[HUN] Mi-24 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Miért is lett nehezebb?! Na ne írjunk már ilyeneket...
Eddig volt rajta FLIR torony? Eddig volt rajta MAWS? A megnövelt (?) zavarótöltet kapacitás? A gépek koruk előrehaladtával és élettartam hosszabítás és javítások során + tömeget szednek fel.

Mitől lenne azonos tömegű?
Mit vettek le róla, hogy a fentiek ne növeljék a tömeget (és légellenállást)?
Ha a futók fixek, akkor a hidraulika tömegén azért olyan sokat nem spóroltak. Természetesen nem tonnákról beszélek, de ha nagyobb magasságon repül, akkor pár száz kg-on zongoráznak...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 432
84 356
113
Eddig volt rajta FLIR torony? Eddig volt rajta MAWS? A megnövelt (?) zavarótöltet kapacitás? A gépek koruk előrehaladtával és élettartam hosszabítás és javítások során + tömeget szednek fel.

Mitől lenne azonos tömegű?
Mit vettek le róla, hogy a fentiek ne növeljék a tömeget (és légellenállást)?
Ha a futók fixek, akkor a hidraulika tömegén azért olyan sokat nem spóroltak. Természetesen nem tonnákról beszélek, de ha nagyobb magasságon repül, akkor pár száz kg-on zongoráznak...
Fix futóművek,új rotorok,lecsapott szárnyak, új fegyverremdszer,modernebb elektronika.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 750
66 490
113
Egyelek meg, hát nem olvasol te szaksajtót?
A lapátok darabonként 20kg-al könnyebbek, a bekötésük elasztomer, (minusz egy csukló az agyon) a felületük nagyobb. A faroklégcsavar nagyobb hatásfokú. A reduktor újabb. A hajtóművek névleges teljesítménye 2300 lóerő, a korábbi TV3-asok maximális 2250 lóerejéhez képest. A vészüzemi maximum 2700 lóerő, azaz 450 lóerő plusz hajtóművenként. 900 lóerő többlet van vészhelyzet esetére, FADEC vezérléssel. Fix a futómű, a komplett futóvezérlést, aknaajtókat és vezérlésüket elhagyták. Lecsaptak a szárnyakból közel egy-egy métert, minusz egy-egy tartó és a hozzávaló kábelezés, miegyéb.
A gépen közel fél tonna minusz van, 100 lóerő plusz névlegesen, 900 lóerő plusz vészhelyzet esetére, magaslati és forró égövi rezsimre hangolva, nagyobb de könnyebb lapátokra nagyobb hatásfokkal átadva, csökkent a szárnyak légellenállása, a futóké nőtt ugyan, de a gép csúszáshajlama csökkent...
Azt hittem, ez nem újdonság...
 
M

molnibalage

Guest
Egyelek meg, hát nem olvasol te szaksajtót?
A lapátok darabonként 20kg-al könnyebbek, a bekötésük elasztomer, (minusz egy csukló az agyon) a felületük nagyobb. A faroklégcsavar nagyobb hatásfokú. A reduktor újabb. A hajtóművek névleges teljesítménye 2300 lóerő, a korábbi TV3-asok maximális 2250 lóerejéhez képest. A vészüzemi maximum 2700 lóerő, azaz 450 lóerő plusz hajtóművenként. 900 lóerő többlet van vészhelyzet esetére, FADEC vezérléssel. Fix a futómű, a komplett futóvezérlést, aknaajtókat és vezérlésüket elhagyták. Lecsaptak a szárnyakból közel egy-egy métert, minusz egy-egy tartó és a hozzávaló kábelezés, miegyéb.
A gépen közel fél tonna minusz van, 100 lóerő plusz névlegesen, 900 lóerő plusz vészhelyzet esetére, magaslati és forró égövi rezsimre hangolva, nagyobb de könnyebb lapátokra nagyobb hatásfokkal átadva, csökkent a szárnyak légellenállása, a futóké nőtt ugyan, de a gép csúszáshajlama csökkent...
Azt hittem, ez nem újdonság...
A fél tonna az mínusz vagy már közölt difi az kész gépre üres tömegre?
(Csak a FLIR torony önmagában van vagy 100 kiló. )
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
A fél tonna az mínusz vagy már közölt difi az kész gépre üres tömegre?
(Csak a FLIR torony önmagában van vagy 100 kiló. )
már hiába vergődsz.
Hülyét csináltál magadból és többen is helyreraktak....
A gépen közel fél tonna minusz van, 100 lóerő plusz névlegesen, 900 lóerő plusz vészhelyzet esetére, magaslati és forró égövi rezsimre hangolva,
Ha jól értem, akkor ezen már a VK-2500-at használják, ugye?
A Mi-17-esnél ugye akkor lehet „forszázs”-on használni az egyik hajtóművet, ha a másik leállt. A Mi-24-ről nem sokat tudok... Ott mehet(ett) mind a két hajtómű egyszerre vészüzemmódon? Gondolom valahogy így jön ki a matek a +900LE-re (régi 24-es 2x2250LE vészüzemmódon és a mostani meg 2x2700LE [ha így van akkor az új főreduktor finoman szólva is tiszteletre méltó :D]), vagy tévedek?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 750
66 490
113
A fél tonna az mínusz vagy már közölt difi az kész gépre üres tömegre?
(Csak a FLIR torony önmagában van vagy 100 kiló. )

