[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az osztrák kormány spórolós agymenései a hadereggel kezdik leverni a stüszi rokonoknál is a biztosítékot, tehát affene se tudja.Az EF csere egyik sarokköve az lett volna, hogy "vesztegetéssel sózták ránk, ergo nem ér a nevem, de.
The Viennese supreme court has thrown out another lawsuit of the Austrian government against Airbus, putting an end to the decade-long saga of accusations of bribery against the manufacturer of the country's fleet of Typhoon fighter jets. The 15 aircraft have long since been a focus of heated debates due to their operating costs.

While experts put down the extraordinary bills to Austria having bought an unreasonably pared-down version and too small a fleet to benefit from synergetic effects, Austrian Minister of Defence, Klaudia Tanner, implies instead that Airbus bribed Vienna into buying a useless aircraft. Today she commented only that she would "analyse" the court verdict against her agency.

The folks over at doppeladler.com (an Austrian military news portal) believe she will continue to lobby for the retirement of the unpopular Typhoon, potentially in favour of Gripen C fighter jets from Sweden's Saab – which would be only minimally more affordable to operate and just as near to becoming obsolete. However, fears persist the government might still decide to axe the fast jet component altogether. (Source 1, Source 2, Austrian)
Ausztria valószínűleg Indonéziának fogja eladni az Eurofightereket.
De ennél fontosabb, hogy a SAAB 105-ösöeik már lehet, hogy azt sem érik meg. Szóval sürgősen kell nekik mind kiképző gép, és olyan gép, amit Air Policingre fognak tudni alkalmazni.
Mindezt úgy, hogy már az Eurofighterekkel is az volt a bajuk, hogy a megvágott honvédelmi költségvetésből nem tudták őket fenntartani. Emellett sajnos nem fognak tudni még egy Gripen-t sem fenntartani.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
.
.
Kb igen, bár itt inkább az a gyanúm, hogy ők is tudják, hogy az L-39NG nem igazán eladható sehol. Inkább a 20-as években történő katonai beszerzési programjaink ellentételezésének a lenyúlása a cél.
Ennek az üzletnek/beruházásnak akkor látom igazán értelmét, ha az AV gyártókapacitásával jelentősen a drónok felé fordulunk. Gázturbinás iskolagépet az utóbbi 30-40 évben már csak a kőbalta-machete-karabély-Kalasnyikov-RPG szinten leragadt országok nem tudtak gyártani maguknak . Lásd Jugoszlávia/Szerbia, Argentína, Chile, Tajvan, Románia, Spanyolország stb., mindegyik saját tervezésű és gyártású ilyen gépeket használt már évtizedek óta, pedig ugye egyik se repülőgépgyártási hatalom ...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 294
113
.
.
Lemaradtak a világtól, de erre te azzal jössze, hogy mindenki más az más kategória? :) Azzal teszed piacképessé a terméket, hogy teremtesz egy ezek szerint egyrésztvevős (esetleg a szintén értelmetlen M-345 upgraddel kétszereplős) de a valóságban nemlétező saját "piacot", és ott mi vagyunk a piacvezetők??? :) :)
Nem maradtak le szerintem csak mas kategoriakat sorolsz. /125 os motor kontra 600 as / a t 50 az kvazi gripen pl.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 666
93
Az Airbus tréner már évek óta tetszhalott Mako feltámasztása, amelyet akkor is érdeklődés hiányában hamvba holt.. Az Aero repülőgépe tetszik, nem tetszik annyira halvány képességekkel rendelkezik akárcsak az M345.. Azok az országok akik mégis a kategória mellett döntenek, azok komolyabb másodlagos képességgel rendelkeznek. Lengyelek pld. M346. A másik megoldás a turbolégcsavaros trénerek amellyekkel kiválasztják a pilótákat, majd elküldik a nemzetközi pilótaiskolába. Egyébként nem véletlenül csatlakoztunk az európai közös képzésbe. Ami viszony ismét tény, a csatlkozó országok között olyanok vannak, amellyek ezeket a kategóriákat gyártják. Éppen ezért azok az országok akik ilyet gyártanak, azokhoz lépéselőnyben vannak, de tegyük szívünkre a kezünket, hogy az Olasz M346, vagy modernizált Hawk mellett labdába rúg a L39NG?? Nem. Ha meg közös a kiképzés akkor olyan oktatógépet választanak amely a legközelebb áll a modern harci repülőgéphez. A L159 ráncfelvarrt változatával inkább versenyben lenne. Egyébként nézzétek meg, hogy a L39 konferencáikon ahol a csehek nyomták az NG-t, milyen országok vettek részt??? Ami komoly volt: Thaiföld akik L59 Super Albatrosszal repülnek (talán a legjobban felszerelt Albák), néhány afrikai, és Mi. Talán még hollandokat láttam meglepődve..

