[HUN] Mi-24 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 669
113
Visszaolvastam (jó)pár oldalt, semmi hír nincs arról, konkrétan mi is változott a helikoptereket illetően (bármi fejlesztés)?
Másrészt, ez most minek kellett? A szállítóhelikoptereket értem, a H145 majd jön, ez meg nem két forint volt és sok értelmét nem látom a Honvédség képességeit illetően.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 862
6 039
113
Visszaolvastam (jó)pár oldalt, semmi hír nincs arról, konkrétan mi is változott a helikoptereket illetően (bármi fejlesztés)?
Másrészt, ez most minek kellett? A szállítóhelikoptereket értem, a H145 majd jön, ez meg nem két forint volt és sok értelmét nem látom a Honvédség képességeit illetően.

Olvass vissza többet :D Hivatalos, pontos tételes listát ne várj, az úgy is titkos. De elég jól összeszedtük itt régebben, Aeromagazin is írt róla, műszerfalfotóval, vagy a bázisparancsnokos videót is érdemes megnézni.

Minek kellett: hosszó oldalakon, napokon keresztül ment itt az öldöklő vita több fórumtârs között, végre lecsendesedett valamennyire, légyszi ne szítsd újra a tüzet :D
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 700
12 162
113
Olvass vissza többet :D Hivatalos, pontos tételes listát ne várj, az úgy is titkos. De elég jól összeszedtük itt régebben, Aeromagazin is írt róla, műszerfalfotóval, vagy a bázisparancsnokos videót is érdemes megnézni.

Minek kellett: hosszó oldalakon, napokon keresztül ment itt az öldöklő vita több fórumtârs között, végre lecsendesedett valamennyire, légyszi ne szítsd újra a tüzet :D

Ha genyó akarnék lenni, akkor most dobnék a tűzre azzal, hogy mekkora ötlet ezeket gyakorló helikoptereknek használni.
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 669
113
Olvass vissza többet :D Hivatalos, pontos tételes listát ne várj, az úgy is titkos. De elég jól összeszedtük itt régebben, Aeromagazin is írt róla, műszerfalfotóval, vagy a bázisparancsnokos videót is érdemes megnézni.

Minek kellett: hosszó oldalakon, napokon keresztül ment itt az öldöklő vita több fórumtârs között, végre lecsendesedett valamennyire, légyszi ne szítsd újra a tüzet :D

Elolvastam még mellé olyan 20 oldalt, hagyjuk szerintem. :D
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ha genyó akarnék lenni, akkor most dobnék a tűzre azzal, hogy mekkora ötlet ezeket gyakorló helikoptereknek használni.
Nem lennél genyó, egy olyan típusra visszaültetni a pilótákat amivel min 4 éve nem repültek - szóval egy ideig tényleg csak gyakorlásra KELL ezeket használni! A rutinhoz újra kell "némi" repült óra, a harcászati képesség majd utána jöhet (és FIGYELEM "NAGY MAGYAR ÉS NEMZETI" ORSZÁGVEZETÉS: NEM!!! "helikopter-képesség"!!! :hadonaszos:).
 
  • Tetszik
Reactions: honved

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 003
80 711
113
Semmi olyat nem írtak le, amit ne írtunk volna már le ezerszer itt a HTKA.hu-n is. Csak itt nem hiszünk egymásnak. :D

Azért a honvedelem.hu elég jól tájékoztat az utóbbi időben. Mindenről van fotó, videó, írás.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Lényegesen olcsóbb, ha a már meglévő gépeket küldjük nagyjavításra, s azok szolgálnak tovább még 7-8 évig."
Ez a Koller tábornok nem valami nagy matekos (de hát nem is az eszéért szeretjük…)
Csak egy gyors fejszámolás:
- 12 Mi-24 nagyjavítás - 21 milliárd HUF - 1000 kirepülhető óra gépenként = 1,750 eFt / óra
- 20 H145M - 100 milliárd HUF - minimum 6000 óra (ez csak a hajtóművek TBO ideje. A sárkányban bőven több idő van... De most azt egyszerűség kedvéért számoljunk a 6000 órával) = 833 eFt / óra
És akkor még nem vettük figyelembe hogy a H145M-ek üzemeltetése jóval olcsóbb mint a Mihut levegőben tartani, már alapból jóval korszerűbben van felszerelve és jóval könnyebb hozzá korszerű fegyvereket beszerezni és integrálni.
 