A GOESz-342-es FLIR torony teljes szerelt tömege 185 kiló, tehát még több is, mint tippelted.
Ugyanakkor egy Mi-35M üres szerkezeti tömeg ezzel a nehezebb toronnyal is 200kg-al kedvezőbb, mint egy Mi-24D, 300 kg-al, mint egy Mi-24P.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and endre
M

molnibalage

Guest
A GOESz-342-es FLIR torony teljes szerelt tömege 185 kiló, tehát még több is, mint tippelted.
Ugyanakkor egy Mi-35M üres szerkezeti tömeg ezzel a nehezebb toronnyal is 200kg-al kedvezőbb, mint egy Mi-24D, 300 kg-al, mint egy Mi-24P.
Szép munka. Milyen pct. rakéta dukál ehhez a "SuperHind"-hoz?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 750
66 490
113
Sturm/Ataka. Nincsenek csodák, az oroszok itt megálltak. A Vikhr nem nagyon akar elterjedni. a Ka-50-es 90-es évek eleji megjelenésekor újnak számító rakéta ekkor még Csecsenföldön is éles próbán vizsgázott, majd a Ka-52-es megjelenésével... hát ezen már került rendszeresítésre. Aztán 2014-ben jött a hír, hogy hamarosan elkezdik szériában gyártani. A Ka-52-es is Ataka-rakétákat kapott, ami miatt külön ki kellett fejleszteni egy 6 darabos Ataka tartót a típushoz, csak mert annak vezérlőrendszere(?- ez máig nem tiszta nekem, hiszen a Ka-52-es architektúrája nyitott) 12 pct rakétával dolgozik. Hiába volt anno 8 darabos Vikhr-M indító a Szu-25TM gépekhez, a Ka-50-es egy speciális 2+4-es elosztású indítót kapott és ez egy az egyben átöröklődött a Ka-52-esre. Átöröklődött... volna, ha lett volna Vikhr rakéta, de az nem volt, így a Ka-52-es is az Ataka-t kapta meg, mint a Mi-28N és a Mi-35M. Csakhogy ez utóbbiak legalább a 8 darabos szárnyankénti adapterrel dolgoznak, a Ka-52-eshez meg legyártották a szemre elég furcsa, kissé túlméretes 3+3-as rendszert.

2016-ban aztán végre megjöttek az első felvételek arról, hogy a hadsereg Ka-52-es helikopterei éles körülmények közt, Szíriában dolgoznak a Vikhr-el, de ennél tovább nem jutott a dolog, ez valószínű nem volt még mindig több, mint éles csapatpróba.

Mindeközben (már 2007 óta) szóbeszéd tárgya volt a Germesz rakéta, ami nem más, mint a Pancír légvédelmi rendszer rakétájának helikopterfedélzeti változata, aminek mind a hatótávja, mind a hatóereje magasan felülmúlna minden más hasonló rakétát, beleértve a szovjet-orosz helikopterfedélzeti rakétákhoz képest mindig is egy kicsit túlméretes Hellfire-t is.
Ebből a rakétából idáig nem lett semmi.
Mostanság, a nagysebességű orosz helikopterkoncepció kapcsán aztán megint előjött egy, a Germesz-hez nagyon hasonló paraméterű rakéta kifejlesztésének és a meglévő típusokon történő rendszeresítésének szándéka, de megint nem látni a valós eredményeket. Pedig a Germesz alapját legalább nagy szériában gyártják.

