[HUN] Mi-24 korszerűsítés

Csakhogy a szegény Mihun nincs lézertávmérő,nincs data-link,nincs harcászati helyzetkijelző monitor,se olyan ballisztikai számitógép ami a repülés paraméterei szerint folyamatossan állitaná az irányzékot.Marad a látás utáni célhelyesbités.Lehetséges ez,ha a bagolyszenveg csak kb500méterig jó?Dudi irta,hogy kb addig használható.

Gyakorlógépnek nem sok a Mihu egy kicsit?
És ha már mindenki úgyis utál.Nem elég beszélni csak úgy a pilótákkal,hanem suba alatt kéne beszélni.Mert nyiltan ugyis csak azt fogja mondani,amit muszály néki.Vagy másnaptol kanálgépszámláló beosztást kap.
Szerintem ebben az esetben már csak azért sem probléma, hogy nincs tele az általad felsorolt dologgal, mivel értelmetlen lenne. Hogyan állítana automatikusan az irányzékon egy mi-24p-n? Ugyebár itt a 6 gépen fixen van beépítve a 30mm-es gépágyú. Itt a célzás a gêp orrával, és kormányművekkel történik, teljesen a pilótára bízva. Állítanak egy alapirányzékot, a többit szemre. Ugyebár a NVG-n látszik a célmegjelölés. A fényjelző (köszi a helyesbítést dudi) meg mutatja, hogy hova csapódnak a lövedékek. A kettőt csak egymásra kell helyezni. Talán még gyorsabb is, mint ha lézerrel méregetnéd a távolságot. A sebesség a helikopternek az életet jelenti, mert ha sokat tököl, akkor leszedik.
Fényjelzők még szabad szemmel is kivállóan látszanak, nemhogy éjjelláttóval.
Persze ez nem egy sebészi beavatkozás, de mondjuk a Hind sosem erről volt híres! :D
Ami pedig a típust illeti:
Az Airbusok beérkezéséig milyen más opció lett volna? H-forceos Airbusokat nem lehet bérelni, mert ez egy új rendszer.
Harci helikopterből milyen más opciók lehettek volna?
Megveszünk 4-5 évre egy elérhető harmadik típust?
Vagy bérlünk? De kitől? És miért? A pilótákat átképezni egy 3. Típusra megérte volna, már csak időben is? Ezekhez volt repülő és karbantartó szemêlyzet.
Amikor pedig megjönnek az Airbusok, meg mindig többfajta lehetőség közül választhatunk. Átképezzük a repülőszemélyzetet. Vagy tovább üzemeltetjük őket (ha a szerkezetük engedi). Esetleg 3. Céggel modernizáltatjuk öket. De akár el is adhatjuk őket... Talán jobban lenne keletjük, mint a Mig-29-eseknek.:rolleyes:
A felújítás előtti állapotnál biztos sokkal piacképesebbek. Mert akkor csak a szinesfém piacon volt némi értékük...
 
Azon gondolkodom, hogy

- van-e még más helikopter ahol fix beépítésű a gépágyú?

- mikor dönthettek úgy hogy az orosz Geofizika NVG helyett az amerikai AN/AVS-9 éjjellátót fogják használni? Ha jól emlékszem, az első gépek visszaérkezéséig mindenki úgy tudta, hogy az orosz lesz, valószínűleg Oroszországban is erre kaptak képzést. (valahol volt róla szó, hogy az amerikai szemüveg sokkal jobb, de nem találom.)

- 2015 végén a Gripenhez vettek 8 db AN/AVS-9 szemüveget. Majd 2018 közepén még 10-et. A helikoptereseknek mikor vették a szemüvegeket?

- 2018 januárjában kimentek a csehekhez az éjszakai képességgel ismerkedni. A csehek is az AN/AVS-9-t használják



To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Azon gondolkodom, hogy

- van-e még más helikopter ahol fix beépítésű a gépágyú?

- mikor dönthettek úgy hogy az orosz Geofizika NVG helyett az amerikai AN/AVS-9 éjjellátót fogják használni? Ha jól emlékszem, az első gépek visszaérkezéséig mindenki úgy tudta, hogy az orosz lesz, valószínűleg Oroszországban is erre kaptak képzést. (valahol volt róla szó, hogy az amerikai szemüveg sokkal jobb, de nem találom.)

