Hm.90es években lett volna értelme...Van készen mindenféle VM, VN, PN.
Talán még 10 környékén lett volna értelme, több mint most, de ne fussuk már újra és újra ugyan azokat a köröket.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Hm.90es években lett volna értelme...Van készen mindenféle VM, VN, PN.
Talán még 10 környékén lett volna értelme, több mint most, de ne fussuk már újra és újra ugyan azokat a köröket.
Ez honnan lehet tudni? A szállítókról van szó?
A Mi-24-esekről van szó. De talán egy hónap múlva jön vissza a maradék négy és talán megy ki a maradék V is.Ez honnan lehet tudni? A szállítókról van szó?
A Mi-24-esekből eddig csak 3 gépen történt meg a berepülés...
Ok, de ettől a 4. még megtörténhet. Ha tényleg egyből donorgép, akkor ezúton gratulálok. Nem csak a szarnak adtunk pofont, de tapicskolunk benne...A Mi-24-esekről van szó. De talán egy hónap múlva jön vissza a maradék négy és talán megy ki a maradék V is.
Mind a négy gép repült, de hogy mind a négyet átvették-e? Az más kérdés...A Mi-24-esekből eddig csak 3 gépen történt meg a berepülés...
Visszaolvastam (jó)pár oldalt, semmi hír nincs arról, konkrétan mi is változott a helikoptereket illetően (bármi fejlesztés)?
Másrészt, ez most minek kellett? A szállítóhelikoptereket értem, a H145 majd jön, ez meg nem két forint volt és sok értelmét nem látom a Honvédség képességeit illetően.
Olvass vissza többet Hivatalos, pontos tételes listát ne várj, az úgy is titkos. De elég jól összeszedtük itt régebben, Aeromagazin is írt róla, műszerfalfotóval, vagy a bázisparancsnokos videót is érdemes megnézni.
Minek kellett: hosszó oldalakon, napokon keresztül ment itt az öldöklő vita több fórumtârs között, végre lecsendesedett valamennyire, légyszi ne szítsd újra a tüzet
Olvass vissza többet Hivatalos, pontos tételes listát ne várj, az úgy is titkos. De elég jól összeszedtük itt régebben, Aeromagazin is írt róla, műszerfalfotóval, vagy a bázisparancsnokos videót is érdemes megnézni.
Minek kellett: hosszó oldalakon, napokon keresztül ment itt az öldöklő vita több fórumtârs között, végre lecsendesedett valamennyire, légyszi ne szítsd újra a tüzet
Nem lennél genyó, egy olyan típusra visszaültetni a pilótákat amivel min 4 éve nem repültek - szóval egy ideig tényleg csak gyakorlásra KELL ezeket használni! A rutinhoz újra kell "némi" repült óra, a harcászati képesség majd utána jöhet (és FIGYELEM "NAGY MAGYAR ÉS NEMZETI" ORSZÁGVEZETÉS: NEM!!! "helikopter-képesség"!!! ).Ha genyó akarnék lenni, akkor most dobnék a tűzre azzal, hogy mekkora ötlet ezeket gyakorló helikoptereknek használni.
Ez a Koller tábornok nem valami nagy matekos (de hát nem is az eszéért szeretjük…)Lényegesen olcsóbb, ha a már meglévő gépeket küldjük nagyjavításra, s azok szolgálnak tovább még 7-8 évig."
Mivel bárki bármit mond vagy megcáfol alapon (lásd 137. oldal) nem megyek el amellett, amit akkor ott pontokba szedve leírtam, mint a Mihu előnyei és néhányan nagy baromságnak tartották, de most a Parancsnok úr lényegében megerősítette, hogy jé pl mégiscsak ugrottak ejtőernyősök, stb. Tanulságos, kinek az állítása igaz... vagy a Parancsnok úr is egy vicc, szakmaiatlan amiket állít, szemben néhány forumozóval. De persze minden írás a feledés homályába vész, ahogy ez is. Hőzöngjünk inkább, hogy kidobott pénz volt, lett volna UH-1, stb... Ettől jó igazán egy fórum...Hogy Dudi után tételesen is válaszoljak:
- 1/ nem maradt szinte semmi sem újra meg kellene venni, a 80-as évek szintjét képviselő cuccokat...
- 2/ ezért nem kell harci helikopter
- 3/ NVG nem egyenlő az éjszakai bevethetőséggel, ergó NVG vel repülhetsz éjszaka de nem tudsz harcfeladatot ellátni
- 4/ ok
- 5/ azok ellen akik már nem jönnek? ráadásul erre a rendőrségi helikopterek valók, akik ezt végre is hajtják (azon kívül határ őrizet 30 milis gpa-val ??????)
