[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-23 "Flogger"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 818
67 114
113
Más VSZ plussz baráti.országok 90-előtt vették addig exportra se a VSZ-be se máshova nem adtak el.Viszont 90-után nem sok "babér" termett a 29-esnek exportra.Amúgy az akkori "csóró" időkben az Oroszoknál kevesebb gond volt a Su-27-essel.Több okból is erre a típusra és leszármazottaiara épített az Orosz légierő 29-es flottát meg szép lassan leépítették.És amikor már "eladó" lett jóval több exportsikert ért el.Üzemeltetés szempontjából kevésbé problémás típus.De ha nem költöttünk volna rá hasonlóan járt volna nálunk mint a 29-esek.
Elsőnek az el nem kötelezettnek számon tartott India és Jugoszlávia vettek 29-est.
Az NDK és Csehszlovákia csak ezután jött.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 542
20 264
113
úgy erted, hogy a kezikonyvben nem seprűnyéllel volt leirva a jegtelenites? Nahat!

Nem gondolom, hogy akik oda juttatták a flottátt, ahol végezte, azok jégtelenítettek volna. Érdemes végig követni a történetet. a kannibalizálásra gondolok, mint bevett gyakorlatra, a pénztelenség és rossz döntések okán. Nyilván, nem a konkrétan gépeken dolgozók hozták a döntéseket.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 818
67 114
113
A 16-os UB-ról egy ritka fotó, repülés közben:


A gép 1990 január végén semmisült meg, így ez a példány már nem érte meg a Honvédség felségjelét, míg a festése különleges volt atekintetben, hogy ez soha nem volt teflonszürke.
Az ok: a többi géppel ellentétben ez a példány nem 1979-ben, hanem csak 1981-ben érkezett be hozzánk és akkor már a szovjetek csak terepszínnel gyártották a gépeket.
Persze olyan sztorit is hallottam, hogy az 1989-ben pótlásra beérkezett (fű alatt beszerzett) 20-ashoz ("leánykori nevén" 72-es, mivel a gép egy kiskunlacházi szovjet gép volt) már ez a gép is az itt állomásozó szovjet alakulatoktól jött át.
Ez annyiban teszi még érdekesebbé a történetet, hogy mi már 1979-ben is három UB-t rendeltünk, de csak kettő jött. Ha ez a 81-ben beérkező 16-os is egy pótlás volt, akkor felmerül a kérdés, hogy mi történt az eredeti teflonos UB-val, ami nem jött be hozzánk?
Mivel a 16-os számot kapta, így adja magát a dolog, hogy 1979 és 81 között más ilyen számú gép nem volt, tehát ez az oldalszám kvázi bevárta a 81-ben átadott gépet.
Lehet, hogy a hiányzó harmadik UB-val még 1979-ben a szovjeteknél történt valami gikszer és csak két évvel később küldték ezt a példányt a többi után?
Illetve - ha igaz a legenda - immáron egy hazai szovjet bázisról irányították át a magyar félnek...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 818
67 114
113
Itt Németh Gyula repülte a magyar bemutatót. Az időjárás jól kiemelte az utánégető amúgy se gyér lángját.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
981
3 487
93
A 16-os UB-ról egy ritka fotó, repülés közben:


