[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

2015 ben a balti túra előtt csinàlták meg a jogosítást néhány pilcsinek egy angliából idehozott KC-135-tel és Svéd oktatókkal. Ketten még oktatói jogosítát kaptak.
Mint minden jogosításnak a repülésben ennek is van lejárata, ami akkor hosszabbodik meg automatikusan ha pilóta igazolja a megfelelő gyakorlatot.
Emlékeim szerint a legi utantöltési jogosítás hat hónapig él és ez idő alatt kb. egy tucat utántöltést kell végrehajtani nappal és éjjel (ha valaki tudja a pontos számokat pls. igazoljon vissza vagy javítson ki...)
Ha nincs meg a gyakorlat akkor a jogosítás lejár amit csak megfelelő jártasság visszaállítás után lehet újra megszerezni.
2015 óta nincs infóm arról hogy egyetlen magyar pilóta is gyakorolta volna a légi üza. utántöltést ezért erős okom van feltételezni hogy jelenleg egyetlen magyar pilótának sincs élő aerial refueling certificate-je.

Az aktuális Aranysasban van egy Sáfár riport, abban van, hogy az a terv jövőre, hogy a nem AG képes pilóták is megkapják a légi utántöltés jogosítást. Szóval az AG-seknek valahogy élő a képesítés, csak az a kérdés, hogyan
 
Most akkor döntsd már el, hogy háborúzunk vagy gyakorlatra megyünk, mert a kettő együtt nem fennálló eshetőség...
Van AG képes és utántöltésre képes pilóta.


14 gépes légierő nem fog megkockáztatni egy mélységi csapásmérést, mert a várható előnynél a veszteség nagyobb...


Ez egy idealizált helyzet, amin mindig röhögök. A hh alatt is, ha támadt volna a kelet, akkor gondold az USAF és más addig nem CAS-ol, amíg nincs légifölény? Túrót.


Ez elméletnek szép és ODS és AF alatt belefért, de könyörgöm, nem minden helyzet ilyen.



Optimális eset = nem foglalkozok vele.


Mert nincs. Nem tűnik fel, hogy a hh végével a Gina, Alpha jet és összes szubszonikus másodvonalas gép ment a levesebe? Szerinted miért?


Ettől még nem az a válasz, hogy pl. ALCA-t szerzel be...


Álljon meg a nászmenet. A világ legdrágább 4. gen korszerűsítése az indiai M2k ajánlat volt 40 misivel. Új Gripen C/D már nincs, nem gyártanak. Viszonyítási alap a használt F-16MLU eladás D-A-ba. 15 misi volt csupaszon a gép. Azért nem kellene átesni a ló túloldalára. Ha a svédeknél kifut a C/D, akkor EBS HU-itással együtt a mesében lesz 80 misi egy korszerűsített Gripen. Azért ilyen marhaságokat ne írjunk már le, ennyiért új F-35A-t vesz a USAF.


És ki mondta, hogy annyi a használt Gripen? A nagy büdös semmire építkezel.

Erősen pislogok mindkét kommenten.
Ha-Ezzel a szócskával kezdtem.És mindig odairom,hogy gondos mérlegelés és pénzügyi hatékonysági vizsgálat után.Dehogy inkább költenék 20 milkás db áru light attack helyet az upgredelt zsidó vadászra,az biztos.Deha a svédek ceruzája kellően vékony lesz,Gripennel is kiegyezek:)
Románokkülönben most korszerűsitik a meglévő IAR99es gépeiket.
 
Nem azert hogy vitat inditsak el de egy sugarhajtasu kikepzonek prec fegyverekkel epp akkora eselye van mint egy harcihelikopternek. A heli valamelyest pancelozott cserebe a gyveres oktato tavolabrol indithat... Nem csak nagy !agassagba lehet alkalmazni es nem csak top legvedelem ellen... A konfliktus egy mas szakaszaba siman alkalmazhato. Elso szakaszban persze csak celpont... De egy haborunak nem csak eleje van...legalabbis jobb esetben. :)
 
Ha-Ezzel a szócskával kezdtem.És mindig odairom,hogy gondos mérlegelés és pénzügyi hatékonysági vizsgálat után.Dehogy inkább költenék 20 milkás db áru light attack helyet az upgredelt zsidó vadászra,az biztos.Deha a svédek ceruzája kellően vékony lesz,Gripennel is kiegyezek:)
Románokkülönben most korszerűsitik a meglévő IAR99es gépeiket.
En roman forumokon ugy olvastam hogy nem biztos de ha biztos is a nem fegyverzet verziok toredeket csak... Egy jo idelye nem is igen repulnek... /f16 letiltas/ miatt epp hogy csak osszetudtak kaparni valami nagyon alacsony keszenleti gepallomanyt... Pont volt egy igen nehezkes "elfogasuk" nem bejelentkezett kisrepulo vagy uzleti gep volt azthiszem de lehet utasszallito :D
 
En roman forumokon ugy olvastam hogy nem biztos de ha biztos is a nem fegyverzet verziok toredeket csak... Egy jo idelye nem is igen repulnek... /f16 letiltas/ miatt epp hogy csak osszetudtak kaparni valami nagyon alacsony keszenleti gepallomanyt... Pont volt egy igen nehezkes "elfogasuk" nem bejelentkezett kisrepulo vagy uzleti gep volt azthiszem de lehet utasszallito :D

Román F-16 letiltás? Mikor? Miért?
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Kolumbiai Kfirek légi utántöltése.IAI simán integrálja azokat a konténereket a mi A319inkre is.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Bárcsak mi lennénk, Alba helyett! Ha már mindenáron saját iskolát akarunk, akkor mindenképp Mastersban kellene gondolkodnunk!

