[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 091
25 050
113
Az üzemeltetési kultúrán, a folyamatos szinten tartáson iszonyatosan sok múlik és itt most nem azokra a műszakiakra gondolok, akik akár -20, + 40 fokban is lelkiismeretesen próbálják rendben tartania a technikát, hanem akiknek tervezni, biztosítani kellene a hátteret hozzá. Ez nálunk "0" színvonal, minden területen és nemcsak a honvédségnél.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Elvileg 32 aktív van nekik. Folyamatosan újítják fel őket, füstmentes hajtómű, nyugati-izraeli elektronika, Bydgoszczban csinálják. (hazai üzem + oroszellenesség = Mig-29 NATO-ban - hogy is van ez ?)
Mi gazdagok voltunk, tele pénzzel ezért, mi inkább kidobtuk őket.
Az elvtársak elfelejtettek számolni, amikor 28-at bírtak rendelni, eszetlenül, mert rá két évre a felét le is állították. Durva példát hozva, ez kb olyan szintű ostobaság mint amikor valaki olyan "menő" autót vesz amit aztán később nem bír normális állagban fenntartani és nem jár vele - sokat fogyaszt - rossz minőségű - utángyártott - alkatrészeket épít be stb ...
A jugoszlávokat egyébként nem nagyon zavarta a Mig-beszerzésünk, nem tojtak be a ténytől, simán megsértették a magyar légteret amikor csak akarták ...

A polákok úgy számoltak, hogy ha nem költenek a MiG-29-ek fenntartására túl sokat, akkor olcsóbb, mint F-16-ot venni helyettük, és honi légtérrendészetre ezek így is megfelelnek.
Kb. a felével számoltak még hosszútávú (2026-ig) üzemeltetésre, ennyit akartak felújítani a többi gondolom alkatrész. Nincsenek nagyon felturbózva, minimális kommunikációs NATO-sítás és semmi több. Mióta a nyugat és a lengyelek is összerúgta a patkót Ivánékkal, azóta csökkent a repülhető gépeik száma, karbantartási problémáik vannak.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 001
113
<blockquote rel="Panzerfaust">Elvileg 32 aktív van nekik. Folyamatosan újítják fel őket, füstmentes hajtómű, nyugati-izraeli elektronika, Bydgoszczban csinálják. (hazai üzem + oroszellenesség = Mig-29 NATO-ban - hogy is van ez ?)
Mi gazdagok voltunk, tele pénzzel ezért, mi inkább kidobtuk őket.
Az elvtársak elfelejtettek számolni, amikor 28-at bírtak rendelni, eszetlenül, mert rá két évre a felét le is állították. Durva példát hozva, ez kb olyan szintű ostobaság mint amikor valaki olyan "menő" autót vesz amit aztán később nem bír normális állagban fenntartani és nem jár vele - sokat fogyaszt - rossz minőségű - utángyártott - alkatrészeket épít be stb ...
A jugoszlávokat egyébként nem nagyon zavarta a Mig-beszerzésünk, nem tojtak be a ténytől, simán megsértették a magyar légteret amikor csak akarták ...

A polákok úgy számoltak, hogy ha nem költenek a MiG-29-ek fenntartására túl sokat, akkor olcsóbb, mint F-16-ot venni helyettük, és honi légtérrendészetre ezek így is megfelelnek.
Kb. a felével számoltak még hosszútávú (2026-ig) üzemeltetésre, ennyit akartak felújítani a többi gondolom alkatrész. Nincsenek nagyon felturbózva, minimális kommunikációs NATO-sítás és semmi több. Mióta a nyugat és a lengyelek is összerúgta a patkót Ivánékkal, azóta csökkent a repülhető gépeik száma, karbantartási problémáik vannak.</blockquote>

