Az a 8% megvan 10-11 is, de ettől még mindig tartom, hogy nem a szívócsatorna igényelne komolyabb átalakítást.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mivel én nem ismerem fejből az értékeket ezért kértem %-ban.
Ha a levegő átfutás 10%, de a sűrítési is ennyivel nő, akkor az áramlási sebesség nem változik, csak a picivel sűrűbb levegő miatt nő a veszteség. Ez a fenti kommentjeiből is lejön, ha elolvassa az ember. (Vagy nem.)
Ez alapján tehát érthető az, hogy az a picit hozzáadás itt és ott még belefér. De akkor megint ott vagyunk, hogy az F-4E-ből sem lenne szupervadász akkor sem, ha beletennék valami csoda módon az F100-at vagy a GE F110-et. Ez nem így megy.
Pontosan ezt írtam fent odafent a paraméterekkel. Ez is kijön. Lehet, hogy mégsem volt elég részletes?
Akkor így már értem.
Az RD-33 mennyivel jól látom,. hogy könnyebb, mint a bisz hajótműve? Az a 250 kg sanszosan belefér a súlypont vándorlásba is akkor. Gondolom én.
Már csak azért is így van, mert a MiG-21-en a hajtómű egyetlen csomóponton, a 25. törzskeret és a hajtómű-gerenda találkozásánál felül középen adja át a tolóerőt, az RD-33 meg két csomóponton kétoldalt!! A többi már csak a ráadás lenne ...Az a 8% megvan 10-11 is, de ettől még mindig tartom, hogy nem a szívócsatorna igényelne komolyabb átalakítást.
88ban kötötték meg a békét,és kezdet kivonulni Kuba Angolábol.89-90ben kezdődtek a tárgyalások,és még a Szu vette a rendelést,ami 91ben megszünt.Az Oryx helikoptereket a 80as években gyártották nagyon erős román bedolgozással.94ben volt a dél afrikai módszerváltás.Utána nemsokkal törölték a Mirage áthajtóművezési programot.2000es években meg az eredetileg dél afrikai rendelésre áttervezett RD-33 ment a kinai JF17 programba.https://www.flightglobal.com/russia/south-africa-to-offer-mirage-upgrades-/34163.article
In the mid-1990s South Africa re-engined a Mirage F1AZ and a Cheetah (a locally upgraded Mirage III) with modified RD33 engines, the SMR95A and SMR95B respectively,..
http://www.mirage4fs.com/preview3.html
https://books.google.hu/books?id=d2fKavDvJv0C&pg=PA227&lpg=PA227&dq=mirage+f1+rd33&source=bl&ots=ZXRIbV1MnQ&sig=ACfU3U125qqcyibSJrMhH1q_tEaKlltkaA&hl=hu&sa=X&ved=2ahUKEwjc5c2F8PPmAhXV8qYKHUP4Ct4Q6AEwFXoECAkQAQ#v=onepage&q=mirage f1 rd33&f=false
1992-ben kezdődött az egész, akkor már bomlott régen a rendszer és 1994-ben már általános választások voltak. Semmiféle '80-as évekről nincs szó. Mi lenne, ha használnád a keresőt?
"...A képeken látható MiG-21biszek a hetvenes évek második felében, a MiG-21UM-ek tíz évvel később kerültek Magyarországra és többségük a kivonásig, 2000-ig repült..."
A bisz-eket jól tudod, az UM-eket nem. Az utolsóként érkezett UM-ek a 904, 905, 906 és 907-es voltak, és nem jöhettek 80-ban mert az első kettő 85-ös, a másik kettő 86-os gyártású volt. Mindegyik használt volt 15-65 közti repórákkal, 87 jan 6.án érkeztek és márc. 5.-én vették őket leltárba Taszáron (MN4563). Nagyjavításra 95-től kerültek be a PG-be, a 904 volt az első és a 907 lett kész utolsóként 99-ben, utóbbin alkatrész-beszerzési nehézségek miatt (főleg puhafalú tartály) egy évig húzódott a munka (ha 80-ban jöttek volna, akkor a nagyjavítás már "kicsit" későn lett volna)."...A képeken látható MiG-21biszek a hetvenes évek második felében, a MiG-21UM-ek tíz évvel később kerültek Magyarországra és többségük a kivonásig, 2000-ig repült..."
