[HUN] Mi-24 korszerűsítés

Visszaolvastam (jó)pár oldalt, semmi hír nincs arról, konkrétan mi is változott a helikoptereket illetően (bármi fejlesztés)?
Másrészt, ez most minek kellett? A szállítóhelikoptereket értem, a H145 majd jön, ez meg nem két forint volt és sok értelmét nem látom a Honvédség képességeit illetően.
 
Visszaolvastam (jó)pár oldalt, semmi hír nincs arról, konkrétan mi is változott a helikoptereket illetően (bármi fejlesztés)?
Másrészt, ez most minek kellett? A szállítóhelikoptereket értem, a H145 majd jön, ez meg nem két forint volt és sok értelmét nem látom a Honvédség képességeit illetően.

Olvass vissza többet :D Hivatalos, pontos tételes listát ne várj, az úgy is titkos. De elég jól összeszedtük itt régebben, Aeromagazin is írt róla, műszerfalfotóval, vagy a bázisparancsnokos videót is érdemes megnézni.

Minek kellett: hosszó oldalakon, napokon keresztül ment itt az öldöklő vita több fórumtârs között, végre lecsendesedett valamennyire, légyszi ne szítsd újra a tüzet :D
 
Olvass vissza többet :D Hivatalos, pontos tételes listát ne várj, az úgy is titkos. De elég jól összeszedtük itt régebben, Aeromagazin is írt róla, műszerfalfotóval, vagy a bázisparancsnokos videót is érdemes megnézni.

Minek kellett: hosszó oldalakon, napokon keresztül ment itt az öldöklő vita több fórumtârs között, végre lecsendesedett valamennyire, légyszi ne szítsd újra a tüzet :D

Ha genyó akarnék lenni, akkor most dobnék a tűzre azzal, hogy mekkora ötlet ezeket gyakorló helikoptereknek használni.
 
Olvass vissza többet :D Hivatalos, pontos tételes listát ne várj, az úgy is titkos. De elég jól összeszedtük itt régebben, Aeromagazin is írt róla, műszerfalfotóval, vagy a bázisparancsnokos videót is érdemes megnézni.

Minek kellett: hosszó oldalakon, napokon keresztül ment itt az öldöklő vita több fórumtârs között, végre lecsendesedett valamennyire, légyszi ne szítsd újra a tüzet :D

Elolvastam még mellé olyan 20 oldalt, hagyjuk szerintem. :D
 
Ha genyó akarnék lenni, akkor most dobnék a tűzre azzal, hogy mekkora ötlet ezeket gyakorló helikoptereknek használni.
Nem lennél genyó, egy olyan típusra visszaültetni a pilótákat amivel min 4 éve nem repültek - szóval egy ideig tényleg csak gyakorlásra KELL ezeket használni! A rutinhoz újra kell "némi" repült óra, a harcászati képesség majd utána jöhet (és FIGYELEM "NAGY MAGYAR ÉS NEMZETI" ORSZÁGVEZETÉS: NEM!!! "helikopter-képesség"!!! :hadonaszos:).
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Semmi olyat nem írtak le, amit ne írtunk volna már le ezerszer itt a HTKA.hu-n is. Csak itt nem hiszünk egymásnak. :D

Azért a honvedelem.hu elég jól tájékoztat az utóbbi időben. Mindenről van fotó, videó, írás.
 
Lényegesen olcsóbb, ha a már meglévő gépeket küldjük nagyjavításra, s azok szolgálnak tovább még 7-8 évig."
Ez a Koller tábornok nem valami nagy matekos (de hát nem is az eszéért szeretjük…)
Csak egy gyors fejszámolás:
- 12 Mi-24 nagyjavítás - 21 milliárd HUF - 1000 kirepülhető óra gépenként = 1,750 eFt / óra
- 20 H145M - 100 milliárd HUF - minimum 6000 óra (ez csak a hajtóművek TBO ideje. A sárkányban bőven több idő van... De most azt egyszerűség kedvéért számoljunk a 6000 órával) = 833 eFt / óra
És akkor még nem vettük figyelembe hogy a H145M-ek üzemeltetése jóval olcsóbb mint a Mihut levegőben tartani, már alapból jóval korszerűbben van felszerelve és jóval könnyebb hozzá korszerű fegyvereket beszerezni és integrálni.
 