Nekünk is olcsóbb lett volna, mint Gripeneket venni 210 milliárdért. A légtérrendészetnél többet az MH se nagyon csinált velük, néha lövöldözgetnek gépágyúval, indítanak Sidewindert Vidselben, gyakorlatozunk a gyakorlókkal, Liteninggel, bemutatózunk repnapokon, oszt csókolom, 60-90 óra repülés, de a százat még nem tudtuk überelni, tankolni nem lehet levegőben, buta bomba sehol, részt venni összetett hadműveletben zéró.
Ha elméletben megy is, de pénz a valósághű esetek trenírozására nincs.
Mi nem rúgtuk össze a port az oroszokkal annyira, mégis leadtuk az államadósság fejében - a Griffhez képest ingyen - kapott cuccot a MÉH-be. Mindig jó üzletemberek voltunk, persze negatív értelemben... Mások még matuzsálemi technikából is pénzt csinálnak.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
<blockquote rel="emel"><blockquote rel="Panzerfaust">Elvileg 32 aktív van nekik. Folyamatosan újítják fel őket, füstmentes hajtómű, nyugati-izraeli elektronika, Bydgoszczban csinálják. (hazai üzem + oroszellenesség = Mig-29 NATO-ban - hogy is van ez ?)
Mi gazdagok voltunk, tele pénzzel ezért, mi inkább kidobtuk őket.
Az elvtársak elfelejtettek számolni, amikor 28-at bírtak rendelni, eszetlenül, mert rá két évre a felét le is állították. Durva példát hozva, ez kb olyan szintű ostobaság mint amikor valaki olyan "menő" autót vesz amit aztán később nem bír normális állagban fenntartani és nem jár vele - sokat fogyaszt - rossz minőségű - utángyártott - alkatrészeket épít be stb ...
A jugoszlávokat egyébként nem nagyon zavarta a Mig-beszerzésünk, nem tojtak be a ténytől, simán megsértették a magyar légteret amikor csak akarták ...

A polákok úgy számoltak, hogy ha nem költenek a MiG-29-ek fenntartására túl sokat, akkor olcsóbb, mint F-16-ot venni helyettük, és honi légtérrendészetre ezek így is megfelelnek.
Kb. a felével számoltak még hosszútávú (2026-ig) üzemeltetésre, ennyit akartak felújítani a többi gondolom alkatrész. Nincsenek nagyon felturbózva, minimális kommunikációs NATO-sítás és semmi több. Mióta a nyugat és a lengyelek is összerúgta a patkót Ivánékkal, azóta csökkent a repülhető gépeik száma, karbantartási problémáik vannak.</blockquote>

Nekünk is olcsóbb lett volna, mint Gripeneket venni 210 milliárdért. A légtérrendészetnél többet az MH se nagyon csinált velük, néha lövöldözgetnek gépágyúval, indítanak Sidewindert Vidselben, gyakorlatozunk a gyakorlókkal, Liteninggel, bemutatózunk repnapokon, oszt csókolom, 60-90 óra repülés, de a százat még nem tudtuk überelni, tankolni nem lehet levegőben, buta bomba sehol, részt venni összetett hadműveletben zéró.
Ha elméletben megy is, de pénz a valósághű esetek trenírozására nincs.
Mi nem rúgtuk össze a port az oroszokkal annyira, mégis leadtuk az államadósság fejében - a Griffhez képest ingyen - kapott cuccot a MÉH-be. Mindig jó üzletemberek voltunk, persze negatív értelemben... Mások még matuzsálemi technikából is pénzt csinálnak.