- 6/ ha te ezt a felszereltségi szintet komoly légi támogatásként aposztrofálod, akkor nem vagyunk egy platformon
- 7/ ezt nem is értem hogy kerül ide
- 8/ ellenkező információig legyen
- 9/ ok
- 10/ ez NEM mihu feladat, mert a kutató mentő személyzet és a mentett ember nem fér el a felszereléssel a mihu belsejében (ez mi17 vagy új könnyű heli)
- 11/ kérdezd meg a szakembereket mielőtt esetleg nem passzoló dolgot ide írsz (Dudi és Kriss)
Ez pont olyan számítás, mint amikor valaki megindokol egy 20+ mft-ba kerülő Tesla s-t a meglévő g astrához képest. Aki el mert jönni Röszkére, az látta a reakciót egy rendőrségi helire...meg a mi8/17-re.Ez a Koller tábornok nem valami nagy matekos (de hát nem is az eszéért szeretjük…)
Csak egy gyors fejszámolás:
- 12 Mi-24 nagyjavítás - 21 milliárd HUF - 1000 kirepülhető óra gépenként = 1,750 eFt / óra
- 20 H145M - 100 milliárd HUF - minimum 6000 óra (ez csak a hajtóművek TBO ideje. A sárkányban bőven több idő van... De most azt egyszerűség kedvéért számoljunk a 6000 órával) = 833 eFt / óra
És akkor még nem vettük figyelembe hogy a H145M-ek üzemeltetése jóval olcsóbb mint a Mihut levegőben tartani, már alapból jóval korszerűbben van felszerelve és jóval könnyebb hozzá korszerű fegyvereket beszerezni és integrálni.
Ez a Koller tábornok nem valami nagy matekos (de hát nem is az eszéért szeretjük…)
Csak egy gyors fejszámolás:
- 12 Mi-24 nagyjavítás - 21 milliárd HUF - 1000 kirepülhető óra gépenként = 1,750 eFt / óra
- 20 H145M - 100 milliárd HUF - minimum 6000 óra (ez csak a hajtóművek TBO ideje. A sárkányban bőven több idő van... De most azt egyszerűség kedvéért számoljunk a 6000 órával) = 833 eFt / óra
És akkor még nem vettük figyelembe hogy a H145M-ek üzemeltetése jóval olcsóbb mint a Mihut levegőben tartani, már alapból jóval korszerűbben van felszerelve és jóval könnyebb hozzá korszerű fegyvereket beszerezni és integrálni.
Ja értem. Akkor hivatalból kell marhaságokat írnia...?Pfff..."nem az eszéért szeretjük"? Te meg ki a f@$# vagy itt? Sokkal szerényebben ha lehet ok?
Dr.
Koller József dandártábornok
1967. 09. 16. Szekszárd
ISKOLAI VÉGZETTSÉG:
Hadtudományok doktora (PhD)
Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Hadtudományi Doktori Iskola,Budapest
Biztonság-és védelempolitikai szakértő
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem, Budapest
Fegyveres Erők Jogtanácsosa
Nemzetközi Humanitárius és Katonai Műveletek Joga tagozat, Róma, Milano
Hadászati-hadműveleti vezető
Összhaderőnemi Felsőfokú Vezérkari tanfolyam, Róma
Helikoptervezető, helikopter üzemmérnök
Kilián György Repülőműszaki
Főiskola,Szolnok/Frunze (volt Szovjetunió)
NYELVISMERET: orosz,felsőfok „C”,olasz,felsőfok„C”,angol,felsőfok „C”,ICAO LEVEL 5.
TANFOLYAMOK:
Angol nyelvtanfolyam (Veszprémi Egyetem,DOVER Nyelviskola Budapest);
Katonai szakanyaggal bővített angol nyelvtanfolyam (BKNYK, Budapest);
Katonai szakanyaggal bővített olasz nyelvtanfolyam (MK. KFH, Budapest);NATO túlélési tanfolyam (Monteterminillo,Olaszország);
Angol Légi Hadműveleti tanfolyam (BKNYK,Budapest);
SzárazföldiCsapatparancsnoki-törzstisztitanfolyam (Civitavecchia,Olaszország);
NATO fedélzeti harci alkalmazási tanfolyam (Oberammergau,Németország);Repülésbiztonságiés baleset kivizsgálóitanfolyam (Párizs, Franciaország);
CFE/CSBM egységparancsnoki tanfolyam (Budapest);
Harctéri Életmentő KatonákEgészségügyi Szakkiképzése(Budapest);ICAO4 angol szakmai nyelvtanfolyam(Budapest);
Honvédelmi Igazgatás Tanfolyam (Budapest);Közigazgatási Alaptanfolyam (Budapest);Átfogó Sugárvédelmi Tanfolyam (Budapest)
Ez a Koller tábornok nem valami nagy matekos (de hát nem is az eszéért szeretjük…)
Csak egy gyors fejszámolás:
- 12 Mi-24 nagyjavítás - 21 milliárd HUF - 1000 kirepülhető óra gépenként = 1,750 eFt / óra
- 20 H145M - 100 milliárd HUF - minimum 6000 óra (ez csak a hajtóművek TBO ideje. A sárkányban bőven több idő van... De most azt egyszerűség kedvéért számoljunk a 6000 órával) = 833 eFt / óra
És akkor még nem vettük figyelembe hogy a H145M-ek üzemeltetése jóval olcsóbb mint a Mihut levegőben tartani, már alapból jóval korszerűbben van felszerelve és jóval könnyebb hozzá korszerű fegyvereket beszerezni és integrálni.
-abból, ami nyilvános volt anno az UH-1 kapcsán, aszerint nem lett volna jobb, annyi pénzért "ingyenheli" hogyismondjam...Hőzöngjünk inkább, hogy kidobott pénz volt, lett volna UH-1, stb... .