Mi hát akkor a valóság? Ataka. Annyit lehet tenni, hogy azok, akik a nyolcvanas években megismerkedtek a Sturm-al, de a kilencvenes években már nem szereztek be Ataka-t, (lásd: Magyarország) legalább most pótolhatják a dolgot...
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 566
85 010
113
A dolgok tisztázása végett.

Nem egyszer volt róla hír, hogy a Vikhr-M(1) 9M127-1 szériagyártását a Kalasnyikov konszernhez tartozó üzemben végzik. Az igaz, hogy a Vikhr soha nem került szériagyártásra, de a Vikhr-M(1) aktívan használják a Ka-52 helikopterek Szíriában. A 13 milliárd Rubeles megrendelést 2016-ban sikeresen teljesítette a konszern. Ezenkívül 2016-ban aláírtak egy két éves Vikhr-m szerződést külföldi megrendelő számára(Egyiptom) és az orosz HM is további Vikhr-M(1) rakétákat rendelt egy 3 éves szerződés értelmében. 2017-től 3 müszakban dolgoznak a Kalasnyikovnál , hogy időben teljesítsék a 9M127-1 megrendeléseket.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 365
113
A gond ezekkel a pct.rakétákkal hogy mikor is szerezhetünk be valamit az oroszoktól?
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Maga a konkrét FLIR gömg adott, ez nem nagy truváj már az oroszoknál sem, hiszen mára már az a rahedli Mi-35M, Mi-28N és Ka-52-es megkapta, tehát dögivel gyártják és folyamatosan.
A MI-24/35 FLIR torony témához talán annyit hogy maga a FLIR torony csak a rendszer egyik eleme.
A másik elem az hogy a fegyver kezelő milyen módon fogja látni az éjszakai képet.
A korszerű rendszereknél a kép a pilóta sisakjára szerelt kijelző jelenik meg (ilyen pl. a TopOwl amit majd a Csehek kapnak az UH-1Y-hoz)
A régebbi rendszereknél a kép a műszerfalon lévő kijelzőn jelenik meg és a fegyverkezelőnek manuálisan kell forgatnia a kamerát.

A Magyar Mi-24-eken természetesen egyik rendszer sincs. Ahhoz hogy az esetlegesen felszerelt FLIR torony képét valaki lássa ahhoz a fegyverkezelő kabinját alapvetően korszerűsíteni kell.
Egy ilyen orosz FLIR toronyhoz (GOES-342 TV/FLIR (OPS 24N)) ami a Mi-35-nél van
mil_mi-35_cockpit3.jpg

egy ilyen kijelző tartozik:
mil_mi-35_cockpit1.jpg


meg egy ilyen sisak (Geofizika ONV1)
image.jpg


Szerintem ilyen szinten átalakítani a gépet nem sok esély van és nincs is sok értelme. Hol van még akkor a fegyverzet, a védelmi rendszerek, stb...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Katonai Logisztika,Hadtudományi Közlony?Valameliken volt egy tanulmány a harci helikröl,fegyverzetükröl,modernizáciojukrol.PDFben letölthető.A mi24 dél-afrikai modernizációja éppugy kivesézi,mint a mi35öt
 

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 676
1 187
113
De nem arra kell készülni.:cool:

Én itt a fórumon eléd sok helikopteres páncélos elleni akciót láttam, az esetek túlnyomó többségében oldalról támadtak. A szomszédok vasaira is elmenne ez a rakéta...Legalábbis szerintem...A semminét több lenne..
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 432
84 356
113
Én itt a fórumon eléd sok helikopteres páncélos elleni akciót láttam, az esetek túlnyomó többségében oldalról támadtak. A szomszédok vasaira is elmenne ez a rakéta...Legalábbis szerintem...A semminét több lenne..

Egy modern harckocsi tornya automatikusan fordul a fenyegetés felé.
 
  • Tetszik
Reactions: endre