1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-21 "Fishbed"

Diskurzus a(z) 'Vadász-/csapásmérő/kiképző repülőgépek' témában - Jeno által indítva @ 2013. január 6..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  5. jani22

    jani22 Well-Known Member

  6. bel

    bel Member

    Sziasztok,

    A MIG-21-eseken "Kudlik Julia" milyen hibakra figyelmeztetett?

    Bel
     
  7. emel

    emel Well-Known Member

    Semmilyenre, a 21-en még nem volt "potyautas" Julcsika. Az SzM/MF változattól kezdve volt egy központi figyelmeztető piros lámpa (SzORC, a műszerfal közepén volt a célzókészülék alatt), ami emlékeim szerint 12 hibalehetőség esetén kezdett villogni. Ekkor a pilótának végig kellett nézni a 12 lehetséges hiba/figyelmeztető jelzés jelzőlámpáit, hogy azonosítani tudja a problémát. Ha jól emlékszem nem is minden jelzés jelzett hibát, volt amelyik csak egy-egy tüzelőanyag-tartálycsoport kifogyását jelezte, hogy a pilóta ki tudja kapcsolni a tartályszivattyút (hiba akkor lehetett volna ha ezt elmulasztja, mert a búvárszivattyú folyadék/ellenállás nélkül túlpörög, és keró nélkül hűtése sincs, szóval idővel ebből lehetett volna tartálytűz/robbanás). Konkrét hibajelek amik aktiválták a jelzést pl. a hajtómű-tűz jelzése, hidraulika/buszter-rendszer nyomás-csökkenése, egyidejű "fékszárny kint" DE "futómű bent" jelzés, (nehogy hasraszálljon mert elfelejt futót nyitni), 500l tüzelőanyag-maradék jelzés stb. Ezeknek mind volt saját, kigyulladó lámpa jelzése a kabinban szétszórva, de a SzORC központi pozícióban figyelmeztette a pilótát hogy valamire figyeljen oda.
     
    alfa74, Rotten878, fishbed and 10 others like this.
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az a Mi-24-en volt tudtommal és asszem csak a 90-es évektől.
     
    endre, bel, borisz and 1 other person like this.
  9. emel

    emel Well-Known Member

    Előtte is volt, csak akkor még nem Kudlik Julika súgdosott magyarul a pilóták fülébe, hanem Natasa oroszul.
     
    fishbed, endre and borisz like this.
  10. emel

    emel Well-Known Member

    A #447-hez hozzáteszem: a SzORC jelzőlámpa egyben nyomógomb is volt, ha a pilóta megállapította hogy mire figyelmeztet (pl. x tüzelőanyag-tartálycsoport kifogyott), akkor a pilóta kikapcsolta az adott tartályszivattyút, majd a SzORC-lámpát/gombot megnyomva kikapcsolta a jelzést is. Ezzel ezen a repülésen kikapcsolta az adott jelzés-csatornát is, vagyis ezen a repülésen ugyanebből az okból a SzORC már nem jelezhetett, minden nyugtázással eggyel kevesebb lehetséges jelzés-csatorna maradt aktív.
     
    fishbed, endre and vilmoci like this.
  11. dudi

    dudi Well-Known Member

    Miért is nem kapcsolt ki magától?
     
    alfa74 likes this.
  12. borisz

    borisz Well-Known Member

    Oroszok...
    Áltudománynak tartották az elektronikát.
     
    rod666 and dudi like this.
  13. emel

    emel Well-Known Member

    1. Mert a rendszer nem gondolatolvasó, nem tudhatta hogy a pilóta érzékelte-e már a jelzést. ;)
    2. Így tervezték meg ... hogy miért azt csak Mikojan (szelleme) tudhatja ... :)
    3. Csak ... :p:D
     
    fishbed and vilmoci like this.
  14. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem kellett volna terhelni vele a pilótát.Latja az kerozin szintet.Az meg tényleg érthetetlen,hogy miért neki kell kapcsolgatni.Mi van ha légi harc közben fogy ki?
     
  15. borisz

    borisz Well-Known Member

    Ne akkor harcoljon. Ilyen egyszerű.
     
  16. Masztiff

    Masztiff Well-Known Member

    A kibernetikát tartotta Sztálin kapitalista áltudománynak, ezért tilos volt művelni. A mai napig azt a kb 10 év lemaradást nyögik.
     
    gacsat likes this.
  17. Masztiff

    Masztiff Well-Known Member

    Akkor kellett volna egy jelzés az ellennek, hogy: nem ér a nevem, tartályszivattyút kapcsolok!
     
  18. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Meg a genetikát.
     
    antigonosz and Masztiff like this.
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A kortárs nyugati gépeken se nagyon volt beszédinformátor.
     
    fishbed, endre and vilmoci like this.
  20. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Elvileg az AVR ismerte a gép üzemanyag szintjét, így az nem fogyhatott ki.
    :D
     
    fishbed, endre, dudi and 1 other person like this.

Ezen oldal megosztása