A fideszes jelzőt Tombor úrra azért hangsúlyozom ki, mert itt nem arról van szó, mint a Hinterberger tekintetében - amely várja hogy végre legyen magyar megrendelés - hogy Magyarország megvásárolt egy katonai terméket gyártó céget, - hanem állami háttérrel, olcsó bank hitelekkel, (amit Te meg Én nem kapnánk meg :) - kitaláltak egy céget, amelybe kommunikációs tanácsadó közgazdász stb. van benne (tehát repülőgépiparhoz értő emberek - és bevásárolták magukat a csehek tőkehiányos, és megrendeléshiányos gyárába többségi tulajdont szerveztek. Tehát kvázi magánemberek saját haszonra ácsingózva (bár nekik kéne visszapörgetni ezt a gazdáikhoz akik pénzelik őket) ezért kell most hozzá állami magyar megrendelés. Itt mi a fasznak kéne nemzeti büszkeség stb. Ha pld. Gyurcsány, Kóka, Garancsi, vagy akárki megvenné az Dassault 51%-t akkor az már magyar termék, és de kurva jó lenne nekünk. Egy fenét, éppúgy magánbefektetés lenne (gondolodom akkor is állami háttérrel olcsó hitellel) és persze garantálnák nekik fehér asztalnál, hogy persze akármit de veszünk tőletek, hogy legyen hasznunk..
Az Aero-nak három terméke van: L-39NG, L-159 és az Aero 270? egymotoros könnyű utasszállító. Utóbbit nem sikerült eladni pedig jó paraméterei voltak, és ára miatt versenytársa lehetett volna a Pilatus azonos kategóriás gépének. Sajnos sem marketing sem tőke nem volt mögötte.. A L-159-et kicsit modernizálva új lokátorral, talán légi utántöltéssel és litening integrációval lehetne még jobb exportpozícióba helyezni, ehhez megint nagyobb tőle kell. A NG a legköltséghatékonyabb olcsóbb fejlesztés volt. A problémák a két géppel, az amerikai beszállítók, amelyek miatt nem lehet egy csomó országba eladni. ennyi.
Ha jól tudom szakmai újságíró vagy. Miért nem tudsz róla amit már évekkel ezelőtt kijelentettek, hogy a pilóta képzést itthon akarják folytatni. A képzés elkezdéséhez pedig ilyen gépek beszerzése szükséges. Ráadásul fel sem merül benned hogy esetleg a Cseh belpolitikai viszonyok miatt fel sem vásárolhatta a magyar állam, ellenben az általad is említett Hinterberger céggel. Tervek, elképzelések már régóta meg vannak erről a géppel. Úgy látszik szakmai és politikai aktivistaként sem esik le neked miért vették meg a gyárat, pedig a héten voltak bejelentések beszerzésekről.
 

