasonlóan csatlakozunk az IFTS-hez. Szerintem a Szlovákoknak is ezt kellene tenniük.

Ez az egész V4-iskola egyedül a Csehek érdeke hogy végre valahogy piacot találjanak az L-39 NG-nek
Szerintem nekünk nem kéne ehhez asszisztálni. A Csehek meg adják el az L-39 NG-t Szenegálnak...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Vedd észre hogy a nemzetközi pilótaképzés vonalon erős túlkínálat és verseny van.
Miért, kerekes, teherautó alvázas 155mm-es tüzérségből nincs? (Ceasar, ATMOS, Archer, Dana, Zuzanna 2, Nora,) És akkor még a harcjármű alapúakat nem is soroltam!
Mégis csatlakoztunk az EVA projekthez. Meg az olaszok is...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Miért, kerekes, teherautó alvázas 155mm-es tüzérségből nincs? (Ceasar, ATMOS, Archer, Dana, Zuzanna 2, Nora,) És akkor még a harcjármű alapúakat nem is soroltam!
Mégis csatlakoztunk az EVA projekthez. Meg az olaszok is...
Én tényleg nem értem hogy lehet egy tüzérségi fegyver vásárlási projektet (amiben legfeljebb egy követelmény listával veszünk részt) egy pilóta képző iskolához hasonlítani (ahol ott vannak a növendékeink az oktatóink és esetleg a gépeink is)
Ezt a gondolatmenetet szimplán nem értem...o_O
Az egyik egy eszköz beszerzés, a másik egy képzési szolgáltatás.
Az egyikre már most is van egy bevált megoldás, a másik egy teljesen új eszköz kategória a MH ben.
Én semmiféle hasonlóságot nem vélek felfedezni a két üzlet között, legfeljebb annyit hogy végeredméntben mindkettő pénzbe kerül.
Ha gondolod próbáld elmagyarázni hogy miért nekünk kéne szívességet tenni a Cseheknek azzal hogy megmentjük (megpróbáljuk megmenteni) az iskola repülőgép gyártásukat?
A Janes cikkben ráadásul a Lengyeleket is hozzácsapják a businesshez akiknek már van 16 eltérő tipusú gépük és oszlopos tagjai egy másik képzési programnak.
Szerinted komoly hogy majd a Csehek kedvéért eladják az M346-kat kilépnek IFTS ből és csatlakoznak a Cseh programhoz?
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
Mér', az EVA programban sincs benne minden V4-es ország, nem?
A csehek, szlovákok, magyarok simán tudnának közös pilótaképző programot indítani. Amihez bárki más is csatlakozhat, ha szeretne. De alapvetően egy ilyen program nem azt jelenti, hogy mindenkinek meg kell vennie a gépeket. Sokkal olcsóbb, ha a csehek kifizetik a gépeket, és ők is üzemeltetik, mi pedig repülési időt ill. kiképzőket bérlünk tőlük. Így nem kell ezekre a gépekre külön földi személyzetet, oktatókat tartanunk, valamint nem nekünk kell a 3-4 gép logisztikai üzemeltetésének nyűgjét felvállalni. WIN-WIN szituáció.
A 3 kis országban külön külön szerintem értelmetlen kiképző flottát fenntartani. A 3 országnak szerintem együtt sincs akkora pilótaigénye, mint mondjuk a németeknek, vagy akár a lengyeleknek.
De mondjuk azt el tudnám képzelni, hogy esetleg a svájciakat, osztrákokat be lehetne vonni a dologba.
Az L-39 NG max olyan kicsi, részben tőkeszegény országoknak tudnám elképzelni itt a térségben. Mint a horvátok, szlovének, bulgária, bosznia. Ettől nyugatra attol tartok hogy az Alba nem rug labdába a túlkinálat miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ránk meg a Szlovákokra még lehet hogy ránk sózzák az L39 NG-t, de a Lengyelek már letették a voksot az M-346 mellett és a legutóbbi hírek szerint a meglévő 12 db mellé még további 4 db gépet vásároltak.
A 16 M346 mellé meg minek még L39?
Mert szerintem az erről történt tárgyalás annyi lehetett, hogy a csehek ajánlgatták megvételre a gépüket, a többiek meg bólogattak hogy oké, meggondoljuk - a lengyelek meg egy szót se szóltak, azt is csöndben csinálták.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az L-39 NG max olyan kicsi, részben tőkeszegény országoknak tudnám elképzelni itt a térségben. Mint a horvátok, szlovének, bulgária, bosznia. Ettől nyugatra attol tartok hogy az Alba nem rug labdába a túlkinálat miatt.
Ne felejtsd el, hogy Austria hadserege bejelentette, hogy idén kb. Októberben elfogy az idei pénze.
A svájciaknál meg már egyszer tendert nyert a Gripen, ami gyakorlatilag a kategóriája legolcsóbban beszerezhető, és fenntartható gépe. Szóval ezek a népek - bár tud sok pénzük lenni - nem szívesen szórják.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Mert szerintem az erről történt tárgyalás annyi lehetett, hogy a csehek ajánlgatták megvételre a gépüket, a többiek meg bólogattak hogy oké, meggondoljuk - a lengyelek meg egy szót se szóltak, azt is csöndben csinálták.
És ezért nyilatkozta azt amit, Benkő papa....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Én tényleg nem értem hogy lehet egy tüzérségi fegyver vásárlási projektet (amiben legfeljebb egy követelmény listával veszünk részt) egy pilóta képző iskolához hasonlítani (ahol ott vannak a növendékeink az oktatóink és esetleg a gépeink is)
Ezt a gondolatmenetet szimplán nem értem...o_O
Az egyik egy eszköz beszerzés, a másik egy képzési szolgáltatás.
Az egyikre már most is van egy bevált megoldás, a másik egy teljesen új eszköz kategória a MH ben.
Én semmiféle hasonlóságot nem vélek felfedezni a két üzlet között, legfeljebb annyit hogy végeredméntben mindkettő pénzbe kerül.
Ha gondolod próbáld elmagyarázni hogy miért nekünk kéne szívességet tenni a Cseheknek azzal hogy megmentjük (megpróbáljuk megmenteni) az iskola repülőgép gyártásukat?
A Janes cikkben ráadásul a Lengyeleket is hozzácsapják a businesshez akiknek már van 16 eltérő tipusú gépük és oszlopos tagjai egy másik képzési programnak.
Szerinted komoly hogy majd a Csehek kedvéért eladják az M346-kat kilépnek IFTS ből és csatlakoznak a Cseh programhoz?
Pedig nem túl bonyolult. Mivel a PESCO megfinanszírozza a fejlesztés költségeit, így azt már a tényleges beszerzéseknél nem kell kifizetni.
Mennyi is az F-35 ára fejlesztési költségekkel, és anélkül?
A Pesco nem csak eszközfejlesztéseket, de kiképzési programokat is támogat. Jelenleg 5 ilyen program van. Direktben pénzt nem tudnánk gyakorló gépekre, és magunknak ilyen kiképzési programra szerezni. Ha viszont összefogunk és újat hozunk létre, akkor már tudunk támogatást szerezni. Minél több az együttműködő, és a programban közös elem, annál nagyobb az esély a program támogatására.
Ezzel csökkentjük a kiképzés költségeit. Mert vagy a gépeket, vagy az infrastruktúrát, vagy magát a kiképzés költségeit csökkenthetjük.
Magyarán talált pénz.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0