Dumber

Member
2018. szeptember 11.
11
79
13
Hogy Dudi után tételesen is válaszoljak:
- 1/ nem maradt szinte semmi sem újra meg kellene venni, a 80-as évek szintjét képviselő cuccokat...
- 2/ ezért nem kell harci helikopter
- 3/ NVG nem egyenlő az éjszakai bevethetőséggel, ergó NVG vel repülhetsz éjszaka de nem tudsz harcfeladatot ellátni
- 4/ ok
- 5/ azok ellen akik már nem jönnek? ráadásul erre a rendőrségi helikopterek valók, akik ezt végre is hajtják (azon kívül határ őrizet 30 milis gpa-val ??????)
- 6/ ha te ezt a felszereltségi szintet komoly légi támogatásként aposztrofálod, akkor nem vagyunk egy platformon
- 7/ ezt nem is értem hogy kerül ide
- 8/ ellenkező információig legyen
- 9/ ok
- 10/ ez NEM mihu feladat, mert a kutató mentő személyzet és a mentett ember nem fér el a felszereléssel a mihu belsejében (ez mi17 vagy új könnyű heli)
- 11/ kérdezd meg a szakembereket mielőtt esetleg nem passzoló dolgot ide írsz (Dudi és Kriss)
Mivel bárki bármit mond vagy megcáfol alapon (lásd 137. oldal) nem megyek el amellett, amit akkor ott pontokba szedve leírtam, mint a Mihu előnyei és néhányan nagy baromságnak tartották, de most a Parancsnok úr lényegében megerősítette, hogy jé pl mégiscsak ugrottak ejtőernyősök, stb. Tanulságos, kinek az állítása igaz... vagy a Parancsnok úr is egy vicc, szakmaiatlan amiket állít, szemben néhány forumozóval. De persze minden írás a feledés homályába vész, ahogy ez is. Hőzöngjünk inkább, hogy kidobott pénz volt, lett volna UH-1, stb... Ettől jó igazán egy fórum...
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 135
113
Ez a Koller tábornok nem valami nagy matekos (de hát nem is az eszéért szeretjük…)
Csak egy gyors fejszámolás:
- 12 Mi-24 nagyjavítás - 21 milliárd HUF - 1000 kirepülhető óra gépenként = 1,750 eFt / óra
- 20 H145M - 100 milliárd HUF - minimum 6000 óra (ez csak a hajtóművek TBO ideje. A sárkányban bőven több idő van... De most azt egyszerűség kedvéért számoljunk a 6000 órával) = 833 eFt / óra
És akkor még nem vettük figyelembe hogy a H145M-ek üzemeltetése jóval olcsóbb mint a Mihut levegőben tartani, már alapból jóval korszerűbben van felszerelve és jóval könnyebb hozzá korszerű fegyvereket beszerezni és integrálni.
Ez pont olyan számítás, mint amikor valaki megindokol egy 20+ mft-ba kerülő Tesla s-t a meglévő g astrához képest. Aki el mert jönni Röszkére, az látta a reakciót egy rendőrségi helire...meg a mi8/17-re.
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 643
5 636
113
Ez a Koller tábornok nem valami nagy matekos (de hát nem is az eszéért szeretjük…)
Csak egy gyors fejszámolás:
- 12 Mi-24 nagyjavítás - 21 milliárd HUF - 1000 kirepülhető óra gépenként = 1,750 eFt / óra
- 20 H145M - 100 milliárd HUF - minimum 6000 óra (ez csak a hajtóművek TBO ideje. A sárkányban bőven több idő van... De most azt egyszerűség kedvéért számoljunk a 6000 órával) = 833 eFt / óra
És akkor még nem vettük figyelembe hogy a H145M-ek üzemeltetése jóval olcsóbb mint a Mihut levegőben tartani, már alapból jóval korszerűbben van felszerelve és jóval könnyebb hozzá korszerű fegyvereket beszerezni és integrálni.