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
2 281
8 141
113
Ha jól tudom szakmai újságíró vagy. Miért nem tudsz róla amit már évekkel ezelőtt kijelentettek, hogy a pilóta képzést itthon akarják folytatni. A képzés elkezdéséhez pedig ilyen gépek beszerzése szükséges. Ráadásul fel sem merül benned hogy esetleg a Cseh belpolitikai viszonyok miatt fel sem vásárolhatta a magyar állam, ellenben az általad is említett Hinterberger céggel. Tervek, elképzelések már régóta meg vannak erről a géppel. Úgy látszik szakmai és politikai aktivistaként sem esik le neked miért vették meg a gyárat, pedig a héten voltak bejelentések beszerzésekről.
a szakmai ujságirásról:
#794
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 872
7 154
113
.
.
Én is ezt gondolom. És mivel igazán légierőnk nincs, amihez annyira kéne most egy saját kiképzőgép század, igy leginkább azt látom ebben a beszerzésben, hogy politikai alapon megvetetnek valamit az országgal, amire semmi szükség nincs. Szinte több lesz a kiképzőgép, mint a vadászgép, mintha minden orvost úgy képeznének, hogy saját egyetemet épitenek mind mellé

Akkor lenne értelme, ha újraindítanák az ALCA gyártását, és abból is vennénk egy századdal a Griffek mellé.

.
14 darab vadászgép mellett évente hány új kiképzendő pilótára lehet szükség?

Tehát, akkor valamit szerintem tisztázzunk. Jelen pillanatban, magunknak 12 ilyen kiképzőgépet venni semmilyen (SEMMILYEN) téren nem éri meg, akkor sem ha újraindulna a gyártás és jönnének a grifek mellé, mert minek? Az NFTC program 4 fázisából az elsőt már amúgy is itthon teljesítik a jelentkezők, ezzel a géppel pedig a 3 és 4. fázist lehetne teljesíteni/kiváltani. a II és IIB-re még mindig nem lenne/nincs gépünk. Arról nem is beszélve hogy szakmailag meg se tudnánk közelíteni itthon az NFTC program nyújtotta szintet. Tehát önmagában nekünk itthonra kiképzésre szép dolog meg nagyon szerettem amúgy a régi alcat amíg repült itthon de egyszerűen nincs értelme és csak vinné a kevéske pénzt amit Varga Misi bácsi adott fogcsikorgatva. ( azt leszámítva hogy nagyon nyomja a politika hogy "sugárhajtású kiképző sugárhajtású kiképző sugárhajtású kiképző").
Oké. Ez tisztázva. Milyen lehetőségeink vannak még? Felfegyverezni és esetleg keszire adni? HOVA? 750-el megy a madárka, egy utasszállító repsebessége bőven efölött van (B738/A320 család utazósebessége olyan 700-900 között van átlag de sok mindentől függ) , lényeg hogy keszire is vszeg alkalmatlan.
Oké. Mi van még? A csehek ugye használnak L159-eket mint "light attack" gép és volt már róla szó itt is hogy az L39NG-t is lehetne ilyen körre használni. Igen ám de nem tudom ki (azt hiszem molni) levezette hogy az L39 az nem az L159 és akkor már inkább megérni még több grifbe rakni a pénzt mert hatékonyság/ár(értsd üzemköltség) arányában még mindig a grif vezet hiába nagyobb/drágább gép.Tehát ez sem járható út.
Akkor mi az esetleg járható?
Szerintem a következő: venni max 8 gépet és közösen még 3-4 országgal (lehetőségek: csehek,tótok,horvátok?,sógorék? lengyelek nem valószínű de egy próbát megér) együtt üzemeltetni és használni őket, ehhez sem vágnék amúgy jópofát de ha már KELL akkor még mindig ez fáj a legkevésbé.
A másik dolog pedig az hogy meglehet érteni a politikai akaratot s, elvégre benne vagyunk a cégben és azért jobban néz ki hogyha nálunk is rendszerben van (tudom hogy ettől még pénzkidobás)
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Wilson