Nem tudok arról, hogy MiG-21UM-ek még érkeztek volna a nyolcvanas évek második felében a Néphadsereghez.
Ahogy én tudom, az utolsó, kétszámjegyű biszek 1979-ben, míg az utolsó UM-ek 1980-ban kerültek hazánkba.
Na akkor most már jól tudom.A bisz-eket jól tudod, az UM-eket nem. Az utolsóként érkezett UM-ek a 904, 905, 906 és 907-es voltak, és nem jöhettek 80-ban mert az első kettő 85-ös, a másik kettő 86-os gyártású volt. Mindegyik használt volt 15-65 közti repórákkal, 87 jan 6.án érkeztek és márc. 5.-én vették őket leltárba Taszáron (MN4563). Nagyjavításra 95-től kerültek be a PG-be, a 904 volt az első és a 907 lett kész utolsóként 99-ben, utóbbin alkatrész-beszerzési nehézségek miatt (főleg puhafalú tartály) egy évig húzódott a munka (ha 80-ban jöttek volna, akkor a nagyjavítás már "kicsit" későn lett volna).
99-ben készült el? Akkor kb. 1 évet sem repültek vele végül?A bisz-eket jól tudod, az UM-eket nem. Az utolsóként érkezett UM-ek a 904, 905, 906 és 907-es voltak, és nem jöhettek 80-ban mert az első kettő 85-ös, a másik kettő 86-os gyártású volt. Mindegyik használt volt 15-65 közti repórákkal, 87 jan 6.án érkeztek és márc. 5.-én vették őket leltárba Taszáron (MN4563). Nagyjavításra 95-től kerültek be a PG-be, a 904 volt az első és a 907 lett kész utolsóként 99-ben, utóbbin alkatrész-beszerzési nehézségek miatt (főleg puhafalú tartály) egy évig húzódott a munka (ha 80-ban jöttek volna, akkor a nagyjavítás már "kicsit" későn lett volna).
99-ben készült el? Akkor kb. 1 évet sem repültek vele végül?
A kétszámjegyű UM-ekkel kevertem őket, azok 79-80-as gépek voltak.Na akkor most már jól tudom.
Hát nem pont így volt az tervezve. Se az hogy 1 évig fog tartani a nagyjavítás, se nem volt hosszú távú repültetési/üzemeltetési tervezés, így az anyagi fedezetet (ill. annak hiányát) se látták előre, így azt se hogy mikor állítják majd le a 21-eseket. Így jött össze, így sikerült a "tűzoltás"... mert akkoriban főleg csak az volt ...99-ben készült el? Akkor kb. 1 évet sem repültek vele végül?
A kétszámjegyű UM-ekkel ...mert ezek közül fog egy kimenni az külföldre, hogy újra repülőképes állapotba hozzák. De nem idehaza akarnak majd vele repülni.
Szinte zsír új volt rajta minden. Ez az utolsó nyáron készült róla:99-ben készült el? Akkor kb. 1 évet sem repültek vele végül?
De valami történhetett vele, mert a jobb fékszárnyat cserélni kellett rajta - lásd az alulnézeti fotón az eltérő színt!Szinte zsír új volt rajta minden. Ez az utolsó nyáron készült róla:
A kabinbelső is patent volt:
Itt van videón és reptéri forduló videók is.
Nah, mégis csak van nálam 3 db diagram.
F-4E 4 db AIM-7-tel és kb. 50% keróval.