Pfff..."nem az eszéért szeretjük"? Te meg ki a f@$# vagy itt? Sokkal szerényebben ha lehet ok?


Dr.
Koller József dandártábornok
1967. 09. 16. Szekszárd
ISKOLAI VÉGZETTSÉG:
Hadtudományok doktora (PhD)
Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Hadtudományi Doktori Iskola,Budapest
Biztonság-és védelempolitikai szakértő
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem, Budapest
Fegyveres Erők Jogtanácsosa
Nemzetközi Humanitárius és Katonai Műveletek Joga tagozat, Róma, Milano
Hadászati-hadműveleti vezető
Összhaderőnemi Felsőfokú Vezérkari tanfolyam, Róma
Helikoptervezető, helikopter üzemmérnök
Kilián György Repülőműszaki
Főiskola,Szolnok/Frunze (volt Szovjetunió)
NYELVISMERET: orosz,felsőfok „C”,olasz,felsőfok„C”,angol,felsőfok „C”,ICAO LEVEL 5.
TANFOLYAMOK:
Angol nyelvtanfolyam (Veszprémi Egyetem,DOVER Nyelviskola Budapest);
Katonai szakanyaggal bővített angol nyelvtanfolyam (BKNYK, Budapest);
Katonai szakanyaggal bővített olasz nyelvtanfolyam (MK. KFH, Budapest);NATO túlélési tanfolyam (Monteterminillo,Olaszország);
Angol Légi Hadműveleti tanfolyam (BKNYK,Budapest);
SzárazföldiCsapatparancsnoki-törzstisztitanfolyam (Civitavecchia,Olaszország);
NATO fedélzeti harci alkalmazási tanfolyam (Oberammergau,Németország);Repülésbiztonságiés baleset kivizsgálóitanfolyam (Párizs, Franciaország);
CFE/CSBM egységparancsnoki tanfolyam (Budapest);
Harctéri Életmentő KatonákEgészségügyi Szakkiképzése(Budapest);ICAO4 angol szakmai nyelvtanfolyam(Budapest);
Honvédelmi Igazgatás Tanfolyam (Budapest);Közigazgatási Alaptanfolyam (Budapest);Átfogó Sugárvédelmi Tanfolyam (Budapest)
 
M

molnibalage

Guest
Pfff..."nem az eszéért szeretjük"? Te meg ki a f@$# vagy itt? Sokkal szerényebben ha lehet ok?