A gép 1990 január végén semmisült meg, így ez a példány már nem érte meg a Honvédség felségjelét, míg a festése különleges volt atekintetben, hogy ez soha nem volt teflonszürke.
Az ok: a többi géppel ellentétben ez a példány nem 1979-ben, hanem csak 1981-ben érkezett be hozzánk és akkor már a szovjetek csak terepszínnel gyártották a gépeket.
Persze olyan sztorit is hallottam, hogy az 1989-ben pótlásra beérkezett (fű alatt beszerzett) 20-ashoz ("leánykori nevén" 72-es, mivel a gép egy kiskunlacházi szovjet gép volt) már ez a gép is az itt állomásozó szovjet alakulatoktól jött át.
Ez annyiban teszi még érdekesebbé a történetet, hogy mi már 1979-ben is három UB-t rendeltünk, de csak kettő jött. Ha ez a 81-ben beérkező 16-os is egy pótlás volt, akkor felmerül a kérdés, hogy mi történt az eredeti teflonos UB-val, ami nem jött be hozzánk?
Mivel a 16-os számot kapta, így adja magát a dolog, hogy 1979 és 81 között más ilyen számú gép nem volt, tehát ez az oldalszám kvázi bevárta a 81-ben átadott gépet.
Lehet, hogy a hiányzó harmadik UB-val még 1979-ben a szovjeteknél történt valami gikszer és csak két évvel később küldték ezt a példányt a többi után?
Illetve - ha igaz a legenda - immáron egy hazai szovjet bázisról irányították át a magyar félnek...
Hello,
Nincs, semmiféle legenda. Ennyire volt gyártási kapacitás.
  • 1979-ben, a mi két MiG-23UB-nk után következő gyáriszámú gép már Líbiába ment
    Lásd: https://forum.htka.hu/threads/mig-23-flogger-mikojan-gurjevics.461/post-1000353
  • Az 1980-ban gyártottak elsősorban szovjet belső, valamint harmadik világ piacára kerültek. A teljes VSz-be csupán két darab MiG-23UB jutott az 1980-ban gyártottak közül.
  • És a mi 16-os UB-nk egy 1981-es gyártású, VSz számára gyártott export változat.
A festésre sem érdemes legendát felépíteni, mert pl a Lengyelek kaptak 1978-as gyártású UB-t terepszínnel, miközben 1980-ban szürke gyári festésűt vettek át. Majd 1981-ben mi terepszínű, ők meg szürke színű UB-t kaptak a gyárból.

Nincs semmilyen „más szovjet alakulattól átvett” legenda sem. Az első használt, szovjet alakulattól átvett UB 1984-ben érkezett a VSz-be, egész pontosan Bulgáriába. Nem érdemes sztorikra építeni.

hunub.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 818
67 114
113
Hello,
Nincs, semmiféle legenda. Ennyire volt gyártási kapacitás.
  • 1979-ben, a mi két MiG-23UB-nk után következő gyáriszámú gép már Líbiába ment
    Lásd: https://forum.htka.hu/threads/mig-23-flogger-mikojan-gurjevics.461/post-1000353
  • Az 1980-ban gyártottak elsősorban szovjet belső, valamint harmadik világ piacára kerültek. A teljes VSz-be csupán két darab MiG-23UB jutott az 1980-ban gyártottak közül.
  • És a mi 16-os UB-nk egy 1981-es gyártású, VSz számára gyártott export változat.
A festésre sem érdemes legendát felépíteni, mert pl a Lengyelek kaptak 1978-as gyártású UB-t terepszínnel, miközben 1980-ban szürke gyári festésűt vettek át. Majd 1981-ben mi terepszínű, ők meg szürke színű UB-t kaptak a gyárból.

Nincs semmilyen „más szovjet alakulattól átvett” legenda sem. Az első használt, szovjet alakulattól átvett UB 1984-ben érkezett a VSz-be, egész pontosan Bulgáriába. Nem érdemes sztorikra építeni.

hunub.jpg
Van legenda, nem is kevés, csak nem mind igazak. De pont azért írom le őket, hogy te majd letisztázd a képet.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 818
67 114
113
Most ez inkább okoskodás, de más, akkori fotókból kikövetkeztetve, az árnyékok alapján ez fotó valamelyik (1986-os?) budaörsi repülőnapot megelőző délutáni főpróbán készülhetett (van egy párképes sorozatom, ami a próbán készült).

Nem is ez a kérdés, hanem az, hogy már akkor is volt, akinek ilyen jó rajzolatú objektíve és filmje volt, amit használt. Jó volna több képet is látni tőle.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 818
67 114
113

A 90-es pápai nyilt napon lezuhant Soproni Károly ül a teflonos 12-esben, mellette az 1990 áprilisában Ajka mellett lezuhant 09-est indítják. De látjuk felszállni az 1995-ben megsemmisült 14-es UB-t is, ahogy a MiG-21bisz géppár vezére a 41-es az Aeroparkból, aminek az egyik tulajdonosa vagyok.