[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-21 "Fishbed"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Sziasztok,

A MIG-21-eseken "Kudlik Julia" milyen hibakra figyelmeztetett?

Bel
Semmilyenre, a 21-en még nem volt "potyautas" Julcsika. Az SzM/MF változattól kezdve volt egy központi figyelmeztető piros lámpa (SzORC, a műszerfal közepén volt a célzókészülék alatt), ami emlékeim szerint 12 hibalehetőség esetén kezdett villogni. Ekkor a pilótának végig kellett nézni a 12 lehetséges hiba/figyelmeztető jelzés jelzőlámpáit, hogy azonosítani tudja a problémát. Ha jól emlékszem nem is minden jelzés jelzett hibát, volt amelyik csak egy-egy tüzelőanyag-tartálycsoport kifogyását jelezte, hogy a pilóta ki tudja kapcsolni a tartályszivattyút (hiba akkor lehetett volna ha ezt elmulasztja, mert a búvárszivattyú folyadék/ellenállás nélkül túlpörög, és keró nélkül hűtése sincs, szóval idővel ebből lehetett volna tartálytűz/robbanás). Konkrét hibajelek amik aktiválták a jelzést pl. a hajtómű-tűz jelzése, hidraulika/buszter-rendszer nyomás-csökkenése, egyidejű "fékszárny kint" DE "futómű bent" jelzés, (nehogy hasraszálljon mert elfelejt futót nyitni), 500l tüzelőanyag-maradék jelzés stb. Ezeknek mind volt saját, kigyulladó lámpa jelzése a kabinban szétszórva, de a SzORC központi pozícióban figyelmeztette a pilótát hogy valamire figyeljen oda.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
A #447-hez hozzáteszem: a SzORC jelzőlámpa egyben nyomógomb is volt, ha a pilóta megállapította hogy mire figyelmeztet (pl. x tüzelőanyag-tartálycsoport kifogyott), akkor a pilóta kikapcsolta az adott tartályszivattyút, majd a SzORC-lámpát/gombot megnyomva kikapcsolta a jelzést is. Ezzel ezen a repülésen kikapcsolta az adott jelzés-csatornát is, vagyis ezen a repülésen ugyanebből az okból a SzORC már nem jelezhetett, minden nyugtázással eggyel kevesebb lehetséges jelzés-csatorna maradt aktív.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 828
113
Semmilyenre, a 21-en még nem volt "potyautas" Julcsika. Az SzM/MF változattól kezdve volt egy központi figyelmeztető piros lámpa (SzORC, a műszerfal közepén volt a célzókészülék alatt), ami emlékeim szerint 12 hibalehetőség esetén kezdett villogni. Ekkor a pilótának végig kellett nézni a 12 lehetséges hiba/figyelmeztető jelzés jelzőlámpáit, hogy azonosítani tudja a problémát. Ha jól emlékszem nem is minden jelzés jelzett hibát, volt amelyik csak egy-egy tüzelőanyag-tartálycsoport kifogyását jelezte, hogy a pilóta ki tudja kapcsolni a tartályszivattyút (hiba akkor lehetett volna ha ezt elmulasztja, mert a búvárszivattyú folyadék/ellenállás nélkül túlpörög, és keró nélkül hűtése sincs, szóval idővel ebből lehetett volna tartálytűz/robbanás). Konkrét hibajelek amik aktiválták a jelzést pl. a hajtómű-tűz jelzése, hidraulika/buszter-rendszer nyomás-csökkenése, egyidejű "fékszárny kint" DE "futómű bent" jelzés, (nehogy hasraszálljon mert elfelejt futót nyitni), 500l tüzelőanyag-maradék jelzés stb. Ezeknek mind volt saját, kigyulladó lámpa jelzése a kabinban szétszórva, de a SzORC központi pozícióban figyelmeztette a pilótát hogy valamire figyeljen oda.

Miért is nem kapcsolt ki magától?
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 828
113
1. Mert a rendszer nem gondolatolvasó, nem tudhatta hogy a pilóta érzékelte-e már a jelzést. ;)
2. Így tervezték meg ... hogy miért azt csak Mikojan (szelleme) tudhatja ... :)
3. Csak ... :p:D
Nem kellett volna terhelni vele a pilótát.Latja az kerozin szintet.Az meg tényleg érthetetlen,hogy miért neki kell kapcsolgatni.Mi van ha légi harc közben fogy ki?