Szerintem ebben az esetben már csak azért sem probléma, hogy nincs tele az általad felsorolt dologgal, mivel értelmetlen lenne. Hogyan állítana automatikusan az irányzékon egy mi-24p-n? Ugyebár itt a 6 gépen fixen van beépítve a 30mm-es gépágyú. Itt a célzás a gêp orrával, és kormányművekkel történik, teljesen a pilótára bízva. Állítanak egy alapirányzékot, a többit szemre. Ugyebár a NVG-n látszik a célmegjelölés. A fényjelző (köszi a helyesbítést dudi) meg mutatja, hogy hova csapódnak a lövedékek. A kettőt csak egymásra kell helyezni. Talán még gyorsabb is, mint ha lézerrel méregetnéd a távolságot. A sebesség a helikopternek az életet jelenti, mert ha sokat tököl, akkor leszedik.Csakhogy a szegény Mihun nincs lézertávmérő,nincs data-link,nincs harcászati helyzetkijelző monitor,se olyan ballisztikai számitógép ami a repülés paraméterei szerint folyamatossan állitaná az irányzékot.Marad a látás utáni célhelyesbités.Lehetséges ez,ha a bagolyszenveg csak kb500méterig jó?Dudi irta,hogy kb addig használható.
Gyakorlógépnek nem sok a Mihu egy kicsit?
És ha már mindenki úgyis utál.Nem elég beszélni csak úgy a pilótákkal,hanem suba alatt kéne beszélni.Mert nyiltan ugyis csak azt fogja mondani,amit muszály néki.Vagy másnaptol kanálgépszámláló beosztást kap.
Fényjelzők még szabad szemmel is kivállóan látszanak, nemhogy éjjelláttóval.
Persze ez nem egy sebészi beavatkozás, de mondjuk a Hind sosem erről volt híres!
Ami pedig a típust illeti:
Az Airbusok beérkezéséig milyen más opció lett volna? H-forceos Airbusokat nem lehet bérelni, mert ez egy új rendszer.
Harci helikopterből milyen más opciók lehettek volna?
Megveszünk 4-5 évre egy elérhető harmadik típust?
Vagy bérlünk? De kitől? És miért? A pilótákat átképezni egy 3. Típusra megérte volna, már csak időben is? Ezekhez volt repülő és karbantartó szemêlyzet.
Amikor pedig megjönnek az Airbusok, meg mindig többfajta lehetőség közül választhatunk. Átképezzük a repülőszemélyzetet. Vagy tovább üzemeltetjük őket (ha a szerkezetük engedi). Esetleg 3. Céggel modernizáltatjuk öket. De akár el is adhatjuk őket... Talán jobban lenne keletjük, mint a Mig-29-eseknek.
A felújítás előtti állapotnál biztos sokkal piacképesebbek. Mert akkor csak a szinesfém piacon volt némi értékük...