hunemperor

Well-Known Member
2020. június 14.
808
2 096
93
Tehát, akkor valamit szerintem tisztázzunk. Jelen pillanatban, magunknak 12 ilyen kiképzőgépet venni semmilyen (SEMMILYEN) téren nem éri meg, akkor sem ha újraindulna a gyártás és jönnének a grifek mellé, mert minek? Az NFTC program 4 fázisából az elsőt már amúgy is itthon teljesítik a jelentkezők, ezzel a géppel pedig a 3 és 4. fázist lehetne teljesíteni/kiváltani. a II és IIB-re még mindig nem lenne/nincs gépünk. Arról nem is beszélve hogy szakmailag meg se tudnánk közelíteni itthon az NFTC program nyújtotta szintet. Tehát önmagában nekünk itthonra kiképzésre szép dolog meg nagyon szerettem amúgy a régi alcat amíg repült itthon de egyszerűen nincs értelme és csak vinné a kevéske pénzt amit Varga Misi bácsi adott fogcsikorgatva. ( azt leszámítva hogy nagyon nyomja a politika hogy "sugárhajtású kiképző sugárhajtású kiképző sugárhajtású kiképző").
Oké. Ez tisztázva. Milyen lehetőségeink vannak még? Felfegyverezni és esetleg keszire adni? HOVA? 750-el megy a madárka, egy utasszállító repsebessége bőven efölött van (B738/A320 család utazósebessége olyan 700-900 között van átlag de sok mindentől függ) , lényeg hogy keszire is vszeg alkalmatlan.
Oké. Mi van még? A csehek ugye használnak L159-eket mint "light attack" gép és volt már róla szó itt is hogy az L39NG-t is lehetne ilyen körre használni. Igen ám de nem tudom ki (azt hiszem molni) levezette hogy az L39 az nem az L159 és akkor már inkább megérni még több grifbe rakni a pénzt mert hatékonyság/ár(értsd üzemköltség) arányában még mindig a grif vezet hiába nagyobb/drágább gép.Tehát ez sem járható út.
Akkor mi az esetleg járható?
Szerintem a következő: venni max 8 gépet és közösen még 3-4 országgal (lehetőségek: csehek,tótok,horvátok?,sógorék? lengyelek nem valószínű de egy próbát megér) együtt üzemeltetni és használni őket, ehhez sem vágnék amúgy jópofát de ha már KELL akkor még mindig ez fáj a legkevésbé.
A másik dolog pedig az hogy meglehet érteni a politikai akaratot s, elvégre benne vagyunk a cégben és azért jobban néz ki hogyha nálunk is rendszerben van (tudom hogy ettől még pénzkidobás)
Gyanakszom, hogy nem mind kiképző lesz, hanem a felfegyverzett változat, biztos tudják, hogy mire lehet használni.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 764
113
.
.
Én is ezt gondolom. És mivel igazán légierőnk nincs, amihez annyira kéne most egy saját kiképzőgép század, igy leginkább azt látom ebben a beszerzésben, hogy politikai alapon megvetetnek valamit az országgal, amire semmi szükség nincs. Szinte több lesz a kiképzőgép, mint a vadászgép, mintha minden orvost úgy képeznének, hogy saját egyetemet épitenek mind mellé
Már 2010 előtti tervekben is volt 1 század Aero gép, akkor az Alca, vmilyen fura okból lefújták az aláírás előtt...nah, de akkor nem volt 39NG.
A Zrínyi kezdete óta tervben van a sugárhajtású kiképzőgép, sztem pont azért vásároltak bele, vmit vissza is pörgessenek a z országba, ne dobjunk minden zseton külföldre.
Várjuk meg mi lesz az üzlet, aztán szedjétek le róla a keresztvizet.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 764
113
.
14 darab vadászgép mellett évente hány új kiképzendő pilótára lehet szükség?
Sztem duplázni fogunk a Sabbal, szal számolhatsz 28-al.

