Miért kellett volna neki felkészültnek lenni? Melyik utasnak kell bármilyen vizsgát tennie egy Boeing-ból vagy az Airbus-ból?!
Mert nehogy már valaki azt képzelje, hogy Bocsi a hátsó ülés és a sisak illatának hatására pilótává vált!</blockquote>
Például mert úgy tudom, hogy van PPL szakszolgálati engedélye (akkor még lehet,hogy nem volt), így illene legalább minimális ismeretekkel rendelkeznie azzal a típussal kapcsolatban amit repül és rövid ideig vezet is. A másik dolog az, hogy ez nem utasszállítógép. Van katapultülés, aminek a működésével tisztában kell lenni. Az oroszoknál a mai napig bárki repülhet MiG-29-essel(vagy akár 31-essel is),jó pénzért egy órát. Ott a nyizsnij- novgorodi Szokol repülőgyár tesztpilótái reptetik az utasokat, és ők is oda szokták adni a gépet az utasnak. Ott része a programnak az is, hogy az utast felkészítik a katapultálásra,elmondják neki, hogy mit tud az ülés, és gyakorló katapultálást is végeztetnek az utassal. Plusz elmondják,hogy mi micsoda a kabinban, mihez szabad nyúlnia az utasnak és mihez nem. Nem nagyon hiszem, hogy Bochkor ne kapott volna az MH-tól hasonló felkészítést( lehet,hogy gyakorló katapultálást nem kellett végezzen,de attól tuti elmondtak neki mindent a katapultülésről, a katapultáláskor használatos biztonságos testhelyzetről is).
Ettől még fékernyőt nyitott amikor nem kellett volna, és a nyilatkozatában hallhatóan nem volt tisztában az egyik legfontosabb életmentő berendezés jellemzőivel.
Igen az utas nem tesz típusvizsgát a Boeing-ból, Airbusból, Tupoljevből. Ettől függetlenül még tudnia kell, amit a stewardess elmond a biztonsággal kapcsolatban( pl.honnan jönnek ki az O2 maszkok, hogyan tegyük fel őket). A 29-es esetében a katapult működésének ismerete ugyanúgy alap, ahogy a nagygépen tudni kell felvenni az O2 maszkokat baj esetén.Ha pedig vezeti is, akkor tudni kell, hogy mit nyomhat és mit nem. Biztos,hogy elmondták neki, csak nagy esély van, hogy nem figyelt oda.
Itt lehet részletesebben olvasni a 2005-ös ernyőnyitásról:
http://www.honvedelem.hu/container/files/9/2490/hm0808.doc</blockquote>
Tökéletesen így van, ahogy Te is leírtad.
Én meg azt írtam, hogy NEM VIZSGÁZNAK BELŐLE. És ez is tökéletesen igaz. Csak elmondják nekik, aztán vagy figyelnek, vagy nem, vagy emlékeznek rá, vagy nem....De mint a példa is mutatja, inkább nem....
Utasszállítón minden járaton legalább 4-8-féle anyanyelvű náció utazik, akiknek jelentős része más nyelven nem is ért. Sokan azt se fogják fel, hogy figyelni kel a stuvira felszállás előtt, mert hozzájuk beszél, sokan meg nem értik, miért hadonászik és mutogat ott elől az ülések között. Utaztam együtt olyan külkeres-csajjal, aki a kereskedelmi német nyelvet profin beszélte, de azt ő se fogta fel, mit akar mutatni a stewardess. Én meg azt nem értettem, hogy lehet, hogy ő nem érti (Lufthansa- gépen németül szólt a mese), ő meg azt nem értette, én hogy érthettem, mikor a magyaron kívül csak oroszul és angolul gagyogtam...