</blockquote>

Azért azt el ne felejtsd, hogy mi vagyunk a világ leggazdagabb országainak egyike, mert csak ezek tehetik meg, hogy ilyen minimális repórával, ekkora kihasználatlansággal bekukázzanak modernizálás helyett közel harminc vadászgépet. Amikor a 90-es évek elején először fordultunk az USA-hoz, hogy vadászgépeket vennénk, akkor Moszkvába küldtek bennünket, mert attól tartottak, hogy Ivánék gazdaságilag összeomlanak, és atomhatalom lévén azt túl veszélyesnek tartották. Így hát kedves magyar barátaink, vásároljatok az oroszoktól fegyvert, mert ez fontos az USA-nak is. Na ezek után én csak modernizációs tendert írtam volna ki a 29-ek élete végéig, nem nyilvánosan deklarálva, de vesztesként kihirdetve minden amerikai céget a versenyben. Így ráértünk volna 12-15 évvel később méregdrágán típust váltani, ráadásul azt se kihasználni belőle amit kifizettünk, mert a szükséges repórára és fegyverzetre meg nem telik. :-((
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 845
65 530
113
<blockquote rel="emel"><blockquote rel="Panzerfaust">Elvileg 32 aktív van nekik. Folyamatosan újítják fel őket, füstmentes hajtómű, nyugati-izraeli elektronika, Bydgoszczban csinálják. (hazai üzem + oroszellenesség = Mig-29 NATO-ban - hogy is van ez ?)
Mi gazdagok voltunk, tele pénzzel ezért, mi inkább kidobtuk őket.
Az elvtársak elfelejtettek számolni, amikor 28-at bírtak rendelni, eszetlenül, mert rá két évre a felét le is állították. Durva példát hozva, ez kb olyan szintű ostobaság mint amikor valaki olyan "menő" autót vesz amit aztán később nem bír normális állagban fenntartani és nem jár vele - sokat fogyaszt - rossz minőségű - utángyártott - alkatrészeket épít be stb ...
A jugoszlávokat egyébként nem nagyon zavarta a Mig-beszerzésünk, nem tojtak be a ténytől, simán megsértették a magyar légteret amikor csak akarták ...

A polákok úgy számoltak, hogy ha nem költenek a MiG-29-ek fenntartására túl sokat, akkor olcsóbb, mint F-16-ot venni helyettük, és honi légtérrendészetre ezek így is megfelelnek.
Kb. a felével számoltak még hosszútávú (2026-ig) üzemeltetésre, ennyit akartak felújítani a többi gondolom alkatrész. Nincsenek nagyon felturbózva, minimális kommunikációs NATO-sítás és semmi több. Mióta a nyugat és a lengyelek is összerúgta a patkót Ivánékkal, azóta csökkent a repülhető gépeik száma, karbantartási problémáik vannak.</blockquote>

Nekünk is olcsóbb lett volna, mint Gripeneket venni 210 milliárdért. A légtérrendészetnél többet az MH se nagyon csinált velük, néha lövöldözgetnek gépágyúval, indítanak Sidewindert Vidselben, gyakorlatozunk a gyakorlókkal, Liteninggel, bemutatózunk repnapokon, oszt csókolom, 60-90 óra repülés, de a százat még nem tudtuk überelni, tankolni nem lehet levegőben, buta bomba sehol, részt venni összetett hadműveletben zéró.
Ha elméletben megy is, de pénz a valósághű esetek trenírozására nincs.
Mi nem rúgtuk össze a port az oroszokkal annyira, mégis leadtuk az államadósság fejében - a Griffhez képest ingyen - kapott cuccot a MÉH-be. Mindig jó üzletemberek voltunk, persze negatív értelemben... Mások még matuzsálemi technikából is pénzt csinálnak.


</blockquote>

Na igen,de túl voltunk 99 szerbián,2001 afgánon.
Mit látott Orbán mit látott Juhász?
Hogy orosz technika xart se ér,usa technika mindent visz. Nézték a CNN felvételeket és úgy gondolták legyőzhetetlenek leszünk a 14 griffel. Igaz nem 1000 repülő mint a szerbek ellen csak 14, de ezek is ott fognak majd bombázni a következő hősies nato hadjáratban. Ráadásul szvsz az Orbáni Gripen A/B nem a Mig 21/23 helyett lett volna a Mig 29 mellett? Nem emlékszem.
Félelmetes látvány lehetett egy vezető politikusnak az égő Bagdad.
Arra eszük nem volt gondolni hogy ha egyszer kijutunk mi csak poggyászhordozóként meg másodvonalas gyalogként megyünk csak.
 