.
.
Én Bayraktar drónokat vennék helyette, és a NATO-n belül a drónvonal lenne az, amit mindenki a nevünkhöz kötne, ha a magyar légierőre gondol.
Ez nem vagy-vagy, hanem is-is lesz.
Maróth belengette a hazai dróngyártást és fejlesztést jövő év elejére.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 872
7 154
113
.
.
Én Bayraktar drónokat vennék helyette, és a NATO-n belül a drónvonal lenne az, amit mindenki a nevünkhöz kötne, ha a magyar légierőre gondol.
a drónokban látom én is a jövőt egyébként illetve a hatalmas potenciált , szerencsére nem csak én látom hanem fent is ;) de nem lehet mindent egyszerre, mondjuk én a török drónoktól eléggé óóóckodom, mint ahogy bármilyen török cucctól amúgy alles
Gyanakszom, hogy nem mind kiképző lesz, hanem a felfegyverzett változat, biztos tudják, hogy mire lehet használni.
Tudni tudjuk mi is, nem az a kérdés, hanem az hogy megéri e ez
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Várgyámá-- így félálomban olyan a kép, hogy egy századnyi NG-vel akarunk pilótás képezni egy- esetleg ufóinvázióra készülve 2 Gripen századnak? Ilyen gazdagok vagyunk?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 764
113
Tehát, akkor
Szerintem a következő: venni max 8 gépet és közösen még 3-4 országgal (lehetőségek: csehek,tótok,horvátok?,sógorék? lengyelek nem valószínű de egy próbát megér) együtt üzemeltetni és használni őket, ehhez sem vágnék amúgy jópofát de ha már KELL akkor még mindig ez fáj a legkevésbé.
A másik dolog pedig az hogy meglehet érteni a politikai akaratot s, elvégre benne vagyunk a cégben és azért jobban néz ki hogyha nálunk is rendszerben van (tudom hogy ettől még pénzkidobás)

A Zlin után a teljes képzési palettát kiváltja a Gripenig, a csehek is így csinálják. Képzési koncepció van, a cseh - AV, csak át kell venni és max fejleszteni lehet a kanadai tapasztalatok alapján.
training-l-39ng.jpg


Szerintem a következő: venni max 8 gépet és közösen még 3-4 országgal (lehetőségek: csehek,tótok,horvátok?,sógorék? lengyelek nem valószínű de egy próbát megér) együtt üzemeltetni és használni őket, ehhez sem vágnék amúgy jópofát de ha már KELL akkor még mindig ez fáj a legkevésbé.
A másik dolog pedig az hogy meglehet érteni a politikai akaratot s, elvégre benne vagyunk a cégben és azért jobban néz ki hogyha nálunk is rendszerben van (tudom hogy ettől még pénzkidobás)
Nah, ebben a németekkel közös A400M mintájára látok fantáziát.
Csak kicsit lazább keretekben. Mindenki hozza gépeit, megmarad a közép-kelet európai repülőgépipar és nem a nyugatiak zsebét hízlaljuk.
Viszont a lengyelek kiestek, ők az F-35 miatt olasz trénergépre neveznek, ami nem is ez az árkategória, majdnem dupla annyiba kerül.

Sztem a geopolitikai stratégiát is látni lehet mögötte, szakítsuk a függést a Nyugattól, saját és ne más zsebére dolgozzunk. Ez szlovák - cseh - magyar viszonylatban összejöhet. Horvát talán....
Illetve a cég beszállít más cégekhez is, Airbus, Embraer ( KC-390 ). A nagy fogás az lenne, ha vmit a rendelésért cserében kiszerveznének Magyarországra, én akkor nyugodt lelkiismerettel egy nagy Igent nyomnék rá.

Ha nagyon sci-fi, akkor meg itt van az Izraeliekkel közös fejlesztési koncepció.

