[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-21 "Fishbed"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
14 992
113
Sziasztok,

A MIG-21-eseken "Kudlik Julia" milyen hibakra figyelmeztetett?

Bel
Semmilyenre, a 21-en még nem volt "potyautas" Julcsika. Az SzM/MF változattól kezdve volt egy központi figyelmeztető piros lámpa (SzORC, a műszerfal közepén volt a célzókészülék alatt), ami emlékeim szerint 12 hibalehetőség esetén kezdett villogni. Ekkor a pilótának végig kellett nézni a 12 lehetséges hiba/figyelmeztető jelzés jelzőlámpáit, hogy azonosítani tudja a problémát. Ha jól emlékszem nem is minden jelzés jelzett hibát, volt amelyik csak egy-egy tüzelőanyag-tartálycsoport kifogyását jelezte, hogy a pilóta ki tudja kapcsolni a tartályszivattyút (hiba akkor lehetett volna ha ezt elmulasztja, mert a búvárszivattyú folyadék/ellenállás nélkül túlpörög, és keró nélkül hűtése sincs, szóval idővel ebből lehetett volna tartálytűz/robbanás). Konkrét hibajelek amik aktiválták a jelzést pl. a hajtómű-tűz jelzése, hidraulika/buszter-rendszer nyomás-csökkenése, egyidejű "fékszárny kint" DE "futómű bent" jelzés, (nehogy hasraszálljon mert elfelejt futót nyitni), 500l tüzelőanyag-maradék jelzés stb. Ezeknek mind volt saját, kigyulladó lámpa jelzése a kabinban szétszórva, de a SzORC központi pozícióban figyelmeztette a pilótát hogy valamire figyeljen oda.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
14 992
113
A #447-hez hozzáteszem: a SzORC jelzőlámpa egyben nyomógomb is volt, ha a pilóta megállapította hogy mire figyelmeztet (pl. x tüzelőanyag-tartálycsoport kifogyott), akkor a pilóta kikapcsolta az adott tartályszivattyút, majd a SzORC-lámpát/gombot megnyomva kikapcsolta a jelzést is. Ezzel ezen a repülésen kikapcsolta az adott jelzés-csatornát is, vagyis ezen a repülésen ugyanebből az okból a SzORC már nem jelezhetett, minden nyugtázással eggyel kevesebb lehetséges jelzés-csatorna maradt aktív.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 402
21 825
113
Semmilyenre, a 21-en még nem volt "potyautas" Julcsika. Az SzM/MF változattól kezdve volt egy központi figyelmeztető piros lámpa (SzORC, a műszerfal közepén volt a célzókészülék alatt), ami emlékeim szerint 12 hibalehetőség esetén kezdett villogni. Ekkor a pilótának végig kellett nézni a 12 lehetséges hiba/figyelmeztető jelzés jelzőlámpáit, hogy azonosítani tudja a problémát. Ha jól emlékszem nem is minden jelzés jelzett hibát, volt amelyik csak egy-egy tüzelőanyag-tartálycsoport kifogyását jelezte, hogy a pilóta ki tudja kapcsolni a tartályszivattyút (hiba akkor lehetett volna ha ezt elmulasztja, mert a búvárszivattyú folyadék/ellenállás nélkül túlpörög, és keró nélkül hűtése sincs, szóval idővel ebből lehetett volna tartálytűz/robbanás). Konkrét hibajelek amik aktiválták a jelzést pl. a hajtómű-tűz jelzése, hidraulika/buszter-rendszer nyomás-csökkenése, egyidejű "fékszárny kint" DE "futómű bent" jelzés, (nehogy hasraszálljon mert elfelejt futót nyitni), 500l tüzelőanyag-maradék jelzés stb. Ezeknek mind volt saját, kigyulladó lámpa jelzése a kabinban szétszórva, de a SzORC központi pozícióban figyelmeztette a pilótát hogy valamire figyeljen oda.

Miért is nem kapcsolt ki magától?
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 402
21 825
113
1. Mert a rendszer nem gondolatolvasó, nem tudhatta hogy a pilóta érzékelte-e már a jelzést. ;)
2. Így tervezték meg ... hogy miért azt csak Mikojan (szelleme) tudhatja ... :)
3. Csak ... :p:D
Nem kellett volna terhelni vele a pilótát.Latja az kerozin szintet.Az meg tényleg érthetetlen,hogy miért neki kell kapcsolgatni.Mi van ha légi harc közben fogy ki?