Páran megint nem alkalmasak itt az érdemi Vitara.
Nade:
Ez pont olyan számítás, mint amikor valaki megindokol egy 20+ mft-ba kerülő Tesla s-t a meglévő g astrához képest. Aki el mert jönni Röszkére, az látta a reakciót egy rendőrségi helire...meg a mi8/17-re.
Na, mit csináltak?
Az esetek kb. 99%-ban nem használt deszanttér az micsoda a Mihun...? A Mihu az bizony többfeladatú heli, csak az esetek 90%+ arányában nem használják ki és emiatt valahogy sokak fejében dedikált harci heliként él, mert arra használták.
Valójában egy öszvér harci heli és feleslegesen növeli meg a gép tömegét, a hozzá szükséges hajtóművet és egyebeket. Érdekes, hogy egyesek mekkorákat tudnak belerúgni az F-35-be a B megnyomorítása miatt, de valahogy a Mihuba belerúgás már nem fér bele. Az más kérdés, hogy nagyjából bevált ott, ahol használták. Mezítlábas felkelők elleni harcot leszámítva mondjuk nem próbálták ki soha.
Ez tény. És arra a pár évre akkor el kellett költeni 75 M USD-t..? Kb 3 év építkezés után lesz esetleg képesség UB blokkokkal, 30 éves ATGM-mel és nuku éjszakai harci képességgel. Deszantolás és egyéb nem harci művelet lehetséges lesz éjszaka. Tehát 4 év képesség után megy majd a levesebe max. 1000 óra használat után? (Már, ha szigorúan vesszük a pecsétes papírokat.) Vagy már az elején? Allesmor megfigyelései szerint az egyik visszajött heli még fel sem szállt, sejthető, hogy alkatrészbázis lesz belőle. A múlt lesújt..
A számok nem ezt mutatják.
1. Tükör keres
2. Felé fordul.
3. Nézd az arcot benne.
4. Talán némi önkritika.
Ja értem, még mindig tapicsikolunk a lagynos pisába 30 évvel a módszerváltás után. Ilyenkor mindig az F-15 Golden Eagle program ugrik be, ahol a pilóták közölték, hogy gyerekek kurvára semmi értelme annak, hogy lesz itt Legion pod, meg AESA radar, meg más, ha nincs display hozzá. Lett.
És melyik nem repült még szám szerint?
Amúgy ez itthon úgy működik, állami szinten, hogy ha szólsz, hogy valami nem jó úgy, ahogy kitalálta valaki, aki nem dolgozik vele, nem is ért hozzá, akkor először csak (finoman) rád szólnak, hogy de ez a feladat, így. Ha "visszabeszélsz", akkor jön a konkrét lebaszás, kirúgással, állami szektorban történő ellehetetlenítéssel fenyegetés. Amikor megállapítod egy hivatalos iratban, hogy valamelyik minisztérium, nem is tudom, mondjuk elfelejtett 1-2 mrd ft adót befizetni, vagy valamelyik milliárdos fejlesztés nem működik, hátráltatja a munkád, vagy az ottani működési keretek és a jogszabályi keretek nem passzolnak össze.
Nem mondom, hogy ez jó, de ezt látom.
Konkrét példa: A Miniszterelnökséget úgy két éve Lázár leköltöztette Kecskemétre, hogy történjen valami. Mostanra állt össze úgy, ahogy, mert rohadt sokan kiléptek, nem költöztek le Pestről. Levonták a tanulságot, mire felállt a rendszer, betanultak az új emberek - pár osztály konkrétan teljesen lecserélődött a költözés miatt- visszahozzák Pestre. Tippelhetsz hányan jönnek majd fel. Ezzel újabb két évre nyomorítanak meg egy állami szervet, összesen négyre.
Hatalmi gőg.
Egyedül Simicskóról hallottam, első kézből, hogy vele lehetett beszélni. Normálisan elmondtad, hogy valami nem jó, azért nem, mert, és úgy lehet javítani, hogy, és rábólintott, hogy jó, elintézi, amit el tud. Csak őt is körbevette egy slepp, ami igyekezett burokba zárni. Felfele nyal, lefelé tapos. Ez nem vezet máshoz, csak kontraszelekcióhoz.