 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 764
113
Várgyámá-- így félálomban olyan a kép, hogy egy századnyi NG-vel akarunk pilótás képezni egy- esetleg ufóinvázióra készülve 2 Gripen századnak? Ilyen gazdagok vagyunk?
Nem akkora extra zsoszó. GDP 2%-ból lsztem futja.
2026-ra 1 század Gripen perkálva, csak a fejlesztési és a karbantartási költségekkel kell számolni. De ha faszán tárgyal Maróth, akkor a további 1 század új Gripen biznisz farvizén jelentős kedvezményeket kicsikarhat, akár hazai bedolgozással az Aero V-n keresztül.
Mondanám csináljuk a csehekkel közösen, de ez az év elbizonytalanított velük kapcsolatban, mennyire érdemes velük közös vadászgépbeszerzésbe beleugrani. Pedig logikus lenne.

L-39. Ha minden igaz 4 milliárd HUF körül kijön egy gép. 8-10 aprópénz az eddigi és további beszerzések tükrében.Nem veszi el semmilyen fejlesztéstől a pénzt.
 

hunemperor

Well-Known Member
2020. június 14.
808
2 096
93
Nem akkora extra zsoszó. GDP 2%-ból lsztem futja.
2026-ra 1 század Gripen perkálva, csak a fejlesztési és a karbantartási költségekkel kell számolni. De ha faszán tárgyal Maróth, akkor a további 1 század új Gripen biznisz farvizén jelentős kedvezményeket kicsikarhat, akár hazai bedolgozással az Aero V-n keresztül.
Mondanám csináljuk a csehekkel közösen, de ez az év elbizonytalanított velük kapcsolatban, mennyire érdemes velük közös vadászgépbeszerzésbe beleugrani. Pedig logikus lenne.

L-39. Ha minden igaz 4 milliárd HUF körül kijön egy gép. 8-10 aprópénz az eddigi és további beszerzések tükrében.Nem veszi el semmilyen fejlesztéstől a pénzt.
Mintha 24-ről lenne szó..
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 277
13 887
113
Állítólag 12 L-39 lesz.

Gugli ford. cseh cikkből.

Lazar szerint a magyar légierő tucatnyi új L-39NG-t, azaz egy századot akar megtakarítás.

"A költségek az első helyen állnak, a magyar pilóták kiképzése rendkívül költséges. Számukra gazdaságosabb a képzés, mint Kanadában vagy más képzési központokban. Az L-39NG-vel kormányunk hosszú távon spórolhat "- tette hozzá a szakember.

Nem akkora extra zsoszó. GDP 2%-ból lsztem futja.
2026-ra 1 század Gripen perkálva, csak a fejlesztési és a karbantartási költségekkel kell számolni. De ha faszán tárgyal Maróth, akkor a további 1 század új Gripen biznisz farvizén jelentős kedvezményeket kicsikarhat, akár hazai bedolgozással az Aero V-n keresztül.
Mondanám csináljuk a csehekkel közösen, de ez az év elbizonytalanított velük kapcsolatban, mennyire érdemes velük közös vadászgépbeszerzésbe beleugrani. Pedig logikus lenne.

L-39. Ha minden igaz 4 milliárd HUF körül kijön egy gép. 8-10 aprópénz az eddigi és további beszerzések tükrében.Nem veszi el semmilyen fejlesztéstől a pénzt.

Az original, vanilla Zrinyi pdf nem csak 4-et emlit amugy?
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A Zlin után a teljes képzési palettát kiváltja a Gripenig, a csehek is így csinálják. Képzési koncepció van, a cseh - AV, csak át kell venni és max fejleszteni lehet a kanadai tapasztalatok alapján.
Na ez az a része a dolog amit nem kell (nem szabad) komolyan venni...
A Zlineket nem tudja kiváltani az L39NG, az alapképzést nem lehet egy +700 km/h val repesztő sugárhajtású tipuson csinálni.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas