En mar akkor biztosra vettem az nvg kepesseget a jovoben amikor jotz a hir hogy az ikranoktol onvedelmi rendszer gyartosort vettunk
Ugye nem azokra a hótt elavult infracsapdákra gondolsz?
En mar akkor biztosra vettem az nvg kepesseget a jovoben amikor jotz a hir hogy az ikranoktol onvedelmi rendszer gyartosort vettunk
Akár FLIR torony is belefér ebbe? Mert anélkül ma az én szembemen egy harci helikopter kb. a vicckategória szintjén van.Amúgy nagy fantázia nem kell hozzá. Idióta EU-s embragó ide, NATO ökölrázás oda, az oroszok szépen kiépítik akár a komplett Mi-35M3 avionikájának alapjait (kábelezés, tartózás, új furatok, régiek levakolása, stb stb) a gépeinken, majd valami (bizonyára egy ciprusi, de akár bármi más) cégtől meg beszerezzük a "helyben gyártott" (értsd orosz) elektronikát és névleg, vagy akár fizikailag is egy magyar cégnél (ez lehet akár a KÖRÜ, de akár egy Himi-Humi Kft) beépítjük őket. Ez így tisztán EU-s képességnövelés, hazai ipar támogatása, a hadiipar felvirágoztatása, Zrínyi 2026 program, bárakármi.
Aztán a kutya se szólhat egy szót se.
De az r 60 m ellen hatasos. Tehat minimum 82 utanni fejlesztes. Ar r60m notrogen hutesu fejjel rendelkezik tehat erzekeny. A manpadsok nem rendelkeznek nitrogen hutesu keresofelyel. Tehat a kepalkotos manpads redszerekig hatasosnak kell lennie. Kinek is vam a kornyekunkon olyan manpads ami ellen nem hatasos?Ugye nem azokra a hótt elavult infracsapdákra gondolsz?
De az r 60 m ellen hatasos. Tehat minimum 82 utanni fejlesztes. Ar r60m notrogen hutesu fejjel rendelkezik tehat erzekeny. A manpadsok nem rendelkeznek nitrogen hutesu keresofelyel. Tehat a kepalkotos manpads redszerekig hatasosnak kell lennie. Kinek is vam a kornyekunkon olyan manpads ami ellen nem hatasos?
Tehat akornyekunkon az osszes manpads ellen hathatos vedelmet nyujt. Jelenleg. Tehat ha valami vallaszt akarnak adni uj manpadsok beszerzese szukseges a kornyekinkon... Ergo a kotnyek manpads ait zarojelbe tesszuk. Es nagyobb volumenu beruhazasra kenyszeritjuk aki ellenunk szamol
Es memnyibe is? Mert ez az onvedelmi rendszer toredeke az ertelmes mennyosegu mampads beszerzesenwk
Amennyire én tudom, a Mi-35M komplett FLIR tornya az első prototípusokon a Raduga helyére került, némi barkács megoldással, de a russianplanes-en van egy fotó 97-ből, ahol pont egy V van átalakítva a legelső Mi-35M prototípusnak és azon a Raduga mellett ott figyelt már a FLIR gömb makettje is, külön megtartózva.Akár FLIR torony is belefér ebbe? Mert anélkül ma az én szembemen egy harci helikopter kb. a vicckategória szintjén van.
Amennyire én tudom, a Mi-35M komplett FLIR tornya az első prototípusokon a Raduga helyére került, némi barkács megoldással, de a russianplanes-en van egy fotó 97-ből, ahol pont egy V van átalakítva a legelső Mi-35M prototípusnak és azon a Raduga mellett ott figyelt már a FLIR gömb makettje is, külön megtartózva.
![]()
Aztán találtam egy olyan P-t, ami szintén valami kezdetleges egypéldányos megoldás volt, ahol ugyanez a gömb a gép üres orrára volt szerelve, azt mondanám jó közelítéssel, mint az Apache és a Cobra gépeken.
![]()
De ezt az egy századnyi modernizált PN-en végül elvetették és számomra máig érthetetlen módon egy sehol máshol nem alkalmazott merev (inkább félmerev, de fix toronyba szerelt) FLIR szenzorcsomagot raktak fel. Ha nagyon erősen nézem, ez valószínű az ős-Mi-28A gépekről került ide. Biztos volt készleten és ide kiszórták...
![]()
![]()
(A képeken egy nagyjavítás után részlegesen modernizált Mi-24PN van. Mi-24-es forgószárny, faroklégcsavar, hajtómű, reduktor... de fix futó és csonkolt szárnyak, illetve a Mi-28-asról beszerzett 8-as Sturm/Ataka tartó. A PN upgrade 2003-ig tartott, egy századnyi gépet tettek éjszakai feladatra is alkalmassá, részleges kabinmodernizációval egybekötve)
Maga a konkrét FLIR gömg adott, ez nem nagy truváj már az oroszoknál sem, hiszen mára már az a rahedli Mi-35M, Mi-28N és Ka-52-es megkapta, tehát dögivel gyártják és folyamatosan.
Az más kérdés, hogy állítólag az jött vissza szíriából, hogy nincsenek vele megelégedve a pilóták. Mármint maguk az orosz pilóták, akik egyfelől nem szoktak sűrűn repkedni más technikával, másfelől nem nagyon szoktak panaszkodni se. A helyzeten az se változtat, hogy az említett három típusból a Ka-52-esnek egy teljesen más és sokkal potensebb FLIR rendszere van, de állítólag végül ebben is találtak kivetni valót. Dolgoznak is az utódján.
Azért hangsúlyoznám, hogy ami ténylegesen ezeken a gépeken van, de még a leggyengébb is, érdemben működik, nekünk nagy előrelépés lenne.
Hogy néz már ki?![]()
Csak ez meg nem jön ki 75 misiből. Talán, ha 3 db helit, ha át tudnál alakítani ebből. 3 db harci heli meg értelmetlen erő. A Gripenről szóló írás okkal tartalmazza azt, amit.
Miért is lett nehezebb?! Na ne írjunk már ilyeneket...Csak ez meg nem jön ki 75 misiből. Talán, ha 3 db helit, ha át tudnál alakítani ebből. 3 db harci heli meg értelmetlen erő. A Gripenről szóló írás okkal tartalmazza azt, amit.
Szép rajta a 3 db DIRCM szerű torony, a FLIR torony az elején és az infracsapdák. Az L-166 thermal jammer és EVU sincs rajta. Sejthető, hogy miért. Nem igazán faktor ez korszerű rakéták ellen. Az L-166 inkább csak bevonzza az újabb rakétákat, az EVU meg csökkenti a teljesítményt. A gép meg tutira nehezebb lett.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..