F-15C 4xAIM-9 + 4xAIM-7. Szépen megpakolva az F-4-hez képest.
A kis F-16-nak a 4 db AIM-9 az kb. olyan, mint 4 db AIM-7 az F-4-en. Ez kb. DI = 50.
A videó asszem M0.8 táján készült és talán 10 ezer lábon ezért választottam ezt.
Nézzük akkor a fenti diagramok alapján M0.8, a Ps = 0 értékeket 10 ezer lábon
*Azért a 4 db AIM-7 és 4 db AIM-9 tömege a sínekkel együtt vagy úgy majd 1 tonnával több, mint az F-4-nél a 4xAIM-7. Meg ezek légellenállása. A gép 3 db pylon és 4 db adapterrel 15,5 fok/sec-et ér el. Tehát a fenti 14 fok/sec az inkább olyan 15 fok/sec lenne valahol.
- F-4 - 11 fok/sec
- F-15* - 14 fok/sec
- F-16C** 16,5 fok/sec
*PW-229-es hajtóművel, a F-16A-nál ez kicsivel gyengébb, mert gép nehezebb, a hajtómű ezt nem tudja kompenzálni
Nézzük akkor a fenti diagramok alapján M0.9, a Ps = 0 értékeket 10 ezer lábon
*** Azért a 4 db AIM-7 és 4 db AIM-9 tömege a sínekkel együtt vagy úgy majd 1 tonnával több, mint az F-4-nél a 4xAIM-7. Meg ezek légellenállása. A gép 3 db pylon és 4 db adapterrel 15,5 fok/sec-et ér el. Tehát a fenti 14 fok/sec az inkább olyan 15 fok/sec lenne valahol.
- F-4 - 10,5 fok/sec
- F-15*** - 14 fok/sec
- F-16C** 17 fok/sec
Ellenőrizzük a képet. Az F-4 180 fokot fordult.
F-4 = 180 fok / 11 sec/fok = 16,36 sec telt el.
Az F-16 esetén 16,5 fok/sec* 16,36 sec = 270 fok.
A képen pont ez van, az F-16 ennyi idő alatt pont ennyit fordul. Sőt, picit túl van a 270 fokon. Nagyon sok mindent lehet értelmezni, ha az ember veszi a fáradságot.
Sajnos F-16A-ról csak 5, 15 és ezer lábon van doksim. Vagy a két leolvasott F-16A értéket interpolálja aki akarja, de célszerűbb a fenti diagramok görbéi közötti távolság felénél a jelleggel megnézni, hogy azok mit tudnak 5 és 15k lábon.
Csak egyetlen pontot nézek meg. M0.9, 15 ezer láb.
- F-4 9 fok/sec
- F-15 12 fok/sec, de a fentiek szerint korrigálva a kevesebb rakétára ez kb. 12.5 fok/sec
- F-16A 14,2 fok/sec
.
A repteljesítményes cikkem ezeken menne végig üzemanyag fogyasztással és ezzel-azzal megnézve, hogy mit tud, de olyan sok idő (?) kéne hozzá, hogy sanszosan soha (?) nem csinálom meg. Vagy ki tudja. Ha van rá érdeklődés, akkor megmutathatom, hogy hol tart most...
Igen, a MiG-21MF és Bisz és a MiG-29 9.12 között is kb. ekkora eltérés van.Ez ilyen nagy különbséget mutatna MIG-21bis/23MF vs. MIG-29A közt is?A 29-es beszerzést egy pilóta azzal erősítette meg,hogy amíg meg nem jöttek a Folcrumok addig igazából tök feleslegesen szálltak fel elfogni a jugó 29-eseket mert még ha közel is jutottak volna akkor sem tehetett volna semmit a mi géppárunk az egy szem 29-es ellen.*
Oké ebben benne van a modernebb elektronika és fegyverzet(R-27,R-73+ sisakcélzó) adta előny is.