Hogy Dudi után tételesen is válaszoljak:
- 1/ nem maradt szinte semmi sem újra meg kellene venni, a 80-as évek szintjét képviselő cuccokat...
- 2/ ezért nem kell harci helikopter
- 3/ NVG nem egyenlő az éjszakai bevethetőséggel, ergó NVG vel repülhetsz éjszaka de nem tudsz harcfeladatot ellátni
- 4/ ok
- 5/ azok ellen akik már nem jönnek? ráadásul erre a rendőrségi helikopterek valók, akik ezt végre is hajtják (azon kívül határ őrizet 30 milis gpa-val ??????)
- 6/ ha te ezt a felszereltségi szintet komoly légi támogatásként aposztrofálod, akkor nem vagyunk egy platformon
- 7/ ezt nem is értem hogy kerül ide
- 8/ ellenkező információig legyen
- 9/ ok
- 10/ ez NEM mihu feladat, mert a kutató mentő személyzet és a mentett ember nem fér el a felszereléssel a mihu belsejében (ez mi17 vagy új könnyű heli)
- 11/ kérdezd meg a szakembereket mielőtt esetleg nem passzoló dolgot ide írsz (Dudi és Kriss)
Mivel bárki bármit mond vagy megcáfol alapon (lásd 137. oldal) nem megyek el amellett, amit akkor ott pontokba szedve leírtam, mint a Mihu előnyei és néhányan nagy baromságnak tartották, de most a Parancsnok úr lényegében megerősítette, hogy jé pl mégiscsak ugrottak ejtőernyősök, stb. Tanulságos, kinek az állítása igaz... vagy a Parancsnok úr is egy vicc, szakmaiatlan amiket állít, szemben néhány forumozóval. De persze minden írás a feledés homályába vész, ahogy ez is. Hőzöngjünk inkább, hogy kidobott pénz volt, lett volna UH-1, stb... Ettől jó igazán egy fórum...
 
Ez a Koller tábornok nem valami nagy matekos (de hát nem is az eszéért szeretjük…)
Csak egy gyors fejszámolás:
- 12 Mi-24 nagyjavítás - 21 milliárd HUF - 1000 kirepülhető óra gépenként = 1,750 eFt / óra
- 20 H145M - 100 milliárd HUF - minimum 6000 óra (ez csak a hajtóművek TBO ideje. A sárkányban bőven több idő van... De most azt egyszerűség kedvéért számoljunk a 6000 órával) = 833 eFt / óra
És akkor még nem vettük figyelembe hogy a H145M-ek üzemeltetése jóval olcsóbb mint a Mihut levegőben tartani, már alapból jóval korszerűbben van felszerelve és jóval könnyebb hozzá korszerű fegyvereket beszerezni és integrálni.
Ez pont olyan számítás, mint amikor valaki megindokol egy 20+ mft-ba kerülő Tesla s-t a meglévő g astrához képest. Aki el mert jönni Röszkére, az látta a reakciót egy rendőrségi helire...meg a mi8/17-re.
 
Ez a Koller tábornok nem valami nagy matekos (de hát nem is az eszéért szeretjük…)
Csak egy gyors fejszámolás:
- 12 Mi-24 nagyjavítás - 21 milliárd HUF - 1000 kirepülhető óra gépenként = 1,750 eFt / óra
- 20 H145M - 100 milliárd HUF - minimum 6000 óra (ez csak a hajtóművek TBO ideje. A sárkányban bőven több idő van... De most azt egyszerűség kedvéért számoljunk a 6000 órával) = 833 eFt / óra
És akkor még nem vettük figyelembe hogy a H145M-ek üzemeltetése jóval olcsóbb mint a Mihut levegőben tartani, már alapból jóval korszerűbben van felszerelve és jóval könnyebb hozzá korszerű fegyvereket beszerezni és integrálni.

Pfff..."nem az eszéért szeretjük"? Te meg ki a f@$# vagy itt? Sokkal szerényebben ha lehet ok?


Dr.
Koller József dandártábornok
1967. 09. 16. Szekszárd
ISKOLAI VÉGZETTSÉG:
Hadtudományok doktora (PhD)
Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Hadtudományi Doktori Iskola,Budapest
Biztonság-és védelempolitikai szakértő
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem, Budapest
Fegyveres Erők Jogtanácsosa
Nemzetközi Humanitárius és Katonai Műveletek Joga tagozat, Róma, Milano
Hadászati-hadműveleti vezető
Összhaderőnemi Felsőfokú Vezérkari tanfolyam, Róma
Helikoptervezető, helikopter üzemmérnök
Kilián György Repülőműszaki
Főiskola,Szolnok/Frunze (volt Szovjetunió)
NYELVISMERET: orosz,felsőfok „C”,olasz,felsőfok„C”,angol,felsőfok „C”,ICAO LEVEL 5.
TANFOLYAMOK:
Angol nyelvtanfolyam (Veszprémi Egyetem,DOVER Nyelviskola Budapest);
Katonai szakanyaggal bővített angol nyelvtanfolyam (BKNYK, Budapest);
Katonai szakanyaggal bővített olasz nyelvtanfolyam (MK. KFH, Budapest);NATO túlélési tanfolyam (Monteterminillo,Olaszország);
Angol Légi Hadműveleti tanfolyam (BKNYK,Budapest);
SzárazföldiCsapatparancsnoki-törzstisztitanfolyam (Civitavecchia,Olaszország);
NATO fedélzeti harci alkalmazási tanfolyam (Oberammergau,Németország);Repülésbiztonságiés baleset kivizsgálóitanfolyam (Párizs, Franciaország);
CFE/CSBM egységparancsnoki tanfolyam (Budapest);
Harctéri Életmentő KatonákEgészségügyi Szakkiképzése(Budapest);ICAO4 angol szakmai nyelvtanfolyam(Budapest);
Honvédelmi Igazgatás Tanfolyam (Budapest);Közigazgatási Alaptanfolyam (Budapest);Átfogó Sugárvédelmi Tanfolyam (Budapest)
 
Pfff..."nem az eszéért szeretjük"? Te meg ki a f@$# vagy itt? Sokkal szerényebben ha lehet ok?