- 2015 végén a Gripenhez vettek 8 db AN/AVS-9 szemüveget. Majd 2018 közepén még 10-et. A helikoptereseknek mikor vették a szemüvegeket?

- 2018 januárjában kimentek a csehekhez az éjszakai képességgel ismerkedni. A csehek is az AN/AVS-9-t használják



To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Milyen kiképzés kell egy éjjellátóhoz?Kb 15 perc...
 
Milyen kiképzés kell egy éjjellátóhoz?Kb 15 perc...

Rosszul fogalmaztam. Azzal kaptak kiképzést, azzal repültek éjszaka az oroszoknál. Nem tudom mekkora különbség van a két szemüveg között, lehet hogy semmi nehézséget nem okoz a csere, mert jobb az amerikai.
 
Ha jól emlékszem, a két NVG kompatibilis Mi-17-esen a GEO-ONV-1-et használták 10 évvel ezelőtt.
 
Köszönöm a válaszokat. Pár óráig azt hittem tudom a tutit a jtac, gépágyú pontosság témakörben.

De sajna sokkal okosabb nem lettem.
Mert ellentmondásosak amiket írtok.
Van aki azt írja van lézer távmérő. Van aki azt nincs.
Van aki azt fényjelző álltal helyesbítenek. Ami szerintem vicc 2019-ben.
Pöcshuszár írta a sebesség az életet jelenti.
Na emiatt kellene lézertávmérő, ballisztikai számítógép amivel az első rövid sorozat is találjon(nem tudom van e, mást és mást írtok, sajna időm nincs kutakodni).

Tudna valaki valami forrást?

Allesmor esetleg valamit rakéta beszerzésről? Akár nir akár ipr?

Köszi.
 
Köszönöm a válaszokat. Pár óráig azt hittem tudom a tutit a jtac, gépágyú pontosság témakörben.

De sajna sokkal okosabb nem lettem.
Mert ellentmondásosak amiket írtok.
Van aki azt írja van lézer távmérő. Van aki azt nincs.
Van aki azt fényjelző álltal helyesbítenek. Ami szerintem vicc 2019-ben.
Pöcshuszár írta a sebesség az életet jelenti.
Na emiatt kellene lézertávmérő, ballisztikai számítógép amivel az első rövid sorozat is találjon(nem tudom van e, mást és mást írtok, sajna időm nincs kutakodni).

Tudna valaki valami forrást?

Allesmor esetleg valamit rakéta beszerzésről? Akár nir akár ipr?

Köszi.

Valamilyen távolságmérés vagy távolság becslés van hisz ez a fegyverzet pontos célbajuttatásához elengedhetetlen márledig lehet pontosan lőni a géppel.
 
Valamilyen távolságmérés vagy távolság becslés van hisz ez a fegyverzet pontos célbajuttatásához elengedhetetlen márledig lehet pontosan lőni a géppel.
Az nem lehet hogy az agyú be van lőve fixre a megadott tűzmegnyitási távolságra pl 1500 méterre??? Ha nagyon közelebbre vagy távolabbra (mondjuk ennél nemigen lőnek vele távolabbra) lőnek akkor sima elé vagy mögétartással kezdik meg a tűzcsapást. A helikopter leadja az orrát és bizonyos szögben közelít, és mint az A10 végigszántja a célt. Elég ha a 30mm ből csak 3-4 talál, az is buta.... szóval szerintem nem nagyon méregetnek meg korrigálnak... végigvarják a célvonalon és annyi....
 
Az nem lehet hogy az agyú be van lőve fixre a megadott tűzmegnyitási távolságra pl 1500 méterre??? Ha nagyon közelebbre vagy távolabbra (mondjuk ennél nemigen lőnek vele távolabbra) lőnek akkor sima elé vagy mögétartással kezdik meg a tűzcsapást. A helikopter leadja az orrát és bizonyos szögben közelít, és mint az A10 végigszántja a célt. Elég ha a 30mm ből csak 3-4 talál, az is buta.... szóval szerintem nem nagyon méregetnek meg korrigálnak... végigvarják a célvonalon és annyi....

Nem tudom hogyan csinálják de ez is elképzelhető.
 