gigabiga

Well-Known Member
2011. március 9.
1 107
1 990
113
Nagyszerű példa a Lengyel MIG-29 modernizáció, felújítás, hadrendben tartás.
Viszont Ők nagyságrendileg többet költenek katonai célokra, ez is tény.
Ugyanakkor az is, hogy pontosan a csóró haderőknek kellene átgondolni, mit dobnak ki és mit érdemes felújítani.
Itt most nem pontosan a MIG-29 gépekre gondolok, de sok egyéb haditechnikát is kidobtunk.
Nem szereztünk be helyettük mást, de nem is gondolkodtunk a felújítás, korszerűsítés, esetleges lehetőségén.
Pld. harckocsik, gyalogsági harcjárművek, önjáró tüzérség, harci helikopterek, stb.

Következetesen és régóta a GDP 1,95%-át költik hadseregre.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 937
18 426
113
Na igen,de túl voltunk 99 szerbián,2001 afgánon.
Mit látott Orbán mit látott Juhász?
Hogy orosz technika xart se ér,usa technika mindent visz. Nézték a CNN felvételeket és úgy gondolták legyőzhetetlenek leszünk a 14 griffel. Igaz nem 1000 repülő mint a szerbek ellen csak 14, de ezek is ott fognak majd bombázni a következő hősies nato hadjáratban. Ráadásul szvsz az Orbáni Gripen A/B nem a Mig 21/23 helyett lett volna a Mig 29 mellett? Nem emlékszem.
Félelmetes látvány lehetett egy vezető politikusnak az égő Bagdad.
Arra eszük nem volt gondolni hogy ha egyszer kijutunk mi csak poggyászhordozóként meg másodvonalas gyalogként megyünk csak.</blockquote>

Nem hinném hogy a helyi modern háborúk következménye volt igazából a nyugati vadászgép beszerzés.
Inkább politikai ok és haditechnikai fejlettségi szint miatt.
Valami nekem is rémlik, hogy a MIG-29-est nem akartuk kivonni először a Gripen beszerzés felmerülésekor.
A Gripenből ráadásul egy ezredről volt először szó, nem csak egy századról.
Szerintem a MIG-29 kivonás már a következmény volt, a pénztelenség oltárán.
Most, per pillanat, egy századot sem tudunk fenntartani normálisan, nem két ezredet. Ez a valóság.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 618
1 021
113
11147107_838882446159578_2670843918418766321_o.jpg
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 814
305
83
Azt hittem már megjött a parancs hogy szedjék elő őket a lezuhant gripppen miatt.:)
Már nem lehet!
A "fiatal" pilótáikat 2008-ban már nyugdíjazták. Három taggal beszélgettem, de egyikőjük sem ment el polgári gépre.
 

matematikus

New Member
2015. július 22.
4
1
3
A http://szextant.blogspot.hu/ oldalon van egy júniusi légifotó a kecskeméti repülőbázisról és kevesebb Mig-29 látható, mint az eddigieken. Nem tudja valaki mi van a hiányzó gépekkel? Nem emlékszek, hogy sikerült volna eladni az utóbbi 2-3 évben közülük.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 374
55 023
113
Magyar vonatkozású történet:

http://totalcar.hu/belsoseg/2016/01/09/egy_katapultalas_igaz_tortenete/
 

rappali

Member
2014. augusztus 5.
187
0
16
Srácok; megértem azokat, akik sajnálják a duplasvancú gépeink kivonását. Imádtam én is őket (szépek, dinamikusak, stb.). Nem messze lakva kecsótol, minden munka megállt a kezembe, ha gyakorló légi harcot vívtak egymással. Elképesztő volt. Éjszakai repülésnél a robaj hangja megnyugtatott (fenn vannak a fiúk-vigyáznak ránk-mi baj lehetne), jót aludtam. De...
Még ha példásan is üzemeltettük volna, akkor is le kellett cserélni (más kérdés, hogy Gripenre soha), persze nem így :(
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 374
55 023
113
rappali

Ha normálisan üzemeltettük volna őket akkor csak most kellene azon gondolkodnunk, hogy mire cseréljük őket.