Dr.
Koller József dandártábornok
1967. 09. 16. Szekszárd
ISKOLAI VÉGZETTSÉG:
Hadtudományok doktora (PhD)
Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Hadtudományi Doktori Iskola,Budapest
Biztonság-és védelempolitikai szakértő
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem, Budapest
Fegyveres Erők Jogtanácsosa
Nemzetközi Humanitárius és Katonai Műveletek Joga tagozat, Róma, Milano
Hadászati-hadműveleti vezető
Összhaderőnemi Felsőfokú Vezérkari tanfolyam, Róma
Helikoptervezető, helikopter üzemmérnök
Kilián György Repülőműszaki
Főiskola,Szolnok/Frunze (volt Szovjetunió)
NYELVISMERET: orosz,felsőfok „C”,olasz,felsőfok„C”,angol,felsőfok „C”,ICAO LEVEL 5.
TANFOLYAMOK:
Angol nyelvtanfolyam (Veszprémi Egyetem,DOVER Nyelviskola Budapest);
Katonai szakanyaggal bővített angol nyelvtanfolyam (BKNYK, Budapest);
Katonai szakanyaggal bővített olasz nyelvtanfolyam (MK. KFH, Budapest);NATO túlélési tanfolyam (Monteterminillo,Olaszország);
Angol Légi Hadműveleti tanfolyam (BKNYK,Budapest);
SzárazföldiCsapatparancsnoki-törzstisztitanfolyam (Civitavecchia,Olaszország);
NATO fedélzeti harci alkalmazási tanfolyam (Oberammergau,Németország);Repülésbiztonságiés baleset kivizsgálóitanfolyam (Párizs, Franciaország);
CFE/CSBM egységparancsnoki tanfolyam (Budapest);
Harctéri Életmentő KatonákEgészségügyi Szakkiképzése(Budapest);ICAO4 angol szakmai nyelvtanfolyam(Budapest);
Honvédelmi Igazgatás Tanfolyam (Budapest);Közigazgatási Alaptanfolyam (Budapest);Átfogó Sugárvédelmi Tanfolyam (Budapest)
Ja értem. Akkor hivatalból kell marhaságokat írnia...?
 
Ez a Koller tábornok nem valami nagy matekos (de hát nem is az eszéért szeretjük…)
Csak egy gyors fejszámolás:
- 12 Mi-24 nagyjavítás - 21 milliárd HUF - 1000 kirepülhető óra gépenként = 1,750 eFt / óra
- 20 H145M - 100 milliárd HUF - minimum 6000 óra (ez csak a hajtóművek TBO ideje. A sárkányban bőven több idő van... De most azt egyszerűség kedvéért számoljunk a 6000 órával) = 833 eFt / óra
És akkor még nem vettük figyelembe hogy a H145M-ek üzemeltetése jóval olcsóbb mint a Mihut levegőben tartani, már alapból jóval korszerűbben van felszerelve és jóval könnyebb hozzá korszerű fegyvereket beszerezni és integrálni.

Csak egy pár szempont, amit te mint "szakértő" nem veszel figyelembe.

1. MiHu CSATA vagy másképp harci helikopter. Jó hogy nem egy mai darab, de akkor sem többfeladatú mint az újak. Neked mint szakértőnek persze felesleges olyan APRÓ különbségekre felhívni a figyelmet, mint tartalék rendszerek, páncélozottság és stb. Gondolom az AH 64 Apache-ot sem a Mi-17-el vagy a UH -1 Gunshippel hasonlítanád össze.
2. A 145 ösök MÉG nincsnenk mind itt és évekig nem is lesznek.
3. Olcsóbb sajátot felújítani mint felújítottat venni, vagy vásárolni és azt felújítani.

Persze ettől anyázni, meg fikázni tudsz. Köszönjük Emese!
 
Hőzöngjünk inkább, hogy kidobott pénz volt, lett volna UH-1, stb... .
-abból, ami nyilvános volt anno az UH-1 kapcsán, aszerint nem lett volna jobb, annyi pénzért "ingyenheli" hogyismondjam...
-abból, ami már igy fellelhető, mi mindent takart volna az "ár" az "ingyenhelikért" többet ért volna, mint ami most van
-a jelen helyzetet tekintve a H145M-ek egy éven belüli érkezését tekintve meg egyenesen kidobott pénz,
-tisztán látszik, hogy néhány "rajongó bennfentes" kedvéért lett ez igy megcsinálva, ÉS
-ettől még nem vitatom el a tényleges képességeit a helikoptereknek, és szivesen gyönyörködöm bennük, de savanyú a szám ize, ha belegondolok mit lehetett volna villantani csak heliképesség terén ebből a pénzből, ha komolyan gondolkodtak volna.