Az nem lehet hogy az agyú be van lőve fixre a megadott tűzmegnyitási távolságra pl 1500 méterre??? Ha nagyon közelebbre vagy távolabbra (mondjuk ennél nemigen lőnek vele távolabbra) lőnek akkor sima elé vagy mögétartással kezdik meg a tűzcsapást. A helikopter leadja az orrát és bizonyos szögben közelít, és mint az A10 végigszántja a célt. Elég ha a 30mm ből csak 3-4 talál, az is buta.... szóval szerintem nem nagyon méregetnek meg korrigálnak... végigvarják a célvonalon és annyi....
Nem fixre van belőve az ágyú, hanem kézzel van beállítva a pilóta HUD-ja melletti (arra ráaplikált) mechanikus (kör alakú tárcsa) irányzékon a távolság.
img_9224-2.jpg

Mivel a JTAC-tól kap egy viszonylag pontos távolsági adatot még azelőtt, hogy meglátná a megjelölt célt (mivel jó esetben takarásból érkezik, alacsonyan). Erre az értékre számolva állítja előre magának a HUD irányzékát. Megközelítés alatt erre van ideje. Amint meglátja a megjelölt célt, neki csak a HUD-dal kell céloznia.
Az éjszakai gyakorlás pont arra jó, hogy már elsőre is eltalálja a célt. Ha meg nem, akkor fényjelzők becsapódása alapján módosít. Ez "sajnos" a rögzített 30mm-es sajátossága, mivel az ágyú csövét az analóg kormányművekkel irányítják.
Még egyszer: ez gyakorlással még gyorsabb is lehet, mintha egy kijelzőn kellene célt kijelölni, majd azt analóg módon a géptesttel lekövetni. Egy komputeres segítség is csak segítség lehet, nem lehet a gép irányítását a komputerre bízni.
A mozgó kisebb gépágyúval más a helyzet, de ott is van pilótacélzó üzemmód.
Alapvetően ez inkább tényleg a merevszárnyúak rögzített gépágyús módszerére hajaz, csak mivel kisebb a sebesség, így hatékonyabb lehet.
Mindenképpen javítsatok, ha valamit rosszul írtam!!!
 
  • Tetszik
Reactions: Python
Nem elég beszélni csak úgy a pilótákkal,hanem suba alatt kéne beszélni.Mert nyiltan ugyis csak azt fogja mondani,amit muszály néki.
Suba alatt se mondhat mást. Ellenkező esetben szolgálati titok megsértését követi el, ami a mértékétől függően több éves rácsos napközi plusz szolgálati viszony megszüntetése. Biztos megérné hónapokig katonai bíróságra járni.
 
Milyen kiképzés kell egy éjjellátóhoz?Kb 15 perc...
Azért itt köhögtem egy nagyot.
A célzás problémáját kicsit túlragozottnak tartom annak fényében, hogy lőttek éjszaka.
A céltávmérő radar előtt is tudtak célozni, a célzókészüléket a célpont paraméterei és becsült távolsága alapján állították. A vadászgépeknél pl. a célpont szárnyfesztávolságához.
 
Szerencsére az útvonal alatt volt másnál, 338:
58373348_2382825785279972_1375465776214966272_n.jpg
Kedves "haladó szellemiségű" munkatársam reakciója a kép láttán:

MT: - Miért kell ezekkel állandóan repkedni, mikor nincs is háború? Ráadásul ilyenkor miért viszi magával azt a két bazi nagy bombát, még véletlenül leesik róla és eltalál valami iskolát, vagy óvódát. Ez tök felelőtlenség.
ÉN: - Azok nem bombák, hanem póttartályok.
MT: - Az biztos nem az, nézd már meg, hogy azok bombák.
ÉN: - Ok, akkor milyen a póttartály?
MT: - Azt nem tudom, de ez biztos nem az, ez bomba.
 
Azért itt köhögtem egy nagyot.
A célzás problémáját kicsit túlragozottnak tartom annak fényében, hogy lőttek éjszaka.
A céltávmérő radar előtt is tudtak célozni, a célzókészüléket a célpont paraméterei és becsült távolsága alapján állították. A vadászgépeknél pl. a célpont szárnyfesztávolságához.

Az éjjellátó kiképzés(magának az eszköz használata pl így kell felrakni,ez erre való az arra való rajta)meg az azzal való feladatvégrehajtás kiképzése nem ugyan az.
 