12-24x Zlin* -> 6x Tucano -> 4-6x Masters**

* honvédelmi repülőklubbok is szerte az országban!
** Lengyelországban
Mit akarsz a tucanoval?
 
Bárcsak mi lennénk, Alba helyett! Ha már mindenáron saját iskolát akarunk, akkor mindenképp Mastersban kellene gondolkodnunk!

12-24x Zlin* -> 6x Tucano -> 4-6x Masters**

* honvédelmi repülőklubbok is szerte az országban!
** Lengyelországban
Ne álmodozz, mi nem vagyunk Lengyelország semmilyen tekintetben!! Sajnos ...
 
Ne álmodozz, mi nem vagyunk Lengyelország semmilyen tekintetben!! Sajnos ...
Az a baj, hogy a kormányzat saját pilótaképzést akar. Ez lenne a leghatékonyabb, költség tekintetben is: itthon Zlin és Tucano, míg néhány Masters a lengyelekkel közösen üzemeltetve Deblinben.

Persze valami elcseszett konstrukció lesz a vége úgyis, szar Albartroszokkal.
 
Az a baj, hogy a kormányzat saját pilótaképzést akar. Ez lenne a leghatékonyabb, költség tekintetben is: itthon Zlin és Tucano, míg néhány Masters a lengyelekkel közösen üzemeltetve Deblinben.

Persze valami elcseszett konstrukció lesz a vége úgyis, szar Albartroszokkal.
Nem biztos hogy akarják, csak előfordulhat hogy kicsi a választási lehetőség. A kanadai képzésnek rövidesen vége, kihal az NTSC, egy ideje már kevés az üzemképes gépük, sorban állnak hozzájuk a pilóták repülési lehetőségre várva. Ha meg senki se akar velünk közös kiképző iskolát fenntartani K-Európában, vagy csak túl drágán, akkor marad a "maszekolás". Kérdés, hogy a leendő (ha lesz) Hévíz-Sármelléken felállítandó magyar? - norvég pilótaiskola kinek a pénzéből és milyen lesz, használható-e nekünk, vagy norvég pénzen norvég árakon fog működni?
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
Nem rossz az M346, viszont én az alábbi felállásra mondanám hogy tökéletes:
- 12 DA40 Tundra Star (dízel motor, masszív kompozit szerkezet!) a repülőkluboknál - előképzés 17-18 évesen PPL szintig
gallery_da40_tundra_star_03.jpg

- 6 db Grob G-120TP haladó képzés Szolnokon
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

- 6 db BAE Hawk AJT
the-advanced-hawk-debuted-at-aero-india-2017-back-in-february.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: emel
Valaki rendelt hat M346FA-t de nem mondják meg ki volt...o_O
Nem mi voltunk?

Remélem, hogy nem.

Nem biztos hogy akarják, csak előfordulhat hogy kicsi a választási lehetőség. A kanadai képzésnek rövidesen vége, kihal az NTSC, egy ideje már kevés az üzemképes gépük, sorban állnak hozzájuk a pilóták repülési lehetőségre várva. Ha meg senki se akar velünk közös kiképző iskolát fenntartani K-Európában, vagy csak túl drágán, akkor marad a "maszekolás". Kérdés, hogy a leendő (ha lesz) Hévíz-Sármelléken felállítandó magyar? - norvég pilótaiskola kinek a pénzéből és milyen lesz, használható-e nekünk, vagy norvég pénzen norvég árakon fog működni?

A kanadai képzés gondjairól tudnál valami anyagot?
 
Remélem, hogy nem.



A kanadai képzés gondjairól tudnál valami anyagot?
Amennyire én látom itt is a piszkos anyagiak voltak a fő probléma...
Kevesebb volt a beiskolázottak száma annál hogy az NFTC iskola profitábilis legyen.
Emiatt nem volt pénz az elöregedő reptechnika cseréjére.
Emiatt a végén már az USA ba küldték repülni a növendékeket (ez persze megint csak plusz klts. az iskolának)
A lényeg hogy az NFTC szerződés idén lejárt és (sajnos) az a döntés született hogy idehaza oldják meg a pilótaképzést.
Vettek a Zilineket beindult az NKE-n az "âllami repülőgépvezető" szak.
Problémák:
- a jelenlegi rendszer szerint azok kezdenek el repülni akiket már felvettek az NKE-re. Ezzel az a probléma hogy a növendékről esetleg csak akkor derül ki hogy fakezű amikor már javában zajlik kepzése és emiatt egy csomó időt-energiát már elpazaroltak rá, továbbá elvette a helyet egy ügysebb gyerektől.
Jobb lenne ha a repülős előképzés még az egyetem előtt 17-18 évesen a repülőklubok bevonásával tartott nyári táborokban történne és aki ott megfelel azokat vinnék az NKE-re. A Zlinekkel úgy is csak maximum alapképzés nyújtható.
- nics se haladó turboprop kiképző gép se jet trainer (meg multi engine kiképző gép se)
Ezek nélkül nem lesz hazai képzés és megint csak küldhetik a növendékeket külföldre megint csak sok sok pénzért.

Kíváncsian figyelem mi sül ki a dologból