Dr.
Koller József dandártábornok
1967. 09. 16. Szekszárd
ISKOLAI VÉGZETTSÉG:
Hadtudományok doktora (PhD)
Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Hadtudományi Doktori Iskola,Budapest
Biztonság-és védelempolitikai szakértő
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem, Budapest
Fegyveres Erők Jogtanácsosa
Nemzetközi Humanitárius és Katonai Műveletek Joga tagozat, Róma, Milano
Hadászati-hadműveleti vezető
Összhaderőnemi Felsőfokú Vezérkari tanfolyam, Róma
Helikoptervezető, helikopter üzemmérnök
Kilián György Repülőműszaki
Főiskola,Szolnok/Frunze (volt Szovjetunió)
NYELVISMERET: orosz,felsőfok „C”,olasz,felsőfok„C”,angol,felsőfok „C”,ICAO LEVEL 5.
TANFOLYAMOK:
Angol nyelvtanfolyam (Veszprémi Egyetem,DOVER Nyelviskola Budapest);
Katonai szakanyaggal bővített angol nyelvtanfolyam (BKNYK, Budapest);
Katonai szakanyaggal bővített olasz nyelvtanfolyam (MK. KFH, Budapest);NATO túlélési tanfolyam (Monteterminillo,Olaszország);
Angol Légi Hadműveleti tanfolyam (BKNYK,Budapest);
SzárazföldiCsapatparancsnoki-törzstisztitanfolyam (Civitavecchia,Olaszország);
NATO fedélzeti harci alkalmazási tanfolyam (Oberammergau,Németország);Repülésbiztonságiés baleset kivizsgálóitanfolyam (Párizs, Franciaország);
CFE/CSBM egységparancsnoki tanfolyam (Budapest);
Harctéri Életmentő KatonákEgészségügyi Szakkiképzése(Budapest);ICAO4 angol szakmai nyelvtanfolyam(Budapest);
Honvédelmi Igazgatás Tanfolyam (Budapest);Közigazgatási Alaptanfolyam (Budapest);Átfogó Sugárvédelmi Tanfolyam (Budapest)
Ja értem. Akkor hivatalból kell marhaságokat írnia...?
 

Ursa Maior

Well-Known Member
2017. február 2.
682
1 037
93
Ez a Koller tábornok nem valami nagy matekos (de hát nem is az eszéért szeretjük…)
Csak egy gyors fejszámolás:
- 12 Mi-24 nagyjavítás - 21 milliárd HUF - 1000 kirepülhető óra gépenként = 1,750 eFt / óra
- 20 H145M - 100 milliárd HUF - minimum 6000 óra (ez csak a hajtóművek TBO ideje. A sárkányban bőven több idő van... De most azt egyszerűség kedvéért számoljunk a 6000 órával) = 833 eFt / óra
És akkor még nem vettük figyelembe hogy a H145M-ek üzemeltetése jóval olcsóbb mint a Mihut levegőben tartani, már alapból jóval korszerűbben van felszerelve és jóval könnyebb hozzá korszerű fegyvereket beszerezni és integrálni.

Csak egy pár szempont, amit te mint "szakértő" nem veszel figyelembe.

1. MiHu CSATA vagy másképp harci helikopter. Jó hogy nem egy mai darab, de akkor sem többfeladatú mint az újak. Neked mint szakértőnek persze felesleges olyan APRÓ különbségekre felhívni a figyelmet, mint tartalék rendszerek, páncélozottság és stb. Gondolom az AH 64 Apache-ot sem a Mi-17-el vagy a UH -1 Gunshippel hasonlítanád össze.
2. A 145 ösök MÉG nincsnenk mind itt és évekig nem is lesznek.
3. Olcsóbb sajátot felújítani mint felújítottat venni, vagy vásárolni és azt felújítani.

Persze ettől anyázni, meg fikázni tudsz. Köszönjük Emese!
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 177
24 126
113
Hőzöngjünk inkább, hogy kidobott pénz volt, lett volna UH-1, stb... .
-abból, ami nyilvános volt anno az UH-1 kapcsán, aszerint nem lett volna jobb, annyi pénzért "ingyenheli" hogyismondjam...
-abból, ami már igy fellelhető, mi mindent takart volna az "ár" az "ingyenhelikért" többet ért volna, mint ami most van
-a jelen helyzetet tekintve a H145M-ek egy éven belüli érkezését tekintve meg egyenesen kidobott pénz,
-tisztán látszik, hogy néhány "rajongó bennfentes" kedvéért lett ez igy megcsinálva, ÉS
-ettől még nem vitatom el a tényleges képességeit a helikoptereknek, és szivesen gyönyörködöm bennük, de savanyú a szám ize, ha belegondolok mit lehetett volna villantani csak heliképesség terén ebből a pénzből, ha komolyan gondolkodtak volna.