Nem fixre van belőve az ágyú, hanem kézzel van beállítva a pilóta HUD-ja melletti (arra ráaplikált) mechanikus (kör alakú tárcsa) irányzékon a távolság.
img_9224-2.jpg

Mivel a JTAC-tól kap egy viszonylag pontos távolsági adatot még azelőtt, hogy meglátná a megjelölt célt (mivel jó esetben takarásból érkezik, alacsonyan). Erre az értékre számolva állítja előre magának a HUD irányzékát. Megközelítés alatt erre van ideje. Amint meglátja a megjelölt célt, neki csak a HUD-dal kell céloznia.
Az éjszakai gyakorlás pont arra jó, hogy már elsőre is eltalálja a célt. Ha meg nem, akkor fényjelzők becsapódása alapján módosít. Ez "sajnos" a rögzített 30mm-es sajátossága, mivel az ágyú csövét az analóg kormányművekkel irányítják.
Még egyszer: ez gyakorlással még gyorsabb is lehet, mintha egy kijelzőn kellene célt kijelölni, majd azt analóg módon a géptesttel lekövetni. Egy komputeres segítség is csak segítség lehet, nem lehet a gép irányítását a komputerre bízni.
A mozgó kisebb gépágyúval más a helyzet, de ott is van pilótacélzó üzemmód.
Alapvetően ez inkább tényleg a merevszárnyúak rögzített gépágyús módszerére hajaz, csak mivel kisebb a sebesség, így hatékonyabb lehet.
Mindenképpen javítsatok, ha valamit rosszul írtam!!!

Jó szöveg, csak a látott képen alapszik a megfejtés, az meg nem igaz se a Mi-24V-re, se a P-re. Ez a kép ugyanis egy Mi-24D helikoptervezető kabinja az ősrégi PKV célzóval.
Itt van a V és P ASzP-17V komplexuma. Ez azért egy kissé összetettebb:

74ae5c1c722229e95b408ea44189d962.jpg
 
Az éjjellátó kiképzés(magának az eszköz használata pl így kell felrakni,ez erre való az arra való rajta)meg az azzal való feladatvégrehajtás kiképzése nem ugyan az.
És ki az, aki így megbontja...? Mi értelme? Ez kb. olyan, mintha külön foglalkoznál azzal, hogy az F-15-ös pilótának a pilóta szerelés felvétele és a gépbe felmászás külön lenne. Nincs értelme. A feladat végrehajtásra szánt időnek van értelme.

Vagy kerékpározásnál külön veszed, hogy "megtanulta lenyomni a pedált...?
:confused::eek:
 
És ki az, aki így megbontja...? Mi értelme? Ez kb. olyan, mintha külön foglalkoznál azzal, hogy az F-15-ös pilótának a pilóta szerelés felvétele és a gépbe felmászás külön lenne. Nincs értelme. A feladat végrehajtásra szánt időnek van értelme.

Vagy kerékpározásnál külön veszed, hogy "megtanulta lenyomni a pedált...?
:confused::eek:


Tudod a Honvédségben ha van típusvizsgásd 3 literes G Mercire de 2,7 literes G Mercire nincs akkor az utóbbit nem vezetheted pedig a kettő tökéletesen ugyan az csak a motor más*!Ilyen hely a honvédség,aki nincs benne annak felfoghatatlan.Természetesen egy ilyen képzés nem egy NASA program(tényleg 15-perc,ha valaki túlbuzgó és leírja aharcászattechnikai adatokat akkor 20 perc meg a társai örök gyűlölete) de attól még meg kell csinálni.

*Figyele!Nem szerelésrőr hanem sima vezetésről van szó.Amíg voltak Fábiák meg Astrák(sima Fábia meg Astra amit a kereskedésben vehettél)csak akkor vezethetted mindkettőt ha volt típusvizsgád mindkettőre,ha nem volt csak az egyikre akkor csak azt vezethetted.
 
Az amerikaiakról ilyen téren meg ne beszélj mert semmit nem tudsz róluk.Ők úgy képeznek katonát mintha 6 éves kisgyerek lenne(tudom miről beszélek volt már benne részem)...Ott még nagyobb a papírháború mint itthon.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and vilmoci